Muutama muisto Putista
Puti oli värikäs persoona. Minulla on jäänyt mieleen muutama Putin käyttämä "kannustushuuto" Matinkylästä Liigan ja A-junnujen matsista sekä HJK:n fudismatseista. Varusteena Putilla oli styroksinen polkupyöräkypärä, jossa oli keskelle kupolia viritetty lipputanko, jossa KEspoon lippu ja tietysti mukana oli aina rumpu.
Otteluissa Ilvestä vastaan Puti huusi:" Ilves puuhun, Felineä suuhun!" tai "Ilves kuuluu Korkeasaareen!"
Lukko otteluissa Puti huusi:" Lukko aukee tiirikalla!"
Muistan yhden tilanteen A-junnujen matsissa, missä oli b-pistealoitus ja linjamies (jonka sukunimi oli Hirvi) oli juuri pudottamassa kiekkoa jäähän, kun Puti huusi:" Katsokaa, harvoin näkee Hirveä, jolla on housut jalassa!" Koko katsomo räjähti nauramaan niin, että pelaajatkin käänty kentällä ihmettelemään mitä tapahtui.
Tuomarit sai kuulla kyllä aina "kunniansa" milloin mitenkin oli "vit...n junanlähttäjiä", "Arvala on Karvala", "Kruus sun mummos on puus", "Lepaus on lupaus" yms. ja nämä ei ollut yksittäisiä huutoja vaan "huuto" saattoi kestää 5 minuuttia yhteen putkeen.
HJK-Kuusysi matsissa Puti huusi koko pelin ajan Ismo Liukselle: "Ismo Lius jolla on päässä yksi hius!"
Suomen Cupin matsissa HJK-Pyry Nokia. Nokian kannattajat huusi:"Nokia, Nokia, Nokia...!" Puti meni katsomoon niiden taakse ja alkoi huutaa:" LM Ericsson, LM Ericsson, LM Ericsson...!"
Kauppatorin rannassa Puti myi onkimatoja ja huusi:" Putin mato, paras mato!"
Matinkylään Puti sai ensin muutaman varoituksen ja lopulta porttikiellon, koska tuli niin paljon valituksia "epäasiallisesta kielenkäytöstä", kun vanhemmat oli huolissaan lapsiensa oppivan huonoille tavoille, kun Puti kirosi ja meuhkasi katsomossa.
Puti keräsi alumiinitölkkejä Suomesta ja rahtasi niitä jätesäkeissä Ruotsiin missä niistä jo maksettiin pantti. Kerran olin menossa Siljalla Tukholmaan ajoin autokannelle niin siellähän Puti viritteli jätesäkkivuortaan rekkojen väliin.
Sitten näitä kategoriaan urbaanit legendat:
Jokereilla oli vierasmatsi Oulussa ja Puti lähti mopolla pikkasen myöhässä matsiin ja soitti Tampereelta vähän ennen pelin alkua Oulun hallille, että:" Puti tässä terve, älkää alottako vielä mä oon tulossa jo Tampereella."
Toivottavasti Puti pääsi seuraamaan parempia matseja RIP.