Puoluekysely

• 2 872
  • 38

Mitä puoluetta äänestäisit seuraavissa eduskuntavaaleissa

• KTP

Ääniä: 2 2,1%
  • SKP

Ääniä: 1 1,0%
  • Vasemmistoliitto

Ääniä: 9 9,3%
  • SDP

Ääniä: 17 17,5%
  • Ekologinen puolue

Ääniä: 0 0,0%
  • Vihreä Liitto

Ääniä: 10 10,3%
  • Keskusta

Ääniä: 7 7,2%
  • RKP (IFK:n kannattajien mieliksi)

Ääniä: 3 3,1%
  • Kristillisdemokraatit

Ääniä: 2 2,1%
  • Perussuomalaiset

Ääniä: 0 0,0%
  • Kokoomus

Ääniä: 27 27,8%
  • IKL

Ääniä: 1 1,0%
  • Tyhjä

Ääniä: 18 18,6%

• Äänestäjiä
    97

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: vielä yksi juttu

Viestin lähetti Suomi-Salama
"Poliitikot eivät ole koskaan tehneet oikeaa työtä." Kuinka usein tuota kuuleekaan. Mitä se on se oikea työ? Eikö ole hyvä, että poliitikot ovat politiikan ammattilaisia vai haluaisitteko te, että esimerkiksi autonne vuosiremontin tekisi ompelija? Ajattelen nyt tässä lähinnä kansanedustajia. Mutta suuntaushan on menossa mm. ervatsalon haluamaan suuntaan: eduskuntaan äänesteteään kaiken maailman leenaharkimoita ja annisinnemäkiä... Onko "oikea työ" fyysistä? Siinä tapauksessa IT-nörtit eivät ole tehneet päivääkään oikeaa työtä.

Niin, en tiedä sanoinko huonosti vai ymmärrettiinkö minut muuten väärin, mutta nimenomaan karsastan että eduskuntaan pääsee näitä leena harkimoita ja anni sinnemäkiä..

Tarkennan kuitenkin vielä että en itse henk. kohtaisesti pidä poliitikkoa minään "kunnollisena" ammattina, jauhetaan akateemista tai muuta jöötiä päivät pitkät.

Se ei ole näet tuottavaa työtä kuten esim. laivanrakentaminen tai paperin valmistus josta saattaa kansakunnan kirstuun kolahtaa jopa jokunen ulkomaan lanttikin. Todettakoon myös että en pidä IT-alaakaan juuri minään.
Toisaalta eivät IT- hemmot varmasti pidä rakennusalaakaan minään, jossa taas itse työskentelen.

Eli tiivistetyssä muodossa sanottakoon että SUURIN osa politiikasta ei ole tuottavaa työtä.

Toisaalta, osaltaan poliitikkojenkin ansiosta suomi saa toisinaan myytyä laivojaan ja papereitaan ulkomaillekkin...

Ps: Skitsofreenistä oloa pukkaa

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Niinpä niin

Viestin lähetti BigRedBob
Jaa. Minä ainakin henkilökohtaisesti yritin ottaa selvää viime kunnallsivaalien ehdokkaista ja heidän ajatuksistaan ihan hyvin vielä onnistuenkin siinä. Tosiasia vaan oli se, että kenelläkään ei todellakaan ollut tarjottavana mitään sellaista, minkä minä voisin allekirjoittaa. Pelkkää paskaa.

Minäpä annan vinkin. Seuraavissa vaaleissa asetu itse ehdokkaaksi, johan alkaa mielipiteet kohtaamaan! Tai ainahan voit muuttaa maasta pois, jos täällä on kaikki pelkkää paskaa. Sen sijaan passiivinen sohvalla valittaminen vailla esitettyjä vaihtoehtoja ja perusteluita kuulostaa kaikelta muulta paitsi vakuuttavalta.

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Re: Re: Re: Niinpä niin

Sen sijaan passiivinen sohvalla valittaminen vailla esitettyjä vaihtoehtoja ja perusteluita kuulostaa kaikelta muulta paitsi vakuuttavalta.

Ainakin yhdistystoiminnassa ne suurimmat valittajat ovat niitä jotka eivät pistä tikkuakaan ristiin tehdäkseen itse asioita paremmin kuin ne päättäjät. On äärettömän helppo arvostella päättäjiä -on ne sitten kunnan, yhdistyksen tai minkä vaan- sohvaperunana!

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Re: Niinpä niin

Minäpä annan vinkin. Seuraavissa vaaleissa asetu itse ehdokkaaksi, johan alkaa mielipiteet kohtaamaan!
Olipa hyvä idea. Näin pitää varmaan toimia.
Tai ainahan voit muuttaa maasta pois, jos täällä on kaikki pelkkää paskaa. Sen sijaan passiivinen sohvalla valittaminen vailla esitettyjä vaihtoehtoja ja perusteluita kuulostaa kaikelta muulta paitsi vakuuttavalta.
Ei kai koko maa ole pelkkää paskaa, jos en kykene löytämään mielestäni sopivaa äänestettävää? Oijoi, loukkasinko nyt rakasta koti-suomea, kun vihaan poliitikkoja ja mielestäni heillä ei ole mitään tarjottavaa minulle?

Ja kuka tässä on mitään valittanut? Jos en kerran äänestä, niin sehän tarkoittaa sitä, että olen tyytyväinen vallitsevin olosuhteisiin! Minua ei vain kiinnosta äänestää niitä saatanan roistoja, yllämainituista perusteista johtuen.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ervatsalo

"Niin, en tiedä sanoinko huonosti vai ymmärrettiinkö minut muuten väärin, mutta nimenomaan karsastan että eduskuntaan pääsee näitä leena harkimoita ja anni sinnemäkiä.."

Eikö juuri siinä tapauksessa ole parempi, että poliitikot ovat ammattipoliitikoita? Valitat sitä, että poliitikot eivät ole tehneet "oikeaa työtä" ja valitat sitä, että eduskuntaan sitten kuitenkin pääsee ihmisiä, jotka eivät ole politiikan ammattilaisia. Ristiriitaista...

"Tarkennan kuitenkin vielä että en itse henk. kohtaisesti pidä poliitikkoa minään "kunnollisena" ammattina, jauhetaan akateemista tai muuta jöötiä päivät pitkät. Se ei ole näet tuottavaa työtä kuten esim. laivanrakentaminen tai paperin valmistus josta saattaa kansakunnan kirstuun kolahtaa jopa jokunen ulkomaan lanttikin."

Kaiketi kaikkien poliitikoiden pitäisi politikoida vain sivutoiminaan
ja olla päätoimessa tavaroita tuottavassa työssä... Kaikella kunnioituksella, mutta poliitikon ammatti edellyttää täysipainoista paneutumista aiheeseen, ei siinä jää aikaa naulalle ja sahalle. Älytöntä asettaa haalarihommat ja pukuhommat vastakkain mainitsemallasi tavalla. Osoittaa mielestäni tietämättömyyttä toista asiaa kohtaan. Varmasti tiedät rakentamisesta, mutta politiikka näyttäisi olevan sinulle varsin vieras aihe. Sentään totesit, että poliitikoiden kautta saattaa mahdollistua laivojen ja paperin myyminen ulkomaille. Niin, hyvä että olet pohtinut sitä, KETKÄ ja MIKÄ luo infrastruktuurin sille, että sinäkin saat rakentaa. Vastaan itse: poliitikot ja politiikka.

"Eli tiivistetyssä muodossa sanottakoon että SUURIN osa politiikasta ei ole tuottavaa työtä."

Tuo on älyttömintä, mitä olen kuullut pitkään aikaan. Ihmisen kunnian mittarina on pelkästään TUOTTAVA työ. Niin, voisimmehan me kokeilla, mitä siitä tulisi, jos jokaisen yhteiskunnan työkykyisen ihmisen työpaikka olisi raksa tai tehdas. Voisihan siinä tavaraa syntyä, mutta entäs sitten, kun pitäisi se tavara myydä, hankkia raaka-ainetta, solmia yhteistyösopimuksia, luoda edellytyksiä tuotannolle, jne.? En voi ymmärtää, että joku voi ajatella noin mustavalkoisesti. Jos itsestä ei ole pukuhommiin, ei kannata ryhtyä pukuihmisiä tuomitsemaan, koska pukuihmisistä riippuu hyvin pitkälle se, onko haalari-ihmisellä työtä. Se taas on nähty miten siinä käy, jos haalari-ihmiset yrittävät kollektisoida tuotannon ja ylipäätään kaiken sekä vielä harjoittaa proletariaatin diktatuuria, viitaten mm. Neuvostoliittoon... Toisaalta, eivät kaikki ole luotuja haalarihomminkaan.

Summa summarum: vastakkainasettelu tyyliin "tuottava työ - muut" siten, että vain hyödykkeitä tuottava työ nähdään kunniakkaana, kuuluu mielestäni korkeintaan kommunistiseen propagandaan ja osoittaa melkoista tietämättömyyttä.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Minä äänestäisin näistä ehkä vihreän liiton edustajaa, vaikka sieltä löytyykin todella kummallisia ja erilaisia tapauksia puoluekartalla ajateltuna äärilaidoista - jonka johdosta vihreillä ei oikein ole näiden luontoasioiden lisäksi omaa, yhtenäistä linjaa. Varsinkin tällainen puoluetta vallannut BoPo- eli boheemi porvari -ajattelu on osin luotaantyöntävää, mutta silti:

luonnonvarat loppuvat, aarnio- ja sademetsät hakataan, eliölajit häviävät ja vesistöt saastuvat meidän istuessamme nojatuoleissamme mukautuneena valtioiden tulosvastuullisiin oikkuihin ja ei-valtiollisten megakorporaatioiden meihin aivopesemään tyyliin; syöden roskaruokaa, lisääntyen ja poistaen kaiken epämiellyttävän tieltämme. Rahalla on väliä. Pidämme itseämme jonakin, omia henkilökohtaisia ja valtiollisia rajojamme on puolustettava henkeen ja vereen. Ihan niinkuin niillä olisi väliä - ihan niin kuin niitä olisi enää edes OLEMASSA. Ihan kuin tulevaisuudellamme, lapsillamme ei olisi väliä. Minä en käsitä miten joku voi olla välittämättä - tai oikeastaan käsitänhän minä: 95% ihmisistä on tyhmiä. Vaikka tällä hetkellä näyttää siltä että lapsien tuominen tähän maailmaan ei ole ihmisarvon mukaista kohtelua, vähin mitä teidän ja teidän lastenne puolesta voin tehdä on armeijaan menemisen tms. tyhjänpäiväisyyden sijasta luonnon kunnioittaminen - ja sen arvojen mukaan eläminen.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Suomi-Salamalle

"Eikö juuri siinä tapauksessa ole parempi, että poliitikot ovat ammattipoliitikoita? Valitat sitä, että poliitikot eivät ole tehneet "oikeaa työtä" ja valitat sitä, että eduskuntaan sitten kuitenkin pääsee ihmisiä, jotka eivät ole politiikan ammattilaisia. Ristiriitaista..."

Niin, en ole mielestäni väittänyt että Anni Sinnemäen paikka olisi eduskunnassa. Olen samaa mieltä siitä että eduskunta on VAIN ammattipoliitikoille, muut ovat vastaantulijoita siinä valtapelissä.

Pointtini oli se että en arvosta heidän työtään (ja vielä vähemmän ns. "julkkispoliitikkojen")

""Kaiketi kaikkien poliitikoiden pitäisi politikoida vain sivutoiminaan
ja olla päätoimessa tavaroita tuottavassa työssä... Kaikella kunnioituksella, mutta poliitikon ammatti edellyttää täysipainoista paneutumista aiheeseen, ei siinä jää aikaa naulalle ja sahalle. Älytöntä asettaa haalarihommat ja pukuhommat vastakkain mainitsemallasi tavalla. Osoittaa mielestäni tietämättömyyttä toista asiaa kohtaan. Varmasti tiedät rakentamisesta, mutta politiikka näyttäisi olevan sinulle varsin vieras aihe. Sentään totesit, että poliitikoiden kautta saattaa mahdollistua laivojen ja paperin myyminen ulkomaille. Niin, hyvä että olet pohtinut sitä, KETKÄ ja MIKÄ luo infrastruktuurin sille, että sinäkin saat rakentaa. Vastaan itse: poliitikot ja politiikka."

Niin, sehän olisi ideaalitilanne, päivät hoidettaisiin vaikkapa sairaita ja illat politikoitaisiin.... ;)

"Tuo on älyttömintä, mitä olen kuullut pitkään aikaan. Ihmisen kunnian mittarina on pelkästään TUOTTAVA työ. Niin, voisimmehan me kokeilla, mitä siitä tulisi, jos jokaisen yhteiskunnan työkykyisen ihmisen työpaikka olisi raksa tai tehdas. Voisihan siinä tavaraa syntyä, mutta entäs sitten, kun pitäisi se tavara myydä, hankkia raaka-ainetta, solmia yhteistyösopimuksia, luoda edellytyksiä tuotannolle, jne.? En voi ymmärtää, että joku voi ajatella noin mustavalkoisesti. Jos itsestä ei ole pukuhommiin, ei kannata ryhtyä pukuihmisiä tuomitsemaan, koska pukuihmisistä riippuu hyvin pitkälle se, onko haalari-ihmisellä työtä. Se taas on nähty miten siinä käy, jos haalari-ihmiset yrittävät kollektisoida tuotannon ja ylipäätään kaiken sekä vielä harjoittaa proletariaatin diktatuuria, viitaten mm. Neuvostoliittoon... Toisaalta, eivät kaikki ole luotuja haalarihomminkaan. "

Niin, tarkoitus oli todellakin hieman mustavalkoistaa...
Toisaalta ei diktatuurissakaan sinällään liene vikaa jos seisoo piikkilangan oikealla puolen?

"Summa summarum: vastakkainasettelu tyyliin "tuottava työ - muut" siten, että vain hyödykkeitä tuottava työ nähdään kunniakkaana, kuuluu mielestäni korkeintaan kommunistiseen propagandaan ja osoittaa melkoista tietämättömyyttä."

Niin, no se tuottava työ on kuitenkin sitä mistä se vauraus lähtee, muistettakoon että jos kukaan ei tekisi ns. paskahommia, niin paha siinä olisi poliitikkojen näistä asioista keskustella...
Toisaalta, kukapa niitä laivoja viitsisi varastoonkaan tehdä?

Eli mitä tästä opimme, tarvitsemme poliitikoita ja poliitikot tarvitsevat meitä... (valitettavasti)

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
minä laitoin ääneni kokoomus -kohtaan, koska aion olla isona rikas ja he ajavat käsittääkseni etujani. mutta en todellakaan antaisi sitä ääntä millekään isolle nimelle vaikka se sille loppujenlopuksi meneekin, vaan jollekin kuka natsaa mun ajatusmalliin parhaiten. eli ei millekkään kirkon perseennuolijalle tjsp.

minä voisinkin perustaa puolueen. sen nimi olisi ÖDP, joka tulee sanoista ökyrikkaiden diplomi-insinöörien puolue. verot alas, viides ydinvoimareaktori, kirkon vaikutusvaltaa alas jne. siinä olisivat minun vaaliteesini.

ervalle vielä sen verran, että poliitikon ura on käsittääkseni todellakin ihan oikea ura. minä en siihen puuhaan voisi ryhtyä, eilinenkin känninen toilailuni olisi jo varmasti iltapäivälehtien tabloideissa, nimeni olisi ryvetetty pitkiksi ajoiksi, kenties ikuisuudeksi. kaupassa tulisi mummo huitomaan kassillaan, kun varastin hänen eläkerahansa ja niin edelleen. ja sitten pitää vielä pysytellä asioissa edes jotenkin mukana, ainakin jos aikoo olla kunnollinen poliitikko, eikä vain katukyselyiden mukaan suuntansa omaava tuuliviiri.

JanJ

Jäsen
Kunhan joku perustaisi höpsis-puolueen, sitten voisin ottaa osaa politiikkaan.

tai no, jospa alan keräämään kannatus kortteja itse.
Kulosaari köyhille ry. ?
Suomi-liikkeetömyys 2002?
Tatuoinnit osaksi perusturvaa ry?
Legalize everything ry?

Ideoita kannatusyhdistyksen nimeksi?
entäpä varsinaisen puolueen?

Suomen multikansallinen kansainvälinen suomalainen puolue?

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastarannan Kiisket rp.

Pyrkimyksenä kieltää kaikki sallittu ja sallia kaikki kielletty sekä tietysti työntää kapuloita rattaisiin joka asiassa.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Itse äänestin Kokoomusta, mutta eipä se kovinkaan omalta puolueelta tunnu, jos mahdollinen uusi Jumala vilpertti perustaa ÖDP:nsä, minä äänestän sitä. Viides ydinreaktori ja kirkon vaikutusvallan pienentäminen ovat minunkin mielestäni tärkeitä asioita, eikä se verojen alentaminenkaan minua varmaan haittaa, kunhan säästetään oikeista asioista.

Politiikka ja siitä puhuminen on kiinnostavaa, antiikin aikana sellaisia joita se ei kiinnostanut, sanottiin idiooteiksi. Olisiko tuon käytännön palauttaminen paikallaan?

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Abu
Itse äänestin Kokoomusta, mutta eipä se kovinkaan omalta puolueelta tunnu, jos mahdollinen uusi Jumala vilpertti perustaa ÖDP:nsä, minä äänestän sitä. Viides ydinreaktori ja kirkon vaikutusvallan pienentäminen ovat minunkin mielestäni tärkeitä asioita, eikä se verojen alentaminenkaan minua varmaan haittaa, kunhan säästetään oikeista asioista.

Politiikka ja siitä puhuminen on kiinnostavaa, antiikin aikana sellaisia joita se ei kiinnostanut, sanottiin idiooteiksi. Olisiko tuon käytännön palauttaminen paikallaan?
Kannattaakin äänestää sitä, jos olen jumala. Muuten sinut kohtaa ikuinen kadotus ja helkutin kiirastuli :)

Jollain saattaa muuten nyrjähtää aivot tässä vaiheessa, sillä jos olen jumala, ei kai olisi etujeni mukaista vähentää kirkon vaikutusvaltaa... Pitänee siis miettiä asiat uudestaan :)

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti vilpertti
minä laitoin ääneni kokoomus -kohtaan, koska aion olla isona rikas ja he ajavat käsittääkseni etujani. mutta en todellakaan antaisi sitä ääntä millekään isolle nimelle vaikka se sille loppujenlopuksi meneekin, vaan jollekin kuka natsaa mun ajatusmalliin parhaiten. eli ei millekkään kirkon perseennuolijalle tjsp.

minä voisinkin perustaa puolueen. sen nimi olisi ÖDP, joka tulee sanoista ökyrikkaiden diplomi-insinöörien puolue. verot alas, viides ydinvoimareaktori, kirkon vaikutusvaltaa alas jne. siinä olisivat minun vaaliteesini.

Sama. Eli jos olisin jotain kirjoittanut, niin olisin sanonut täysin samoin, kuin sinä. Ajattelin tulla rikkaaksi. Ja siksi äänestin nyt samoin.

Mä liityn sun DI-puolueeseen heti. Tossa sun tekstissä on mun puolueen DIP(Diplomi-Insinöörien Puolueen) vaaliteesit lueteltuna.

Äänestyksen järjestäjälle:

Ainiin, miksei muuten vaihtoehdoissa yleistetty enempää, eli puolueiden perässä ei lukenut seuraavaa: KTP (Jokeri-fanien mieliksi), Kokoomus (Blues-fanien mieliksi), Keskusta(Kehä III:n ulkopuolisten mieliksi) ja Vihreät(pupunruuan syöjien mieliksi)? Kysyn vaan.

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Politiikan mielettömyys

Vaaleissa ei ole mitään mieltä niin kauan kuin nykyinen, tuloksia vääristävä ääntenlaskutapa on käytössä. Vaan kukapa sitä muuttaisi. Valta on suurilla puolueilla, jotka ovat luonnollisesti vaalitavan suurimpia hyötyjiä. Vallan jatkuvuutta varmisteltaessa mahdolliset ideologiset ja yhteiskunnalliset tavoitteet putoavat ensimmäisenä kyydistä.

Jos nyt kuitenkin jotain puoluetta tulen äänestämään, niin protestinomainen ääni menee jollekin pikkupuolueelle, jolla on munaa suhtautua EU:hun kriittisesti sen sijaan, että oltaisiin ryntäämässä perse edellä puuhun. Liittovaltiokehitys on hullujen hommaa. Seuraavaksi saadaan varmaan yhtenäinen kieli kolmen kuukauden siirtymäajalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy