...Esimerkiksi Ässät oli mielestäni kauden alussa todella ylihypetetty jengi materiaaliinsa nähden, mutta urheilun suolahan on, että tuollaisilla porukoilla pelataan välieriä toisinaan, ja osoitetaan meikäläisen kaltaiset "tietäjät" väärässä oleviksi. Muistat varmaan mitä keskusteluja käytiin ennen kautta Ässien pakistosta? ;) Ja onhan nuo täsmävahvistuksenne (vaikkapa Heshka) ihan hullun hyvin scoutattuja.
...Ei tää saisi olla noin mustavalkoista. Tuo "ei missään nimessä" on liioiteltua ainakin...
Mä en tiedä Ässien ylihypetyksestä ennen kautta, itse arvioin Ässät sijoille 4-8 runkosarjassa ja olin oikeassa. Perustelut olivat äärimmäisen helpot jokaiselle vähän enemmän lätkää seuranneelle: viime vuosina hyvin hoidettu ja askel askeleelta eteenpäin mennyt organisaatio, pelaajistossa mukava jatkuvuus, Toivolan todistetusti hyvät skouttaukset, hyvä maalivahtitandemi, tarpeeksi ratkaisuvoimaa/yksilötaitoa jne.
En käytännössä katsoen nähnyt yhtään syytä, miksi Ässät äkkiä täydellisesti romahtaisi pois kuvioista. Ässien kausi oli erikoista vuoristorataa, mutta lopputulema runkosarjan osalta oli loppuen lopuksi ihan odotettu: ei runkosarjan voittoa, mutta hyvää taistelua kuuden joukkoon.
Uskallan jo tässä vaiheessa sanoa, että Ässät jatkanee taistelua samoista sijoista myös ensi kaudella, eli taistelua suorasta poff-paikasta, vaikka sijat 7-8 eivät kuitenkaan olisi minkäänlainen katastrofi. Silmiinpistävää mm. viime kausien menestystarina JYPissä on ollut mielestäni ollut pakiston tietynlainen jatkuvuus ja Ässissä olen huomannut pitkälti samaa kehitystä.
Jokereista: voi olla, että käyttämäni terminologia "ei missään nimessä" oli liian mustavalkoinen. Haluan kuitenkin huomauttaa, että Jokerien pelissä oli paljon muutakin pielessä, kuin Kilpeläisen Eero, joka vain osin oikeutetusti on nyt nimetty syntipukiksi koko hommaan. Mm. eilisessä pelissä Jokerien pakisto teki paljon karkeita virheitä, ja muutenkin homma ei ollut tarpeeksi suoraviivaista, röyhkeitä maalilleajoja ei taidettu nähdä yhtä ainutta..
Olisi mielenkiintoista myös nähdä ja analysoida ajan kanssa Jokerien piste/peli-keskiarvoa Karlssonin lähdön jälkeen. En usko, että mikään kovin maaginen pistekeskiarvo tuolta ajalta löytyy, tosin en jaksa sitä laskeakaan.