Kalle hihitteli ja Jonne peljästy. Uskomaton veijari.
Lappikin näyttäää aika rennolla mielin olevan ennen erikoiskoetta.
Kalle hihitteli ja Jonne peljästy. Uskomaton veijari.
Tämä kyllä auttaa Rovanperää, kun Toyotat voi viedä muutenkin voittoja ja isoja pisteitä lopuistakin ralleista, vaikka Kalle ei onnistuisi.Lisäksi Toyotalla on 4 autoa kärkikamppailussa niin tarvittaessa voivat tallimääräyksiä tehdä ja paljon enemmän taktikoida. Hyundai taas vetää käytännössä 2 kuskilla ja jotka todennäköisesti myös toisiltaan pisteitä syövät. Tämänkin takia ihmetyttää miksei Sordo/Suninen ole siinä 3 autossa ja Solberg sitten ajelisi asiakasautolla.
Hyundailla on kuitenkin reservissä Sordo (ei kuitenkaan tähän ralliin sovi) ja Suninen kakkosluokan autossa. Bremen ajanut myös pari kautta Hyundain keikka kuskina ja vaihtoi täksi kaudeksi maisemaa. Mutta Hyundain pakottava tarve nostaa Solberg ykkösluokkaan ampuu nyt omaan nilkkaan, kun takana ei ole ketään ottamassa tallipisteitä. Solbergin olisi pitänyt ajaa tämä kausi kakkosluokassa ja kenties pari kisaa ykkösluokan kalustolla. Sordo ja Suninen olisivat voineet jakaa kolmannen auton.Hyundai olisi voinut aikanaan kaapata Lapin. Näyttäisi ihan hyvältä kolmannessa autossa.
Lappi! En ymmärrä miten tällä miehellä ei ole monivuotista vakiokuljettajan sopimusta vaan satunnaisia kisoja sieltä täältä pääsee ajamaan. Ihan jo sen takia pitäisi saada sopimus että tuo sisältöä rallilähetyksiin hyvällä huumorintajullaan sekä suoralla puheellaan. Sen lisäksi vielä ohimennen ajelee pohjia maailman nopeimmassa rallissa.
Hyppäsi Citroenille ja siinähän kävi sitten lopulta niin että sitikka vetäytyi sarjasta kesken sopimuskauden ja työpaikka lähti alta että sikäli huonoa tuuria ollut matkassa.Eikös Lappi hypännyt Toyotalta pois kertaalleen paremman sopimuksen perässä, kun olisi ollut tarjolla jatkuvuutta? Tuo siirto muistaakseni laski osakkeita. Ensi kaudeksi toivottavasti saa enemmän ralleja alleen hyvällä autolla. Siirto jonnekin Fordille voisi olla taas melkoista takapakkia.
Eikös Lappi hypännyt Toyotalta pois kertaalleen paremman sopimuksen perässä, kun olisi ollut tarjolla jatkuvuutta? Tuo siirto muistaakseni laski osakkeita. Ensi kaudeksi toivottavasti saa enemmän ralleja alleen hyvällä autolla. Siirto jonnekin Fordille voisi olla taas melkoista takapakkia.
Näin minäkin muistelen. Kauden 2018 jälkeen Lappi olisi saanut jatkaa Toyotalla, mutta pöydälle jäi 1v sopimus. Citroen tarjosi Lapille kahden vuoden lappua, johon Esuppi tarttui. Valintaan vaikutti varmasti myös se, että Ogierin eläköityminen olisi vapauttanut tilaa Citroenille, jolloin Lappi olisi voinut iskeä jopa ykköskuljettajan paikkaan.Kyllähän Lapilla oli monivuotinen sopimus Citroenille täydellä ohjelmalla, mutta kerkesi vaan kauden ajaa kun talli vetäytyi sarjasta. Eli paljon myös huonoa tuuria. Itseasiassa M-Sportilta jos saisi täyden ohjelman voisi olla juuri hyvä vaihtoehto. Toyotalla on varmasti jatkossakin halua ajattaa Ogieria ja Katsuta myös todennäköisesti korkealla 3 kuskin pestiin lähivuosina.
Ja Kallehan ajaa jo mestaruudesta, oikeastaan ainoana kuljettajana tällä hetkellä. Kaikki muut ajavat Kallea vastaan tässä yksittäisessä rallissa, ja haluavat voittaa. Riskejä voi silloin ottaa aika tavalla enemmän.
Tuli katsottua tuo Flying Finns. Sanoisin, että aivan liikaa Markku Alenia ja vastaavasti liian vähän Mäkistä, Kankkusta ja Salosta. Vanhempaa Rovanperääkin olisi voinut kuulla ja muutamaa muuta kaveria, jotka eivät ihan huipulle yltäneet. Nyt näistä oli mukana lähinnä Gardemeister.
Simo Lampinen, Vatanen ja Aaltonen olivat erittäin paikallaan ja Grönholmiakin oli kiva kuulla pitkästä aikaa.
Mikkolan kohdalta ymmärrän, että ei ole enää saatu kameran eteen, mutta olisi kai sieltä jotain arkistomateriaalia löytynyt tai aikalaisilta kommenttia. Nyt taisi näkyä kertaalleen kuvissa, mutta mainittu ei vissii kertaakaan.Ja missä sellaiset nimet kuin Timo Mäkinen (Aaltosen kanssa origin “Flying Finns”) ja Hannu Mikkola esim. Pikkaisen jäi kyllä torsoksi minun makuun.
Mikkolan kohdalta ymmärrän, että ei ole enää saatu kameran eteen, mutta olisi kai sieltä jotain arkistomateriaalia löytynyt tai aikalaisilta kommenttia. Nyt taisi näkyä kertaalleen kuvissa, mutta mainittu ei vissii kertaakaan.
Salonen ja kumppanit ovat kuitenkin vielä hengissä ja siksi olisi erittäin tärkeä jututtaa tyyppejä, kun se vielä on mahdollista.
Kyllähän Lapilla oli monivuotinen sopimus Citroenille täydellä ohjelmalla, mutta kerkesi vaan kauden ajaa kun talli vetäytyi sarjasta. Eli paljon myös huonoa tuuria. Itseasiassa M-Sportilta jos saisi täyden ohjelman voisi olla juuri hyvä vaihtoehto.
Hyundain olisi kannattanut tehdä Solbergin kanssa samanlainen ratkaisu kuin minkä Toyota on tehnyt Katsutan kanssa. Eli ajattaisivat nelosautossa ykköstiimin ulkopuolella, ja ehkä jopa vähän rajoitetulla ohjelmalla. Nyt tuo homma ei toimi kenenkään kannalta.Hyundailla on kuitenkin reservissä Sordo (ei kuitenkaan tähän ralliin sovi) ja Suninen kakkosluokan autossa. Bremen ajanut myös pari kautta Hyundain keikka kuskina ja vaihtoi täksi kaudeksi maisemaa. Mutta Hyundain pakottava tarve nostaa Solberg ykkösluokkaan ampuu nyt omaan nilkkaan, kun takana ei ole ketään ottamassa tallipisteitä. Solbergin olisi pitänyt ajaa tämä kausi kakkosluokassa ja kenties pari kisaa ykkösluokan kalustolla. Sordo ja Suninen olisivat voineet jakaa kolmannen auton.