Ralliketju

  • 1 831 973
  • 14 795

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli näyttäisi vähän siltä että että sarja otti askeleen taaksepäin kun Toyotalla autojen määrä laskee osassa kilpailuista ja M-Sport ajelee pelkillä maksukuskeilla jos Tänäkin kanssa ei saa sopimusta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Latvala väläyttelee neljännen auton vuokraamista, jos sellaiselle olisi kysyntää. (WRC.com)


Toyota could rent out fourth Yaris in 2023

Luulisi ainakin Solbergin perheellä olevan kiinnostusta, koska heillä ei ole pulaa rahasta tai uskosta Oliverin kykyihin. Huttunen Suomeen Toyotalla? Ehjä kilpailu siitä ja hakemaan hännismäistä roolia Toyotalta, kun ei kilpakuskille valitettavasti penkkejä ole.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Latvala väläyttelee neljännen auton vuokraamista, jos sellaiselle olisi kysyntää. (WRC.com)


Toyota could rent out fourth Yaris in 2023

Luulisi ainakin Solbergin perheellä olevan kiinnostusta, koska heillä ei ole pulaa rahasta tai uskosta Oliverin kykyihin. Huttunen Suomeen Toyotalla? Ehjä kilpailu siitä ja hakemaan hännismäistä roolia Toyotalta, kun ei kilpakuskille valitettavasti penkkejä ole.

Solberg voisi muutenkin sopia hyvin Toyotan rennonmpaan ilmapiiriin ja lisäksi jos sielä Rally 2 autoa kohta tulossa voisi sopiva kuskiehdokas olla. Toki sama ehkä tuohon Huttuseen että voisiko sopia testailemaan tuota autoa ja ehkä samalla saada neljäs auto sitten vaikka Suomeen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eli näyttäisi vähän siltä että että sarja otti askeleen taaksepäin kun Toyotalla autojen määrä laskee osassa kilpailuista ja M-Sport ajelee pelkillä maksukuskeilla jos Tänäkin kanssa ei saa sopimusta.
Näin suomalaisittainhan mielenkiinto vain lisääntyy, kun Esuppi ajaa Hyundailla täyden kauden (toivottavasti) eli baanalla on joka kisassa ainakin pari suomalaista. Tänakin poissaolo olisi tietysti selkeä puute, mutta harvoin sota yhtä miestä kaipaa, olipa se kuinka hurja tahansa...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin suomalaisittainhan mielenkiinto vain lisääntyy, kun Esuppi ajaa Hyundailla täyden kauden (toivottavasti) eli baanalla on joka kisassa ainakin pari suomalaista. Tänakin poissaolo olisi tietysti selkeä puute, mutta harvoin sota yhtä miestä kaipaa, olipa se kuinka hurja tahansa...

Sillä vain kun ei noita autoja ennestäänkään hirveästi ollut, toivottavasti sitten tallit tarjoaa noita asiakasautoja jolla kuskien määrää saa ylöspäin
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sillä vain kun ei noita autoja ennestäänkään hirveästi ollut, toivottavasti sitten tallit tarjoaa noita asiakasautoja jolla kuskien määrää saa ylöspäin
Joo, ymmärsin yskän, mutta jospa noita asiakasautoja sitten tulisi edes muutama sellaisille kuskeille, jotka pysyisivät R1-vaudissa edes vähän alkua eikä näitä Serderidis-tasoisia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näitä nyt on sentään höllennetty tässä aikojen saatossa, joskus aiemmin pelkkä linkki pelkästään jo oli pelikiellon arvoinen.
Ja silloin ei palsta osannut automaagisesti linkittää, eli linkki saattoi olla vaan tyyliä www.zäkädäkä.ee/asigasdsakmlgdsöa, ja niitä sitten itse linkattiin näin.
Nykyään kun tulee tuo automaattinen linkinkuvailu (oikea termi ei nyt tule mieleen), niin koko pykälä on aika vähäpätöinen.

Olisi kyllä kivaa, jos nelostoyotalla nähtäisiin suomalaisväriä. Lindholm nyt ekana tulee mieleen. Ja jos ei suomalaista, niin toivottavasti edes joku nuori kuski jolla ei ole Rally1-kokemusta, ettei pääluokasta tulisi ihan pienen piirin touhua.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka

Ois aika kova jos Tänäk ja Solperi ois tosiaa ajelemassa Monsterin alla ns. omana tiiminä. Oliver tarjoais runkiviihdettä ja Ott hyviä ajoja/vittuilis kuin huono auto Puma on.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO

Ois aika kova jos Tänäk ja Solperi ois tosiaa ajelemassa Monsterin alla ns. omana tiiminä. Oliver tarjoais runkiviihdettä ja Ott hyviä ajoja/vittuilis kuin huono auto Puma on.

Uusista haasteista Ott höpötteli. Tämä sopis kuvaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakin Monster Energyn sivut saatu kyykkyyn tällä skuupilla.
edit: Jaa pientä hitautta vaan. Onpa muuten kököt sivut.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Latvala väläyttelee neljännen auton vuokraamista, jos sellaiselle olisi kysyntää. (WRC.com)


Toyota could rent out fourth Yaris in 2023

Luulisi ainakin Solbergin perheellä olevan kiinnostusta, koska heillä ei ole pulaa rahasta tai uskosta Oliverin kykyihin. Huttunen Suomeen Toyotalla? Ehjä kilpailu siitä ja hakemaan hännismäistä roolia Toyotalta, kun ei kilpakuskille valitettavasti penkkejä ole.

Jos Tojo on vuokrattavissa seitsemään kisaan, niin voinee suoraan laskea että Ogier ajaa ensi kaudella 7/14 kisaa, ja loppuihin seitsemään Toyota vuokraa autoa.
 

Sambody

Jäsen
Jos Tojo on vuokrattavissa seitsemään kisaan, niin voinee suoraan laskea että Ogier ajaa ensi kaudella 7/14 kisaa, ja loppuihin seitsemään Toyota vuokraa autoa.
Koska olen oraakkelimainen ennustaja ennustan, että 7 kisassa Toyotan vuokra-autoa ajaa Pierre-Louis Loubet vierellään tältä kaudelta tuttu Vincent Landais.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ois aika kova jos Tänäk ja Solperi ois tosiaa ajelemassa Monsterin alla ns. omana tiiminä. Oliver tarjoais runkiviihdettä ja Ott hyviä ajoja/vittuilis kuin huono auto Puma on.

Tulisiko sitten Monsterissa kokonaan M-Sportin pääponsori vai ajaisi erillisenä tallina, Red Bull taitaa olla aika vahvasti M-Sportin ja loebin tukijana joten hieman ristiriitaa taitaisi olla jos saman valmistajan auton kimpussa kaksi energiajuoma firmaa. Sinällään voisi olla mielenkiintoista jos Tänäk ja Solberg olisi monsterilla ja Greensmith & Fourmaux/Loeb/Loubet M-Sportilla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tulisiko sitten Monsterissa kokonaan M-Sportin pääponsori vai ajaisi erillisenä tallina, Red Bull taitaa olla aika vahvasti M-Sportin ja loebin tukijana joten hieman ristiriitaa taitaisi olla jos saman valmistajan auton kimpussa kaksi energiajuoma firmaa. Sinällään voisi olla mielenkiintoista jos Tänäk ja Solberg olisi monsterilla ja Greensmith & Fourmaux/Loeb/Loubet M-Sportilla.

Fordin ralliautojen raatojen määrä tienvarsilla kasvaisi huomattavasti.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Suninen jäi sitten ilman Rally1-paikkaa, kuten oli tietysti hieman odotettavissakin. Vähän on sama tilanne, kuin Mikkelsenillä. Tavallaan osaa(vat) ajaa kovaakin, mutta tasaisen kovat suoritukset ilman virheitä loistavat poissaolollaan.

Sunisen kohdalla se päin seiniä mennyt kausi WRC-Fordilla on varmaan vielä monen tallipäällikön mielessä. Vauhti kun kasvoi, kävi kuten Turhapurolla konekirjoitushommissa, virhemäärä moninkertaistui.

Mutta siis suomalaisittain hyvä tilanne, kun kaksi parasta kuskia ajaa koko kauden Rally1-autolla. Enempää ei välttämättä voi edes toivoa.

WRC2-luokassa on tietysti myös mielenkiintoa tarjolla näin suomalaisittain. Lindholm/Pajari-kaksikosta kumpi vaan on potentiaalinen voittamaan kilpailuja ja koko sarjankin. Suniselle varmaan löytyy joku auto tähän luokkaan, kun sai Raution taakseen.

Huttusesta taisin jo aiemmin mainita, että eihän hommasta tule mitään, jos ei ole viivalla kokoajan. Vaikka sitten kotimaisen SM-sarjan, Viron mestaruussarjan tai/ja EM-sarjan kautta paljon kisoja, kaikista mielellään vielä voitto ja sitten katsotaan, mitä on tarjolla seuraavana vuonna. Vuosi 2020 oli hyvä Huttuselle, mutta kaksi edellistä on mennyt penkin alle niin kisamäärissä kuin sijoituksissakin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Suninen jäi sitten ilman Rally1-paikkaa, kuten oli tietysti hieman odotettavissakin. Vähän on sama tilanne, kuin Mikkelsenillä. Tavallaan osaa(vat) ajaa kovaakin, mutta tasaisen kovat suoritukset ilman virheitä loistavat poissaolollaan.

Sunisen kohdalla se päin seiniä mennyt kausi WRC-Fordilla on varmaan vielä monen tallipäällikön mielessä. Vauhti kun kasvoi, kävi kuten Turhapurolla konekirjoitushommissa, virhemäärä moninkertaistui.
Myös kuluneella kaudella johtopaikalta viimeisellä erikoiskokeella metsään ja sijalle "+muut", ei ollut mitenkään parasta mainosta kyvyistä pitää homma kasassa - Suninen maksaa noista virheistä kalliisti.
Toisaalta Lapin mokat on katsottu vähäisemmiksi ja kun valita ilmeisesti piti, ainakin osittain heidänkin välillään, Esuppi vei potin.

Mutta siis suomalaisittain hyvä tilanne, kun kaksi parasta kuskia ajaa koko kauden Rally1-autolla. Enempää ei välttämättä voi edes toivoa.

WRC2-luokassa on tietysti myös mielenkiintoa tarjolla näin suomalaisittain. Lindholm/Pajari-kaksikosta kumpi vaan on potentiaalinen voittamaan kilpailuja ja koko sarjankin. Suniselle varmaan löytyy joku auto tähän luokkaan, kun sai Raution taakseen.
Tämä asetelma tuo mielenkiintoa rutkasti ensi kauteen, kun Kalle ja Lappi ajavat eri talleissa - tulee selvä vastakkainasettelu.
WRC2 on suomalaisittain erittäin vahva ensi kaudella ja toivoisi, että joku suomalaisista pääsisi piipahtamaan R1:n ratissakin tositoimissa.

Huttusesta taisin jo aiemmin mainita, että eihän hommasta tule mitään, jos ei ole viivalla kokoajan. Vaikka sitten kotimaisen SM-sarjan, Viron mestaruussarjan tai/ja EM-sarjan kautta paljon kisoja, kaikista mielellään vielä voitto ja sitten katsotaan, mitä on tarjolla seuraavana vuonna. Vuosi 2020 oli hyvä Huttuselle, mutta kaksi edellistä on mennyt penkin alle niin kisamäärissä kuin sijoituksissakin.
Jokin "pieni ihme", vaikka kymmenien miljoonien EuroJackpot, pitäisi tapahtua, että Huttunen vielä nousisi tallipäälliköiden listoilla potentiaaliseksi ehdokkaaksi R1:sen rattiin. Hänen toivonsa lienee siinä, että Toyotan WRC2-projekti onnistuu ja v. -24 tallipaikkoja olisi jaossa kolmella tehdasvetoisella WRC2-tallilla. Koko ajan kuitenkin puskee uutta potentiaalia kuskivaihtoehdoiksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suninen jäi sitten ilman Rally1-paikkaa, kuten oli tietysti hieman odotettavissakin. Vähän on sama tilanne, kuin Mikkelsenillä. Tavallaan osaa(vat) ajaa kovaakin, mutta tasaisen kovat suoritukset ilman virheitä loistavat poissaolollaan.

Sunisen kohdalla se päin seiniä mennyt kausi WRC-Fordilla on varmaan vielä monen tallipäällikön mielessä. Vauhti kun kasvoi, kävi kuten Turhapurolla konekirjoitushommissa, virhemäärä moninkertaistui.

Melkein sanoisin että Sunisella saattoi mennä rally 1 paikka siihen portugalin viimeisen erikoiskokeen ulosajoon, muutenhan kausi meni suhteellisen hyvin. Hyvinkin olisi saattanut puhelu lähteä Mikkelsenin sijaan ja paperit allekirjoittaa ennenkuin tuo Tänäk kuvio lähti liikkeelle.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti joltain suomalaiselta (Lindholm kai etunenässä) löytyisi taustalta sen verran rahaa, että voisi tarrata kiinni tuohon Toyotan nelosauton vuokraamiseen muutamissa kisoissa. Ne kisat mitä Ogier ei aja ovat oletettavasti ainakin Ruotsi, Viro ja Suomi (jos nuo kalenterista löytyvät, kun sitä ei ole julkistettu). Suomi ja toivottavasti Ruotsikin voisi olla mahdollinen. Toivottavasti kuitenkin Toyotan nelosauto löytyisi joka kisasta, vaikka siellä ei Suomipoikia ajaisikaan. Kyllä pääsarja kaipaa kuitenkin pääluokan autoja mahdollisimman paljon, kunhan eivät ihan huumoriosastoa kaikki olisi.

Sunisellekin toivoisi rally1-autoa alle, mutta Hyundailta ei taida neljättä autoa herua alle kovin helposti, ellei rahaa sitten löydy paljon. Jouhkin tiimiinhän Suninen kuuluu, joten sikäli näyttöpaikka voisi ollakin mahdollinen. Toivottavasti näin, Teemussa on kuitenkin potentiaalia paljon ja voisi ajaa hyvää tulosta kärkikastin autolla, kun kokemustakin on jo karttunut jonkin verran.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sunisellekin toivoisi rally1-autoa alle, mutta Hyundailta ei taida neljättä autoa herua alle kovin helposti, ellei rahaa sitten löydy paljon. Jouhkin tiimiinhän Suninen kuuluu, joten sikäli näyttöpaikka voisi ollakin mahdollinen. Toivottavasti näin, Teemussa on kuitenkin potentiaalia paljon ja voisi ajaa hyvää tulosta kärkikastin autolla, kun kokemustakin on jo karttunut jonkin verran.

Tähän on kommentoitava se että "Jouhkin Tiimiä" ei oikeastaan enää ole, sillä Jouhki ei enää hoida kuin Kallen asioita. Muut kuskit, kuten Suninen, on siirretty Markku Raution hoidettaviksi(pyörittää Rautio Motorsportia) ja Markun on ilmeisesti tarkoitus jatkaa Jouhkin jalanjäljissä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko siitä Subarun paluusta WRC luokkaan uutta?
Ei kai siitä mitään oikeaa ole ollutkaan. Joku hevosmiesten huhu. Mutta jos se olisi edes vähää realistista, niin pitää vahvistaa säännöt millä ajetaan. Nykyisillä ei kenenkään kannata aloittaa ennenkuin jatko on selvä...
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tarjoan vedonlyöntiä Tänakin ens kauden ajopapaikasta.

Mä sanon että Ott ajaa vähintään 8 MM-rallia ens kaudella "Fordilla" Tähän lasketaan mukaan vuokrahommat ym.

Panos 100€, eli vedon häviäjä maksaa voittajalle 100€.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ei kai siitä mitään oikeaa ole ollutkaan. Joku hevosmiesten huhu. Mutta jos se olisi edes vähää realistista, niin pitää vahvistaa säännöt millä ajetaan. Nykyisillä ei kenenkään kannata aloittaa ennenkuin jatko on selvä...
Näinhän se on ja siellä taitaa olla muutamia merkkejä, jotka ovat ilmoittaneet ainakin jollain tasolla kiinnostusta tulla ralliin mukaan, mutta jos oikein muistan, niin edellytyksenä on, että ajettaisiin täyssähköautoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös