Mainos

Pyöräily – World Tour 2024

  • 5 094
  • 64

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Touriin verrattuna Vuelta on jälleen kerran ihan villilänsi. Se, että O'Connor päästettiin noin suureen johtoon hatkan kautta oli käsittämätöntä
Juu ymmärtäisin jos olisi päästetty jokin "vaaraton" kaveri, mutta kyllähän tuo O'Connor on kuitenkin ihan sieltä parhaasta päästä, vaikka ei nyt välttämättä ykkös suosikkeja....
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo juomapullojen antaminen huoltoautosta on kyllä hupaisaa puuhaa.. Pitäähän se ottaa varman päälle ettei putoa :D
kuitenkin tien varrella olevalta pullon antajalta napataan 40km/h vauhdissa helposti pullo mukaan :D

Mikä on ns. sääntökirjan tulkinta kuinka paljon saa hyödyntää auton vetoapua?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Van Aert törmäsi seinään, näinköhän on Vuelta hänen osaltaan siinä. Johtaa pistekilpailua ylivoimaisesti ja on virtuaalisesti kärjessä myös mäkikirikisassa.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Van Aert törmäsi seinään, näinköhän on Vuelta hänen osaltaan siinä. Johtaa pistekilpailua ylivoimaisesti ja on virtuaalisesti kärjessä myös mäkikirikisassa.
Joo valitettavasti jäi kesken kilpailu. Saa nähdä miten käy MM-kisojen kanssa. Jo toinen loukkaantuminen tälle kaudelle. Van Aertilla varmaan eniten pisteitä myös kisan päätyttyä, mutta ei auta, kun ei ajanut maaliin.

Mutta kokonaiskisa on jännä. Roglic enää 5 sekunnin päässä O’Connorista ja Mas sekä Carapaz alle 2 minuutin päässä. Mitä vain voi vielä tapahtua. O’Connor hienosti taistellut, mutta ei taida riittää.

Roglic ei ole ihmeitä näyttänyt, mutta sieltä se vaan taas tulee Ja taistelee neljännestä Vueltan voitosta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mutta kokonaiskisa on jännä. Roglic enää 5 sekunnin päässä O’Connorista ja Mas sekä Carapaz alle 2 minuutin päässä. Mitä vain voi vielä tapahtua. O’Connor hienosti taistellut, mutta ei taida riittää.

Ei tosiaan millään riitä. Etapeilla 19 ja 20 tulee ottamaan vielä takkiinsa sen verran, että voitto menee suunnilleen takuuvarmasti ohi. Lisäksi Roglic ottanee tarvittavan eron myös kisan päättävässä aika-ajossa. Podiumille pääsystä taistelee varmasti vielä.

Kisa on suhteellisen tasaisen oloinen, kun kymmenen minuutin sisään mahtuu kokonaiset 12 ajajaa ja noistakin sijalla 12 oleva Kuss on 6 minuuttia 25 sekuntia kärkeä perässä. Toisaalta Kuss lienee kisan suurin pettymys toistaiseksi. Ei ole oikeastaan millään etapilla pysynyt kärjen tahdissa, kun siellä on ajettu tosissaan. Toisaalta ei ole katkennutkaan pahasti.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
O'connorin johto perustuu siihen sinällään hienolla tavalla voitettuun kuudenteen etappiin. Sen jälkeen on punaisessa paidassa ollut hyökkäyksen kohteena muille ja lähinnä minimoinut tappioitaan. Joukkue ympärillä ei näytä kovin vahvalta tukemaan voittotaistelussa.

Roglic on lähtenyt ajamaan kolmea viikkoa, ei ole ollut kiire mihinkään ja ero on nyt ajettu kiinni. Toki muillakin on vielä mahdollisuutensa ja kuten van Aertin kohdalla nähtiin niin loppuun asti on ajettava vaikka olisi selkeäkin johtoasema.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tosiaan millään riitä. Etapeilla 19 ja 20 tulee ottamaan vielä takkiinsa sen verran, että voitto menee suunnilleen takuuvarmasti ohi. Lisäksi Roglic ottanee tarvittavan eron myös kisan päättävässä aika-ajossa. Podiumille pääsystä taistelee varmasti vielä.
Joo näyttäisi 19 etappi päättyvän seinänousuun, niin siinä varmaan seuraava paikka missä Roglic koittaa iskeä.. 20 etappi näyttää kaiken kaikkiaan aika raskaalta, kun mm. 3 kpl 1 kategorian nousuja.. Siinä voisi vielä olla iskun paikka muillakin?
 

MMessier

Jäsen
Joo näyttäisi 19 etappi päättyvän seinänousuun, niin siinä varmaan seuraava paikka missä Roglic koittaa iskeä.. 20 etappi näyttää kaiken kaikkiaan aika raskaalta, kun mm. 3 kpl 1 kategorian nousuja.. Siinä voisi vielä olla iskun paikka muillakin?
Näin itse näkisin. 20 etappi on se iskun paikka Masille(ja ehkä Landalle ja Carapazille). Ainoat etapit missä Roglic on näyttänyt hyytymisen merkkejä on ollut ne missä on vedetty pitkään kovaa. Jos säästellään alkuetappi ja koitetaan saada eroa aikaan viimeisellä vuorella, niin ei tule onnistumaan.

Movistarilla on ihan hyvät apukuskit vuorille ja Lazkano vetää laaksot ja jaksaa mäkiäkin yllättävän hyvin isoksi kaveriksi. Nyt vaan pitäisi alkaa pitämään vauhtia ekasta vuoresta lähtien ja koittaa väsyttää Roglic. Voi kyllä olla että Movistarilla ei kuskit riitä. Jos EF tai Quickstep lähtisi mukaan pitämään vauhtia, niin mahdollisuudet paranisi. Toivottavasti löytyy yritystä eikä lähdetä varmistelemaan podiumpaikkaa.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Movistarilla on ihan hyvät apukuskit vuorille ja Lazkano vetää laaksot ja jaksaa mäkiäkin yllättävän hyvin isoksi kaveriksi. Nyt vaan pitäisi alkaa pitämään vauhtia ekasta vuoresta lähtien ja koittaa väsyttää Roglic. Voi kyllä olla että Movistarilla ei kuskit riitä. Jos EF tai Quickstep lähtisi mukaan pitämään vauhtia, niin mahdollisuudet paranisi. Toivottavasti löytyy yritystä eikä lähdetä varmistelemaan podiumpaikkaa.

No ei kylläkään ole, valitettavasti. Nytkin on jo nähty kuinka Movistarin apuajajat on nopeasti läpikäyty jos vauhtia yrittävät tosissaan pitää. Nairo kun ei oikein ole enää varjokaan menneestä suuruudestaan ja Rubio Reyeskin on nopeasti kypsäksi keitetty, muista nyt puhumattakaan. Hyvä esimerkki tästä oli tiistain etappi, jossa Movistarilta loppuivat apuajajat siinä kohtaa kun mm. Roglicilla taisi olla mukana vielä kolme tai neljä jne. Etapin pelastukseksi Masilla onneksi oli rohkeutta tehdä se oma aikainen ratkaisunsa ja lisäksi Landakin oli mukavan aktiivisella päällä, mutta kyllähän tuo oli varmasti suunniteltu, että Movistarin apukuskeista olisi iloa pidempään ollut.

Lauantain hienolta näyttävä etappi tarjoaisi joo vahvalle joukkueelle mainion iskunpaikan kun alkuun on asteen loivempi piirteisempiä nousuja toinen toisensa perään ilman mitään välitasaisia ja vasta Picon Blancossa tulee eteen sitä 15 pinnan seinämää, mutta aika vaikea nähdä, että Boran, jonka ei siis enää aloitteita tarvitse ottaa, lisäksi muiden kärkimiesten tallit pystyisivät mitään tappovauhtia alusta loppuun ylläpitämään, vaan väkisin joutuvat joko sopeuttamaan/keventämään vauhtia apukuskien jaksamisen mukaan tai sitten se olisi viimeiset 80 kilometriä kapteenien välistä kilvoittelua, missä Roglicille riittää vain kyydissä istuminen. No UAE:lla olisi toki apukuskit tällaiseen suunnitelmaan, mutta heiltä taas puuttuu voittotaistossa oleva kapteeni.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikalailla meni tuo 19. etappi niin kuin ajattelinkin, Roglic ratkaisi vikassa seinänousussa. Oli aika vahvaa tekemistä Redbull Boralta, kun vetivät niin kovaa 4 kuskin voimin, että Roglicin ei edes tarvinnut tehdä varsinaista iskua, vaan jatkoi vaan samaa tahtia mitä joukkue veti tuon alun viimeisestä noususta..

Uskon, että Roglic hoitaa GC:n kotiin, mutta kova kisa tulee vielä muista sijoista. Huomenna on kisan kovin etappi, että ei siinä kyllä kukaan helpolla pääse.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuelta oli ja meni.. Voittaja ei kovin suuri yllätys ollut. O'Connor kuitenkin hieno valopilkku kisassa, vaikka nyt sen yhden etapin irtiotolla pääsikin ratsastamaan aika kauan. Mutta tuo viimeinen aika-ajokin oli kyllä hieno suoritus. Seuraavaksi itse seuraan tarkemmin MM-kisoja. Tosin nyt viikonloppuna Quebecissa ja Montrealissa kisat jossa mm. Pogacar mukana, ehkäpä niitä tulee hiukan katseltua, jos ei nyt aikaeron takia ihan keskellä yötä tule.

Marc Hirschi muuten aikamoisessa vireessä. On voittanut olympialaisten jälkeen kaikki kilpailut (4kpl) mihin on osallistunut ja niistä kuitenkin kaksi on ollut vielä ylimmän World tour tason kisoja. Ja vielä ennen olympialaisia oli voittanut Czech Tourin kokonaiskilpailun.
Onkohan kuinka harvinaista tälläinen voittojen suora tällä tasolla?

Katselin, että Hirschi vaihtaa ensi kaudeksi UAE:lta Tudor Pro cycling teamiin, joka on luokkaa alemman PRO tason tiimi. Kuulostaa erikoiselta.. Mikähän tässä on takana, kuitenkin maailmanluokan kuski?
 
Viimeksi muokattu:

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisiko Tudorin tavoite sitten nousta World Tour tallilsi vuodelle 2026. UCI pisteillähän se paikka lunastetaan. Hirschin lisäksi myös Julian Alaphilippe on ensi kaudesta alkaen Tudorin kuski. Luulisi niitä pisteitä kertyvän jo näiden kahden toimesta ihan mukavasti.

Niin ja toki villikortti-paikoille pääsee näitä alemman tason Pro tiimejäkin mukaan Grand Toureille, kuten esim. kyseinen Tudor tämän vuoden Giroon.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko Tudorin tavoite sitten nousta World Tour tallilsi vuodelle 2026. UCI pisteillähän se paikka lunastetaan. Hirschin lisäksi myös Julian Alaphilippe on ensi kaudesta alkaen Tudorin kuski. Luulisi niitä pisteitä kertyvän jo näiden kahden toimesta ihan mukavasti.
On kyllä kova kaksikko tarttunut haaviin. Liiga nousua haetaan, vähän kun meillä Jokereissa!
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Pogacarille maailmanmestaruus, lähti ratkaisevaan iskuun jo 100 kilometriä ennen maalia, ja noin 50 kilometriä hän ajoi yksin.

Vasta kolmas ajaja, joka voitti Giron, Tourin ja maailmanmestaruuden samana vuonna. Eddy Merckx vuonna 1974 ja Stephen Roche vuonna 1987 olivat aiemmat.

Ben O'Connorille hopeaa ja Mathieu van der Poelille pronssia.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pogacarille maailmanmestaruus, lähti ratkaisevaan iskuun jo 100 kilometriä ennen maalia, ja noin 50 kilometriä hän ajoi yksin.

Vasta kolmas ajaja, joka voitti Giron, Tourin ja maailmanmestaruuden samana vuonna. Eddy Merckx vuonna 1974 ja Stephen Roche vuonna 1987 olivat aiemmat.

Ben O'Connorille hopeaa ja Mathieu van der Poelille pronssia
Ei kovin yleistä, että 100km ennen maalia lähtenyt irtiotto kestää maaliin asti, vaikka nyt olikin maailman paras maantiepyöräilijä kyseessä. Sanoi itsekin haastattelussa, että eihän siinä nyt hirveästi järkeä ollut :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös