Jos saan suoraan sanoa, niin kyllä saa aika vahvojen oranssilasien läpi pakistoa tutkailla jos on sitä mieltä, että se ei kaipaa enää vahvistusta.
Ja pakisto kaipaa nimenomaan vahvistusta David Schneiderin pakkipariksi.
Vaikka Korhosen Risto antoikin meikäläiselle mahdollisuuden suudella Poikaa, niin en silti sanoisi, että hänestä olisi sen mahdollisen vahvistuksen korvaajaksi. Korhonen on ollut sitäpaitsi niin kauan loukkaantuneena, että löytääkö hän enää tällä kaudella parhaan pelikuntonsa?
Ja viime kaudella mestaruus voitettiin ehkä vähän keskinkertaisemmallakin pakistolla. Mutta tämä ei mielestäni kerro sitä, että myös tällä kaudella Poika pysyisi kotona keskinkertaisemmallakin pakkikalustolla. Finaalissa sentään vastassa oli viime kaudella Porin Ässät, Kärppien möhliessä kauden loppunsa täydellisesti.
Mutta tällä kaudella olen aika vahvasti siinä uskossa, että Kärpät tulee paljon kovempaa ja on hyvin lähellä finaalipaikkaa, ja jos ei ole finaalijoukkue, niin sitten toinen finaalijoukkue on melko todennäköisesti Helsingin Jokerit. Ja näiden kummankin joukkueen hyökkäyskalusto on sen verran kova, että kyllä se pakisto vaan sitä yhtä vahvistusta huutaa, jos Poika tosissaan halutaan Hämeenlinnassa pitää. Katsokaamme Oulun Kärppien pakistoa ja vertakaamme sitä HPK:n pakistoon, kumpi on selvästi vahvempi?
ECC-finaali sitä paitsi ainakin minun silmääni paljasti vihon viimeistään HPK:n puolustuksen kapeuden. No, SM-liigassa ei ehkä ole yhtä liikkuvaa ja taitavaa joukkuetta finaalissa vastassa, mutta jos siellä on esimerkiksi Oulun Kärpät vastassa, niin aika lähellä se on tämän finaalin voittaneen joukkueen tasoa, jonka nimeä en nyt muista...(muistikatkos...)
Sitä paitsi Jokela-Laitinen- kaksikkokaan ei ole tällä kaudella ollut sillä tasolla kuin viime kaudella.
Mielestäni play offseihin ei voida lähteä liiallisella optimistilla, toivoen että siellä kaikki pakit olisivat parhaassa kunnossa ja ilman loukkaantumisia.
Nyt se Marttisen Jyri sieltä David Schneiderin pariksi, niin johan näyttää paremmalta. Vaikka luulen, että ei sieltä silti kukaan enää tule.