Pysäköinti vastakkaiselle kaistalle

  • 1 651
  • 12

Oletko pysäköinyt vastakkaiselle kaistalle?

  • Kyllä

  • En

  • Mikä juttu?


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kesäkuun alussa tieliikennelakeihin tuli muutoksia. Yksi näistä sallii nykyään pysäköinnin vastakkaiselle kaistalle. Keskustelua aiheesta tässä.

Itse en ole, enkä koe asiaa lainkaan liikenneturvalliseksikaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Kyllähän tuota on tullut jo pari kertaa kokeiltua. Lähtemisessä saa olla vähänkin vilkkaammilla teillä pirun tarkkana, ja aika paljon sitä helpottaa jos siinä apparin paikalla sattuu olemaan ylimääräinen pari silmiä. Ihan OK uudistus tuo kuitenkin oli.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kertaa on ollut sopiva ruutu tien toisella puolella, joten sinne olen ajanut. Tuttu manooveri Suomen ulkopuolella reissaamisista.
 

Glove

Jäsen
Kerran olen pysäköinyt kun sattui olemaan vapaa paikka juuri sen oven edessä jonne olin menossa. Nyt ei ole autoa niin ei tarvi pysäköidäkään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Käytännössä aina pistän auton ihan oikein päin tiellä parkkiin, mutta poikkeuksen teen kun menen veljen luona käymään. Heillä omakotitalo ja vaivatonta ajaa auto vaan siihen tien reunaan parkkiin. Toki siinä saa helposti auton myös käännettyä tien päässä ympäri, mutta siitä huolimatta tulee suosittua tuota että auto vaan suoraan parkkiin "väärin päin".

Tosin olin jo sen verran rebel ennen kuin tuo lakimuutos astui voimaan ja ajoin auton jo paljon aiemminkin niin. Voi minua hurjaa. Tuleekohan tästä postuumisti nyt pysäköintivirhemaksu?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuten kaikessa, tässäkin tarvitaan pelisilmää.
"Väärällä" puolella oleva vapaa ruutu on helpompaa havaita kuin oman kaistan reunassa oleva.
Mahdollisuus pysäköidä siihen vähentää turhaa auton kääntämistä kaupungissa.

Kyllä, käytän tätä mahdollisuutta. Edellisen asuntoni edustalle pysäköin jo valmiiksi keulan seuraavan aamun lähtösuuntaan. Toisella puolella ei ollut ruutuja.

Ylipäänsä varmistelen asiat liikenteessä monen (tai ainakin vaimon) mielestä liiaksikin. En pysty näkemään tuossa mitään riskiä. Eihän sitä kaistaa lähdetä ylittämään jos joku lähestyy ja edestä päin se on kuitenkin helpompi havaita kuin takaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tosiaan, olenkin kuullut tälläisestä uudistuksesta. Itselleni tuskin mitään hyötyä nyt eikä tulevaisuudessa, mutta otetaan silti ilolla vastaan.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kerran olen työpaikan edustalla pysäköinyt väärälle puolelle tietä ja saman tilanteen sattuessa pysäköin uudestaankin.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
En pysty näkemään tuossa mitään riskiä. Eihän sitä kaistaa lähdetä ylittämään jos joku lähestyy ja edestä päin se on kuitenkin helpompi havaita kuin takaa.
Kokeileppas siinä kohdin, kun edessä on auto tai useampikin parkissa. Saa aika tarkasti lähteä, ettei jalkoihin jää. Ns. Oikein päin parkissa sentään peilistä näkee.

Muuten koen kyllä tervetulleena uudistuksena, mutta tosiaan olen nähnyt pari lähellä piti tilannetta. Ei toki itsellä ole vilkkaalla kadulla ollut vielä tarvetta kokeilla, lähinnä vain hiljaisemmilla.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Laissa ei näytä olevan mitään varsinaista rajoitusta minkälaisella kadulla saa pysäköidä vastakkaiselle puolelle, kunhan sen tekee turvallisesti. En silti lähtisi esim. Tampereen Rautatienkadulla tai vaikka Teekkarinkadulla yrittämään. Lähinnä tämä helpottaa elämää pienillä sivukaduilla ja itse asiassa aloitin etuajassa, kun lehdessä mainostettiin uutta lakia jo alkuvuodesta vaikka se tuli voimaan vasta kesäkuussa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ite muuten ihmettelin jo joku aika sitten että mitäs helvettiä, miks niin monet on ruvennu pysäköimään tollai. Kyllä niitä aina ennenkin on jokusia näkyny mutta nyt tuntuu että miltei joka kolmas. Tässä meitin nurkilla on tosi paljon katuja jossa voi parkkeerata vaan toiselle pualen. Menny täysin ohi toi lakimuutos. Tarkemmin kun aattelee, niin miksei noin voinu olla aina?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Erityisen näppärää silloin, kun matka pysäköinnin jälkeen jatkuu samaan suuntaan kuin sitä ennen ja vapaa ruutu löytyy sieltä brittien puolelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös