Puolivälieräsarja kevät 2011: Ässät-Blues

  • 98 674
  • 448

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Pori...

... tuo kuvankaunis muuttovoittokaupunkin Satakunnan sydämessä,
pitäjä, jota koko eteläinen Suomi kadehtii.

Pori on se tunnettu yliopistokaupunki, jossa on laajat mahdollisuudet korkeaan ja kattavaan yliopistotutkintoon, kaupunki johon kaikki haluavat oppimaan, sivistymään ja asumaan. Akaateemisilta meriiteiltään Suomen Olypos, jumalten ja viisaiden koti.

Pori tunnetaan myös laajasti kulttuurin kehtona, paikkana joka kerran vuodessa täyttyy viikoksi oksentelevista korkeakulttuurin ystävistä ja rock-tapahtumasta, joka vielä viimevuosinakin on tunnettu nimenä: Rauman Meren Juhannus.
Pori houkuttelee satunnaisia matkailijoita sekä sekä lapsiperheitä mahtavilla ostosmahdollisuuksillaan, löytyyhän kaupungist mm. kaikkien tuntema ja rakastama tavaratalo Ratsula sekä arkkitehtuurisesti silmiähivelevä tori, joka etenkin ilta-aikaan toivottaa väsyneen matkailijan tervetulleeksi lämminhenkisyydellään.

Porilaiset ovat tunnettuja ja yleisesti rakastettuja ystävällisyydestään, iloisuudestaan ja onnellisuudestaan, tästä kertoo osaltaan myös se, että kaupungin kupeessa, Harjavallassa sijaitsee yksi Suomen suurimmista ja kansoituteuimmista psykiatrisista sairaalaloista. Yleisesti em. yksikössä vallitseva mielipide onkin, että Porilaisten onnellisuus on jo saavuttannut sellaiset mittasuhteet, että ainakin Reposaaren alueen vesijohtoveteen tulisi jatkossa sekoittaa antipsykoottista lääkitystä.

Porissa pelataan myös jääkiekkoa, löytyyhän kaupungista perinteikäs ja etenkin 2000-luvulla mainettaniittänyt joukkue Ässät.
Ässät on toiminut Suomalaisen jääkiekkoilun promoottorina ja esikuvana läpi vuosien, onhan joukkueeseen ollut aikojen saatossa pelaajarintamalla vahva ja laajastikadehdittu imu muista seuroista. Myös Ison Mäen jäähalli hakee mukavuudessaan ja moderniudessaan vertaistaan kiekkokartalla.

Asiaa tarkemmmin ajatellen en yksinkertaisesti keksi yhtään järkiperäistä syytä joka puoltaisi sitä tosiasiaa, etteikö tämä Satakunnan suurseura, jättiläinen marssisi pienen ja sympaattisen Espoolaisjoukkueen yli kahta kättä heilutellen ja Olli Lindholmin sävelmiä vihellelleln.

GAME ON!
 

AkiHeino#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
波里王牌
....Uskon ja toivon että Ässät ei nimenomaan ajattele näin....

....suurin virhe tehdään siinä jos LUULLAAN että nyt pitää pelata jotenkin toisin.....

Ei tietenkään pidä luulla, että pitää pelata toisin. Mutta kuitenkin pitää pelata toisin... :D

Eli siis pelitapaan tms. ei pidä suuria muutoksia tehdä, samalla tavalla kun on voitettu tällä kaudella reippaasti yli puolet peleistä. Mutta kyllä peli muuttuu, sanot mitä sanot. Tuomarit viheltävät eri lailla, JOKAINEN tilanne PITÄÄ pelata loppuun asti, virheisiin ei ole varaa niin paljon kuin runkosarjassa, toisia vaan väkisinkin jännittää ja olen siinä mielessä samaa mieltä joidenkin Blues-fanien kanssa, että mahdotonta on suurimmasta osasta Ässä-pelaajista sanoa, keihin tämä vaikuttaa mitenkin. Esim. Zaborsky on pelannut aivan helvetin hyvin ainakin viimeiset 10 peliä, mutta häntä emme ole nähneet pudotuspeleissä. Vaikka hän itse ajattelisikin että samaa peliä vaan niin hyvä tulee, niin kyllä sieltä saatta alitajunnasta jokin jännitys puskea niin pahasti että peli sekoaa totaalisesti. Tähän en kylläkään usko, mutta kaikki on mahdollista. Meillä on näitä kysymysmerkillä varustettuja kavereita kuitenkin aika paljon. Tietysti, toiset saattavat vasta syttyä nyt, kun on kovat piipussa. Ässien playoff-paikkakin on kuitenkin aika kauan ollut varma, eikä siellä ihan joka jätkä ole kuitenkaan 110% antanut joka ilta, mikä on ymmärrettävää. Nyt se tulee toisilta luonnostaan ja toiset yrittävät sen 110 antaa, mutta se saattaa vaikuttaa myös negatiivisesti - tämä on joka vuosi toistuva tosiasia, eikä siinä paljon auta se, miten yritetään näihin peleihin suhtautua. Jos jännittää liikaa, niin jännittää liikaa, eikä sille vaan voi mitään enää siinä vaiheessa.

Itsekin siis ihmettelisin kovasti, mikäli Ässät heti ekalla kierroksella putoaisi, mutta ihmettelen myös, mikäli meillä kaikki jätkät pelaa samalla tasolla kuin tähänkin asti. Olen aika varma, että toiset nostavat tasoaan reilusti (epäilisin tähän ryhmään kuuluviksi mm. Caldwell, Kuparinen, Uusikartano, Huhtala, Määttä, Kudroc, Sammalkangas, Savinainen) ja toisilla se menee hieman toiseen suuntaan (enkä yllättyisi kauheasti, jos tähän ryhmään kuuluisivat mm. Armia, Malkamäki, Santavuori ja itse asiassa pelkään jopa että myös Kilpeläinen)...
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Naurettavaa, miten jotkut Bleg-fanit huutelevat jostain Zabon ja Santavuoren tason laskemisesta kohti pleijareita..

Itse en varsinkaan Santavuoren varaan ole edes mitään laskenut. Sen sijaan Kuparinen, Huhtala, Savinainen, AUK, Sillanpää ja kumppanit hoitelevat homman. Ainakaan Kuparisen kentän tason laskemiseen en usko pätkääkään.

Olen samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa siitä, että Bluesin mahdollisuudet piilevät sarjan alussa, jos Ässät tulee paikalle ylilatautuneena (mikä näkyi muutamassa tärkeässä runkosarjapelissä kevätkaudella: Hifk, Jokerit, Lukko).

Ässien klaaratessa kotipelin + ekan vieraspelin, en enää jaksa uskoa Bluesin nousuun.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Totalische Krieg! Tätä te ette ole vielä kokeneet, mutta kohta tiedätte mitä se on. Aika ja tila on poissa, eivätkä Armia ja kumppanit pääse enää edes sektorille. "Yhyy, me oltais tehty tosi monta maalia ja voitettu ihan helposti, mutku ne ei antanu. Epistä!" Tämä selitys tullaan kuulemaan vielä useammastakin porilaisesta suusta. Yhden voiton saatte, koska se nyt kuuluu hyviin tapoihin olla olematta liian tyly. Eli Blues vie 4-1.

Jotta Blues saa Ässiltä tilan pois, sen jalan täytyy liikkua selvästi paremmin kuin Kärppä-sarjassa, selvästi paremmin, tähän en vaan usko.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK

Hyvin on läksyt tehty siellä. Voisi melkein luulla että olet porilainen. Onnea jos olet.

Ei mulla Espoosta ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Penskana tullut pyörittyä paljon Matinkylässä kun sukua on siellä, ja vanhassa ladossakin tuli käytyä useampi matsi katsomassa K-Espoon jyräystä. Täytyy lauantaina tulla tsekkaamaan, onko siellä Baronalla mitään tunnelmaa. Ei kai vissiin ole.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tietenkään pidä luulla, että pitää pelata toisin. Mutta kuitenkin pitää pelata toisin...

Näin juuri. Tämä paradoksi on kaiken avain. Tps:lla oli viime kaudella vähän samantyylinen joukkue kuin Ässillä nyt ja juuri tuolla Suikkasen psyykkaamisella ne voittivat mestaruuden vastoin kaikkien odotuksia. En suinkaan lähde tässä ennustelemaan että Ässät kykenisi samaan, mutta jotenkin huvittaa nämä vuodesta toiseen toistuvat stereotypiat siitä miten pudotuspeleissä pärjätään ja miten ei pärjätä. Fyysiset kovat ja kokeneet pelaajat nousevat aina esiin ja nuoret ja varsinkin taitopelaajat floppaavat...Vuosi sitten tämä vanhempi Filppula oli juuri oikein kouluesimerkki pelaajasta jollaisten aina odotetaan hyytyvän pleijareissa ja kaikkihan me muistamme miten siinä kävi. En näe mitään periaatteellista syytä siihen miksei joku Santavuori voisi onnistua yhtä lailla, Armiasta nyt puhumattakaan.

Mihinkään jännitykseen en Ässien kohdalla ylipäätään usko, hermokontrolli on sen sijaan kysymysmerkki, varsinkin kotiyleisön edessä,
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Rantasen Veskuhan se, syksyllä 07 Matt Nickersonin palattua Poriin.

Oliko? Ja minä kun muistin, että Seppänen...

Kaiken järjen mukaan vaihtoehdot sarjassa ovat se, että Ässät vie tai jäätyy täydellisesti. Vaikea uskoa tasaiseen sarjaan, joka kääntyisi Bluesille.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oliko? Ja minä kun muistin, että Seppänen...

Nickersonin paluusta tehtiin tuolloin Veikkaajan kahden sivun juttu ja lisäksi Rantanen otti vielä Liigavarvas - kolumnissaan aiheeseen kantaa. En muista kummassa teksteistä esiintyi lause "yksi Nickersonin tehtävistä on tietysti myös järjestää väkivaltaviihdettä seisomakatsomon työttömille hitsareille" (oma referaatti, korjatkoon joku joka lehden omistaa).

Sinänsä koko episodi kuvastaa porilaisen kiekkokulttuurin negatiivisinta puolta, yli äyräiden menevää henkilönpalvontaa.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koko kauden odotin Ässien kuplan puhkeamista eikä sitä tullut. Miten hemmetissä se on mahdollista? Runkkiksen viimeiset matsit (mm.Ässät-jokerit)olivat Ässien osalta hiton hienoa ja viihdyttävää katseltavaa vaikka siitä matsista ei pisteitä irronnut. Tuollaista jäätävää työmäärää ja intensiivisyyttä haluaisin nähdä playoffseissa. Toivottavasti jatkavat samalla tavalla niin saa Lukon jälkeen minun kannustukseni leikkien loppuun saakka.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Minun mielestä Ässillä ei ole mitään paineita eikä heiltä odoteta mitään kenenkään toimesta. Kaikki runkosarjan alun jälkeen on ollut odotukset ylittävää.
Ässien paineet tulevat juurikin kannattajakunnasta ja ne ovat tällä hetkellä todella suuret, kun pitkästä aikaa pääsivät PO:hin. Hallilla ja kaupungilla lähes kaikki puhuvat että Blues on vain "läpihuutojuttu" ja samoin loppuottelupaikka on yleisenä puheenaiheena. Eli kyllä joukkueelle asetetaan todella kovat paineet juurikin tuon hyvin menneen runkosarjan perusteella ja taitaapi olla niin, ettei mikään muu kuin loppuottelupaikka ole Porissa riittävää tänä keväänä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässien paineet tulevat juurikin kannattajakunnasta ja ne ovat tällä hetkellä todella suuret, kun pitkästä aikaa pääsivät PO:hin. Hallilla ja kaupungilla lähes kaikki puhuvat että Blues on vain "läpihuutojuttu" ja samoin loppuottelupaikka on yleisenä puheenaiheena. Eli kyllä joukkueelle asetetaan todella kovat paineet juurikin tuon hyvin menneen runkosarjan perusteella ja taitaapi olla niin, ettei mikään muu kuin loppuottelupaikka ole Porissa riittävää tänä keväänä.

Niin, kannattaa jatkossakin kaikkien kysellä nimenomaan Lukon faneilta luotettavia tietoja siitä mitä Porissa asioista ajatellaan.
 

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Ässien paineet tulevat juurikin kannattajakunnasta ja ne ovat tällä hetkellä todella suuret, kun pitkästä aikaa pääsivät PO:hin. Hallilla ja kaupungilla lähes kaikki puhuvat että Blues on vain "läpihuutojuttu" ja samoin loppuottelupaikka on yleisenä puheenaiheena. Eli kyllä joukkueelle asetetaan todella kovat paineet juurikin tuon hyvin menneen runkosarjan perusteella ja taitaapi olla niin, ettei mikään muu kuin loppuottelupaikka ole Porissa riittävää tänä keväänä.

Ohhoh, aika kovia latailet. Monenko kanssa olet tarkalleen ottaen aiheesta (odotukset playoffeissa) keskustellut? Itse ainakin olen sitä mieltä, että se riittää, että pelataan samanlaista jääkiekkoa kuin runkosarjassa, taistellen kuitenkin vielä reippaasti enemmän. Sille ei voi mitään, jos vastustaja siitä huolimatta on parempi ja menee jatkoon. Jos Ässät pelaa samanlaista kiekkoa kuin tähän asti tällä kaudella, maustettuna vielä piirun verran kovemmalla fyysisellä pelillä ja taistelulla, olen aivan helvetin tyytyväinen - vaikka kesäloma alkaisi ensi viikon lopulla.

Tästä olen n. 10 ihmisen kanssa keskustellut ja sanoisin että heistä 9 on ollut samaa mieltä, joten voisin sanoa että tällä otannalla enemmistölle riittää hyvä pelaaminen ja taistelu, vaikka ei päästäisi edes välieriin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässien paineet tulevat juurikin kannattajakunnasta ja ne ovat tällä hetkellä todella suuret, kun pitkästä aikaa pääsivät PO:hin. Hallilla ja kaupungilla lähes kaikki puhuvat että Blues on vain "läpihuutojuttu" ja samoin loppuottelupaikka on yleisenä puheenaiheena. Eli kyllä joukkueelle asetetaan todella kovat paineet juurikin tuon hyvin menneen runkosarjan perusteella ja taitaapi olla niin, ettei mikään muu kuin loppuottelupaikka ole Porissa riittävää tänä keväänä.

Harvoin olen L4E:n kanssa samaa mieltä, mutta nyt olen. Kyllähän se on tosiasia, että putoaminen tässä sarjassa on pettymys meille "työttömille hitsareille". Pori on hyvää vauhtia menossa sekaisin Ässistä, baareissa ja kuppiloissa odotetaan kiihkeää kevättä. Ässien joukkueen tulee kestää nämä paineet ja pelata omalla tasollaan, se riittää Bluesia vastaan. Kaikesta huolimatta Blues on Ässille paras vaihtoehto puolivälieriin, kun TPS ei ollut saatavilla.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Kyllä minä kehtaan ääneen sanoa että mitallin tänne haluan. Jos Blegiin kompastutaan niin meikäläisen kausi ainakin on piloilla. Onhan se mahdollista että ei päästä välieriin, mutta kyllä minä sitä ainakin odotan. Ässät on niin selvästi ollut tämän kauden top3 joukkue, joten kyllä lopullisen sijoituksen pitää olla sen arvoinen. Mestaruus on vielä päiväuni mistä ei ääneen uskalla oikein vielä puhua, mutta nyt jos koskaan siihen on mahdollisuudet. Olisi naurettavaa jos runkkarin kakkoset olisivat tyytyväisiä johonkin muuhun kuin välierä paikkaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisi naurettavaa jos runkkarin kakkoset olisivat tyytyväisiä johonkin muuhun kuin välierä paikkaan.

Tästä samaa mieltä. Lukko - fani kuitenkin ampui vähän yli väittäessään että kannattajille kelpaisi vain finaalipaikka ja että Ässillä olisi siitä syystä valtavat paineet. Samaten kukaan mistään perillä oleva henkilö ei todellakaan pidä Blegiä "läpihuutojuttuna", voitettavana vastustajana kylläkin. Neljän joukkoon on päästävä, se on ehdoton minimi ja sitten katsotaan tilannetta uudestaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olisi naurettavaa jos runkkarin kakkoset olisivat tyytyväisiä johonkin muuhun kuin välierä paikkaan.

Tämä on täysin totta. Ei tästä ole kuin kaksi vuotta kun Blues oli kahtena kautena peräkkäin runkosarjan toinen ja kun ensimmäisellä niistä kausista mentiin finaaliin, oli toisella kaudella pronssiotteluun joutuminen todella kitkerän makuinen pala nieltäväksi. Siitä nämä kaksi kautta eteenpäin ovatkin sitten olleet sitäkin pahempaa, mutta ei siitä sen enempää. Paitsi sen verran, että tiputtamalla Ässät Blues pelastaisi, ei vain osaa kaudesta kuten Kärppä-voitolla, vaan oikeastaan koko kauden.

Ässille ja etenkin kannattajille tilanne on täysin toinen, eikä siinä ole mitään hävettävää. Vain finaalipaikka kelpaa ja niin sen pitääkin olla. Se pitää myös pystyä sanomaan ylpeänä ääneen tuollaisen runkosarjan jälkeen.

Mutta sen sanon viimeisessä asiapitoisessa virkkeessä ennen kiiman mukaan hyppäämistä, että älkää nyt hyvät ihmiset ottako näitä kaikkia meidän puolen viestejä noin älyttömän tosissaan. Tässä on jo viikon verran eletty aikamoisessa playoff-provoilussa ja - vaikka se tietysti voi Ässä-faneille olla harvinaista herkkua ja uuttakin kaiketi - se on näiden palstavääntöjen suola pudotuspelien aikaan. Kuten tulette huomaamaan viimeistään siinä vaiheessa kun joku Heiskanen on polvitaklannut Armian sairastuvalle, Matikainen alistanut Rautakallion porilaisessa pukukopissa pidettävässä pressitilaisuudessa ja Kilpeläinen imenyt kiekkojen lisäksi ilmat hallista lauantaina.

Harmi, että noi Porin pelit on arkena. Ei pysty lähtee duunista sellaisiin aikoihin, että ehtisi paikan päälle näkemään, joten urholta pitää vahdata.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Täällä on aika paljon erimielisyyksiä, mutta yhdestä asiasta tuntuu vallitsevan yhteisymmärrys. Bluesin pitäisi pystyä iskemään ensimmäisessä pelissä Ässille luuta kurkkuun. Tästä olen itse eri mieltä. Vähän sarjan alusta riippuen pidän itse Bluesin yllätyksenpaikkoina pelejä 3 ja 5 - tosin en ensimmäisenkään pelin yllätystä mitenkään pahana pitäisi.

Faktaa lienee kuitenkin se, että ensimmäisen pelin jälkeen pitää vielä kolme kiinnitystä ottaa - ja kotiedulla ei ole loppujen lopuksi niin suurta merkitystä kuin yleisesti uskotaan.

Jos miettii sitä skenaariota, että sarja on 2-0 kummalle tahansa, maanantain peli on sarjan jatkon kannalta todella merkityksellinen - joko käytännössä ratkaiseva tai sitten sarjan uudelleen alusta aloittava (oli tilanne kummalle tahansa 2-1 ennen neljättä peliä, neljäs peli on taas ihan fifty-sixty). Jos taas tilanne on neljän pelin jälkeen tasan, viides peli Porissa voi hyvin ratkaista sarjan suuntaan tai toiseen.

Ja tässä nyt on oletuksena se, että pelit ovat pelillisesti lähelle tasaisia - jos toinen on selkeästi toista edellä, yksttäisillä sattumavoitoilla ei ole merkitystä kokonaisuuden kannalta, jatkava joukkue on kuitenkin selvä.

Ja tämä perustuu käytännössä kokemuksiini viimeisten vuosien paras seitsemästä sarjoihin, joita olen Bluesilta nähnyt. Esimerkiksi 2003 Blues johti Tapparaa 2-0, mutta Tappara jatkoi. Ja esimerkiksi IFK sai selkeästi pelillisesti paremmalta Bluesilta ensimmäisessä pelissä vierasvoiton 2008, mutta Blues jatkoi 4-1.

Mutta kuten sanoin, ensimmäinen peli ei missään nimessä ratkaise sarjaa. Ja 2-0 suuntaan tai toiseen ei ole vielä ratkaissut sarjaa, jos pelit ovat näennäisesti tasaisia.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Patanaamat, nuo vekkulit Arctopoliksen suippokorvat ovat itsesuggestion avulla viemässä Ässät selvään 4-0 voittoon ottelusarjassa ja vierittäen samalla kuitenkin Bluesin ennakkosuosikiksi paineiden osalta.

On hyvä, että porilainen pystyy ankkuroimaan itsensä entistä tiukemmin Ässiin, kun pahat markkinamiehetkin veivät Sonispheren muualle epäonnistuneiden järjestelyiden takia. Tunteenpaloa tulee siis löytymään ottelusarjaan. Karhuakaan ei kaiketi enää panna Porissa (no pun intended).

Otettaessa hieman virallisempi sävy niin kyllä Ässien joukkueessa löytyy erittäin taitavia pelaajia. Näkemissäni otteluissa itseeni on tehnyt vaikutuksen Zaborsky, Uusitalo ja Salonen (järjetön rannelaukaus). Rautakallion tuloksekas runkosarjavalmennus on yllättänyt täysin. Eli kyllä näin Bluesin kannattajana Porista tulee muutakin viheliäistä kuin Mamba.

Kiimaa!
 
Viimeksi muokattu:

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
"Pekka Rautakallio, 57, on nähnyt elämässään muutakin kuin suomalaisia hallinnurkkia. Kovissa oloissa kasvanut kielitaidoton nuorukainen sai vuonna 1975 sopimuksen Pohjois-Amerikan WHA-liigan Phoenix Roadrunnersiin, mikä oli tuolloin suomalaisellee aivan eri saavutus kuin nykyään. Myöhempään NHL-uraan mahtui muun muassa nousu Atlanta (myöh. Calgary) Flamesin ykköskentän puolustajaksi, valinta ensimmäisenä suomalaisena All Stars -otteluun (1982) ja illallinen Valkoisessa talossa Wayne Gretzkyn ja Ronald Reaganin kanssa."

Stereotyyppi porilaiselle? Kyllä. GAME ON!!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotkut espoolaiset yrittävät jotain virtuaalipainia saada aikaiseksi, mutta toistaiseksi fiksut porilaiset kirjoittajat ovat taanneet sen, että ketju ei ole vielä toilettikamaa. Yrittäkää nyt vähän tarmokkaammin siellä etelä-Suomessa.
Patanaamat, nuo vekkulit Arctopoliksen suippokorvat ovat itsesuggestion avulla viemässä Ässät selvään 4-0 voittoon ottelusarjassa ja vierittäen samalla kuitenkin Bluesin ennakkosuosikiksi paineiden osalta.
Valehteleminen on rumaa. Onkohan yksikään veikannut menevän suoraan neljässä? Ei ainakaan kovin moni.
 
Viimeksi muokattu:

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Valehteleminen on rumaa. Onkohan yksikään veikannut menevän suoraan neljässä?

Porista ei pisteitä ole helppo rosvota, ja kun Padan vieraspelaaminenkaan ei ole ihan hätäpäistä huiskimista, menee tämä sarja poikki tylysti 4-0.

En nyt viitsi kahlata koko ketjua uudestaan, että ei tule ns. toilettikamaa liikaa. *hymy*
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Koitetaan nyt itsekkin jotain tähän suoltaa, vaikka suurimmaksi osin menee toistamisen puolelle.

Puheet Ässien paineettomasta olotilasta ovat täyttä paskaa. Playoffit ovat Porissa helvetin iso juttu ja joukkueelta odotetaan pitkälle menoa. Itse olen pettynyt mikäli finaaleihin ei päästä ja pudotus tällä kierroksella aiheuttaisi suunnatonta vitutusta.

Mutta Bluesia ei todellakaan tule aliarvioida ja niin kauan kuin kummallakaan joukkueella ei ole neljää voittoa voi sarja kääntyä miten päin tahansa. Luotto on silti pataan kova ja uskon oman jengin vievän tämän väännön viidessä tai kuudessa pelissä.

Se mihinkä Ässät voisi mahdollisesti kompastua on mielestäni suurimmalla todennäköisyydellä Kilpeläinen. Aiemmilla kausilla on nähty että mikäli Kilpparin itseluottamus menee, romahtaa kaverin otteet myös. Mikäli Eero pelaa tasollaan ensimmäiset ottelut, uskon tämän kantavan läpi kevään. Itse luotan Kilpeläiseen, mutta mielestäni hän on joukkueen otteiden kannalta suurin kysymysmerkki. Santavuoren mahdollinen jäätyminen ei näitä pelejä ratkaise ja kaikista pelaajista Zabon hapurointiin uskon vähiten. Miehen otteet ovat parantuneet koko ajan pitkin kevättä, enkä usko että yhdet sm-liigan playoffit saavat miehen mieltä järkkymään.

Perjantain matsi on tosiaan avainasemassa ja Bluesin tämän viedessä muodostuisi sarjasta paljon tasaisempi. Ei muuta kuin Isomäkeen perjantaina ja helvetillinen möykkä päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös