Onko Rockilla kuuntelijaäänestys päällä koko vuoden? Sitten vaan kootaan erilaisia listoja pitkin vuotta ja joulun kruunaa vuosikymmen sitten äänitetyt kertomukset top-listan biiseistä, jotka toki joka vuosi ovat samoja.
Vai olisiko kenties niin, ettei tuonne oikeasti ole hirveästi soittajia? Kallistuisin ennemmin tämän suuntaan, sillä on jo liiankin epätodennäköistä, että tämä kaksikko pääsee läpi satojen soittajien joukosta.Kysy Korporaatiolta -ohjelmassa oli taas yllättävä aloituskaksikko, kun Kurre Vihdistä ja Vesku Hikiältä pääsivät taas läpi. Ehkä nuo kaksi olisi syytä laittaa jo estettyjen listalle, ettei tuo ohjelma pyörisi liikaa heidän ehdoillaan..
Itse olen yhden kerran soittanut Radio Rockille Marcen ohjelman aikana Rautaa vai Roskaa -äänestyksessä. Läpi pääsi ihan ilman sen kummempia odotteluja, joten hyvinkin todennäköistä ettei sinne tosiaan niin paljon soittajia ole etteikö sinne voisi kohtalaisen vaivattomasti päästä läpi.Vai olisiko kenties niin, ettei tuonne oikeasti ole hirveästi soittajia?
Surkea ohjelmaosio, jonka ajaksi kanava vaihtoon.
Kolme tai neljä kertaa olen soittanut siihen edelliseen kilpailuun ja kaksi kertaa olen läpi päässyt. Ei se kovin vaikeaa kyllä ole ollut, vertaa vaikka johonkin lippukilpailuun mihin tuntuu että koskaan ei pääse edes linjalle.Vai olisiko kenties niin, ettei tuonne oikeasti ole hirveästi soittajia?
Itse olen yhden kerran soittanut Radio Rockille Marcen ohjelman aikana Rautaa vai Roskaa -äänestyksessä. Läpi pääsi ihan ilman sen kummempia odotteluja, joten hyvinkin todennäköistä ettei sinne tosiaan niin paljon soittajia ole etteikö sinne voisi kohtalaisen vaivattomasti päästä läpi.
En tiedä miten tuo äänestys on järjestetty, mutta veikkaan, että aika pienillä äänimäärillä on voinut saada haluamansa bändin läpi. Eli joku trolli on pyytänyt muutaman trollikaverinsa äänestämään tuota ulinaorkesteria vaikka 100 kertaa, niin se on voinut hyvinkin riittää top 10 -sijaan.
Aikoinaan joskus vuodenvaihteessa äänestettiin jotain 500 parasta rockbiisiä niin testasin huvikseni miten yksi ihminen voi vaikuttaa tuloksiin. Käytössä oli siis 200 pistettä ja pystyit antamaan ne halutessasi vaikka yhdelle kappaleelle. Pistin Nightwishin Sacrament of Wilderness -kappaleelle tuon kaikki 200 pistettä niin biisi löytyi jostain sijalta 438 muistaakseni. Eli periaatteessa joku masinointi jossain ylilaudalla on ihan mahdollinen, kun loppupeleissä se ei varmaan tarvitse edes kovin suurta määrää pisteitä tai ääniä niin saa jo ihan hyvän sijoituksen.En tiedä miten tuo äänestys on järjestetty, mutta veikkaan, että aika pienillä äänimäärillä on voinut saada haluamansa bändin läpi. Eli joku trolli on pyytänyt muutaman trollikaverinsa äänestämään tuota ulinaorkesteria vaikka 100 kertaa, niin se on voinut hyvinkin riittää top 10 -sijaan.
Tämäkin on totta, vaikka itse en yhtyeestä pidäkään kauheasti. Joitain ihan ok renkutuksia mutta on kuitenkin itselleni aika täysin yhdentekevä bändi. En jaksa harmistua siitä jos on jollain listalla.Eikait sen mikään trolli tarvitse olla. Käsittääkseni ko. bändi on tässäkin maassa varsin suosittu ja tuolla kuvailemallasi tavalla on varmasti pystytty äänestämään se tuohon listalle.
Tähän vielä ihan näin yleisenä huomiona, ei siis mitenkään vittuiluna sinulle. Yleensä kun esim. Radio Rock tekee juurikin näitä top 100 tms. biisiänestyksiä niin paljon törmää juttuihin missä sanotaan "siellä on kuitenkin nämä entersandmanit ja stairwaytoheavenit" kärjessä. Nyt kun vastaavassa bändiäänestykssä joku näiden klassisten ja ikonisten rock-biisien esittäjistä uhkaa jäädä pois niin siitäkin nousee meteliä.Ja nyt kun siellä on Black Sabbath, GNR ja tämä töhö valittuna, on jäljellä yhdeksän bändiä. Näin ollen mm. joku näistä jää valitsematta: Led Zeppelin, Pink Floyd, Queen, Deep Purple, AC/DC, The Who, Iron Maiden, Judas Priest, Metallica, Pantera...
Ajoin joskus kesän (2007? 2008?) kesäduunina kuorma-autoa ja Rockilla soi koko ajan se joku code of the road renkutus. Hyi saatana.Kuuntelen suoria radiolähetyksiä vain autoa ajaessa, mutta tämä biisi soi valehtelematta joka kerta kun radio on Rockilla. Sääliksi käy niitä, joilla soi esim. duunissa Radio Rock, voin kuvitella että biisit tulevat korvista ulos. Aiempia tällaisia ainakin kesän 2009 järkyttävä Killing Time -renkutus ja 2014 Rock n' Roll Train.
Nämä vuosikymmen-listat ovat olleet mukavaa kuultavaa. Klasun alustukset ovat takorautaa ja vaikka samat The Doorsit ja Deep Purplet olen kuullut lukemattomat kerrat, antavat taustatiedot siihen pontevaa lisää.