Viestin lähetti Ted Raikas
Ei minulla ole ollut ainakaan mitään ongelmaa löytää esim. SaiPan ketjusta niitä asioita joita haluan tietää ja sinne voi huoletta heittää pienet kysymykset ja tiedotukset jos niikseen tulee.
Niin, kyllähän me kaikki taidamme olla hyvin perillä oman suosikkijoukkueemme menemisistä ja tekemisistä, kun varmasti jokainen seuraa sitä omaa ketjuaan tiiviisti.
Mutta ainakaan mulla ei aika eikä myöskään aina kiinnostus riitä seurata muiden liigajoukkueiden megaketjuja. Silti tässä pitäisi melkein kuin työn puolesta olla ajan tasalla muidenkin joukkueiden tekemisistä ja monta kertaa sellaisista tavallaan vähemmän merkittävistä pikkuseikoistakin. Tällä kaudella multa ainakin on jäänyt sellainen hyvä yleistuntuma muihin joukkueisiin saavuttamatta, koska en tosiaan ehdi/jaksa päivittäin tai edes suhteellisen usein käydä läpi noita isoja ketjuja. Niistä kun pitäisi sitten suht nopeasti vielä pystyä erottamaan, kuka tietää yhtään mistä kirjoittaa ja kuka puhkuu vain pahaa ilmaa takapuolestaan. Onhan sitä uutisotsikot ja tilastot, mutta sellainen on yleensä aika rajoittunutta ja siistittyä informaatiota.
Enkä siis tarkoita, että pitäisi koko ajan avata ketjuja tyyliin "Jere Myllyniemi noussut jo kakkoseksi torjuntaprosenteissa!" tai "Ville Immonen ei mahdu kokoonpanoon", vaan minä luotan siihen, että ihmisillä riittää järkeä erottaa uudet ja kunnolliset aiheet omiksi otsikoikseen ja pitää sisäiset pikku-uutiset noissa isoissa ketjuissaan.
Ja ennen kaikkea mulla on luottoa tähän moderointitoimikuntaan, joka sitten siirtää turhan avauksen parempaan paikkaan, jos sen parhaimmaksi katsoo. Siihen ei kuitenkaan tarvittaisi juuri kymmeniä wannabe-modeja, jotka ovat heti uuden otsikon toisessa viestissä valittamassa, että eikö tämä olisi voinut olla tuolla missä muutkin.
Uuden otsikon avaamisen ei pitäisi olla rikos, ei edes rike, ei ainakaan ennen kuin sama kirjoittaja onnistuu avaamaan niitä turhuuksia jatkuvasti. Jos otsikko on turha mutta selvästi hyvässä tarkoituksessa avattu, niin liitetään se kaikessa hiljaisuudessa toiseen ketjuun, ilman huomautuksia ja varoituksia ja annetaan olla.
Näin saataisiin monelle mielenkiintoiselle asialle lisää näkyvyyttä ja edes mahdollisuus herättää kunnollisia keskusteluja. Voin vain kuvitella kuinka monta loistavaa keskustelua on käynnissä kaikissa noissa megaketjuissa, joita en koskaan jaksa selata. Tapparaakin on varmasti haukuttu enkä ole päässyt tosikkomaisesti hyökkäämään vastaan.
30 otsikkoa mahtuu tuohon sivulle. En jaksa uskoa, että päivän aikana ns. turhat otsikot pudottaisivat "parempia"otsikoita näkyvistä. Ja edelleen, sitä vartenhan on moderaattorit, että he sitten siivoavat ne turhat pois.
Ai niin, tämän ketjun alkuperäinen aihe ei ollut niitä kaikkein tarpeellisimpia uusia avauksia.