Ralliketju

  • 1 678 587
  • 13 385

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Dirtfishin mukaan Loubet tehnyt diilin MSportin kanssa useammasta MM-kisasta Ralli1-autolla. Huttusen kannalta ikävä käänne.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Siinä mielessä, että viittä autoa Ford tuskin ajattaa.

Toisaalta Huttusella ei ole muutenkaan rahaa kannettavaksi Rally1-autoa varten, poislukien joku yksittäinen kisa.
Mitä tekemistä asialla silti on Huttusen kanssa? Kuten sanoit, rahaa ei ilmeisesti ole. Ei M-Sport autoa tuosta vaan hyväntekeväisyytenä kenellekään anna. Samat mahdollisuudet Huttusella olisi vuokrata auto ja jos rahaa on, kyllä M-Sport pystyy viittä autoa ajattamaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mitä tekemistä asialla silti on Huttusen kanssa? Kuten sanoit, rahaa ei ilmeisesti ole. Ei M-Sport autoa tuosta vaan hyväntekeväisyytenä kenellekään anna. Samat mahdollisuudet Huttusella olisi vuokrata auto ja jos rahaa on, kyllä M-Sport pystyy viittä autoa ajattamaan.

Huttunen vaihtoi pois Hyundailta koska siellä oli tie Rally1-autoihin, jos ei nyt tukossa, niin ainakin kivikkoinen Solbergin ajettua nokkimisjärjestyksessä edelle ja Sunisen ilmaannuttua kilpailemaan samoista ajopaikoista (oletettavasti Suninen ja Huttunen ovat varalla jos Solberg floppaa niin pahasti että Hyundai tarvitsee merkkipisteiden vuoksi toisen ratkaisun ralleihin joissa Sordo ei aja). Kyllä Huttusen taustajoukoilla on kiikarissa saada Jarille muutakin kuin WRC2-ajoja, tuo luokka kun on vähän "pelattu läpi" ja Hyundailta ei autoa lohjennut edes Suomeen, vaikka Adamo 2020 vihjaili että Jari saisi näytönpaikan.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Mitä tekemistä asialla silti on Huttusen kanssa? Kuten sanoit, rahaa ei ilmeisesti ole. Ei M-Sport autoa tuosta vaan hyväntekeväisyytenä kenellekään anna. Samat mahdollisuudet Huttusella olisi vuokrata auto ja jos rahaa on, kyllä M-Sport pystyy viittä autoa ajattamaan.
Huttunenhan oli yksi ehdokas Fordin Rally1-kuskiksi ennen kauden alkua, mutta niihin hommiin ajoivat ohi Fourmaux ja Greensmith rahasäkeillä.

Jonkinlainen sopimus M-Sportin kanssa kuitenkin Huttusella on, mutta onko se pelkästään WRC2 vai onko siinä mukana jonkinlainen Rally1-kuvio esim tulospalkkiona tms.? Tämähän liittyy hieman myös siihen Hyundailta lähtöön viime vuonna. Jos sieltä lähdettiin, koska WRC-ajoja ei ollut tulossa, niin silloin voisi kuvitella, että uuteen soppariin olisi neuvoteltu edes jonkinlainen Rally1-pesti esim. Jyväskylään.

Toki Huttusen ajot Rally1-autolla olisivat maksimissaankin 2-3 kisaa, mutta ei tuo Loubet'n sopimus sitä tilannetta ainakaan paranna.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Huttunenhan oli yksi ehdokas Fordin Rally1-kuskiksi ennen kauden alkua, mutta niihin hommiin ajoivat ohi Fourmaux ja Greensmith rahasäkeillä.
No ei kyllä ollut, molempien kanssa oli sovittu tämän kauden ajamisesta jo aikaisemmin viime kauden aikana, ennen kuin Huttunen edes lähti Hyundailta.

Viron ja Suomen kisat ovat edelleen Huttuselle ihan mahdollisia Rally1 autolla, mutta rahaa se vaatisi. Toki järkevintä olisi ollut ajaa jo Ruotsissa, kun autot ovat kaikille vielä vähän uusia. Kesällä ollaan jo aika pitkällä takamatkalla muihin nähden.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
No ei kyllä ollut, molempien kanssa oli sovittu tämän kauden ajamisesta jo aikaisemmin viime kauden aikana, ennen kuin Huttunen edes lähti Hyundailta.

Viron ja Suomen kisat ovat edelleen Huttuselle ihan mahdollisia Rally1 autolla, mutta rahaa se vaatisi. Toki järkevintä olisi ollut ajaa jo Ruotsissa, kun autot ovat kaikille vielä vähän uusia. Kesällä ollaan jo aika pitkällä takamatkalla muihin nähden.
Jotenkin muistelisin nähneeni uutisen, jossa Millener olisi sanonut, että on harkinnassa, mutta en sitä nyt mistään löydä. Olisiko sitten ollut valinta Breenin ja Huttusen väliltä? No, eipä sillä niin merkitystä ole enää...

Samaa mieltä tuosta jälkimmäisestä, että Viron ja Jyväskylän aikaan oltaisiin liikaa jäljessä. Se voisi olla kova isku jatkosuunnitelmille, jos saa sen Rally1-auton alleen ja ne kisat menisivät alle odotusten.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Viron ja Suomen kisat ovat edelleen Huttuselle ihan mahdollisia Rally1 autolla, mutta rahaa se vaatisi. Toki järkevintä olisi ollut ajaa jo Ruotsissa, kun autot ovat kaikille vielä vähän uusia. Kesällä ollaan jo aika pitkällä takamatkalla muihin nähden.
Loubet ajaa ainakin Viron rallin Rally-1 autolla. Seitsemän rallia taisi yhteensä ajaa joista ensimmäinen Kroatian ralli. Lisäksi ajaa Sardinian, Portugalin, Espanjan ja Kreikan rallit. Seitsemäs ralli on joko Suomen osakilpailu tai vielä avoinna oleva asvalttiralli, joka lienee Ypres. Eli vähän heikohkolta lienee vaihtoehdot Rally1 autoon tälle kaudelle olettaen, että Loebkin vielä jokusen rallin ajaisi. Nyt lienee syytä keskittyä ajamaa Rally2 autolla kovat näytöt tiskiin ja katsella sitten mahdollisuuksia päästä pääsarjan autoon. Eli Mikkelseniä turpaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Jotenkin muistelisin nähneeni uutisen, jossa Millener olisi sanonut, että on harkinnassa, mutta en sitä nyt mistään löydä. Olisiko sitten ollut valinta Breenin ja Huttusen väliltä? No, eipä sillä niin merkitystä ole enää...
Olisiko ollut mahdolliseen neljänteen tai viidenteen autoon, joissain yksittäisissä kisoissa? Tai sitten jotain suomalaistoimittajien omaa spekulaatiota?

M-Sportin tämän kauden kuskikolmikko (tai nelikko, jos Loebin laskee) oli kuitenkin käytännössä tiedossa jo esim. Suomen rallin aikoihin, kun Huttunen ajoi vielä Hyundailla seuraavankin rallin Espanjassa.

Suninen taas teki itse omat johtopäätöksensä siinä vaiheessa, kun Fourmaux pääsi ajamaan testit Pumalla heinä-elokuun vaihteessa Suomessa.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Nyt lienee syytä keskittyä ajamaa Rally2 autolla kovat näytöt tiskiin ja katsella sitten mahdollisuuksia päästä pääsarjan autoon. Eli Mikkelseniä turpaan.
Näin juuri, mutta pitää lyödä montaa muutakin ukkoa turpiin kuin vain Mikkelseniä, sillä siellä on paljon muitakin kovia kuskeja. Eihän sitä tiedä koskaan, mitä kausi tuo tullessaan, mutta mistä nämä puheet ylipäätään tulee, että Huttunen olisi ollut tarjolla Rally1 autoon, saati että olisi mahdollisuus saada auto yksittäisiin kisoihin? Ainakin itsellä on ollut koko ajan käsitys, että ajaa vain pelkästään Rally2 autolla.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Olisiko ollut mahdolliseen neljänteen tai viidenteen autoon, joissain yksittäisissä kisoissa? Tai sitten jotain suomalaistoimittajien omaa spekulaatiota?

M-Sportin tämän kauden kuskikolmikko (tai nelikko, jos Loebin laskee) oli kuitenkin käytännössä tiedossa jo esim. Suomen rallin aikoihin, kun Huttunen ajoi vielä Hyundailla seuraavankin rallin Espanjassa.

Suninen taas teki itse omat johtopäätöksensä siinä vaiheessa, kun Fourmaux pääsi ajamaan testit Pumalla heinä-elokuun vaihteessa Suomessa.
Samalla myös ainakin osittainen vastaus @Väärävaihto

En tosiaan muistanut, että Breenin sopimus oli jo lokakuussa. Mutta joo, jotain omaa spekulaatiota se varmaankin oli. Toki sinänsä loogista spekulaatiota; miksi siirtyä Fordille, jos sieltä ei ole tarjolla Rally1-autoa? Paitsi tietysti, jos Hyundailta lähtö olikin jonkintasoiset potkut.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olisiko sitten ollut valinta Breenin ja Huttusen väliltä? No, eipä sillä niin merkitystä ole enää...
Vaikka PK jo vastasikin, niin tuo ei ollut realismia, sillä MSport tarvitsi selkeää ykköskuskia, ja siitä paikasta Huttunen ei koskaan ollut taistelemassa. Täytyy tosin huomioida se että Loebin ajoja taitaa aika vahvasti maksaa Red Bull ja MSport on vihjannut että jopa 5 Rally1-autoa on mahdollista järjestää kisaan, tosin tässä tilanteessa line-up lienee Breen, Loeb, Greensmith, Fourmaux ja Loubet, 3:n ensinmainitun ajaessa tallipisteitä ja tuo ei ole tapahtumassa Suomessa, koska Loeb tuskin tänne on tulossa, vaikka kuinka Pohjois-Jyväskyläläinen ex-hoito houkuttelisi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sarjan luonne vaan sattuu nykyisin olemaan semmoinen että sitä rahoitusta on taustajoukoilta löydyttävä muuten saa enemmän tai vähemmän vaan haaveilla tuosta rally1 vaikka vauhtiakin löytyisi. Aika vähissä taitaa olla viimevuosilta ne joissa raha ei olisi edes jotenkin vaikuttanut ajopaikkoihin.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Hyundailla on taas tuuletettu johtoporrasta. Asiakaspuolen päällikkö Andrew Johns jättää tehtävänsä ensi kuussa. Johns on vastannut Hyundai i20 R5-auton sekä uuden i20 N Rally2-auton kehityksestä.
 

Outsider

Jäsen
Toivotaan nyt ettei koko rallitoiminta ole uhkaamassa loppua sen verran sekavalta touhu näyttää.

Toivotaan näin, koska nyt Fordin vahvistumisen myötä sarjan tilanne näyttää mielenkiintoisemmalta kuin vuosiin. En huomannut oliko jo mainittu, mutta Hyundai siirsi vakituisen testialueensa Saksasta Keski-Suomeen Toyotan tapaan.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Toivotaan nyt ettei koko rallitoiminta ole uhkaamassa loppua sen verran sekavalta touhu näyttää.
Niinpä. Olisi lajin ja sarjan kiinnostavuuden kannalta todella huono homma, jos Hyundai lopettaisi. No jospa ne nyt löytäisi vauhtia Keski-Suomen ihanteellisista testiolosuhteista ja insinöörit saisivat kehitettyä autoon lisää luotettavuutta.

JWRC-maailmanmestari Sami Pajari ajoi lauantaina ensimmäisen kilpailunsa R5-autolla Riihimäen SM-rallissa. Alla oli Fordin vanhemman kehitysversion R5-auto, joka ei missään nimessä ole kilpailukykyinen Skodia vastaan. Pajari ajoi kisan läpi varmasti ja kypsästi ollen lopulta neljäs 53,7 sekuntia voittajaa, Teemu Asunmaata hitaampana.

Onko täällä ollut vielä muuten mainintaa siitä, että viime viikollahan Pajari julkisti kumman palkintopaketin valitsi vaihtoehdoista, jotka hän sai voitettuaan junnujen maailmanmestaruuden. Pajari hylkäsi R5-paketin ja näin Pajarin päätavoite on ajaa Rally3 Fordilla WRC3-luokassa Euroopassa ajettavissa MM-osakilpailuissa ja mukaan on tarkoitus ottaa muutamia kisoja myös WRC2-luokassa. Tähtäimessä on WRC3-maailmanmestaruus ja samalla Pajari voi kisata myös JWRC:n puolella.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt lienee syytä keskittyä ajamaa Rally2 autolla kovat näytöt tiskiin ja katsella sitten mahdollisuuksia päästä pääsarjan autoon. Eli Mikkelseniä turpaan.
Kyllä vaan. Huttusen pitää nyt näyttää että on nopea ja näkee myös ruutulipun. Jos sitten vielä tilanne on niin, että joku takana rahoittaa touhua, parasta kalustoa on tarjolla ensi vuonna.

Sekin on muuten hyvä muistaa, että nuori Pajari voi olla kovakin luu ensi vuonna, kun nyt ajaa paljon ja kerää kokemusta ympäri maailman.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Belgiassa asuva Kreikkalainen 58-vuotias liikemies, Jourdan Serderidis ajaa Fordin Rally1-autolla kaksi MM-rallia, Kenian ja Kreikan osakilpailut.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Paska uutinen. Paras kansainvälinen rallitulospalvelu joutuu lopettamaan toimintansa ainakin toistaiseksi. Todella harmi.
 

EinoJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan, Chicago Blackhawks, ALBA Berlin
Siis tämä on... Olettaisi jonkun suuremman toimijan nyt heräävän tähän tilanteeseen, kuitenkin koko ralliyhteisölle tällaisen sivun menetys olisi valtava isku.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ford ajaakin vain kolmella autolla Ruotsissa, Lorenzo Bertelli jää sivuun. Aika suuri menetys rallille...
Joo onhan se aina harmi, kun Rally1 auto jää kisasta sivuun ja on näin vähemmän katsottavaa, vaikka Bertelli ei lukeudukaan kärkikuljettajiin, niin ihan vauhdikkaasti miljardööri kuitenkin tuo autoaan. Toinen huono, jopa isompi takapakki on, että kahdesti ajettava EK jouduttiin perumaan poikkeavasti liikkuvien porolaumojen vuoksi ja näin, jos oikein muistan, niin ralli on 40 EK-kilometriä lyhyempi ja se on jo paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös