Manner taitaa sittenkin olla enempi Koblasta perillä kuin minä itse =) ... Tänään Radek kuitenkin näytti, että saa välillä myös jotain aikaankin kun vastuuta annetaan.
Itse kyllä arvostan Koblan suoritusta nimenomaan sen takia, että se tuli tiukkaan paikkaan. Ei minusta jollain runkosarjapisteillä ole niin paljoa väliä, kun verrataan siihen, että kuka tekee ne tärkeät maalit pudotuspeleissä. Todella kova näyttö Koblalta! Vaikka pelaisi nyt seuraavat 30 matsia miltei nollatehoilla, niin kyllä tuon jälkeen uskoisi sen, että tosipaikassa alkaa syntyä myös niitä pelejä ratkaisevia asioita.
Osala taitaa kyllä sekoittaa sen verran pakkaa, että Koblizekin pelipaikka on jatkossa kolmosketjussa, mutta kyllä siinäkin pystyy maaleja mättämään Kristofin rinnalla. Ei mitään hätää. Jatka Radek samaan malliin vaan. Sulla on lupa ratkoa pelejä liigassakin.
Oon jo sanonut sen, että "perinteisesti" Kärppien ilmoittama kokoonpano ei kerro kauheasti pelaajien / kenttien tasosta: JJJ-ketju oli aikoinaan koko kauden "virallisesti" kolmosketju, vaikka pelasi todella paljon ja ratkaisi matseja. Osalan tulo kyllä varmasti sekoittaa pakkaa, mutta itse miettisin sitä, että mistä pelipaikasta Osalasta eniten saataisiin hyötyä. Sattuneesta syystä johtuen en välttämättä pistäisi Osalaa Lasun tai Pyörälän kanssa samaan ketjuun, vaan vaikkapa laittaisin Osalan tekemään tilaa meidän nuorisolle eli Osala - Kupari - Heponiemi. Myös Kristofia tai Lindsteniä voisi tuolta kannalta ajatella ketjukavereina. Joku Pyörälä - Lasu - Osala olisi ketjuna jo turhan - no, hyvä ketju alivoimalle, mutta ehkä liian paljon päällekäistä osaamista. Eniten ehkä toivoisin, että tuo puolustusosaaminen ja kahden suunnan pelaaminen jakautuisi loppuviimeksi tasan, eli Lasu, Pyörälä ja Osala pelaisivat eri ketjuissa.