Racinen Pelikunto

  • 3 723
  • 30

axe

Jäsen
Mua vaan kiinnostaa minkä helvetin takia koko kauden ajan pitäisi käsitellä joukkueen asioita yhden vitun pitkän ketjun sisällä?

"Latvian maajoukkuehyökkääjä Pelicansiin" olisi helvetin hyvä otsikko. Sellainen asia mua kiinnostaa ja kiinnostaa lukea mitä siitä sanotaan. Mutta mua ei todellakaan kiinnosta se niin paljoa, että viitsisin päivittäin selata läpi jotain rönsyilevää Pelicans-ketjua, jossa yhdessä viestissä puhutaan Kuivalaisen ja Rämön kaksinkamppailussa, toisessa puhutaan sponsoriasiaa, kolmannessa Pantaleyevsista ja taas sitten Kuivalaisesta.

Tai jos esim. HIFKissä tapahtuu jotakin radikaalia, niin mieluummin minä näen siitä ihan oman ketjun tässä kuin alan selaamaan jotain 150 sivua pitkää ketjua, jossa sata IFK-fania on ehtinyt jo useamman tunnin ajan keskustelemaan asian läpi juurta jaksain sivuilla 133-137 ja sitten taas jo naureskellut Matikaisen faksi- ja tukkamuodille seuraavat 15 sivua.

Miksi, oi miksi, kaikki pitäisi hukuttaa samaan suureen massaan, jos asia on kuitenkin ihan yksittäinen erillinen asia eikä yleisempi katsaus koko joukkueen tilanteeseen?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Amen to that, axe. Monasti on käynyt itselläkin sama mielessä..tämä menee off topic, mutta menkööt..

Ehkä tämä ketju nyt oli turha, mutta esimerkiksi juuri mainitsemasi uudet hankinnat voisi laittaa hyvinkin omaan ketjuunsa. Kiitos.
 

Chelly#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa & Blackhawks
Viestin lähetti axe
Mua vaan kiinnostaa minkä helvetin takia koko kauden ajan pitäisi käsitellä joukkueen asioita yhden vitun pitkän ketjun sisällä?

"Latvian maajoukkuehyökkääjä Pelicansiin" olisi helvetin hyvä otsikko. Sellainen asia mua kiinnostaa ja kiinnostaa lukea mitä siitä sanotaan. Mutta mua ei todellakaan kiinnosta se niin paljoa, että viitsisin päivittäin selata läpi jotain rönsyilevää Pelicans-ketjua, jossa yhdessä viestissä puhutaan Kuivalaisen ja Rämön kaksinkamppailussa, toisessa puhutaan sponsoriasiaa, kolmannessa Pantaleyevsista ja taas sitten Kuivalaisesta.

Tai jos esim. HIFKissä tapahtuu jotakin radikaalia, niin mieluummin minä näen siitä ihan oman ketjun tässä kuin alan selaamaan jotain 150 sivua pitkää ketjua, jossa sata IFK-fania on ehtinyt jo useamman tunnin ajan keskustelemaan asian läpi juurta jaksain sivuilla 133-137 ja sitten taas jo naureskellut Matikaisen faksi- ja tukkamuodille seuraavat 15 sivua.

Miksi, oi miksi, kaikki pitäisi hukuttaa samaan suureen massaan, jos asia on kuitenkin ihan yksittäinen erillinen asia eikä yleisempi katsaus koko joukkueen tilanteeseen?

***Samasta syystä minun ja varmasti monen muunkin kiinnostus Jatkoaika.com:n käyttöön on lopahtanut. Homma on karannut hieman käsistä. Ei tämä palvele enää muita kuin vakiokirjoittajia(jotka suunnileen asuvat täällä) eli n.0,1%:ia. Odotellaanko että menee ifk-ketjussa 10000 rikki että päästään ennätysten kirjaan...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Chatiksi menee, ja siis sitenkin rikkoo palstan sääntöjä, mutta erittäin hyvin sanottu axe.

Tästä ketjusta en nyt tiedä, mutta juuri pelaajakaupat ym. loukkaantumiset pitäisi saada mielestäni käsitellä omassa ketjussaan. Silloin muutkin kuin oman joukkueen fanit saattaisivat keskusteluun herkemmin osallistua ja väriä tulisi enemmän niihinkin kinkereihin. Ehkäpä linjan tarkistamisen paikka, arvon modet?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No niin. Tämäkään ei liity Racineen millään tavalla, mutta ketjun keskusteluun sitäkin enemmän.

Eikö olisi viisaampaa järjestää liigaseuroille omat osastonsa, joihin voisi sitten avata ketjuja vähemmin perustein. Vaikka jokaiselle pelaajalle omansa ja sitten vielä huhuille omansa. Lisäksi voitaisiin järjestää yksi osasto, jossa olisi kaikki otteluketjut ja yksi, missä olisi kaikki muu. Näin SM-liiga-osasto ei hukkuisi ketjuihin, mutta etsimänsä löytäisi nopeammin. Ei myöskään tulisi näitä satojen sivujen mittaisia ketjuja.
 

juri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olipa hyvä

Samaa totean kuten axekin. On todella turhaututtavaa lukea satojen ja tuhansien viestien pituisia tarinoita. Tärkeät asiat hukkuvat siihen ällöttävään massaan, joten ehdottomasti ei kannata pelätä uusien ketjujen avaamista, jos ketjun avaamiselle on tarve. Moderaattorit päättäköön onko ketju turha, jos on niin toivottavasti siirtävät ketjun sinne minne se kuuluukin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Luulin, että kauden kuluessa nämä 2002-2003 -ketjut tippuisivat pois, koska itse olin tulkinnut ne "kausiennakoiksi". Mutta eipä niin käynyt. Kirjoittajathan tähän voisivat vaikuttaa, mutta ilmeisesti he ovat tyytyväisiä nykyiseen systeemiin. Mulla tosin seurauksena on ollut se, että esim. HIFKin asioista ei enää jaksa ottaa selvää. Liian paljon asiaa sulatettavana. Vaikka otsikkoja tulisikin enemmän niin kyllähän se lukijaystävällisempää olisi, kun asioita käsiteltäisiin vähän pienemmissä osissa.

Tämä osasto on mielestäni vähän tylsistymässä. Mitä mahdollisuuksia kaltaisellani satunnaisella käyttäjällä on löytää kiinnostavaa tietoa tapahtumista, kun kaikki ketjut ovat näitä 2002-2003 tai ottelukohtaisia ketjuja.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
axe: Täysin samaa mieltä kanssasi.

sebba: Racinesta minulla ei ole mitään uudempaa tai parempaa tietoa, mutta enpä ainakaan henkilökohtaisesti ole Raceria viimeaikoina yhtään kaivannut. Nissisen torjuntaprosentti on pientä piirua vajaat 92, ja kahdessa viimeisessä pelissä hän pn päästänyt yhteensä yhden maalin. Pidetään Nissinen maalissa vaan ja Racinelle kenkää, se on minun mielipiteeni.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Olen Axen kanssa täysin samaa mieltä. Minun mielestäni nuo kausiennakkoketjut voisi laittaa lukkoon ja siirtää ajasta ikuisuuteen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti mirasane
Olen Axen kanssa täysin samaa mieltä. Minun mielestäni nuo kausiennakkoketjut voisi laittaa lukkoon ja siirtää ajasta ikuisuuteen.
Ja missä sitten keskusteltaisiin Petri Virolaisen nilkkavammasta? Tai Sillgrenin huonoista otteista? Entä Hippoksen laajentamissuunnitelmista? Missä ketjussa ilmoitetaan tyytyväisyys Eric Perrinin otteisiin?

Eli sulkemalla Joukkue 2002-03 ketjut kaikki pienimmätkin keskustelun virrat valuvat SM-liiga alueelle omiksi otsikoikseen.

"Petri Virolainen sivussa"
"Sillgren - mikä vaivaa?"
"Laajeneeko Hippos?"
"Eric Perrin pelannut aika hyvin"

Yhtäkkiä SM-liigan sivujen otsikkomäärät muuttuu neljän potenssiin ja kaikki aiheet katoavat kakkossivun armottomaan hämärään. Nämä joukkueketjut ovat loistavia paikkoja jorista satunnaisista joukkueen asioista.

Jos jotakin kiinnostaa tietää mikä IFK:ssa puhuttaa tänään, menkää ketjuun ja avatkaa ketjun viimeinen sivu. Jos keskustelu tuntuu kiinnostavalta, kelatkaa pari sivua eteenpäin ja aloittakaa sieltä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mirasane
Minun mielestäni nuo kausiennakkoketjut voisi laittaa lukkoon ja siirtää ajasta ikuisuuteen.

Onko ne välttämättä luonteeltaan edes pelkästään 'kausiennakkoketjuja'?

Uskon suuren enemmistön IFK-lukijoista ja -kirjoittajista olevan tyytyväisiä nykykäytäntöön. IFK-ketjussa tulee tietty ottaa huomioon, ettei 'omaa' keskustelukanavaa ole olemassa, jonka takia siitä on tullut niinkin pitkä. En ole nähnyt juurikaan kritiikkiä IFK-kirjoittajien keskuudessa The Ketjussa, että sitä olisi tarve pilkkoa. Jos monista ketjussa olevista 'tapauksista' avattaisiin uusi ketju, kohta moni parkuisi IFK-ketjujen hallitsevan koko keskustelua, eikö totta?

The Ketjulla on varmasti myös markkinoinnillista painoarvoa Jatkoajan tekijöille. Luulisi olevan hyvät perusteet tarjota yhteistyötä mainostajille, kun voi mainita pelkästään yhdessä ketjussa olleen lähes miljoona lukukertaa. Noilla lukumäärillä ja lukijoiden/kirjoittajien helpolla profiloinnilla on varmasti merkitystä markkinointiyhteistyötä etsittäessä.

Mitä tulee ns 'turhiin' ketjuavauksiin, niin onhan olemassa Modet, jotka tulkitsevat ketjuavausten sääntöjen mukaisuuden tai tarpeellisuuden. Jos avaus on muutoin kiinnostamaton, se siirtyy kyllä historiaan omalla painollaan.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Eli sulkemalla Joukkue 2002-03 ketjut kaikki pienimmätkin keskustelun virrat valuvat SM-liiga alueelle omiksi otsikoikseen.

"Petri Virolainen sivussa"
"Sillgren - mikä vaivaa?"
"Laajeneeko Hippos?"
"Eric Perrin pelannut aika hyvin"

Yhtäkkiä SM-liigan sivujen otsikkomäärät muuttuu neljän potenssiin ja kaikki aiheet katoavat kakkossivun armottomaan hämärään. Nämä joukkueketjut ovat loistavia paikkoja jorista satunnaisista joukkueen asioista.

Samaa mieltä. Juuri tästä syystä kannatan tiukkaa linjaa ketjujen avaamisen suhteen.

Saipaketjuja lähitulevaisuudessa:

Kisapuisto aikansa elänyt
Onko Ahma-Akista tullut kiekkoilija
Saipan ylivoima
Otetaanko Machuldaa liian kovaa?
Toren loukkaantuminen
Joku ketju huhuista
Jne.

Tätä linjaa kun jatketaan on sm-liigan puolella sen miljoona ketjua ja seuraaminen on takuulla yhtä helvettiä. Siis katselkaa oman joukkueenne ketjusta muutama viimeinen sivu. Siihen ei mene kuin muutama minuutti. Sitten vaan mukaan jos sanottavaa on.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti mirasane
Olen Axen kanssa täysin samaa mieltä. Minun mielestäni nuo kausiennakkoketjut voisi laittaa lukkoon ja siirtää ajasta ikuisuuteen.
Ohi aiheen menee, kun en tosiaankaan tiedä Racinen pelikunnosta hölkäsen pöläystä.

No, mut ku ne ei enää oo kausiennakkoketjuja.
Ovat muokkautuneet ketjuiksi, joissa keskustellaan kaikeen joukkueeseen X liittyvästä "sälästä".

Olen kyllä samaa mieltä Axe:n kanssa siitä, että esim. "Latvian maajoukkuehyökkääjä Pelicansiin" olisi hyvä otsikko, kuten jonkun avainpelaajan pitempi loukkaantuminen. Silloin jonkun muunkin joukkueen kannattaja tietäisi asiasta. Nykyään esimerkiksi en lue lainkaan näitä muita SM-Liiga-joukkueita koskevia ketjua, koska siellä asia hukkuu juuri näihin "Manageri X:n hiustenkuivaajamallin vaihto"-keskusteluihin. Pysyköön tällainen keskustelu noissa Joukkue-X 2002-03-ketjuissa, mutta suuremmille tapahtumille voisi kyllä perustaa oma ketjunsa... Ei kai se nyt niin väärinkään ole, vai onko?
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yhä edelleen off-topiccia, mutta pakko saada sanoa...

Ei minulla ole ollut ainakaan mitään ongelmaa löytää esim. SaiPan ketjusta niitä asioita joita haluan tietää ja sinne voi huoletta heittää pienet kysymykset ja tiedotukset jos niikseen tulee.
Kaikki riippuu ihan siitä miten asiat ilmaisee. Jokaiselle pikku nippelitiedolle ei missään tapauksessa tarvitse eikä edes kannata avata omaa ketjua, koska silloin tulee olemaan yhtä tuskaa löytää foorumilta sitä keskusteluketjua mitä kulloinkin haluaa...
Jos oikein megaluokan tapauksesta olisi kyse, esim. "Saku Koivu palaa Suomeen", ymmärtäisin uuden ketjun avaamisen, koska keskustelijoita voisi tulla monesta piiristä. Jos joka pikku-uutiselle saa avata oman topicin, se ainakin kasvattaa joidenkin halua availla jatkuvasti näitä uusia alueita, jotta näkee oman hienon nimimerkkinsä kimaltelevan aloitusviestinä jne. Tulos: tuhottomasti uusia keskusteluita ja ei päätä eikä häntää missään.

Tiivis paketti on paras paketti ja ennen kaikkea selkein. Tämäkin ketju itsessään on siis turha, tosin täällä vaihdetut off-topic mielipiteet eivät.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikkein eniten minua v*tuttaa se, että muiden seurojen kannattajat tulevat tällaisiin "täsmäketjuihin" heti kuittailemaan ketjun tarpeellisuudesta niin kuin tämän ketjun alussa.

Axe on mielestäni oikeassa ja ehdottaisinkin, että nyt maaottelutauon alkaessa nämä kausiennakkoketjut arkistoitaisiin niin, että niitä pystyisi lukemaan (ja tarkistamaan mitä tuli sanottua), mutta ei enää voisi lähettää viestejä. Kaikille seuroille avattaisiin uudet ja HPK pääsisi eroon hieman nolosta otsikostaan;)

Maaottelutaon jälkeen lähdettäisiin ikään kuin puhtaalta pöydältä, mutta kuitenkin niin, että noudatettaisiin olemassa olevaa säännöstöä. Tuoreina aloitettuja joukkuekohtaisia viestiketjuja jaksaisi ehkä lukea...

Maalivahdin suhteen Ilveksellä ei ole hätää - Nissinen on upea löytö.
 

axe

Jäsen
Viestin lähetti Ted Raikas
Ei minulla ole ollut ainakaan mitään ongelmaa löytää esim. SaiPan ketjusta niitä asioita joita haluan tietää ja sinne voi huoletta heittää pienet kysymykset ja tiedotukset jos niikseen tulee.

Niin, kyllähän me kaikki taidamme olla hyvin perillä oman suosikkijoukkueemme menemisistä ja tekemisistä, kun varmasti jokainen seuraa sitä omaa ketjuaan tiiviisti.

Mutta ainakaan mulla ei aika eikä myöskään aina kiinnostus riitä seurata muiden liigajoukkueiden megaketjuja. Silti tässä pitäisi melkein kuin työn puolesta olla ajan tasalla muidenkin joukkueiden tekemisistä ja monta kertaa sellaisista tavallaan vähemmän merkittävistä pikkuseikoistakin. Tällä kaudella multa ainakin on jäänyt sellainen hyvä yleistuntuma muihin joukkueisiin saavuttamatta, koska en tosiaan ehdi/jaksa päivittäin tai edes suhteellisen usein käydä läpi noita isoja ketjuja. Niistä kun pitäisi sitten suht nopeasti vielä pystyä erottamaan, kuka tietää yhtään mistä kirjoittaa ja kuka puhkuu vain pahaa ilmaa takapuolestaan. Onhan sitä uutisotsikot ja tilastot, mutta sellainen on yleensä aika rajoittunutta ja siistittyä informaatiota.

Enkä siis tarkoita, että pitäisi koko ajan avata ketjuja tyyliin "Jere Myllyniemi noussut jo kakkoseksi torjuntaprosenteissa!" tai "Ville Immonen ei mahdu kokoonpanoon", vaan minä luotan siihen, että ihmisillä riittää järkeä erottaa uudet ja kunnolliset aiheet omiksi otsikoikseen ja pitää sisäiset pikku-uutiset noissa isoissa ketjuissaan.

Ja ennen kaikkea mulla on luottoa tähän moderointitoimikuntaan, joka sitten siirtää turhan avauksen parempaan paikkaan, jos sen parhaimmaksi katsoo. Siihen ei kuitenkaan tarvittaisi juuri kymmeniä wannabe-modeja, jotka ovat heti uuden otsikon toisessa viestissä valittamassa, että eikö tämä olisi voinut olla tuolla missä muutkin.

Uuden otsikon avaamisen ei pitäisi olla rikos, ei edes rike, ei ainakaan ennen kuin sama kirjoittaja onnistuu avaamaan niitä turhuuksia jatkuvasti. Jos otsikko on turha mutta selvästi hyvässä tarkoituksessa avattu, niin liitetään se kaikessa hiljaisuudessa toiseen ketjuun, ilman huomautuksia ja varoituksia ja annetaan olla.

Näin saataisiin monelle mielenkiintoiselle asialle lisää näkyvyyttä ja edes mahdollisuus herättää kunnollisia keskusteluja. Voin vain kuvitella kuinka monta loistavaa keskustelua on käynnissä kaikissa noissa megaketjuissa, joita en koskaan jaksa selata. Tapparaakin on varmasti haukuttu enkä ole päässyt tosikkomaisesti hyökkäämään vastaan.

30 otsikkoa mahtuu tuohon sivulle. En jaksa uskoa, että päivän aikana ns. turhat otsikot pudottaisivat "parempia"otsikoita näkyvistä. Ja edelleen, sitä vartenhan on moderaattorit, että he sitten siivoavat ne turhat pois.

Ai niin, tämän ketjun alkuperäinen aihe ei ollut niitä kaikkein tarpeellisimpia uusia avauksia.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jos joku ei ole käynyt katsomassa miten hfboards, www.hfboards.com on järjestelty niin katsokoon mallia.

Mielestäni olisi järkevää että joka joukkueella olisi täälläkin oma sivu (liigajoukkueet) ettei tulisi näitä tuhansien viestien ketjuja. IFK-faneille voisi laittaa kaksikin sivua...
Lisäksi oma sivu yleiselle kiekkokeskustelulle. Mestis- ja maajoukkueketjut voisi pitää entisellään. Nuorten sarjoja ja muita Suomen seniorisarjoja varten oma ketju. NHL- ja muiden maide sarjoille myös oma ketju ja lisäksi keskustelualue "Muu jääkiekkoaiheinen keskustelu".
Vapaa ja Suljettu osasto voisivat olla entisellään...

No, olen näistäkin tehnyt muutaman ehdotuksen aiemmin. Mielestäni Jatkoajan kannattaisi aina joskus huomioida myös käyttäjien mielipiteet. Itsekin olen ollut mukana näillä palstoilla jo alkuperäisestä kiekkopesästä lähtien eli luulisin omaavani hiukan jo perspektiiviä keskusteluihin.
 
Keskustelu aiheesta on käynnissä moderointitiimin toimesta.

Hfboardsin formaattiin emme tule siirtymään. Jatkoajan tarkoitus on tuoda kaikkien joukkueiden kannattajat yhteen, omat joukkuepalstat eivät tätä tarkoitusta palvele.
 

Kiekkojuristi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sittenhän nykyjärjestelmä on täysin modien ajatuksen vastainen...

Yleinen kirjoittelu on tippunut nolliin, kun mihinkään "joukkue-ketjuun" ei uskalla kirjoitella.

Sääntöjä tulisi löysentää, jotta todelliset keskustelun aiheet löytyvät heti.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Moderaattorit
Keskustelu aiheesta on käynnissä moderointitiimin toimesta.

Hfboardsin formaattiin emme tule siirtymään. Jatkoajan tarkoitus on tuoda kaikkien joukkueiden kannattajat yhteen, omat joukkuepalstat eivät tätä tarkoitusta palvele.

Minä en usko, että jokaiselle joukkueelle varatut omat alueet millään tavalla terrorisoisivat tuota tarkoitusta. Päinvastoin jos jokaisella joukkueella olisi omat alueensa ja niillä oma ketju jokaiselle pelaajalle, niin muiden joukkueiden kannattajien olisi paljon helpompi löytää sieltä itseä kiinnostavat aiheet. Joukkueen omia kannattajia se tuskin niin paljon auttaisi kun omat kannattajat seuraavat nytkin tiiviisti oman joukkueen ketjua. Otteluketjut vielä omaan alueeseensa ja muu liigakeskustelu omaansa. Se palvelisi parhaiten tarkoitusta. Luonnollisesti kaikki saisivat kirjoittaa kaikkiin alueisiin. Tietysti jos joku alkaisi kovasti provoamaan, niin siltä voitaisiin esimerkiksi viedä kirjoitusoikeudet jonkun tietyn joukkueen ketjusta jos se vaan on teknisesti mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös