Putous

  • 618 082
  • 1 890

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jugille voisi keksiä jotain parempaa käyttöä. Hän ei ole päässyt kauheasti käyttämään vahvuuksiaan, joita hirveästi ei taida olla.

Ei taida tosiaan olla Jugissa paljon ideoijan vikaa, mutta Julmahuvin aikaisista hahmoistaan melkein mikä tahansa huvitti ainakin minua paljon enemmän kuin nuo nähdyt.

Julmahuvi ei tosin ollutkaan varsinaisesti sketsiviihdettä, joten senkin vuoksi ne hahmot tuntuvat paljon syvemmiltä ja "aidosti" hauskoilta.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten jonkun Touko-Poukon olisi käynyt sketsihahmokisassa, jos Jugi olisi sen sinne vasta kehittänyt itse.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Sanoisin jopa, että huutava vääryys mikäli Vatanen ei voittoa vie. Toki näitä huutavia vääryyksiä on nähty jo parikin kappaletta, (Harjakainen-Munamies ja Herppeenluoma-Uskoeevertti) joten ehkä se on Hirviniemen vuoro napata yllätysvoitto tällä kertaa.

Totta kai Vatanen voittaa. Ensin voitti Aku, sitten Riku, sitten Armi, nyt on enää Aku, Riku ja Jussi jäljellä. Kuka ei ollutkaan vielä voittanut? Ensi vuonna sitten Krista tai Iina.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sellainen jakso tällä kertaa. Hahmoja lukuunottamatta aika turha jakso, mutta ei sitä aina voi loistaa.

Samppa Linnan putoamisen faktat tajunnee jokainen. Nyt käsikirjoitusta rustaavan tiimin on oleellista muistaa ettei protestihahmon elinkaari kanna loputtomiin. Tämäkin läppä on jo tavannut parasta ennen –päiväyksensä. Viikon päästä Vatanen saa isolla todennäköisyyydellä nimensä Putous-voittajien listaan.

Putouksen tulevaisuudenkin kannalta oli suotavaa ettei koko kansan Aku ole = Putous.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Huikea putousjakso ja finaaliin menee Karim ja Veli Sikiö. Riku Nieminen on ihan käsittämättömän upeasti kehittänyt alunperin keskinkertaista hahmoa paremmaksi jakso jaksolta. Toivottavasti menee päätyyn asti. Tämänpäiväinen Velin esitys oli yksi putoushistorian parhaita. Karimin esitys oli melko vaisu, mutta lopun pulujenkatselujuttu oli huikea.

Kaksi parasta finaalissa.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Veli Sikiö veti parhaan settinsä tänään kyllä. Samppa Linnan ongelma taisi olla, että kaikki ei ehtinyt tajuamaan juttuja, mutta paikoillaan jauhoi kyllä viime jaksot. Tamperelaisena harmittaa Sanna-Raipen putoaminen viime viikkoinen, mutta olkoon. Kaksi parasta ehkä kuitenkin finaalissa. Siitä kunnia Niemiselle roolihahmon tason nostosta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Huikea putousjakso ja finaaliin menee Karim ja Veli Sikiö. Riku Nieminen on ihan käsittämättömän upeasti kehittänyt alunperin keskinkertaista hahmoa paremmaksi jakso jaksolta.

Voi olla laskelmoitua nerouttakin, mutta alunperin nollatasossa olevan hahmon elinkaarta tuskin voi viedäkään muualle kuin ylöspäin?
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieno homma, että Veli Sikiö on finaalissa, kun Sanna-Raipe sinne ei päässyt. Nieminen on kehittänyt hienosti hahmoa, jonka potentiaali oli koko ajan kytemässä. Toivotaan, että finaalissa nähdään koko 68 Ears. Onneksi Hirviniemen kerran naurattanut kuminaama jäi kärkikaksikon ulkopuolelle. Karim on asiallinen hahmo, ei hänenkään voittonsa harmita, vaikka Veliä kannatankin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Samppa Linnan ongelma taisi olla, että kaikki ei ehtinyt tajuamaan juttuja, mutta paikoillaan jauhoi kyllä viime jaksot.

Tämä tuskin oli ongelma yhdellekään katsojalle. Noin alleviivatun huonoja läpändeeruksia tuskin kukaan voi olla tajuamatta.

Mörköihin en jaksa vieläkään uskoa, mutta kyllähän nämä Putouksen hahmoäänestykset ovat silkkaa vitsiä. Tämän tajutakseen ei tarvitse olla edes pahin salaliittoteoriaan uskova.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä tuskin oli ongelma yhdellekään katsojalle. Noin alleviivatun huonoja läpändeeruksia tuskin kukaan voi olla tajuamatta.

Mörköihin en jaksa vieläkään uskoa, mutta kyllähän nämä Putouksen hahmoäänestykset ovat silkkaa vitsiä. Tämän tajutakseen ei tarvitse olla edes pahin salaliittoteoriaan uskova.

Noh noh. Kaikille ei vaan aukea sanaleikit vaikka sinulle aukeaa. Siksi varmasti yritti "korostaa" juttuja missä joutui miettimään. Jos ei tykkää, niin ei tykkää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Noh noh. Kaikille ei vaan aukea sanaleikit vaikka sinulle aukeaa. Siksi varmasti yritti "korostaa" juttuja missä joutui miettimään. Jos ei tykkää, niin ei tykkää.

Voi olla näinkin.

En silti usko Samppa Linnan sanaleikkien olleen ala-asteella olevia muksuja lukuunottamatta vaikeasti tajuttavia.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voi olla näinkin.

En silti usko Samppa Linnan sanaleikkien olleen ala-asteella olevia muksuja lukuunottamatta vaikeasti tajuttavia.

Ei luulisi olevan, mutta jotkut ei vaan pysty hamottamaan juttuja vaikka olisi monelle ihan " piece of cake" No, mutta mielipiteitä on niin monia eikä kukaan varmasti voi sanoa olevansa oikeassa. Keskustelua kuitenkin aiheuttaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veli Sikiön jatkoonmeno on minusta hieno juttu erityisesti siksi, että vaikka olen itse suuri kikkeli-, pimppi- ja pierujuttujen ystävä, niin onhan se rasittavaa ja mielikuvituksetonta, että noilla teemoilla tunnutaan useimmiten pelaavan. Ihan en suorastaan putoa tuoliltaan noiden kalu/käly -juttujen voimasta, eikä nuo kaki-jututkaan saaneet vatsalihaksia kramppiin.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Veli Sikiön jatkoonmeno on minusta hieno juttu erityisesti siksi, että vaikka olen itse suuri kikkeli-, pimppi- ja pierujuttujen ystävä, niin onhan se rasittavaa ja mielikuvituksetonta, että noilla teemoilla tunnutaan useimmiten pelaavan. Ihan en suorastaan putoa tuoliltaan noiden kalu/käly -juttujen voimasta, eikä nuo kaki-jututkaan saaneet vatsalihaksia kramppiin.

Hyvä huomio. En muista kuka suomalainen koomikko totesi, että huumori ilman minkäänlaista alapää juttua on melko vaikeaa. Pitänee paikkaansa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Veli Sikiön jatkoonmeno on minusta hieno juttu erityisesti siksi, että vaikka olen itse suuri kikkeli-, pimppi- ja pierujuttujen ystävä, niin onhan se rasittavaa ja mielikuvituksetonta, että noilla teemoilla tunnutaan useimmiten pelaavan. Ihan en suorastaan putoa tuoliltaan noiden kalu/käly -juttujen voimasta, eikä nuo kaki-jututkaan saaneet vatsalihaksia kramppiin.

Totta tämäkin.

Kyllähän Hirviniemen luovuudeltaan ”nerokkaat” torttumunkit, sovinismipanemiset sekä kakkoseen menneet homoläpät olivat helppo tie onneen.

En silti itse ainakaan näe protestihahmon menestymistä vain muutoksen kannalta kovinkaan nerokkaana. Itse koitan ainakin syventyä hahmoihin itsessään ilman mitään epäoleellisia sivuseikkoja. Tältä pohjalta Veli Sikiö on hyvin kehittynyt hahmo, mutta voiko nollatasosta nousta muualle kuin ylöspäin? Tätä jo aiemmin sanoin. Hahmo on varsin turha vaikka kehityskaari ollut mainio.

Sanna-Raipehan tietty oli viihdearvon ja hauskuutensa lisäksi täydellinen hahmo. Miksei jokainen luo moista taideteosta?
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Kyllähän finaalissa olisi pitänyt olla Samppa Karimin seurana. Aivan huikea tuo hannibal Tauski.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän finaalissa olisi pitänyt olla Samppa Karimin seurana. Aivan huikea tuo hannibal Tauski.
Samoilla linjoilla, ei ollut kyllä Samppakaan ihan meikäläisen lempihahmoja mutta oli sillä huomattavasti enemmän annettavaa kuin Veli Sikiöllä. Ja tuo häähomma oli kyllä sangen viihdyttävää sekoilua alusta loppuun. No, tällä kertaa näin ja eiköhän Karim homman vie suht suvereenisti ensi viikolla ellei Maikkarilta päätetä vähän tuunailla äänestystuloksia...

Veli Sikiön hahmo on kuulemma kehittynyt, mutta ihan sitä samaa nihkeilyä ja hokemien toistoa se mielestäni on alusta asti ollut. Jotain uusia puolia kuitenkin koitettiin löytää mm. Sikiön kännien vetämisellä ja tuolla esitystä edeltävällä sisääntulolla. Karimilla ja Sampalla on kuitenkin kemiat natsanneet alusta asti, ja ihan jo tämän takia olisin nämä kaksi nähnyt mieluiten finaalissa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pahoittelut itseni toistamisesta.

Veli Sikiö on protestihahmo joka haluttiin finaaliin saakka käsikirjoituksen toimesta. Nämä hahmoäänestykset eivät ole rehellisiä, mutta niillä Putous saa lisää hypeä jatkon kannalta. Kohutulokset toimii aina ärsykkeenä tulevan suhteen. Näemme tämän joka lauantain parhaan annin vielä vuoden 2014 keväälläkin.

Itse sarja edellä tässä halutaan mennä rehellisyyden kustannuksella esim. äänestyksissä. Hyvää massintuottajaformaattia ei pistetä filaan edes Putouksen tapauksessa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Se vähän mitä olen sarjaa seurannut, niin en kyllä ymmärrä tuota Veli Sikiö-juttua. Nytkin katsoin ensin Midsommerin murhat ja sitten loput Putouksesta. Putouksen sketseissä elää vahvana edelleen Spede-syndrooma; sketsit ovat tajuttoman pitkiä.

No ei se minua häiritse, käy miten päin vain. Kullahan tama nainkin kau.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Mä en oo oikein missään vaihessa ymmärtänyt Veli Sikiön hauskuuden punaista lankaa. Protestihahmo? Ok.

Mielestäni hauskinta tämän vuoden putouksessa ovat olleet juuri nämä stereotypia-parodioinnit. HänMän toteus oli aika huono mutta silti ihan hauska veto vetää vähän etelänaapurin murteella. Sanna-Raipe oli tajuttoman hyvä parodia ja ihmettelin miten putosi Veli Sikiön sijaan. Armi teki tosi paljon ilman sanomatta mitään, kehonkielikin on huumoria. (Ps. Armin Paula Koivuniemi -imitaatio on sarjan parasta antia koskaan, ikinä, missään!)

Omassa taulukossa Karim ja Samppa menee listan kärkeen. Huikeita stereotypiaparodioita ja hyvää läppää puolin ja toisin
 

Oddee

Jäsen
Karimin pulupuheet olivat jakson parasta antia. Siinä vaiheessa kun hän alkoi puhua lintujen bongailusta, tajusin, että nyt tulee jotain lintusketsiä mikä taipuu hoonolla somella. Onhan hän käyttänyt jo vaikka mitä ullin kullin juttuja. Kun hän alkoi puhua puluista tyrmäsin edellisen ajatukseni. Noh, eipä mennyt aikaakan kun otin sen ajatuksen takaisin. Karim tykkaa bongailla pulluja.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Karimin pulupuheet olivat jakson parasta antia. Siinä vaiheessa kun hän alkoi puhua lintujen bongailusta, tajusin, että nyt tulee jotain lintusketsiä mikä taipuu hoonolla somella. Onhan hän käyttänyt jo vaikka mitä ullin kullin juttuja. Kun hän alkoi puhua puluista tyrmäsin edellisen ajatukseni. Noh, eipä mennyt aikaakan kun otin sen ajatuksen takaisin. Karim tykkaa bongailla pulluja.

Vaikka en varsinaisesti kenestäkään Putouksen hahmoista ole kovinkaan innoissani, niin Karimin harrastus tussulassa sai pudotettua kyllä huollella. Vataselle tämän hahmokisan on pakko mennä.
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Karim ja Samppa Linna ovat olleet omia suosikkejani koko ajan. Veli Sikiön suosiota en vain pysty tajuamaan. Voihan tuota tietenkin perustella sillä, että hahmo on kehittynyt jotenkin. On toki, kehittynyt aivan paskasta hahmosta ihan ok hahmoksi. Jee kehitystä! Samppa Linna on taas ollut tasaisen hyvä koko ajan, vaikka mitään uutta ei oikeastaan ole hahmoon tullutkaan. Oma veikkaus on, että tuo Sikiön "en halua olla täällä" saa ihmiset äänestämään häntä jatkoon, vaikka itse hahmossa ei mitään hauskaa olekkaan. Ihan hienosti tietenkin oivallettu, että tuollainen puree äänestäjiin. Tai sitten nämä tulokset ovat ihan käsikirjoitettua. Tai sitten suomalaisilla on aivan uskomattoman paska huumorintaju. Ei mulla muuta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Samppa Linna sai minut oikeasti nauramaan vasta tässä edellisessä jaksossa. Silloin on kuitenkin jo 98% äänistä annettu ja oli vähän turhan myöhäistä käydä revittämään jatkoa ajatellen. Veli Sikiö taas on semisti naurattanut alusta asti ja on kehittynyt koko ajan. Hahmosta löytää koko ajan jotain pientä uutta. Karim taas aloitti selkeästi parhaana hahmona, välillä tuli pientä paikoillaan junnaamista mutta taas edellisessä jaksossa tuli täyslaidallinen pullu-huumoria. Se "vahingossa" sanottu pylly sai Jaskan, Akun ja Rikun repeämään aika huolella. Se nauru tarttui myös meidän kotikatsomoon. Nerokasta.

Tällä kertaa tulikoe vaikutti olevan käsikirjoittamaton. Se näytti taas siltä miltä tulikokeen pitikin olla. Sen sijaan se tuomio vaikutti taas käsikirjoitetulta ja varsinkin se Iinan ja Jaskan peuhaaminen sen jälkeen. Uutiskatsaus toimi vaikka se vauvajuttu ei ainakaan minua naurattanut. Avauksen lekurisketsi nauratti hetkittäin. Kokonaisuutena kuitenkin jakso oli mielestäni hyvä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kyllä itselleni jakson parasta antia olivat jälleen kerran nämä tahattomat repeilyt, kuten eilen lopussa Saariluoman pokan pettäminen Veli Sikiön kanssa rupatellessa.
 
... Veli Sikiö taas on semisti naurattanut alusta asti ja on kehittynyt koko ajan. Hahmosta löytää koko ajan jotain pientä uutta. ...
Nyt, nyt tarvitsen tietoa. Miksi Veli Sikiö on hauska? Millä tavoin? Kerran olen tainnut vähän hymähtää, se taisi olla viikko sitten, kun jatkoon päästessään tuskissaan heittäytyi maahan. Muutoin todella väsynyt, eikä humoristinen pätkääkään.

Samppa Linna on hauska. Tai silloin, kun vitsi on hyvä - niistä ehkä 3/5 on naurun aihetta antavia.

Ja Karim on näistä paras. Tuo somen kieli antaa mahdollisuuden juuri näiden pulujen katselulle jne. Kunhan on tarvittaessa kullin kovana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös