Isaskar eiköhän se ole niin, että ne pelaajien sisäiset paineet tuolla kaukalossa kuitenkin ovat ratkaisevimpia - ulkoiset paineet voivat toki niitä synnyttää. Ja ne Sportin ulkoiset paineet, kun eivät tällä hetkellä todellakaan ole liiganousussa, vaan pystyssä pysymisessä, niin organisaation menestyspaineista ei kannata hehkuttaa. Kaikilla pelaajilla on sen sijaan omat menestyspaineensa ja nuorilla lupaavilla kaikkein kovimmat. D Team on kääntänyt tämän tällä hetkellä voitokseen - joukkueessa henki on kova. Eilisen tasoihin nousun ja jatkoaikavoiton jälkeen on mukava lähteä Vaasaan haastamaan.
Ja Shearerille vinkiksi, että katso vaikkapa Keskisuomalaisen maalikooste eilisestä pelistä, niin ymmärrät mitä tarkoitin helpoilla maaleilla. Totta kai jokainen maali on ns. ansaittu. Mutta esimerkiksi D Teamin ensimmäistä maalia, johon viittaat ja joka meni Sportin pelurista sisälle edelsi 2-1 ylivoimahyökkäykseen pääsy ja Uiton oli pakko yrittää katkaista syöttö - ei hän siinä sinällään mokaa. En kiistä, etteikö jokainen maali ole jollain tavoin ansaittu, mutta jos maaleja ei saa luokitella turhan helpolla tulleiksi, niin esimerkiksi USAn eka maali Kiprun taakse olympiavälierässähän oli sitten mestarisuoritus jenkeiltä - eikö niin.
Eli vaikkapa Keskarin maalikooste kertoo paljon, eikä Shearer taida olla niin, että vain minun mielestäni Sportin maaleista osa oli aika ansaitsemattomia. Tsekkaapa vaikka 3-4 johtomaali videolta. Totta kai oli veto maalia kohti, mutta ei tuollaisen maaliin pitäisi upota. Taisipa olla niin, ettet itse hallilla ollut peliä näkemässä.
Maalivahtiongelmaa D:llä ei onneksi ole. Kaulio kokosi itsensä hienosti ja itse asiassa houkutteli imaisuillaan Sportin kokeilemaan liiankin heppoisia laukauksia itseään kohden loppupelin ajan. Toivottavasti Vaasassakin vastustaja uskoo kaiken uppoavan Nikon taakse, vaikka eilen oli vain huono hetki. Huonoja hetkiä sattuu ottelusarjassa yleensä jokaiselle joukkueelle. Tästä on hyvä jatkaa ja selkäranka ei ainakaan D:ltä helpolla naksahda.