Mainos

Ralliketju

  • 1 867 138
  • 15 014

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin teksti-tv-seuraajan silmin se tuntuisi olevan "jokaisessa kisassa Latvala + joku muu."
Itse muotoilisin jotenkin että "aina vittu kaikki ja joskus harvoin joku ei täysin".
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Lappi on kanssa ns. liipaisimella jos tulosta ei tuu ?

No Lapilla on ensi kauden kattava sopimus Citikan kanssa edelleen voimassa. Toki jos siellä sheikit tulevat takaisin määräämään, niin eihän se ongelma ole purkaa.

Kaikki kortit alkaa oleen Rovanperä Jr:n varassa. Alkaa Tommillakin oleen mietinnän paikka... Kaikki eurot mitä vaan irtoo Tänäkin palkkaan. Latvalle monoa tän kauden jälkeen surutta...

No en minä nyt vielä Sunisen suhteen vielä luovuttaisi. Hyvinhän tuo nyt näyttää nyttenkin vetävän ja on varmasti ensi kauden aika kuivilla kuskimarkkinoilla äkkiä haluttu kaveri, samaten kuin tallikaverinsa Evans. Sunista voisin äkkiä pitää vahvana vaihtoehtona Toyotalle joko Latvalan tai Meeken paikalle.

Mutta mitään tuskin kuskirintamalla tapahtuu ennenkuin Tänakin ensi kauden talli on selvillä, kun Neuvillella ja Ogierilla on kontrahdit voimassa. Siitä lähtee dominopalapeli sitten rakentumaan
 
Viimeksi muokattu:

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Voi perse tuota Latvalaa. Hyvinkin symppis tyyppi, jolle toivoisi mieluusti menestystä ja vauhtiakin paikoitellen riittää, mutta rubiikinkuutio ei vissiin ole kummemmin auennut sitten 12 vuoden takaisen kohtauksen. Epäonnen piikkiin voi laittaa jonkin määrän, mutta kun näitä kolmen markan flippejä tulee jatkuvasti, puhumattakaan niistä kivistä, joihin muut osuvat sen pahemmin kolhiintumatta, sattuman syyksi on hankala enää laskea.

Jännä nähdä, miten Suninen hoitaa jäljellä olevat päivät. Voiko kartturin vaihdolla olla noin iso, välitön vaikutus? Kaverissa tuntuu ainakin olevan sitä kuuluisaa munaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tänak pääsi auraushommista ja vetelee aivan omilla sekuntiluvuillaan. Ainoat jotka jotenkin pystyvät vastaamaan ovat Sordo ja Suninen. Todennäköisesti Tänak siirtyy tämän käynnissä olevan pätkän jälkeen omalle paikalleen rallin kärkeen.

EDIT: Ja Tänak vielä hukkasi muutaman sekunnin yhdessä neulansilmässä kun auto sammui. Silti näyttää siltä että yli 10 sekuntia tulee eroa kaikkiin muihin, eli puoli sekuntia kilometriltä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännä nähdä, miten Suninen hoitaa jäljellä olevat päivät. Voiko kartturin vaihdolla olla noin iso, välitön vaikutus? Kaverissa tuntuu ainakin olevan sitä kuuluisaa munaa.

Toki kumpanakin päivänä aika hyvältä lähtöpaikalta päässyt ajaan että pieni vaikutus varmaan silläkin otteisiin ollut. Mitään ottamatta siis suorituksesta pois. Hyvää ja varmaa ajamista tähän asti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lappi on kanssa ns. liipaisimella jos tulosta ei tuu ?

Jotain peliliikkeitä varmaan Citroeninkin pitää kohta keksiä, mutta jotenkin en ehkä usko että välttämättä Lapille potkuja tulisi. Yksi liike voisi varmaan olla kolmoskuskin ottaminen mukaan joihinkin kisoihin niin ei olisi niin yhden kortin varassa tallipisteiden saanti. Ostbergille ainakin yrittäisin itse saada autoa alle.

Jännä kuitenkin nähdä mitä Lapille ja Latvalalle jatkossa tapahtuu, molemmat melkein tarvitsisi sitä voittoa Suomesta oman itseluottamuksen vuoksi jo, mutta kyllähän jos sieltä ei tuloksia rupea kummallekaan tulemaan niin kyllä siellä alkaa tallipomoillakin mitta täyttymään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
..mutta kyllähän jos sieltä ei tuloksia rupea kummallekaan tulemaan niin kyllä siellä alkaa tallipomoillakin mitta täyttymään.

Lapilla on edelleen voimassaoleva sopimus Citröenin kanssa ensi kaudesta. Se nyt kannattaa muistaa ensisijaisesti, ennenkuin jossittelee sitä sun tätä.

Ja Citikan päätavoite on tietysti Ogierin menestys. Paljon ei liene väliä, miten merkkimestaruuden kanssa käy. Etenkin kun koko kausi on ajatettu kahta autoa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja Citikan päätavoite on tietysti Ogierin menestys. Paljon ei liene väliä, miten merkkimestaruuden kanssa käy. Etenkin kun koko kausi on ajatettu kahta autoa.

Sitä suuremmalla syyllä näkisin että Citroenille on tärkeää että myös Lappi löytäisi vauhdin kun Ogier joutuu nyt yksin taistelemaan siitä mestaruudesta ilman apuja, siinä missä muut tallit pystyy taktikoimaan kolmen auton voimin. Varsinkin vielä jos tämmöisiä kisoja tulee joissa keskeyttää Ogier niin Lapin pitäisi pystyä viemään muilta pisteitä pois. Eiköhän talli aina tuloksia halua kuitenkin kaikilta kuskeilta että mikään ei tuollakaan varmaa kuitenkaan sopimuksista huolimatta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eiköhän talli aina tuloksia halua kuitenkin kaikilta kuskeilta että mikään ei tuollakaan varmaa kuitenkaan sopimuksista huolimatta.

Varmasti haluaa tuloksia, mutta rallimaailman sopimuksia edelleen on harvemmin purettu kesken sopimuskausien. Ei se tarjonta niin valtavaa ole kuljettajista ja kun ottaa huomioon että Citröen ajattaa kahta autoa taloussyistä, pitäisin aika epätodennäköisenä Lapin potkuja Citikalta. Ja kun se ei vaihtamalla välttis parane..
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei näköjään mahda Tänakille kukaan mitään jos Yaris vaan kestää. Pohjat jokaiselle erikoiskokeelle tänään ja vajaan puolen minuutin johto ennen huomista, jolloin ajetaan 4 pätkää.

Toki nyt Tänak joutuu NesteRallissa auraamaan ekan päivän, mutta eipä Viron poika tunnu siitä kärsivän niinkuin moni muu parhaimmillaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sardinian rallia johtanut Ott Tänak ajoi sen verran ulos vihoviimeisellä Power Stagella, että tippui lopputuloksissa vasta sijalle 5. Jättiyllätys ja valtavaa draamaa kisan loppuhetkillä!
 
Suosikkijoukkue
KK
Olipa pettyneenä oloinen Mäkinen ja Tänak ei antanut edes haastattelua powerin jälkeen. Oliko siinä oma ajovirhe vai kävikö autoon jotain juuri ennen mutkaa tai mutkan aikana. Sordolle siis toinen osakilpailuvoitto Sardiniasta.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Olihan taas huikea loppu kilpailulle! MM-sarjan kärki tiivistyy entisestään ja kolmen kärki on nyt 7 pisteen sisällä Jyväskylään siirryttäessä. Huimaa viihdettä ja Sordolle kyllä suo voiton, vaikka Tänakin virheen myötä tulikin. Suninen upeasti toinen!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jotenkin tulee taas tämä legendaarinen tilanne mieleen, kun nykyinen tallipäällikkö Mäkinen saa yllättäen kuulla olevansa vuoden 1998 maailmanmestari.

Linkki vie Youtubevideoon tilanteesta:
https://youtu.be/c2aqaElX6ZQ
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänäkille aika kova paikka varmaan, ei pystynyt menemään kun muutamalla pisteellä MM-kärkeen ja joutuu vielä auraamaan Suomessa. Toisaalta ihan hyvää kilpailu varmaan Suomessa tulossa sillä uskoisin että lähtöpaikasta huolimatta Tänäk tulee olemaan kova. Suomalaisten pitäisi pystyä iskemään heti avauspäivänä kun pääsee paremmalta lähtöpaikalta ajamaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Oliko siinä oma ajovirhe vai kävikö autoon jotain juuri ennen mutkaa tai mutkan aikana.

Mäkinen epäilee että ohjauksessa jotain vikaa. Latvalan autohan ajautui mystisesti myös ulos perjantain viimeisellä. Ei tuossa incarissa ainakaan mitään osumaa näy, että voisi sen syyksi laittaa.
Toyotalle tulee näitä kyllä liikaa (vrt. Portugalin iskunvaimenninongelmat).
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mäkinen epäilee että ohjauksessa jotain vikaa. Latvalan autohan ajautui mystisesti myös ulos perjantain viimeisellä. Ei tuossa incarissa ainakaan mitään osumaa näy, että voisi sen syyksi laittaa.
Toyotalle tulee näitä kyllä liikaa (vrt. Portugalin iskunvaimenninongelmat).

Ainakaan ulosajon jälkeen ei enää tehostin toiminut, kun Järveoja käytti käsijarrua pätkällä. Samoin maalissa diagnosoin, ettei Tänakin tuska ollut pelkästään (joskin isoimmalta osin) henkistä vaan oikean käden ranne oli paskana.

Pikkuisen pelottaa, että Toyota menettää Tänakin tuon paperilennokin lujuisen autonsa vuoksi. Älyttömästi antaa tasoitusta muille sillä, että milloin sähköt, milloin iskarit, vanteet, ohjaus pettää.

Asiasta sivuun: miksiköhän noita power stageja ei voitaisi ajaa aiemmin käyttämättömillä teillä? Naurettavaa, kun keskeyttäneet kuskit pääsevät nuotittamaan uudestaan ja uudestaan kilpailun päätavoitteeksi jäävää yhtä pätkää.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asiasta sivuun: miksiköhän noita power stageja ei voitaisi ajaa aiemmin käyttämättömillä teillä? Naurettavaa, kun keskeyttäneet kuskit pääsevät nuotittamaan uudestaan ja uudestaan kilpailun päätavoitteeksi jäävää yhtä pätkää.

Siis ei sinne pätkälle saa mennä kesken kisan nuotittamaan kun on keskeyttänyt ja meinaa jatkaa kisaa. Jos sitä tarkoitit? Jos siitä jää kiinni niin suljetaan kilpailusta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Siis ei sinne pätkälle saa mennä kesken kisan nuotittamaan kun on keskeyttänyt ja meinaa jatkaa kisaa. Jos sitä tarkoitit? Jos siitä jää kiinni niin suljetaan kilpailusta.

No en tarkoittanut, vaan sitä että samaa pätkää ajetaan kilpailussa monesti. Toiset ajaa kilpaa ja keskeyttäneet höntsäilee pätkän läpi nuotteja tarkistellen.

Olisi reilua, että kaikilla olisi mahdollisimman samat lähtökohdat power stagelle. Vaikka eiväthän ne sikäli ole, ettei johtoasemassa oleva voi tietenkään ottaa samoja riskejä kuin nolla tai yksi pistettä virheellä menettävä autokunta.

Tietenkin nuo pätkät saisivat mieluummin olla myös sen verran pitkiä, ettei tolkuton riskinotto olisi palkitsevaa tai toisaalta yksittäinen pikkulipsahdus ratkaisisi välttämättä peliä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä tuo koko rally2 sääntö pitäisi lopettaa... Mutta olenkin vähän vanhanaikainen siinä asiassa... Kun keskeytät niin keskeytät.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä tuo koko rally2 sääntö pitäisi lopettaa... Mutta olenkin vähän vanhanaikainen siinä asiassa... Kun keskeytät niin keskeytät.

Ei vaan taida toimia niin kauan kunnes mukaan ei saada lisää yksityistalleja. Lisäksi aika kaameeta olisi jotain meksikoa katsoa kun 5 autoa ajaa viimeisiä erikoiskokeita.

Itse lisäisin yhden rengashuolon ennen poweria kun nyt keskeyttäneet voi säästellä koko päivän renkaita ja tehdä tuota "nuotitusta" mitä ylempänä sanottiin. Ei ainakaan antaisi tuota etua tuo keskeytys.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei vaan taida toimia niin kauan kunnes mukaan ei saada lisää yksityistalleja. Lisäksi aika kaameeta olisi jotain meksikoa katsoa kun 5 autoa ajaa viimeisiä erikoiskokeita.

Itse lisäisin yhden rengashuolon ennen poweria kun nyt keskeyttäneet voi säästellä koko päivän renkaita ja tehdä tuota "nuotitusta" mitä ylempänä sanottiin. Ei ainakaan antaisi tuota etua tuo keskeytys.

Juu en minäkään tuohon paluuseen vanhaan usko... Tuo renkaanvaihto ennen poweria voisi olla hyvä ratkaisu...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Itse lisäisin yhden rengashuolon ennen poweria kun nyt keskeyttäneet voi säästellä koko päivän renkaita ja tehdä tuota "nuotitusta" mitä ylempänä sanottiin. Ei ainakaan antaisi tuota etua tuo keskeytys.

Kyllä se etu viedään soraralleissa ainakin samantien pois sillä, että joutuvat lähtemään ensimmäisenä Powerille. Eli ihan turha mistään edusta on puhua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös