Puoluekysely

• 2 872
  • 38

Mitä puoluetta äänestäisit seuraavissa eduskuntavaaleissa

• KTP

Ääniä: 2 2,1%
  • SKP

Ääniä: 1 1,0%
  • Vasemmistoliitto

Ääniä: 9 9,3%
  • SDP

Ääniä: 17 17,5%
  • Ekologinen puolue

Ääniä: 0 0,0%
  • Vihreä Liitto

Ääniä: 10 10,3%
  • Keskusta

Ääniä: 7 7,2%
  • RKP (IFK:n kannattajien mieliksi)

Ääniä: 3 3,1%
  • Kristillisdemokraatit

Ääniä: 2 2,1%
  • Perussuomalaiset

Ääniä: 0 0,0%
  • Kokoomus

Ääniä: 27 27,8%
  • IKL

Ääniä: 1 1,0%
  • Tyhjä

Ääniä: 18 18,6%

• Äänestäjiä
    97

Luiro

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää, että mitä puoluetta jääkiekkoa seuraavat ihmiset kannattavat tai mitä äänestäisivät seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Keskusta

Tällä hetkellä kääntyisi Keskustan puolelle, mutta mieli saattaa etenkin Keskustan ja Kokoomuksen suhteen vielä vaihtua useampaan kertaan. Kommunistiset puolueet, Vasemmistoliitto ja SDP tuntuvat kaikkein kaukaisimmilta. RKP ei, koska ei oikein aja minulle tärkeitä asioita. Ekologisesta puolueesta en ole kuullutkaan. Vihreät ovat periaatteessa ihan omalta tuntuva puolue, mutta jotenkin taas ei sitten ollenkaan. Perussuomalaiset ovat minulle täysin tuntematon puolue. Kristillisdemokraatit olisivat melko lähellä, jos eivät olisi (ainakin minun silmissäni) niin kamalan vanhoillinen puolue. Tuosta IKL:stä en tiedä mitä lyhenteellä haetaan. Jos se on Ikääntyvien kansalaisten puolue, tai jotain sinne päin, niin taidetaan mennä hiukan metsään siinä mitä minä äänestäisin.

Luiro

Jäsen
IKL on Itsenäinen Kansanliike. Kiellettiin Pariisin rauhansopimuksessa. Eikä vieläkään meinaa päästä puoluerekisteriin, koska on avoimen rasistinen. Itse olen tuon Vasemmistoliiton kannalla. Olen vain osa rahvasta.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen täysin puolueeton koska ei voisi vähempää kiinnostaa kuka siellä istuu. Mikäli äänestämällä voisi oikeasti vaikuttaa, olisi se kielletty jo kauan sitten. On aika turha äänestää pientä puoluetta koska massa ratkaisee aina voiton. Mikäli saisin 30% palkankorotuksen eduskunnalta voisin harkita asiaa. Vaalien tullen laitan oveen "ei vaalimainoksia lapun". Sen verran pahasti on mennyt usko Suomen politiikkaan.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ei isommin politiikka kiinnosta.

Paitsi jos KTP tarkoittaa jalkapalloseura KooTeePeetä? Pasi Rautiainen on niin rehti kaveri että häntä voisin äänestääkin.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Protestiksi IFK-fanikommentille ja näille joka tuutista pursuaville äänestyksille, äänestin kommunisteja. Ellei KTP tosiaankin ole Kotkan Työväen Palloilijat. Sitten meni ääni sinne.

Todellisuudessa politiikka ei juuri kiinnosta. Jos veitsi kurkulla pitäisi valita, olisi se ehkä kokoomus, vaikka niiden money money money-linja ottaakin välillä pattiin.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ei kiinnosta...

Koska Suomessahan on käytössä ns. Sisilialainen vaalitapa. Sehän on sellainen että kun äänestysaika on mennyt umpeen, niin äänestysuurnat sinetöidään ja sitten ne heitetään avaamattomina mereen. Sen jälkeen Mafia määrää voittajan...;)

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Re: Ei kiinnosta...

Viestin lähetti Predator
Koska Suomessahan on käytössä ns. Sisilialainen vaalitapa. Sehän on sellainen että kun äänestysaika on mennyt umpeen, niin äänestysuurnat sinetöidään ja sitten ne heitetään avaamattomina mereen. Sen jälkeen Mafia määrää voittajan...;)
hys

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Luiro
IKL on Itsenäinen Kansanliike. Kiellettiin Pariisin rauhansopimuksessa. Eikä vieläkään meinaa päästä puoluerekisteriin...

Kyseessä oli siis Isänmaallinen Kansanliike. Tämän historiallisen (ja aikoinaan siis kielletyn) järjestön käyttämällä lyhenteellä IKL yrittää nykyään ratsastaa yhdistys (?) nimeltä "Isänmaallinen Kansallis-Liitto", jota kysyjä lienee gallupissaan tarkoittanut.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Politiikka kiinnostaa jonkin verran, mutta en näe tarpeelliseksi kommentoida sitä tämän enempää. Tai tätä sen enempää. Hmm...

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Vihaan politiikkaa, joten annoin ääneni Tyhjä-puolueelle. Sen sanon, että kommunismi on pers___tä...

Viimeksi muokattu:

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Vastasin...

...RKP, koska se oli näköjään merkattu HIFK-faneille.

Olen siis HIFK -fani.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Politiikka oksettaa. Yksikään puolue ei aja sellaista linjaa tai asiaa, jonka voisin kokea millään lailla omakseni. Minua vituttaa joka ainoa kokoomushuora ja keskustajuntti, viherpiipertäjät ja kristilliset jeesustelijat. Vihaan kaikkia puolueita tasapuolisesti.

Pitäisi varmaan perustaa oma puolue, saatana.

Luiro

Jäsen
KTP on kommunistinen työväenpuolue.
Ja anteeksi erheeni IKL:n nimen kohdalla, en tiedä mitä taas ajattelin.

Osasin jotenkin arvata, että suurin osa jääkiekon seuraajista äänestää porvarillisia puolueita. Onko jääkiekosta tulossa eliitin laji?

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Minusta vasemmisto on ainakin toistaiseksi pärjännyt yllättävänkin hyvin - ainakin jos SDP ja varauksin Vihreät lasketaan vasemmistoon. Hyvin siihen nähden, että politiikassa profiloituneet jääkiekkoihmiset ovat lähes poikkeuksetta kokoomuslaisia. Alkaen Bogomoloffin ja Kummolan kaltaisista isoista herroista ja jatkuen heitä julkisesti tukeneisiin pelaajiin, kuten Koivu, Selänne ja J.Ruutu. Itse oletin tältä pohjalta, että kokoomuksen kannatus olisi kivunnut jonnekin 40-50% tienoille.

Vaan vielähän tämä voi muuttua... Äärikommunistien kannatus on muuten yllättävän suurta...

theref

Jäsen
Pöh

Politiikka ei kiinnosta pätkän vertaa.
Kaikki poliitikot on pahoja ihmisiä jotka vain tekevät huonoja päätöksiä.

Niin, kai poliitikkoja voisi verrata vaikka jääekikkotuomareihin?

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Sitoutumattomat

Äänestin kokoomusta, koska se on lähimpänä omaa näkemystä. Ääni olisi kuitenkin mennyt ehdottomasti sitoutumattomille, jos se olisi ollut vaihtoehtona. Sitoutumattomia tuli äänestettyä järjestään entisessä kotikaupungissani, mutta Hämeenlinnasta sellaista porukkaa ei valitettavasti löydy!

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pienin paha: Kepu

Niin, itse olen sitä mieltä että politiikka on toisille ihmiselle tapa hoitaa omaa pätemisentarvettaan.

Kuinkakohan moni "tosi"poliitikko on koskaan ollut ns. oikeissa töissä pitempään? Itse pidän heitä lähinnä huvittavina p....een nuolijoina ja osaa täysinä tuuliviireinä.

Puolueet alkavat muistuttaa kaikenlisäksi liiaksi toisiaan.

Itse olen kuitenkin sen verran maalainen että aina kun olen ääneni antanut niin se on mennyt Kepulle, jo lähinnä siitäkin syystä että kaikki "paremmat" piirit jaksavat aina mollata Kepua ja Kepulaisia.

Kokoomusta pidän lahtaripuolueena ja vasemmistoa lähinnä ruikuttajina, viherpipertäjät huvittavat taas siinä mielessä että mitenköhän mahtaisivat pärjätä oikein luonnon armoilla? Kristillispuolueet ovat taas sellaisia jeesustelijoita että ei pahemmasta väliä ja muista ei ole niin väliksi.

Yhteenvetona todettakoon että oikeastaan sama kuka sitä poliittista valtaa pitää, aina menee päin persettä.. ;)

Täältä tähän

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Työhän hurjia puhutte!

Vai ei politiikka kiinnosta? Älkää viitsikö valehdella, minä väitän aivan muuta. Toki politiikkaan kuuluu paljon muutakin kuin suppeasti ajateltuna puoluepolitiikka. Mitä on politiikka? Ajatellaanpa, että se on konflikteja, valintoja, pelitilaa, juonittelua, lehmänkauppoja, jne. Nyt politiikka koskettaakin jo kaikkialla. Vai väitättekö, ettette koskaan mieti, menettekö katsomaan suosikkijoukkueenne edesottamuksia mielummiin Jokereita kuin Jyppiä vastaan? Jokainen ajatteleva yksilö politikoi. Joka väittää vihaavansa politiikkaa, vihaa myös itseään.

Sitten suppeasta politiikasta. Se on totta, että puolueet ajattelevat vain omia etujaan ja poliitikot samoin. Niinhän se on aina ollut, mitä ihmeellistä siinä on? Kuvitteleeko joku, että politiikka olisi yhteisten asioiden hoitamista? Juuri tuo itsekäs ajattelu tekee politiikan kiinnostavaksi, politiikaksi ja politiikan puhumiseksi (huom! ero politiikasta puhumiseen, jota minä tässä nyt yritän). Nykyisin valitettavasti ilmeisestikin laajentuneen hyvinvoinnin ja NL:n romahtamisen myötä kiinnostus suppeaa politiikkaa kohtaan on laajoissa piireissä vähentynyt, asiat ovat liian hyvin. Tästä aiheutuu tietenkin se, että poliitikot saavat vapaat kädet ajaa vaikka kuinka härskisti omia etujaan ja sitten kansa pääsee valittamaan, miten härskiä politiikka on. Onhan se, mitäpä sille voisi tehdä...?

Joku päivitteli sitä, ettei äänestäminen mitään hyödytä, kun massa ratkaisee kuitenkin. Huh huh, kaipaako tämä kirjoittaja sitten jotain muuta kuin demokratiaa? On totta, että nykyinen edustuksellinen demokratia ei ole puhdasta demokratiaa mm. matalan äänestysprosentin myötä, mutta on muistettava, että äänestämättä jättäminen on yhtä lailla poliittinen kannanotto. Se saattaa kertoa siitä, että henkilön mielestä asiat ovat niin hyvin, että sama meno jatkukoot tai vaikkapa siitä, että potentiaalinen äänestäjä haluaa tietoisesti protestoida systeemiä. Mikäpä siinä, siihen on kaikilla oikeus, se on demokraattista. Tällä hetkellä matalasta äänestysprosentista huolimatta systeemi toimii, ei se ole kriisissä, kuten jotkut väittävät. Sitten se on kriisissä, jos sitä vastaan ryhdytään avoimesti kapinoimaan tai homma ei jostain syystä enää suju muutoin.

Jaa, siitä omasta puolueestani. Se on kuollut, kuoli viime eduskuntavaaleihin...

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
vielä yksi juttu

"Poliitikot eivät ole koskaan tehneet oikeaa työtä." Kuinka usein tuota kuuleekaan. Mitä se on se oikea työ? Eikö ole hyvä, että poliitikot ovat politiikan ammattilaisia vai haluaisitteko te, että esimerkiksi autonne vuosiremontin tekisi ompelija? Ajattelen nyt tässä lähinnä kansanedustajia. Mutta suuntaushan on menossa mm. ervatsalon haluamaan suuntaan: eduskuntaan äänesteteään kaiken maailman leenaharkimoita ja annisinnemäkiä... Onko "oikea työ" fyysistä? Siinä tapauksessa IT-nörtit eivät ole tehneet päivääkään oikeaa työtä.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä äänestin viimeksi Veltto Virtasta silloin, kun hän oli presidentinvaaleissa ehdokkaana. Sen jälkeen ei ole mitään asiaa äänestysuurnien ääreen ollut. Kerran taisin käydä vetäisemässä kirkkoveneen johonkin rinkulaan.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Niinpä niin

Viestin lähetti BigRedBob
Minä äänestin viimeksi Veltto Virtasta silloin, kun hän oli presidentinvaaleissa ehdokkaana. Sen jälkeen ei ole mitään asiaa äänestysuurnien ääreen ollut. Kerran taisin käydä vetäisemässä kirkkoveneen johonkin rinkulaan.

Tuota asennetta minä jaksan ihmetellä. Eihän äänestäminen tietysti mikään pakko ole, mutta en minä ainakaan keksi parempaa tapaa yrittää vaikuttaa yhteisiin asioihin. Tai voihan sitä lähteä riehumaan EU:n huippukokouksiin tai vastaaviin. Varmasti auttaa kovasti.

Eritoten tärkeitä ovat minusta kunnallisvaalit. Ainakin meikäläisen kotikunnassa näyttää olevan hemmetinmoinen merkitys sillä, ketkä niitä asioita valitaan hoitamaan.

Usein äänestämättömyyteen kuulee selitykseksi, että ei siellä ole ketään jota voisi äänestää. Paskat. Jos yhtään viitsisi ottaa selvää ehdokkaiden ajatusmaailmasta, hyviä kandidaatteja varmasti löytyy. Nykyäänhän noita voi useimpia haastatella vaikka netin välityksellä.

Haluaisin kuulla, minkälaisen yhteiskuntajärjestelmän haluaisivat nämä, joiden mielestä nykyinen systeemi on hanurista.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Niinpä niin

Viestin lähetti Vakio

Tai voihan sitä lähteä riehumaan EU:n huippukokouksiin tai vastaaviin. Varmasti auttaa kovasti.
Eipä voisi moinen toiminta vähempää kiinnostaa, itse en vaivautuisi riehumaan minkäänlaisiin kokouksiin. Mutta toisaalta kyllä ymmärrän, sillä jos todellakin haluaa muutosta, on noustava barrikaadeille, mutta takaiskuja ja (mies)tappioitakin pitää silloin ottaa vastaan, eikä itkeä tiedotusvälineissä, kuinka mm. poliisi yllättäen vastasikin kivitykseen. No, tämä ei taas kai mitenkään liittynyt tähän.
Viestin lähetti Vakio
Paskat. Jos yhtään viitsisi ottaa selvää ehdokkaiden ajatusmaailmasta, hyviä kandidaatteja varmasti löytyy. Nykyäänhän noita voi useimpia haastatella vaikka netin välityksellä.
Jaa. Minä ainakin henkilökohtaisesti yritin ottaa selvää viime kunnallsivaalien ehdokkaista ja heidän ajatuksistaan ihan hyvin vielä onnistuenkin siinä. Tosiasia vaan oli se, että kenelläkään ei todellakaan ollut tarjottavana mitään sellaista, minkä minä voisin allekirjoittaa. Pelkkää paskaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy