Mainos

Ralliketju

  • 1 864 305
  • 15 005

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Lisäksi Toyotalla on 4 autoa kärkikamppailussa niin tarvittaessa voivat tallimääräyksiä tehdä ja paljon enemmän taktikoida. Hyundai taas vetää käytännössä 2 kuskilla ja jotka todennäköisesti myös toisiltaan pisteitä syövät. Tämänkin takia ihmetyttää miksei Sordo/Suninen ole siinä 3 autossa ja Solberg sitten ajelisi asiakasautolla.
Tämä kyllä auttaa Rovanperää, kun Toyotat voi viedä muutenkin voittoja ja isoja pisteitä lopuistakin ralleista, vaikka Kalle ei onnistuisi.

Hyundai olisi voinut aikanaan kaapata Lapin. Näyttäisi ihan hyvältä kolmannessa autossa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän vuoden rallissa on muuten oikeastaan ollut vain yksi epäonnistuja. Solberg. Muuten porukka vetää aika hyvällä tatsilla. Neuvillellä ei o ikinä osunut JKL.ssä, Breen ei ihan pysty vastaamaan, mutta ei aja huonosti. Greensmith oli aamulla huono mutta nyt menee jo paremmin.

Yleensä ulosajoja, rengasrikkoja yms. paljon enemmän.

Luulisin että jos Lappi olisi saanut vähän enemmän kilometrejä alle niin se olisi pystynyt hyökkäämään vähän paremmin aamulla, mutta on ajanut pirun hyvin. Ralli ansaitsisi yhden kaksi tehdasta olis lisää niin saataisiin lisää mielenkiintoa ja vaihtelua kärkeen.

Tarkennan vielä että, Neuville, Greensmithkin ajoi nyt iltapäivänlenkillä vähintään kohtuullisesti. Breen jäänyt mutta ei jää millään pätkällä paljoa.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyundai olisi voinut aikanaan kaapata Lapin. Näyttäisi ihan hyvältä kolmannessa autossa.
Hyundailla on kuitenkin reservissä Sordo (ei kuitenkaan tähän ralliin sovi) ja Suninen kakkosluokan autossa. Bremen ajanut myös pari kautta Hyundain keikka kuskina ja vaihtoi täksi kaudeksi maisemaa. Mutta Hyundain pakottava tarve nostaa Solberg ykkösluokkaan ampuu nyt omaan nilkkaan, kun takana ei ole ketään ottamassa tallipisteitä. Solbergin olisi pitänyt ajaa tämä kausi kakkosluokassa ja kenties pari kisaa ykkösluokan kalustolla. Sordo ja Suninen olisivat voineet jakaa kolmannen auton.
 
Viimeksi muokattu:

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Lappi! En ymmärrä miten tällä miehellä ei ole monivuotista vakiokuljettajan sopimusta vaan satunnaisia kisoja sieltä täältä pääsee ajamaan. Ihan jo sen takia pitäisi saada sopimus että tuo sisältöä rallilähetyksiin hyvällä huumorintajullaan sekä suoralla puheellaan. Sen lisäksi vielä ohimennen ajelee pohjia maailman nopeimmassa rallissa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Lappi! En ymmärrä miten tällä miehellä ei ole monivuotista vakiokuljettajan sopimusta vaan satunnaisia kisoja sieltä täältä pääsee ajamaan. Ihan jo sen takia pitäisi saada sopimus että tuo sisältöä rallilähetyksiin hyvällä huumorintajullaan sekä suoralla puheellaan. Sen lisäksi vielä ohimennen ajelee pohjia maailman nopeimmassa rallissa.

Eikös Lappi hypännyt Toyotalta pois kertaalleen paremman sopimuksen perässä, kun olisi ollut tarjolla jatkuvuutta? Tuo siirto muistaakseni laski osakkeita. Ensi kaudeksi toivottavasti saa enemmän ralleja alleen hyvällä autolla. Siirto jonnekin Fordille voisi olla taas melkoista takapakkia.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tuli katsottua tuo Flying Finns. Sanoisin, että aivan liikaa Markku Alenia ja vastaavasti liian vähän Mäkistä, Kankkusta ja Salosta. Vanhempaa Rovanperääkin olisi voinut kuulla ja muutamaa muuta kaveria, jotka eivät ihan huipulle yltäneet. Nyt näistä oli mukana lähinnä Gardemeister.

Simo Lampinen, Vatanen ja Aaltonen olivat erittäin paikallaan ja Grönholmiakin oli kiva kuulla pitkästä aikaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Viimeksi muokattu:

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Eikös Lappi hypännyt Toyotalta pois kertaalleen paremman sopimuksen perässä, kun olisi ollut tarjolla jatkuvuutta? Tuo siirto muistaakseni laski osakkeita. Ensi kaudeksi toivottavasti saa enemmän ralleja alleen hyvällä autolla. Siirto jonnekin Fordille voisi olla taas melkoista takapakkia.
Hyppäsi Citroenille ja siinähän kävi sitten lopulta niin että sitikka vetäytyi sarjasta kesken sopimuskauden ja työpaikka lähti alta että sikäli huonoa tuuria ollut matkassa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Lappi hypännyt Toyotalta pois kertaalleen paremman sopimuksen perässä, kun olisi ollut tarjolla jatkuvuutta? Tuo siirto muistaakseni laski osakkeita. Ensi kaudeksi toivottavasti saa enemmän ralleja alleen hyvällä autolla. Siirto jonnekin Fordille voisi olla taas melkoista takapakkia.

Kyllähän Lapilla oli monivuotinen sopimus Citroenille täydellä ohjelmalla, mutta kerkesi vaan kauden ajaa kun talli vetäytyi sarjasta. Eli paljon myös huonoa tuuria. Itseasiassa M-Sportilta jos saisi täyden ohjelman voisi olla juuri hyvä vaihtoehto. Toyotalla on varmasti jatkossakin halua ajattaa Ogieria ja Katsuta myös todennäköisesti korkealla 3 kuskin pestiin lähivuosina.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kyllähän Lapilla oli monivuotinen sopimus Citroenille täydellä ohjelmalla, mutta kerkesi vaan kauden ajaa kun talli vetäytyi sarjasta. Eli paljon myös huonoa tuuria. Itseasiassa M-Sportilta jos saisi täyden ohjelman voisi olla juuri hyvä vaihtoehto. Toyotalla on varmasti jatkossakin halua ajattaa Ogieria ja Katsuta myös todennäköisesti korkealla 3 kuskin pestiin lähivuosina.
Näin minäkin muistelen. Kauden 2018 jälkeen Lappi olisi saanut jatkaa Toyotalla, mutta pöydälle jäi 1v sopimus. Citroen tarjosi Lapille kahden vuoden lappua, johon Esuppi tarttui. Valintaan vaikutti varmasti myös se, että Ogierin eläköityminen olisi vapauttanut tilaa Citroenille, jolloin Lappi olisi voinut iskeä jopa ykköskuljettajan paikkaan.

Citroen kuitenkin vetäytyi rallista kauden 2019 jälkeen, jonka jälkeen Lappi ajeli vuoden M-Sportilla ilmeisesti "ilmaiseksi" (tai no Citikka maksoi palkan). Kausi 2021 meni tuuliajolla kuljettajanpaikkaa kytäten, kunnes tuli vuoden jatkomahdollisuus Toyotalle. Ei varmasti ole valinnut tätä kiertolaisen elämää, vaan huono tuuri osunut kohdalle. M-Sportin kausi 2020 oli yksi iso vitsi, kun koronan alussa talli veti niin kengännauhabudulla kuin mahdollista.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Ja Kallehan ajaa jo mestaruudesta, oikeastaan ainoana kuljettajana tällä hetkellä. Kaikki muut ajavat Kallea vastaan tässä yksittäisessä rallissa, ja haluavat voittaa. Riskejä voi silloin ottaa aika tavalla enemmän.

Juurikin näin! Ei kannata hölmöillä vaan tulla maaliin ennen Neuviellea ja lisätä arvokasta johtoa. Antaa Esukin hoitaa ralli himaan...
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Tuli katsottua tuo Flying Finns. Sanoisin, että aivan liikaa Markku Alenia ja vastaavasti liian vähän Mäkistä, Kankkusta ja Salosta. Vanhempaa Rovanperääkin olisi voinut kuulla ja muutamaa muuta kaveria, jotka eivät ihan huipulle yltäneet. Nyt näistä oli mukana lähinnä Gardemeister.

Simo Lampinen, Vatanen ja Aaltonen olivat erittäin paikallaan ja Grönholmiakin oli kiva kuulla pitkästä aikaa.

Ja missä sellaiset nimet kuin Timo Mäkinen (Aaltosen kanssa origin “Flying Finns”) ja Hannu Mikkola esim. Pikkaisen jäi kyllä torsoksi minun makuun.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ja missä sellaiset nimet kuin Timo Mäkinen (Aaltosen kanssa origin “Flying Finns”) ja Hannu Mikkola esim. Pikkaisen jäi kyllä torsoksi minun makuun.
Mikkolan kohdalta ymmärrän, että ei ole enää saatu kameran eteen, mutta olisi kai sieltä jotain arkistomateriaalia löytynyt tai aikalaisilta kommenttia. Nyt taisi näkyä kertaalleen kuvissa, mutta mainittu ei vissii kertaakaan.

Salonen ja kumppanit ovat kuitenkin vielä hengissä ja siksi olisi erittäin tärkeä jututtaa tyyppejä, kun se vielä on mahdollista.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Mikkolan kohdalta ymmärrän, että ei ole enää saatu kameran eteen, mutta olisi kai sieltä jotain arkistomateriaalia löytynyt tai aikalaisilta kommenttia. Nyt taisi näkyä kertaalleen kuvissa, mutta mainittu ei vissii kertaakaan.

Salonen ja kumppanit ovat kuitenkin vielä hengissä ja siksi olisi erittäin tärkeä jututtaa tyyppejä, kun se vielä on mahdollista.

Joo, toki arvokasta jututtaa näitä saatavilla olevia legendoja, mutta kuten itsekin mainitsit arkistomateriaalia löytyy varmasti tolkuttomasti näistä edesmenneistäkin sankareista. Tuollaisen otsikon alla olisi vähintään kohtuullista käydä läpi myös noiden pioneerien huikeaa uraa. Torso mikä torso...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllähän Lapilla oli monivuotinen sopimus Citroenille täydellä ohjelmalla, mutta kerkesi vaan kauden ajaa kun talli vetäytyi sarjasta. Eli paljon myös huonoa tuuria. Itseasiassa M-Sportilta jos saisi täyden ohjelman voisi olla juuri hyvä vaihtoehto.

Ongelma tuossa lienee siinä että Wilson ei ole ilmeisesti saanut kovin pysyvää taloudellista tukea Fordilta tallilleen(muuta kuin tämän Rally1-auton luomiseen) eikä ilmeisesti rahakkaiden sponsorien metsästyskään ole oikein MSportilta onnistunut kovin hyvin, niin vaarana on että Lappi istahtaa autoon joka jää kehitystyössä aasialaismerkkien jalkoihin. Toivotaan toki että Fordille löytyy resursseja jatkokehitellä autoaan, edellisen sääntökokonaisuuden kanssahan kävi niin että Fordin auto oli voittajalaite heti, mutta jäi pahasti Hyundain ja Toyotan jalkoihin.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hyundailla on kuitenkin reservissä Sordo (ei kuitenkaan tähän ralliin sovi) ja Suninen kakkosluokan autossa. Bremen ajanut myös pari kautta Hyundain keikka kuskina ja vaihtoi täksi kaudeksi maisemaa. Mutta Hyundain pakottava tarve nostaa Solberg ykkösluokkaan ampuu nyt omaan nilkkaan, kun takana ei ole ketään ottamassa tallipisteitä. Solbergin olisi pitänyt ajaa tämä kausi kakkosluokassa ja kenties pari kisaa ykkösluokan kalustolla. Sordo ja Suninen olisivat voineet jakaa kolmannen auton.
Hyundain olisi kannattanut tehdä Solbergin kanssa samanlainen ratkaisu kuin minkä Toyota on tehnyt Katsutan kanssa. Eli ajattaisivat nelosautossa ykköstiimin ulkopuolella, ja ehkä jopa vähän rajoitetulla ohjelmalla. Nyt tuo homma ei toimi kenenkään kannalta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Häiritseekö ketään muuta kun selostaja puhuu pumasta monikossa? Itsellä vissiin sen verran kaksimielinen mieli että tulee ihan muut puumat mieleen kuin se Fordi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös