Menin ja otin osaa vedonlyöntiin, jossa kilvoitellaan maalintekijöiden tuomista pisteistä erinäisin kertoimin, tosin säälittävällä menestyksellä, mutta kuitenkin. Olen siis viimeaikoina seuraillut harvinaisen tarkkaan kotoisen liigamme pelimanneja pistepörsseissä, ja olen pannut merkille sieltä löytyvän varsin lystikkäitä nimiä. Niinpä päätinkin tässä täyttää hetkellisen iltapäivälupponi väsäämällä noiden nimien kirvoittamana teille, kymmenettuhannet lukijani, pienen visan, tai se mikään pieni ole, vaan oikeastaan sitä voisi hyvällä syyllä kutsua kaikkien visailuiden äiti Teresaksi.
Luulenpa, että tästä kisasta kuiskitaan kohta ympäri kiekkoilevan Suomen. Vastauksia kokoonnutaan pohtimaan sankoin joukoin joissa kaikkein häikäisevimmät valopäät keräävät ympäröivien tavisten varauksettoman ihailun kaivamalla viikkojen pohdinnan jälkeen oikeat vastaukset älynystyrät vereslihalla. Tässä täysi tusina, eikun pohdiskelemaan…
Täydennä seuraavat lauseet liiga-pelaajilla:
1. Hain lehti-ilmoituksella päiväkahviseuraa, mutta unohdin __________ .
2. Järkytyttävää saamattomuutta; miehellä on vettä polvessa ja _________ tukassa, mutta kuolee janoon.
3. Mitä sen väliä, vaikka nyt sataa – kyllä sen sitten ________ kuivaa.
4. Äiti, en minä niitä kukkia polkenut. Naapurin Pentti ne _________ .
5. Huuto vaihtoaitiosta: Vitun jyväjemmari, varo ettei ________ pala!
6. Kunpa koittaisi jo pääsiäinen, nyt maistuisi nimittäin mämmiä _________ .
7. Helge uhosi kuiteillaan, vaan taisi jäädä _______ toisten pelipöksyjen taskuun.
8. Älä nyt lähde shinne maalin taakse, hoida vaan se oma _________ .
9. Kyllähän se olisi komeata kyntää suoraa ja pitkää sarkaa, mutta kun tämä pelto on niin ___.
10. Voihan niitä mööpeleitä tehdä vaikka kuttaperkasta, mutta toista se on ________.
11. Ei sika viiltämällä huuda, siihen tarvitaan _______ .
12. Karilla ollaan, mikä vitun _________ tuo olikaan?
Bonustehtävä, joka ei täytä muille kysymyksille asetettuja kriteereitä, mutta onhan hän NIIN kuvauksellinen:
* Vaimo yllättää miehensä emakon selästä: Vittu, Pete, mun kanssa ei seiso enää kuin
silmät. Vaihtukoot aviovuoteeksesi se _______ .
Niin, vielä piti kysyä (tästä ei saa pisteitä), että olkiko muita jalan?
Luulenpa, että tästä kisasta kuiskitaan kohta ympäri kiekkoilevan Suomen. Vastauksia kokoonnutaan pohtimaan sankoin joukoin joissa kaikkein häikäisevimmät valopäät keräävät ympäröivien tavisten varauksettoman ihailun kaivamalla viikkojen pohdinnan jälkeen oikeat vastaukset älynystyrät vereslihalla. Tässä täysi tusina, eikun pohdiskelemaan…
Täydennä seuraavat lauseet liiga-pelaajilla:
1. Hain lehti-ilmoituksella päiväkahviseuraa, mutta unohdin __________ .
2. Järkytyttävää saamattomuutta; miehellä on vettä polvessa ja _________ tukassa, mutta kuolee janoon.
3. Mitä sen väliä, vaikka nyt sataa – kyllä sen sitten ________ kuivaa.
4. Äiti, en minä niitä kukkia polkenut. Naapurin Pentti ne _________ .
5. Huuto vaihtoaitiosta: Vitun jyväjemmari, varo ettei ________ pala!
6. Kunpa koittaisi jo pääsiäinen, nyt maistuisi nimittäin mämmiä _________ .
7. Helge uhosi kuiteillaan, vaan taisi jäädä _______ toisten pelipöksyjen taskuun.
8. Älä nyt lähde shinne maalin taakse, hoida vaan se oma _________ .
9. Kyllähän se olisi komeata kyntää suoraa ja pitkää sarkaa, mutta kun tämä pelto on niin ___.
10. Voihan niitä mööpeleitä tehdä vaikka kuttaperkasta, mutta toista se on ________.
11. Ei sika viiltämällä huuda, siihen tarvitaan _______ .
12. Karilla ollaan, mikä vitun _________ tuo olikaan?
Bonustehtävä, joka ei täytä muille kysymyksille asetettuja kriteereitä, mutta onhan hän NIIN kuvauksellinen:
* Vaimo yllättää miehensä emakon selästä: Vittu, Pete, mun kanssa ei seiso enää kuin
silmät. Vaihtukoot aviovuoteeksesi se _______ .
Niin, vielä piti kysyä (tästä ei saa pisteitä), että olkiko muita jalan?