Puolustus 06-07

  • 118 974
  • 584

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Farmiankka kirjoitti:
Schnabel -> Kerhoon.

Meni jo jokereihin. Eipä olisi ollut kyllä käyttöäkään, meillä on jo Ströba koomailemassa.

Kiekollista taitoa meillä on ihan hyvin mutta sellanen The Real Jokelan tasoinen kaveri tekisi terää tuohon porukkaan.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Brunberg kirjoitti:
Kiekollista taitoa meillä on ihan hyvin mutta sellanen The Real Jokelan tasoinen kaveri tekisi terää tuohon porukkaan.
Kuten jo heitin tuolla aikaisemmin niin sellainen kaveri olisi mitä ilmeisimmin saatavilla. Nimi on Joe Rullier, pituutta yli 190cm ja painoakin yli 100 kiloa. Kyseessä on varsin fyysinen ja hyvä puolustava puolustaja ja fight cardistakin löytyy ihan kovia nimiä. Kyvyt riittää kiekolliseenkin peliin, sen todistaa viime kausi. Jamppa istuu tällä hetkellä Manitoban pressiboxissa nassuttamassa pullaa, kun joukkueen veteraanikiintiö on täynnä. Ihan hyvin vois kurvailla täällä antamassa isän kädestä vastustajille. Taitaa vaan olla liian fyysinen tähän liigaan.

edit: http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=29594
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
No ei kai se tarkoita, että jos sulla on haulikko vaatekaapissa niin täytyy ampua koko pitäjästä paskat pihalle? Mutta hyvä tietää, että jos tarvii niin onpahan sitten varalla. Tänne vaan perhana. Kunhan on vaan sellanen kaveri, että ei kaipaa isomman kaupungin valoihin ekan viikon jälkeen.

edit. hyvän olonen kaveri ja vielä ihan oikean sopivasti on ikääkin, ettei tarvitse Ilves-kotiin majoittaa tai käydä vaippoja vaihtelemassa.
 

d2uce

Jäsen
Voishan tuon ottaa tänne näytille, jos vaikka sitten Jokereille kelpaisi.

Ei mutta vakavasti ottaen, kyllä olisin valmis antamaan Rullierin Joelle saumaa.
 

M10

Jäsen
Jyri Marttinen olisi ylivoimaisesti paras vaihtoehto Kerhon puolustukseen tällä hetkellä. Tietää kuviot ja olisi varmasti motivoitunut. Monipuolinen ja kaikki. Parempi vaihtoehto kuin edesmennyt (Bluesiin siirtymisen myötä oikea sanavalinta) Alèn. Toki hänen tulonsa jälkeen voitaisiin havitella vielä sitä yhtä hampaatonta, jollaisia tuolla AHL:n pressikatsomoissa varmasti istuu mielin määrin.

Niin ja Juusolle se rahakas jatkosoppari! Lahjakas oma poika kuitenkin jne.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Oliskohan se A. Vallin oikeastikin niin tyytymätön rooliinsa Frölundassa, että pakkailisi laukut ja palaisi Suomeen? Tapparan ketjuissa tuosta taisi olla puhetta ainakin... Tosin paha sanoa siitä roolista sitten, edellisessä matsissa jääaikaa ainakin mukavasti 17 min kieppeillä.

Kelpaisi kyllä...
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
d2uce kirjoitti:
Ei mutta vakavasti ottaen, kyllä olisin valmis antamaan Rullierin Joelle saumaa.

Aika hieno asenne olettaen, että olet naisihminen. Ja tietysti, että Joe on ihka oikea mies. Tervetuloa.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Luin etusivulla olevan jutun että Strömberg Bluesiin mutta pahaksi onneksi luin uudestaan niin kyseessä oli Mikko ja joukkueena mistä lähti oli SaiPa... Vieläkin siis mailmanmestari on meidän joukkueessa.
 

M10

Jäsen
Tällaista bongasin eräältä toiselta keskustelupalstalta koskien Tibbetts-casea. Kirjottajana entinen aktiivinen (liiankin) jatkoaikalainen.

"Tosiasiassa HIFK maksoi kompensaation sekä antaa pelaajan HPK:lle. Pelaajan nimi julkaistaan myöhemmin. Kerron sen kun saan luvan."

"HPK haluaa pakin"

Tietysti tällaiset huhuilut voi yleensä jättää ihan omaan arvoonsa, mutta voi tästä keskusteluakin syntyä. Pasi Saarinen?
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Morrow10 kirjoitti:
Pasi Saarinen?
Huhut on huhuja, mutta ei Saarinen mikään huono ratkaisu olisi. Sinällään ihan kova yv-pyssy ja pistää kroppaa likoon. Mutta kestääköhän se kroppa? Josko sieltä vielä isompi kala tarttuisi haaviin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Itse olisin tyytyväinen Nielikäiseenkin (+pakki jostain), mutta Saarinen olisi kaikesta loukkaantumisherkkyydestään huolimatta se inflaation kokenut: kyykytys. "Hotsi yhellä, kaikki paitsi schnabbi."
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Sinänsä Saarinen olisi ok lisäys, varsinkin kiekollisilta avuiltaan. Silti, hyvä olisi sitä fysiikkaakin saada... Sitä Toivosta meikäläinen on kaipaillut sitten viime visiitin... kaikesta huolimatta.

EDIT: Niin se piti vielä sanoa, että ihan joka pakki ei muuten vedä kautta 0,5 pinnan keskiarvolla - pleijarit mukaan lukien, kuten Saarinen viime kaudella.
 

d2uce

Jäsen
Alkaahan niitä nimiäkin putoilemaan sieltä ja ainakin tämä viimeisin kelpaisi kyllä.

Nielikäistä en mielelläni ottaisi, jos kovuutta hankitaan niin sitten se saa olla puolustaja.

Sitäpaitsi Nielikäinenhän veisi vain jonkun lupaavan jannun pelipaikan!
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
tuuski kirjoitti:
Itse olisin tyytyväinen Nielikäiseenkin

Voitko kertoa kun en ymmärrä, mitä me tehdään Nielikäisellä? Syötetään sille hotseja katsomossa? Ei mahdu pelaavaan kokoonpanoon noilla näytöillä, ei viime kauden näytöillä eikä minkään muunkaan kauden näytöillä. Yksinkertaisesti ei ole tarvetta tällaiselle pelaajalle tällä hetkellä. Hyökkääjiä on viiteen kenttään ja pakille polttava tarve, oi tuuski, selvennätkö mistä on kyse? Varsinkin jos tuleva puolustaja olisi luokkaa Astashenko niin The Pasi olisi ihan turha.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Nimim. Morrow10:n viestiin ja omaan aikaisempaani viitaten totean, että olen hieman pelko persiissä sen suhteen, että HIFK:sta Hämeenlinnaan junalla saapuu Robert Schnabel. Tiedä sitten, että mitenkä siihenkin suhtautuisi. En ainakaan heti hyppisi riemusta kattokruunuja alas.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Nimim. Morrow10:n viestiin ja omaan aikaisempaani viitaten totean, että olen hieman pelko persiissä sen suhteen, että HIFK:sta Hämeenlinnaan junalla saapuu Robert Schnabel. Tiedä sitten, että mitenkä siihenkin suhtautuisi. En ainakaan heti hyppisi riemusta kattokruunuja alas.

Toivottavasti laittavat Schabelin sellaiseen junaan joka menee kovaa Hämeenlinna ohitse, ei todellakaan ole mitään käyttöä Schabelille. Playoffseissa pakkipari Strömberg - Schnabel.... nopeutta enemmän kuin muissa joukkueissa yhteensä. Jos sieltä IFK:sta joku pakki saataisiin, niin kyllä se tuo Saarinen silloin olisi (en kyllä usko tähän millään). Toki Murphy kelpaisi kanssa, mutta edes Pena ei voi olla niin tyhmä, että hänet tänne päästäisi.

Odotellaan.
 

M10

Jäsen
Nielikäinen jakaa kyllä mielipiteet Kerho-leirissä melko vahvasti. Itse olen vähän kiikun kaakun. En kyllä hänestä ole koskaan ihmeemmin pitänyt. Pikkasen liikaa egoa ja yksilöurheilijaa minun makuun. Toisaalta Pasi on kaikkien kaveri verrattuna erääseen vastikään HIFK:hon siirtyneeseen hyökkijään verrattuna. Ja toisaalta siellä se Pasi nosteli kannua viime keväänä Hämeenlinnan torilla typerässä parrassaan ja taisi yhden tärkeän ja-maalinkin meille survoa.

Jos Nielikäinen on Kerholle edullinen, motivoitunut (lue: valmis istumaan penkillä) ja tuo puhdasta fyysistä peliä Kerholle, niin näen hänet ihan ok hankinnaksi Kerholta. Jos Pasi ei tule, en revi raivoissani kristallikruunua yksiöni katosta alas.

Schnabelin tullessa lamaannun. Aivan liian kankea minun makuuni ja Kerhon tyyliin. Uskon, että seurajohdolla ei arvostelukyky petä ja Schnabel menee ihan muihin ympyröihin kaljuilemaan loppukaudeksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Morrow10 kirjoitti:
"Tosiasiassa HIFK maksoi kompensaation sekä antaa pelaajan HPK:lle. Pelaajan nimi julkaistaan myöhemmin. Kerron sen kun saan luvan."

"HPK haluaa pakin"

Jere Karalahti?

Todennäköisesti tämän huhun pitävän paikkansa on tuleva HIFK-apu joko Pasi Saarinen tai Pasi Nielikäinen? Luulen mä.

Saarinen olisi ihan ok nimi. Joskin odotan kyllä kovempaa nimeä tuonne puolustukseen vielä vahvistukseksi.

Nielikäinen on myös minulle aika lailla samantekevä tuleeko vai ei. Jos tulee, niin toisi varmasti ainakin fyysisyyttä, jos ei tule niin eipä tuokaan kauheasti haittaisi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
vilperi kirjoitti:
Jere Karalahti?

Todennäköisesti tämän huhun pitävän paikkansa on tuleva HIFK-apu joko Pasi Saarinen tai Pasi Nielikäinen? Luulen mä.

Ei ole kumpikaan näistä pakeista. Ja edelleen minkään sortin kompensaatio edellyttää sen että se loppukauden kontrahti oli jo allekirjoitettuna ilman sitä mahdollisuutta että sen pystyi ennen koeajan umpeutumista purkamaan. Jos jotain kompensaatioita joudutaan / sorrutaan maksamaan niin kyllähän siinä junassa on Schnabel. ( Tuo siis pohjautuu siihen vellovaan huhuun jonka mukaan HIFK osti loppukauden sopimuksen irti. Onko tuo totta ja oliko mitään sitovaa sopimusta onkin jo toinen juttu. )
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Saitte jo Seppäsen etumaksuna.Eikö teille mikään riitä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Morrow10 kirjoitti:
Tällaista bongasin eräältä toiselta keskustelupalstalta koskien Tibbetts-casea. Kirjottajana entinen aktiivinen (liiankin) jatkoaikalainen.

"Tosiasiassa HIFK maksoi kompensaation sekä antaa pelaajan HPK:lle. Pelaajan nimi julkaistaan myöhemmin. Kerron sen kun saan luvan."

"HPK haluaa pakin"

Tietysti tällaiset huhuilut voi yleensä jättää ihan omaan arvoonsa, mutta voi tästä keskusteluakin syntyä. Pasi Saarinen?

Tämän jutun voi jättää tälläkin kertaa omaan arvoonsa. HIFK ei maksa mitään HPK:lle Tibbettsistä. Johtuu siitä, että HPK:lla ei ole ulkomaalaisen pelaajan try out -sopimuksen perusteella Tibbettsin pelaajaoikeuksia. Jos HPK:lla olisi ollut sopimus, jonka Tibbetts purki, asia olisi toinen. Sen avulla toki rahaa ja kompensaatiota voisi kiristää.

On sitten toinen asia, tapahtuuko seurojen välillä muiden syiden takia pelaajavaihtoja tai kauppoja.
 

cbt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Saarisesta

Miksi ihmeessä HIFK luopuisi top-3 pakistaan, joka on vielä kaiken lisäksi kotimainen?

Ja kyllä ainakin omasta mielestäni Saarinen on SM-liigan tasolla fyysinen pakki. Kovat taklaukset ja 97-98 -kaudella ikimuistoinen mylly Mäkkärin kanssa. Mutta vaikka hän hyvä ja monipuolinen puolustaja onkin, HPK tarvitsisi vielä kovemman luokan vahvistuksen alakertaan tässä vaiheessa.

Mutta turha tästä on sen enempää jauhaa koska ei ole tapahtumassa. Schnabel kelpaisi suurin varauksin ja vain siinä tapauksessa, että hänen lisäkseen hankittaisiin kunnollinen kotimainen, esim. Marttinen.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
cobol kirjoitti:
HPK:lla ei ole ulkomaalaisen pelaajan try out -sopimuksen perusteella Tibbettsin pelaajaoikeuksia. Jos HPK:lla olisi ollut sopimus, jonka Tibbetts purki, asia olisi toinen. Sen avulla toki rahaa ja kompensaatiota voisi kiristää.
Voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta kun olen näistä sopimus- ym. lakiasioista täysin tietämätön, niin kysytään:

a.) Tarvitseeko pelaajan, jolla tuollainen optio on, kuitenkin käydä itse purkamassa sopimus, vai voiko menetellä Billyn tavoin, eli hypätä junaan katselematta taakse?

b.) Mikä idea tuolla mainitulla 26. päivällä sopimuksessa oli, jos se ei missään vaiheessa velvoittanut ketään mihinkään?
 
Viimeksi muokattu:

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Voihan sen ajatella niinkin, että HIFK halusi Tibbetsin remmiinsä jo huomiseen paikallismatsiin. Kerhon kanssahan try outin piti kestää 26. päivään asti. Kysymys kuuluukin, onko Helsingin joukkueiden keskinäinen kilpa niin kovaa, että HIFK on "hyvää hyvyyttään" valmis jonkin sortin liennytyksiin/vaihtoihin saadakseen haluamansa pelaajan remmiin jo huomiseksi?

Schnabelille EI, Saariselle KYLLÄ. Kaikki muut IFK-pakit taitavat muutenkin olla poissuljettuja vaihtoehtoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös