Uuuh...Muovisempaa nimeä ei paljoa voisi olla. Mitähän vikaa on KoMu HT:ssa?
Katsotaan nyt mikä nimi sieltä virallisesta lähteestä sitten pullahtaa. Onhan nimi muovinen, mutta ok siinä mielessä, että se ei ole sentään yhtä väliinpitämätön viritelmä kuin D Team. Siinä mielessä nimivalinta on tärkeä myös famijoukkueelle; "aivan sama" -nimi ei ainakaan välitä näille junnuille viestiä kovin suurista odotuksista/panostuksista farmitoimintaan.
Red Ducks nyt on tuollainen vielä 2-kyppisiin jamppoihin uppoava nimi. Ilmeisesti vaikutteita on haettu Malmö Red Hawks -nimestä. Ducks on yleisesti vaasalaisessa junioriurheilussa käytetty joukkueen muovinimi. Näin poliittishistoriallisesti punaisen värin korostaminen Vaasassa on hieman perverssiä, mutta eikai tässä nyt politiikan puolelle pidäkään mennä.
KoMu HT nimi on oikeastaan aika hyvä nimi alasarjajoukkueelle, mutta viittaa selkeästi Mustasaareen. Voisin kuvitella, että nämä Sport-taustaiset uudet puuhamiehet haluavat nuorekkaamman ja vaasalaisemman nimen. Tosin Mustasaaren ja Vaasan välisen yleisen vihanpidon huomioiden on vaikea ymmärtää, miten komulaiset ovat tähän uuteen kuvioon yleensä suostuneet. Kärjistäen hehän ovat nyt luovuttamassa seuran ja sarjapaikan vaasalaisille. Kertooko tämä sitten siitä, että mustasaarelaisen kiekon puuhamiehillä on motivaatio vähissä (parin viime vuoden toiminnan taso kielii siitä) sekä tiukkaa talouden kanssa.
Minulla ei ole mitään käsitystä millaisella budjetilla KoMu on Suomi-sarjaa vetänyt, mutta varmasti tämä "ammattimaistaminen" tulee nostamaan kulurakennetta ainakin parillakymmenellä tuhannella eurolla. Suu säkkiä myöten silti joudutaan menemään. Eiköhän Rintamäki onnistu kuitenkin saamaan uuden seuran pyörimään tarkoituksensa mukaan.
Itse olen aina uskonut Suomi-sarjan olevan hyvä vaihtoehto nuorille pelaajille, vaikka muitakin mielipiteitä esiintyy. Kovuutta ja luisteluvoimaa tulee varmasti, taidon kehittyminen on sitten valmennuksen tasosta kiinni. Katsotaan nyt mitä Manner saa aikaan.
Pieni kesä visa: Mikä jäi KoMu HT:n historian parhaaksi urheilulliseksi saavutukseksi?