Onko jossain muuten ollut mitään juttua, että Huttusella olisi mahkuja päästä ajamaan Rally1 autolla? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että ajaa pelkästään Rally2 autolla.Huttusen kannalta ikävä käänne.
Miten tämä on käänne Huttusen kannalta?Huttusen kannalta ikävä käänne.
Siinä mielessä, että viittä autoa Ford tuskin ajattaa.Miten tämä on käänne Huttusen kannalta?
Mitä tekemistä asialla silti on Huttusen kanssa? Kuten sanoit, rahaa ei ilmeisesti ole. Ei M-Sport autoa tuosta vaan hyväntekeväisyytenä kenellekään anna. Samat mahdollisuudet Huttusella olisi vuokrata auto ja jos rahaa on, kyllä M-Sport pystyy viittä autoa ajattamaan.Siinä mielessä, että viittä autoa Ford tuskin ajattaa.
Toisaalta Huttusella ei ole muutenkaan rahaa kannettavaksi Rally1-autoa varten, poislukien joku yksittäinen kisa.
Mitä tekemistä asialla silti on Huttusen kanssa? Kuten sanoit, rahaa ei ilmeisesti ole. Ei M-Sport autoa tuosta vaan hyväntekeväisyytenä kenellekään anna. Samat mahdollisuudet Huttusella olisi vuokrata auto ja jos rahaa on, kyllä M-Sport pystyy viittä autoa ajattamaan.
Huttunenhan oli yksi ehdokas Fordin Rally1-kuskiksi ennen kauden alkua, mutta niihin hommiin ajoivat ohi Fourmaux ja Greensmith rahasäkeillä.Mitä tekemistä asialla silti on Huttusen kanssa? Kuten sanoit, rahaa ei ilmeisesti ole. Ei M-Sport autoa tuosta vaan hyväntekeväisyytenä kenellekään anna. Samat mahdollisuudet Huttusella olisi vuokrata auto ja jos rahaa on, kyllä M-Sport pystyy viittä autoa ajattamaan.
No ei kyllä ollut, molempien kanssa oli sovittu tämän kauden ajamisesta jo aikaisemmin viime kauden aikana, ennen kuin Huttunen edes lähti Hyundailta.Huttunenhan oli yksi ehdokas Fordin Rally1-kuskiksi ennen kauden alkua, mutta niihin hommiin ajoivat ohi Fourmaux ja Greensmith rahasäkeillä.
Jotenkin muistelisin nähneeni uutisen, jossa Millener olisi sanonut, että on harkinnassa, mutta en sitä nyt mistään löydä. Olisiko sitten ollut valinta Breenin ja Huttusen väliltä? No, eipä sillä niin merkitystä ole enää...No ei kyllä ollut, molempien kanssa oli sovittu tämän kauden ajamisesta jo aikaisemmin viime kauden aikana, ennen kuin Huttunen edes lähti Hyundailta.
Viron ja Suomen kisat ovat edelleen Huttuselle ihan mahdollisia Rally1 autolla, mutta rahaa se vaatisi. Toki järkevintä olisi ollut ajaa jo Ruotsissa, kun autot ovat kaikille vielä vähän uusia. Kesällä ollaan jo aika pitkällä takamatkalla muihin nähden.
Loubet ajaa ainakin Viron rallin Rally-1 autolla. Seitsemän rallia taisi yhteensä ajaa joista ensimmäinen Kroatian ralli. Lisäksi ajaa Sardinian, Portugalin, Espanjan ja Kreikan rallit. Seitsemäs ralli on joko Suomen osakilpailu tai vielä avoinna oleva asvalttiralli, joka lienee Ypres. Eli vähän heikohkolta lienee vaihtoehdot Rally1 autoon tälle kaudelle olettaen, että Loebkin vielä jokusen rallin ajaisi. Nyt lienee syytä keskittyä ajamaa Rally2 autolla kovat näytöt tiskiin ja katsella sitten mahdollisuuksia päästä pääsarjan autoon. Eli Mikkelseniä turpaan.Viron ja Suomen kisat ovat edelleen Huttuselle ihan mahdollisia Rally1 autolla, mutta rahaa se vaatisi. Toki järkevintä olisi ollut ajaa jo Ruotsissa, kun autot ovat kaikille vielä vähän uusia. Kesällä ollaan jo aika pitkällä takamatkalla muihin nähden.
Olisiko ollut mahdolliseen neljänteen tai viidenteen autoon, joissain yksittäisissä kisoissa? Tai sitten jotain suomalaistoimittajien omaa spekulaatiota?Jotenkin muistelisin nähneeni uutisen, jossa Millener olisi sanonut, että on harkinnassa, mutta en sitä nyt mistään löydä. Olisiko sitten ollut valinta Breenin ja Huttusen väliltä? No, eipä sillä niin merkitystä ole enää...
Näin juuri, mutta pitää lyödä montaa muutakin ukkoa turpiin kuin vain Mikkelseniä, sillä siellä on paljon muitakin kovia kuskeja. Eihän sitä tiedä koskaan, mitä kausi tuo tullessaan, mutta mistä nämä puheet ylipäätään tulee, että Huttunen olisi ollut tarjolla Rally1 autoon, saati että olisi mahdollisuus saada auto yksittäisiin kisoihin? Ainakin itsellä on ollut koko ajan käsitys, että ajaa vain pelkästään Rally2 autolla.Nyt lienee syytä keskittyä ajamaa Rally2 autolla kovat näytöt tiskiin ja katsella sitten mahdollisuuksia päästä pääsarjan autoon. Eli Mikkelseniä turpaan.
Samalla myös ainakin osittainen vastaus @VäärävaihtoOlisiko ollut mahdolliseen neljänteen tai viidenteen autoon, joissain yksittäisissä kisoissa? Tai sitten jotain suomalaistoimittajien omaa spekulaatiota?
M-Sportin tämän kauden kuskikolmikko (tai nelikko, jos Loebin laskee) oli kuitenkin käytännössä tiedossa jo esim. Suomen rallin aikoihin, kun Huttunen ajoi vielä Hyundailla seuraavankin rallin Espanjassa.
Suninen taas teki itse omat johtopäätöksensä siinä vaiheessa, kun Fourmaux pääsi ajamaan testit Pumalla heinä-elokuun vaihteessa Suomessa.
Vaikka PK jo vastasikin, niin tuo ei ollut realismia, sillä MSport tarvitsi selkeää ykköskuskia, ja siitä paikasta Huttunen ei koskaan ollut taistelemassa. Täytyy tosin huomioida se että Loebin ajoja taitaa aika vahvasti maksaa Red Bull ja MSport on vihjannut että jopa 5 Rally1-autoa on mahdollista järjestää kisaan, tosin tässä tilanteessa line-up lienee Breen, Loeb, Greensmith, Fourmaux ja Loubet, 3:n ensinmainitun ajaessa tallipisteitä ja tuo ei ole tapahtumassa Suomessa, koska Loeb tuskin tänne on tulossa, vaikka kuinka Pohjois-Jyväskyläläinen ex-hoito houkuttelisi.Olisiko sitten ollut valinta Breenin ja Huttusen väliltä? No, eipä sillä niin merkitystä ole enää...
Hyundailla on taas tuuletettu johtoporrasta. Asiakaspuolen päällikkö Andrew Johns jättää tehtävänsä ensi kuussa. Johns on vastannut Hyundai i20 R5-auton sekä uuden i20 N Rally2-auton kehityksestä.
Toivotaan nyt ettei koko rallitoiminta ole uhkaamassa loppua sen verran sekavalta touhu näyttää.
Niinpä. Olisi lajin ja sarjan kiinnostavuuden kannalta todella huono homma, jos Hyundai lopettaisi. No jospa ne nyt löytäisi vauhtia Keski-Suomen ihanteellisista testiolosuhteista ja insinöörit saisivat kehitettyä autoon lisää luotettavuutta.Toivotaan nyt ettei koko rallitoiminta ole uhkaamassa loppua sen verran sekavalta touhu näyttää.
Kyllä vaan. Huttusen pitää nyt näyttää että on nopea ja näkee myös ruutulipun. Jos sitten vielä tilanne on niin, että joku takana rahoittaa touhua, parasta kalustoa on tarjolla ensi vuonna.Nyt lienee syytä keskittyä ajamaa Rally2 autolla kovat näytöt tiskiin ja katsella sitten mahdollisuuksia päästä pääsarjan autoon. Eli Mikkelseniä turpaan.
Joo onhan se aina harmi, kun Rally1 auto jää kisasta sivuun ja on näin vähemmän katsottavaa, vaikka Bertelli ei lukeudukaan kärkikuljettajiin, niin ihan vauhdikkaasti miljardööri kuitenkin tuo autoaan. Toinen huono, jopa isompi takapakki on, että kahdesti ajettava EK jouduttiin perumaan poikkeavasti liikkuvien porolaumojen vuoksi ja näin, jos oikein muistan, niin ralli on 40 EK-kilometriä lyhyempi ja se on jo paljon.Ford ajaakin vain kolmella autolla Ruotsissa, Lorenzo Bertelli jää sivuun. Aika suuri menetys rallille...