Pyöräily harrastuksena

• 56 798
  • 576

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En osaa sanoa tuosta fillarista enkä mistään muustakaan sähköavusteisesta kun ei o niistä kokemusta, mutta toi nimi...Turbo Tero..."tirsk".

Spessun fillarit on pääsääntöisesti hyvää kamaa eli eiköhän tuokin ole.

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla on työmatka-ajossa nimenomaan tämä malli, vaikket ihan justiinsa tuosta kysynytkään. Olen ollut aivan hiton tyytyväinen. Matkaa mulla sellainen 12-13 km / suunta, ja oikein passeli laite tuohon. Ensi talveksi asennutan tähän nastat, niin kulkee melko lailla kelissä kuin kelissä Sähköpyörän koeajo: Specialized Turbo Tero 4.0 – Monipuolisuutta työmatkaan ja maastoon

Ehdottomasti käytännön kokemukseen perustuva kommenttisi on arvokas, kiitos siitä.

Samalla tekee mieli kysyä, että jos jollain on kokemusta lasten kuljettamisesta pyöräkärryllä, että minkälaisella aparaatilla olet toimeen tullut? Siinäkin vaikuttaa olevan monenlaista tarjontaa. Oma päivittäinen tarve ei lähtökohtaisesti ole kovin pitkä, mutta jos muksut siinä viihtyy, niin voisi sitä pidempääkin reissua tehdä totta kai.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
En osaa sanoa tuosta fillarista enkä mistään muustakaan sähköavusteisesta kun ei o niistä kokemusta, mutta toi nimi...Turbo Tero..."tirsk".

Spessun fillarit on pääsääntöisesti hyvää kamaa eli eiköhän tuokin ole.
Jep! Eka ajatus itelläkin oli mitähelvettiänyttaas, kun tuosta lähdettiin kauppaa tekemään. Mut ihana on!

hege

Jäsen
Turbo Tero on hieno nimi, jos vielä lapsukaisia kuljetaa peräkärryssä ja jos ne vielä saa hoilaaman jotain sopivaa chanttiä tyyliin: "Turbo Tero meidät tarhaan vie, Turbo Tero isän voimia säästää" jollain Puuha-Pete melodialla. Jos tuollainen tulisi aamulla vastaan niin heti tietää, että hyvä päivä tulee!

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turbo Tero on hieno nimi, jos vielä lapsukaisia kuljetaa peräkärryssä ja jos ne vielä saa hoilaaman jotain sopivaa chanttiä tyyliin: "Turbo Tero meidät tarhaan vie, Turbo Tero isän voimia säästää" jollain Puuha-Pete melodialla. Jos tuollainen tulisi aamulla vastaan niin heti tietää, että hyvä päivä tulee!
Älkää nyt yksikään Tero suuttuko.

Mulla tulee Turbo Terosta mieleen sellainen hahmo joka on pikku simoissa vimpan päälle taivutetulla lipalla oleva autoaiheinen lippis päässä slaavikyykyssä spaddu huulessa selittämässä kuinka "kahen litran oohoocee turbo kolmosen kautta nelosen puhaltimella sierra jättää sen" ja tähän päälle tietty se hukkaportin äänen matkiminen.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan tuo spessu varusteltu hyvin hintaansa nähden (3200€). Akkukin näyttää olevan järkevää kokoa, omassa pyörässä on 750Wh ja mielestäni tuollainen pienempi ja kevyempi on parempi työmatka-ajoon asfaltilla. Moottorissa myös ihan riittävästi vääntöä urbaaniin ympäristöön.

”Polje sitä Teroa!”

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumalauta, että mitä taikinaa tuli tänäänkin sotkettua. On tuo kura vaan niin saatanan pehmeää paikoittain. Ei sillä, hyvää treeniä toi vatkaaminen. Matka ei toki nopeasti taitu, mutta mitäs sillä väliä.

Parastahan toi tosiaan on, kun ei ole aikatauluja, niin voi nautiskella tuosta jurnuttamisesta. Toki tuo vaatii välityksiäkin, niin voi fiilistellä liisterin seassa. Vois tehdä tiukkaa fiilistelyn suhteen mun 48/15 -fiksillä. :)

Viimeksi muokattu:

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt olisi muutamia vähän pidempiä lenkkejä tiedossa missä olisi kartalle käyttöä. Onko suosituksia hyvistä kännykkätelineistä cyclocrossiin? Vanhasta pyörästä otettu minilaukku mihin puhelin tulee läpinäkyvän muovin alle ”taskuun” ei ole kaikista optimaalisin google mapsin yms. pyörittelyym.

Grafix

Jäsen
Onko suosituksia hyvistä kännykkätelineistä cyclocrossiin? Vanhasta pyörästä otettu minilaukku mihin puhelin tulee läpinäkyvän muovin alle ”taskuun” ei ole kaikista optimaalisin google mapsin yms. pyörittelyym.
Itse olen rokannut jo vuosia Quadlockia: Quad Lock Europe® - Official Store

Itse käytän heidän stem mountia iPhonen kanssa ja en löydä mitään negatiivista sanottavaa. Kiinnitys on nopea, helppo ja tukeva - erilaisia kiinnityksiä on saatavilla stemmistä ja tangosta riippuen. Puhelin pysyy hyvin kiinnikkeessä ja kiinnike stemmissä, eikä kumpikaan ole lennellyt röykkyisemmissäkään maastoissa.

Ainoa negatiivinen puoli ehkä se, että puhelimessa pitää käyttää Quadlockin suojacasea. Itselle sekään ei mikään nega ole, mutta jos haluaa vaihdella puhelinta hyvinkin usein, niin joutuu sitten mahdollisesti hommaamaan aina uuden casen.

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ehdottomasti käytännön kokemukseen perustuva kommenttisi on arvokas, kiitos siitä.

Samalla tekee mieli kysyä, että jos jollain on kokemusta lasten kuljettamisesta pyöräkärryllä, että minkälaisella aparaatilla olet toimeen tullut? Siinäkin vaikuttaa olevan monenlaista tarjontaa. Oma päivittäinen tarve ei lähtökohtaisesti ole kovin pitkä, mutta jos muksut siinä viihtyy, niin voisi sitä pidempääkin reissua tehdä totta kai.

Meillä oli ensin Burleyn kärry kun oli yksi kyytiläinen, sittemmin Thulen Chariot Cross 2 kun piti saada tilaa toisellekin. Ostettiin uutena kun arveltiin käyttöä sen verran olevan ja käytetyt tuntuu liikkuvan hetkessä. Burleyn kärry oli joku vanhempi malli.

Jos tarkoitus on vaan vetää kärryä perässä eikä tehä sillä mitään muuta niin en näe Thulesta maksamisessa järkeä. Sit taas jos sen kanssa käydään asioilla tai ehkä juoksemassa tms niin Thule alkaa olla tosi hyvä vaihtoehto. Thulen kiinnitysratkaisut on sellaisia että on tosi nopea vaihtaa pyörästä juoksupyörään ja siitä rattaisiin.

Varsinkin jos/kun sähköpyörällä vetää niin mikä vain noista ns isommista merkeistä on varmasti hyvä. Halvempien kanssa olen kuullut olevan ongelmaa esim vesitiiveyden kans ja jos tuo on arkikäytössä jatkuvasti niin on jo merkitystä silläkin. Sit taas jos sadesäällä lähtee kumminkin autolla eikä matkat ole pitkiä niin melkein mikä vaan menee perässä.

Itsellä nuo molemmat on kulkenu luomupyörän perässä kesät ja talvet ilman mitään ongelmia.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Tuo Thulen charriot 2 on varsin hyvä kapistus. Lisäksi löytyy Hamaxin ihan perusistuin. Noilla Thulen kärryillä aika kova jälkimarkkina, eli kokonaisinvestointi ei ole kovin suuri, vaikka hankintahinta aika kova onkin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Iggy

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kärryhommaan vielä kommentti. Jos on tarkoitus kuskata lasten lisäksi muutakin kamaa ja korvata autoa mahdollisimman paljon niin kuormapyörä ehdottomasti. Tuollaisessa kulkineessa voisin jopa ostaa avusteisen, muihin fillareihin en.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Iggy

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Straight Edge onko Turbo Terossa akun irrottaminen millainen homma tai omaatko siitä kokemusta? Jos pyrkisi jatkamaan pyörällä töihin kulkemista myös talvella, niin akku varmaan olisi hyvä ottaa työpäivän ajaksi sisälle pakkaspäivinä.

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko palstalaiset tilanneet kiinalaisia sähköpyöriä? Lankeleisi yms vastaavia viritelmiä. Kovasti eri tubettajat näitä mainostavat ja kilvan kehuvat. Tietysti ilmaista pyörää vastaan lauletaan mitä tahansa. Sitä mietin vaan, että saanko puolet paremman pyörän kun haen kivijalasta 4000 euron Tunturin tai Helkaman sähköläskin kun verrataan alta 2000 maksavaan kiinalaiseen vastaavaan?

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko palstalaiset tilanneet kiinalaisia sähköpyöriä? Lankeleisi yms vastaavia viritelmiä. Kovasti eri tubettajat näitä mainostavat ja kilvan kehuvat. Tietysti ilmaista pyörää vastaan lauletaan mitä tahansa. Sitä mietin vaan, että saanko puolet paremman pyörän kun haen kivijalasta 4000 euron Tunturin tai Helkaman sähköläskin kun verrataan alta 2000 maksavaan kiinalaiseen vastaavaan?
Ihan jo pelkästään mahdollisten takuujuttujen takia en ostaisi fillaria Kiinasta, joo on se varmaan halpa ja monen tunnetunkin brändin fillarit tulee kaukaa idästä

Mut kenen kanssa asiot jos tulee ongelmia? Ihan tarpeeksi on saanut vääntää muutaman kerran Saksalaisen nettikaupan kanssa takuista, en halua kokeilla Kiinalaisten kanssa.

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kärryhommaan vielä kommentti. Jos on tarkoitus kuskata lasten lisäksi muutakin kamaa ja korvata autoa mahdollisimman paljon niin kuormapyörä ehdottomasti. Tuollaisessa kulkineessa voisin jopa ostaa avusteisen, muihin fillareihin en.

Tämä onkin itsellä ollut mielen päällä viime aikoina aika paljon. Vanhempi jätkä täyttää kesällä 5 ja aika pitkä poika joten lienee tuleva kesä viimeinen että mahtuu istumaan Thulen kyydissä. Mutta mitä seuraavaksi, laatikkopyörä vai pitkäperä? Auton korvausta pyörä ei tee, joten kuljetuskapasiteetti ei niin paljon merkitse tässä asiassa.

Jos täällä on porukalla kokemusta pitkäperistä lasten kuljetuksessa ympäri vuoden niin mielelläni niitä kuulisin. Tämä tuleva lastenkuljetusvehje on kyllä sitten sähköavusteinen.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна

Minulla on ollut käytössä tuollainen North 13.5(?) merkkinen kärry ja täysjoustomasturi -kombinaatio. Lapsi viihtyy, minä tykkään.

Kärry menee vaihtoon, sillä käytettynä hankittuna siinä ei ole työntökahvaa. Muuten aivan hyvä kärry. Riippuu käytöstä, mutta meille olisi tarpeen, korvaisi rattaat kokonaan, kun on isompikin. Ja jos matkalla on epätasaista, suosittelen katselemaan jousitettuja malleja (thule), jotka toki maksaa enemmän, mutta säästänee lapsien selkää ja lisännee matkustusmukavuutta. Mutta aivan hyvin halvemmatkin mallit riittää, jos tarve ei ole älytön ja matka ei ole soratietä.

Kärryyn saa myös takaosaan kätevästi hoitorepun. Kesäaikaan pääsääntöinen lapsen kanssa liikkuminen tapahtuukin tuolla yhdistelmällä. Talvella olen vähän säästellyt, mutta menty on loskassa ja pakkasessa. Lampaantalja lämmikkeenä.

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minulla on ollut käytössä tuollainen North 13.5(?) merkkinen kärry ja täysjoustomasturi -kombinaatio. Lapsi viihtyy, minä tykkään.
Näitä kärryjä selvästi on todella paljon, kun nyt jonkun aikaa tutkittuani tämä malli ei ollut osunut lainkaan silmään. Jollyroomin kautta sattuisi olemaan alennuksessa North 13.5 Roadster+ ja sen saisi alle 200 euron postitettuna. Taidan laittaa tämän tilaukseen.

Meillä tosiaan arkikäytössä on matkaa kilometri asfalttitietä, joten sikäli vaatimattomankin kärryn pitäisi ajaa asiansa. Jos lapset oikein hyvin viihtyy, niin sitten voi kylille ja leikkipuistoon matkata kauemmaksikin vapaa-ajalla.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mut kenen kanssa asiot jos tulee ongelmia? Ihan tarpeeksi on saanut vääntää muutaman kerran Saksalaisen nettikaupan kanssa takuista, en halua kokeilla Kiinalaisten kanssa.
Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa saksalaisen valmistajan Canyon ja Rose kanssa keskustellessa, noilla tosin on molemmilla asiakaspalvelu myös Suomeksi.

Itse tosin välttelisin kiinalaista, vaikka ainakin monet kuiturungot tulee Kiinasta, vaan pysyttelisin joko suomalaisessa kivijalkaliikkeessä tai sitten tunnetuissa eurooppalaisissa.

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa saksalaisen valmistajan Canyon ja Rose kanssa keskustellessa, noilla tosin on molemmilla asiakaspalvelu myös Suomeksi.

Itse tosin välttelisin kiinalaista, vaikka ainakin monet kuiturungot tulee Kiinasta, vaan pysyttelisin joko suomalaisessa kivijalkaliikkeessä tai sitten tunnetuissa eurooppalaisissa.
En oo koskaan ostanut kokonaista fillaria nettikaupasta kun kokoan ne itse valitsemistani kamoista, mulla noi väännnöt on olleet yksittäisistä komponenteista.

Oon taistellut mm. yhden vaihdekahvan takuuvaihdosta, myyjä oli sitä mieltä, että kuvat ei riitä vaan kahva pitää lähettää heille tutkittavaksi, kyseessä oli ihan tunnettu tyyppivika. En lähtenyt tuohon toimintatapaan kun se olis tarkoittanut sitä, että fillari olis ollut telakalla useamman viikon tai pidempään kesken parhaan ajokauden...ei kiitos. Fiksasin sen tee se itse menetelmällä ja ajattelin et lähetän tutkittavaksi sitten kun kesäkausi on loppu. No en lähettänyt, se kahva on edelleen kahden vuoden jälkeen fillarissa kiinni ja toimii.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy