Radio Rock

  • 933 493
  • 3 000

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Se piti tuohon edelliseen vielä lisäämäni, että itse kuuntelen radiota sen abt tunnin päivässä aktiivisesti, joten minen siitä niinkään rasitu. Mutta suomipoppiin olen itse tutustunut. En niinkään heidän tarjoamiensa puheohjelmien takia, vaan sieltä tulee välillä varsin hupaisaa musiikkia. Kuuntelen sitä ihan mielelläni itse ihan vaihtelun vuoksi. Ja kesäisin pesäpalloa. :)

Mutta joo, tuo edellin postaus nyt oli pistetty pienellä huumorilla, vaikkei siinä nyt hymiöitä ollutkaan. Tottakai se alkaa rassaamaan pitemmän päälle, siis ne toistot. Mutta esim. tuolla mun kuuntelulla se nyt ei vielä häiritse mitenkään.
Alkaa vain sapettaa tää ainainen valittaminen täällä. Pitäisi kait siirtyä takaisin DDR-mallin hallintoon. Otetaan ne vaihtoehdot pois, niin pakko on tyytyä siihen yhteen. Miettikääpä pojat ja miehet. Koko kesä, vaih lapinkultaa, ja radio deitä :)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pitäisi kait siirtyä takaisin DDR-mallin hallintoon. Otetaan ne vaihtoehdot pois, niin pakko on tyytyä siihen yhteen. Miettikääpä pojat ja miehet. Koko kesä, vaih lapinkultaa, ja radio deitä :)
Näinhän se oikeastaan Radio Rockin kanssa onkin, aika osuva kiteytys. Siellä ei toimittajat todellakaan päättää sitä mitä soitetaan vaan joku muu väsää soittolistan ja sillä mennään.

Kokeilisiko joku radiohelsinkityyppistä rock-kanavaa josta tulisi toimitettua ohjelmaa? Kuulijoita luulisi riittävän. Onneksi tosiaan on Radio Helsinki (vaikka siellä tänään olikin tuntikausia haastattelussa Jippu joka on varsin vastenmielinen).
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Radio Suomea tulee siis melko paljon kuunneltua, oikeastaan ainoita huonoja puolia on merisää
Kyllä silläkin on funktionsa. Aika moni asuu saarissa tai rannikolla, ja sää vaikuttaa sekä elannon hankkimiseen että muuhun liikkumiseen. Tympii se minuakin kuunnella, mutta kun tietää sen tärkeyden joillekin, voi tinkiä omista mielihaluistaan. Kuunnellaas merisäätä täst'edes, jos ei ihan riemulla, niin ainakin ymmärtämyksellä, eiks jeh?

Radio Suomesta tulee sentään ihan oikeasti toimitettua ohjelmaa, jossa toimittajat saavat itse valita soittamansa kappaleet.
Totta. Ennen samoja/samantyylisiä ohjelmia tuli Radiomafiasta (kuka muistaa Juho Juntusen klassista rockia kunnioittavan päiväohjelman?) mutta YleX:n tultua kaikki hyvä siivottiin kanavalta Suomen puolelle. Onneksi niistä edes osa on vielä jäljellä.

Radio Suomi - aikuisen ja ajattelevan ihmisen kanava. (Ei maksettu mainos. YLE ei lahjo.)
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kyllä silläkin on funktionsa. Aika moni asuu saarissa tai rannikolla, ja sää vaikuttaa sekä elannon hankkimiseen että muuhun liikkumiseen. Tympii se minuakin kuunnella, mutta kun tietää sen tärkeyden joillekin, voi tinkiä omista mielihaluistaan. Kuunnellaas merisäätä täst'edes, jos ei ihan riemulla, niin ainakin ymmärtämyksellä, eiks jeh?

Sitä en ymmärrä miksi tätä merisäätä on pakko lähettää myös tänne sisämaahan...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sitä en ymmärrä miksi tätä merisäätä on pakko lähettää myös tänne sisämaahan...
Siksi että se on valtakunnallinen tiedotus. Lähetetäänhän tänne uutisiakin Kiinasta, Afrikasta, Amerikasta... Kyllä sinne sopii oman maan rannikon ja aluevesien säätiedotuskin sekaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sitä en ymmärrä miksi tätä merisäätä on pakko lähettää myös tänne sisämaahan...
En minäkään ymmärrä minkä takia jääkiekkoa pelataan Floridan tapaisessa paikassa, jossa jään luontevin esiintymispaikka on grogilasi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse olen siirtynyt Radio Rockin soittolistoihin totaalisen kyllästyneenä Radio Megan kuuntelijaksi. Nyt kanavalla esimerkiksi kolme viimeisintä artistikokoonpanoa ovat olleet Judas Priest, Viikate ja The Doors (Roadhouse Blues). Kelepaa mulle. "Oulun parasta rokkia", kuuluu kanavan slogan.

Tämäkään ei ole Megan sponsoroima maksettu tai juotettu mainos, itsehän pidän oululaisia keskimäärin lähinnä... noh, oululaisina... mutta kelpo radiokanava heiltä löytyy. Suosittelen ainakin kokeilemaan.

EDIT: Tokihan Radio Puhe ja Radio Suomi kuuluvat myös taloudessani, noiden kolmen kanavan (Puhe, Mega, Suomi) lisäksi muut kanavat saavat olla offlinessa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Radio Rockiin ja kaikkiin muihinkin formaattiradioihin kyllästyneenä olen nykyään Radio Suomen fanipoika. Varsinkin yöradio ja sitä seuraava Kiekuu ovat parhaimmillaan sitä, mitä Radiomafia oli. Ja radio Megasta sen verran, että yllättäen sieltä tulee aina runsaasti Oulussa vierailevien (ulkomaisten) orkestereiden biisejä. Sattumaako? En usko.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Megaa tulee kuunneltua paljon. Volbeatin soittamista voisivat tosin hieman rajoittaa, muuten tykkään tarjonnasta todella paljon. Vanhaa kunnon kamaa. Hendrixiin ei kyllästy koskaan !
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Oulun parasta rokkia", kuuluu kanavan slogan.

Näitä samaan ketjuun kuuluvia radioitahan löytyy enemmänkin, esimerkiksi Radio Jyväskylä, jonka slogan onkin vähemmin yllättäen "Jyväskylän parasta rokkia". Myös kanavoiden nettisivut ovat täysin samasta puusta veistettyjä. Olettaisin ettei se jää tähänkään, vaan noita löytyy vielä enemmänkin. Mutta soittolista on tosian reilusti monipuolisempi kuin Rockin puolella.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Siksi että se on valtakunnallinen tiedotus. Lähetetäänhän tänne uutisiakin Kiinasta, Afrikasta, Amerikasta... Kyllä sinne sopii oman maan rannikon ja aluevesien säätiedotuskin sekaan.

Sitä en ymmärrä miksi tämän Merisään pitäisi olla valtakunnallinen tiedotus. Kuten en myöskään ymmärrä sitä miksi näiden liikennetiedostusten tulisi olla valtakunnallisia.

Eikös näitä tietoja voida toimittaa pienemmälle alueelle?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En minäkään ymmärrä minkä takia jääkiekkoa pelataan Floridan tapaisessa paikassa, jossa jään luontevin esiintymispaikka on grogilasi.

Miksi koska sillä (lue: jääkiekko) on vissiin kysyntää?

Sen sijaan en ymmärrä mitä käyttöä joillain joensuulaisella tai kuopiolaisella on Tötteröö-sääaseman tuulensuunnasta.

Sen sijaan ymmärrän sen, että tämä tieto voi olla hyvin tärkeä jollekin rannikkosuomalaiselle.

Miksi näitä tietoja pitäisi jakaa valtakunnallisesti? Onhan meillä paikallisuutisetkin olemassa...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sen sijaan en ymmärrä mitä käyttöä joillain joensuulaisella tai kuopiolaisella on Tötteröö-sääaseman tuulensuunnasta.

Sen sijaan ymmärrän sen, että tämä tieto voi olla hyvin tärkeä jollekin rannikkosuomalaiselle.

Miksi näitä tietoja pitäisi jakaa valtakunnallisesti? Onhan meillä paikallisuutisetkin olemassa...
Jospa joku sisämaassa elelevä aikoo vierailla saaristossa, tai saariston asukas sattuu olemaan käymässä sisämaassa vaan illaksi on menossa kotiin. Haluaa tietää pystyykö menemään veneellään vai tuleeko myrsky.

Suomen lukemattomat mediat tuuttaavat päivittäin älyttömän määrän tietoa, jota tämä joensuulainen ei tarvitse eikä ole siitä kiinnostunut. Sou vat. Kyllä minua enemmän vituttaa joku Johanna Tukiainen kuin merisää, merisää sentään hyödyttää joitain ihmisiä. Ei se ole liikaa vaadittu sisämaalaiselta jos pari minuuttia joutuu kuulemaan. Tai voihan sen radion pistää kiinni jos tuntuu että ei kestä.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näitä samaan ketjuun kuuluvia radioitahan löytyy enemmänkin, esimerkiksi Radio Jyväskylä, jonka slogan onkin vähemmin yllättäen "Jyväskylän parasta rokkia". Myös kanavoiden nettisivut ovat täysin samasta puusta veistettyjä. Olettaisin ettei se jää tähänkään, vaan noita löytyy vielä enemmänkin. Mutta soittolista on tosian reilusti monipuolisempi kuin Rockin puolella.

Näitähän on esim. Radio 957 Tampereella ja Radio City tämän kesän ajan Helsingissä. SBS:n kanavia kaikki, mutta soittolista ei ole aivan yhtenevä, vaan siinä on jonkin verran paikallisuutta mukana.

Itse kuuntelen radiota lähinnä töissä, parhaimmillaan siis yli 12 tuntia vuorokaudessa. Iltaisin ja öisin Radio Suomea ja Yle Puhetta, mutta päivisin Radio Suomen soittaessa humppaa, sukkuloin Radio 957:n, Radio Rockin ja Radio Suomen uutisten välillä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jospa joku sisämaassa elelevä aikoo vierailla saaristossa, tai saariston asukas sattuu olemaan käymässä sisämaassa vaan illaksi on menossa kotiin. Haluaa tietää pystyykö menemään veneellään vai tuleeko myrsky.

Suomen lukemattomat mediat tuuttaavat päivittäin älyttömän määrän tietoa, jota tämä joensuulainen ei tarvitse eikä ole siitä kiinnostunut. Sou vat. Kyllä minua enemmän vituttaa joku Johanna Tukiainen kuin merisää, merisää sentään hyödyttää joitain ihmisiä. Ei se ole liikaa vaadittu sisämaalaiselta jos pari minuuttia joutuu kuulemaan. Tai voihan sen radion pistää kiinni jos tuntuu että ei kestä.

Edelleenkin, ymmärrän toki että tuo merisäällä on tärkeä funktio. Mutta sitä en ymmärrä miksi tämä merisää pitäisi lähettää jonnekin itä-Suomeen tai muualle missä sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Sama koskee näitä liikkennetiedotuksia: esimerkiksi mitä oululaiset tekee sillä tiedolla, että Kehä 1:ssa on ruuhkaa?

Eikö sitä voisi mitenkään kohdentaa, että merisää lähetetään esim 200km säteeltä rannikolta tai muuta?

Aina voi laittaa radio kiinni toki... itselläni on vaan se paha tapa miettiä, miten jotain asiaa voisi tehdä fiksummin ja tehokkaammin.

Mutta ihan peace and love and happiness.

p.s. Oikeassa olet, maailma on täynnä turhaa tietoa...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
"Sitten alkaa rangaistuspotkukilpailu miesten jalkapalloilun maailmanmestaruuskilpailujen loppuottelussa, kisoissa, joissa Suomi on uskomattomasti selvinnyt tänne finaalipeliin asti Brasilian taiturimaista joukkuetta vastaan! Ensimmäisenä potkaisijana Suomella on 113-vuotias Jari Litmanen, jonka aurinkoenergialla käyvään uuteen rollaattoriin on juuri vaihdettu uudet renkaat vain tätä historialliasta ottelua varten! Ja tästä se sitten alk...

Ja sitten Merisää".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Miksi näitä tietoja pitäisi jakaa valtakunnallisesti? Onhan meillä paikallisuutisetkin olemassa...
Varmaan siksi että asia koetaan tärkeäksi ja että jakelukanava on kustannustehokkaasti tähän käyttöön saatavilla. Uskon että sillä on iso merkitys että tiedotus tulee aina säntillisesti samalta kanavalta ja samaan aikaan. Näin eri seuduilla liikkuvan merenkulkijan ei tarvitse arvuutella mistä tiedotus milloinkin tulee, ja samoin lähetysaika on vakio. Niin tai näin, oma jääkiekon radiokuunteluni kestää kyllä sen pienen breikin jonka Merisää aiheuttaa sinne ekojen erien loppuun.

En tiedä Merisään taustaa, mutta iät ja ajat niitä tiedotuksia on tullut valtiollisilta radiokanavilta, Ylen kanavien nimet ovat vaan vaihtuneet matkan varrella. Luultavasti Merisään historia on pidempi kuin sen ohjelmaputken jossa mm. jääkiekkopelejä selostetaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
"Sitten alkaa rangaistuspotkukilpailu miesten jalkapalloilun maailmanmestaruuskilpailujen loppuottelussa, jossa Suomi on uskomattomasti selvinnyt tänne finaalipeliin asti Brasilian taiturimaista joukkuetta vastaan! Ensimmäisenä potkaisijana Suomella on 113-vuotias Jari Litmanen, jonka aurinkoenergialla käyvään uuteen rollaattoriin on juuri vaihdettu uudet renkaat vain tätä historialliasta ottelua varten! Ja tästä se sitten alk...

Ja sitten Merisää"
Näinhän siinä voisi käydä, paitsi että Suomi ei pelaa MM-lopputurnauksessa edes 2080-luvulla - Litmasella eikä ilman.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Varmaan siksi että asia koetaan tärkeäksi ja että jakelukanava on kustannustehokkaasti tähän käyttöön saatavilla. Uskon että sillä on iso merkitys että tiedotus tulee aina säntillisesti samalta kanavalta ja samaan aikaan. Näin eri seuduilla liikkuvan merenkulkijan ei tarvitse arvuutella mistä tiedotus milloinkin tulee, ja samoin lähetysaika on vakio. Niin tai näin, oma jääkiekon radiokuunteluni kestää kyllä sen pienen breikin jonka Merisää aiheuttaa sinne ekojen erien loppuun.

Ok, "koska näin ollaan aina tehty ja näin tullaan aina tekemään..."

Mutta tosiaan nou hätä, tämä merisää tosiaan hiertää minun pikkareita vähemmän kun mitä annan kirjoituksessani ymmärtää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ok, "koska näin ollaan aina tehty ja näin tullaan aina tekemään..."

Mutta tosiaan nou hätä, tämä merisää tosiaan hiertää minun pikkareita vähemmän kun mitä annan kirjoituksessani ymmärtää.
Tässä jo kaikki olennainen taisi tulla todettua.

Tuohon kursivointiisi vielä tartun kun et selvästikään lukenut koko tekstiäni: Kommenttisi on vähän sama juttu jos jotain numerofriikkiä ahdistaisi että hätänumero on 112 vuodesta toiseen. Tätä kautta löytänet vastauksen siihen miksei jonkun Merisään lähetysaikoja ja -kanavia vaihdella ihan kevyin perustein ja silloin kun se tuntuu olevan meistä sisämaan ihmisistä hyvä idea.

Yhtä hyvin merenkulkijoilla voisi olla kanttia toivoa että SM-liigan pelit alkaisivat esim. 19:00. Kai heissäkin on jääkiekon radiokuuntelijoita...
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Itse kyllä ymmärrän ihan täysin tuon merisään, nim. Utössä puoli vuotta :) ja ohan siellä tarvittaessa infoa ihan sisävesillekin, jos kelit on sitäluokkaa. Urheilumiehenä, olen silti sitä luokkaa että merisää kiilaa, ja pitääkin kiilata kaiken edelle. Vaikka se syökin. Valtakunnallinen radio kun on.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Näinhän siinä voisi käydä, paitsi että Suomi ei pelaa MM-lopputurnauksessa edes 2080-luvulla - Litmasella eikä ilman.

Suppilollinen keltaisia orvokkeja kummulle vetoa, että kyllä pelaa!


Jottei mene täysin ot:n puolelle, niin voisiko joku valistaa minua, miten radiokanava säästää rahaa käyttämällä suppeita soittolistoja? Eikös teostomaksut mene aina samoin soitetaan mitä tahansa? Vai onko soittolistoilla jokin muu kuin taloudellinen syy?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Suppilollinen keltaisia orvokkeja kummulle vetoa, että kyllä pelaa!

Jottei mene täysin ot:n puolelle, niin voisiko joku valistaa minua, miten radiokanava säästää rahaa käyttämällä suppeita soittolistoja? Eikös teostomaksut mene aina samoin soitetaan mitä tahansa? Vai onko soittolistoilla jokin muu kuin taloudellinen syy?
Eikä pelaa.

Oliskos niin että toimitetun ohjelman tekeminen on varsin paljon kalliimpaa kun formaattiradiosta tulevan kisa/visa/lässytys-ohjelman? Ja kaipa levy-yhtiöiltä heruu muutama ropo markkinointitukena kun lähetään aktiivisesti promoamaan jotain artistia ja sille taataan riittävästi radiosoittoaikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oliskos niin että toimitetun ohjelman tekeminen on varsin paljon kalliimpaa kun formaattiradiosta tulevan kisa/visa/lässytys-ohjelman? Ja kaipa levy-yhtiöiltä heruu muutama ropo markkinointitukena kun lähetään aktiivisesti promoamaan jotain artistia ja sille taataan riittävästi radiosoittoaikaa.

Mutta eikö ihan yhtä hyvää promoa, tai jopa parempaa olisi soittaa muitakin biisejä siltä levyltä kuin sitä senhetkistä sinkkua? Kyllä mä jo tiedän, miltä esim. se Volbeatin sinkku kuullostaa, mutta jos sieltä soitettaisiin jotain muitakin biisejä, pääsisin toteamaan, onko levy ostamisen arvoinen. Tätä en ole ikinä soittolistapaskassa ymmärtänyt. Tämän kurjuuden ehdoton huipentuma on ne imbesillikuuntelijat, jotka toivovat (en tiedä paljonko Rockilla on tällaista toivesoitto-ohjelmaa) sitä saatanan Day That Never Comesia soitettavan, vaikka se muutenkin tulee kerran tunnissa. Taitaa toki olla, että vaikka kuinka toivottaisiin ties mitä muita biisejä, niin silti soitetaan vain niitä biisejä, jotka muutenkin soittolistalla ovat ja joita on joku nousukännibiisivittumarkobmw318trukkikuski toivonut. Perkele.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sitä saatanan Day That Never Comesia soitettavan

Aargh benicio, olin jo unohtanut tuon biisin. Nyt alkoi taas valua verta korvista. Se One on tehty jo kerran ja paremmin, sitä sotavideota myöten. Ja Volbeat. Uuh.

Muistelisin löytäneeni ainakin Heikelän äänestä välillä sellaisia sävyjä, että kuuntelisi itsekin mieluummin vähän monipuolisempaa soittolistaa. Väsyneellä äänellä: "Pitäisköhän ottaa tähän väliin vähän Kotiteollisuutta?"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös