Punttisalilla kävijät

  • 3 044
  • 42

Monestiko viikossa salilla?

  • 1-2 kertaa viikossa

    Ääniä: 26 22,4%
  • 3-4 kertaa viikossa

    Ääniä: 44 37,9%
  • 5-6 kertaa viikossa

    Ääniä: 7 6,0%
  • Joka päivä

    Ääniä: 4 3,4%
  • Käyn vain satunnaisesti

    Ääniä: 35 30,2%

  • Äänestäjiä
    116

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Äänestys kertoo oleellisimman. Lisäkysymyksenä: Montako tuntia päivässä vietät normaalisti salilla?

Itse olen käynyt nyt yli kuukauden päivät 3-4 kertaa viikossa rautaa nostamassa. Yleensä 1h-1½h päivässä. Nyt tästä on tullut jo tapa. Vaikea ajatella viikkoa, etten kävisi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ikijokeri kirjoitti:
Äänestys kertoo oleellisimman. Lisäkysymyksenä: Montako tuntia päivässä vietät normaalisti salilla?

Itse olen käynyt nyt yli kuukauden päivät 3-4 kertaa viikossa rautaa nostamassa. Yleensä 1h-1½h päivässä. Nyt tästä on tullut jo tapa. Vaikea ajatella viikkoa, etten kävisi.

Vastaus lisäkysymykseen: olen käynyt jo pidempään 2 kertaa viikossa reilun tunnin. Lisäksi juoksen viikossa kolmena kertana yhteensä 15-30 km. Talvella, kun on liian kylmä juoksemiseen, käyn salilla 4x ja uin parina kertana 2 km. En oikein tykkää juoksumatolla juoksemisesta, joten kylmimpänä aikana juokseminen jää. Hiihtää tietysti voisi, mutta etelärannikolla lumi ja ladut ovat vähän niin ja näin.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pyrin joka päivä tekemään jotain lihasryhmää. Sanoisinko, että punttia - ainakin jollain tasolla - tulee revittyä 5-6 kertaa viikossa, jolloin viikkoon jäisi yksi lenkkipäivä. Lenkkiä tulee muutenkin, sillä työmatkapyöräily on päivässä 16 km.

Aikaa punttien parissa vietän 1½ - 2h intensiivisesti. En niin, että porisisin 7 ja ½ minuuttia paskaa jonkun kaverin kanssa toistojen välissä...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viisi kertaa viikossa tällä hetkellä, mutta pitäisi kai rajoittaa neljään kertaan - ja ottaa 'aerobista' rinnalle...Kai toi saleilu sairaus on, myönnän...Siihen jää koukkuun. Se on niiin sopiva laji työpäivän päätteeksi ja viikonlopun ratoksi. Jeps.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
2-3 kertaa viikossa tulee käytyä ihan fiiliksen mukaan. On tullut käytyä jo ainakin viitisen vuotta, enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Ihan kivaa touhua, mutta en jaksa liikaa ottaa stressiä kehityksestä tai tutkailla ruokavaliota. Kunhan nyt vähän saa lihaa luiden ympärille.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
3 kertaa viikossa treenaan. 2 kertaa viikossa treenaan himassa, mistä löytyy tanko,käsipainot ja painolevyjä. Kerran viikossa salilla kyykky ja taljat. ~ 1.5 vuotta pulkassa.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse käyn salilla 4-6 kertaa viikossa ja yhteen treeniin menee aikaa noin tunti. Avasin muuten tuonne vapaan keskustelun puolelle punttitreenejä käsittelevän ketjun tuossa jokin aikaa sitten, joten jos kiinnostusta löytyy niin siellä on hyvä keskustella näistä asioista tarkemmin.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Jees, jälleen on alkanut kadonneen vyötärön metsästys eli 4-6 kertaa viikossa punttijumppaa. Aikaa kuluu lihasryhmästä riippuen 45-60 minuuttia/kerta + lämmittely + venyttely (jälkimmäisistä tulee välillä valitettavasti hiukan luistettua...). Kaikki yli tunnin salilla vietetty aika on totaalista oman ja muiden ajan haaskausta. Noin tunti nopeaa ja aktiivista vääntöä toimii itsellä kaikkein parhaiten. Jos lipsuu yli tunnin, niin tempo laskee ja homma menee ihme luumuiluksi ja taljoissa roikkumiseksi.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
2-3 kertaa viikossa 18 vuoden ajan. Itse en kykenisi käymään kuutta kertaa viikossa, kaksi tuntia kerrallaan ja kehittyä...tuskin kovin moni muukaan.
 

Staind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3-4. Alle tunnissa sieltä ei koskaan selviä, vaikka kiirettä pitäisi. Vuoden päivät on tullut käytyä ja kehitys on ollut odotettua parempaa. Tällä hetkellä aerobisen puolen hoitaa HIIT. Onkohan kukaan muu koettanut tätä urheilun ja kidutuksen välimuotoa?

http://www.musclenet.fi/hiit.php
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Yleensä neljä kertaa viikossa. Vähintään kuitenkin kolme, jollei ihan jotain spesiaalia ole. Reilu neljä vuotta tullu nosteltua.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Fiilispohjalta, kaksi-kolme kertaa viikossa aika perus. Joskus viikkoja jolloin käyn kerran ja taas jonain viikkona neljäkin kertaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Yleensä 3-4 kertaa viikossa tulee käytyä riippuen siitä, miten viikon ohjelma sallii. Reilut neljä vuotta on tullut käytyä. Meikäläiselle juuri sopiva laji; juoksemaan olen liian laiska ja haluan nopeasti "palautetta" treeneistäni, elikkäs salillahan tuota oma kehittymistään (tai kehittymättä jäämistä) on hyvin helppo seurata. Aikaa per treeni menee 45min - 1,5h riippuen siitä, onko yksin vai kaverin kanssa, montako "lihas"ryhmää tekee kerralla jne. Hyvänä puolena on mainittava vielä se, että aerobiset treenit on helppo suorittaa kätevästi samalla vaikkapa kuntopyörän muodossa.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
1-2 kertaa viikossa käyty nyt vähän aikaa. Enemmänkin vois käydä, mutta aina ei aika riitä. Yleensä tunti ja risat siellä menee tehokkaasti harjoitellen. Ei paljon huilitaukoja käytetä.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten teillä voi mennä yli tunti salilla, käyttekö te tumputtamassa välillä vai mitä ihmettä?
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Battleaxe kirjoitti:
Miten teillä voi mennä yli tunti salilla, käyttekö te tumputtamassa välillä vai mitä ihmettä?

Itselläni menee helpostikin päälle tunti salilla. Tosin "tehokkaaseen" treenaamiseen ei mene kuin noin 45 minuuttia. Loppuaika kuluu venyttelyyn ennen ja jälkeen treenien sekä kuntopyörän polkemiseen (15 minuuttia ennen treeniä). Salilla tulee käytyä kolme kertaa viikossa kun on toinenkin fyysinen, lihaskuntoa vaativa harrastus.

Niin, mikäli puhutaan tehokkaasta treenistä, tunti on ainakin omalla kohdallani aivan liikaa.
 

Maxwell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, #14, Pens
4-6 kertaa viikon aikana tulee salilla poikettua. Keskimäärin tunnista kahteen menee kerralla.
 

Staind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ouzala kirjoitti:
Nyt on kokeiltu. Heikottaa vieläkin vaikka suorituksesta on jo reilu puoli tuntia. Ja oksettaa. Jos torstaina uskaltaisi uudestaan.
Heh, mietis jos 4 minuuttia tuntuu pahalta niin miltähän se 15 minsaa tuntuu sydänalassa? Olen tällä hetkellä tuolla ysin kohdalla ja voi perkele, ihan sairasta!

Ja nyt pitäis taas mennä...argh
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
3-4 kertaa viikossa + pari kertaa venyttelyä ja lihaskestävyyden harjoitusta kuminauhoilla (kiitos tuosta vinkistä, JHag). Kertakesto 40-50 minuuttia per setti salilla.
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1-2 kertaa viikossa, ei ihmeellisiä kehitystavoitteita tällä hetkellä, lihaskunnon ylläpitämistä lähinnä, budolajitreenien ohessa tehtynä.

Tyypillisesti menee tunti tai vähän alle yksiin "koko kroppa"-treeneihin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Battleaxe kirjoitti:
Tehokasta juuri tarkoitin.

Itse yleensä suoriudun alle tunnissa treenistä, mutta reippaasti yli tuntikin voi mennä - kuten jo mainitsinkin - jos olen liikkeellä kaverin kanssa. Totta on, että tehokkuus tällöin kärsii, mutta en ota tätä touhua kuitenkaan niin haudanvakavasti. Olen pelkkä kuntoilija, en kilpaurheilija. Kuntosali on itselleni muutakin kuin pelkkää rehkimistä (vaikka se toki pääasia onkin). Kuntosalilla käynti on itselleni myös sosiaalinen tilanne, jossa on mahdollisuus nähdä tuttuja ja vaihtaa kuulumisia. En katso, että treenin venyminen häiritsisi kauheasti ketään, kun en kuitenkaan "majoitu asumaan" mihinkään laitteisiin muita häiritsevästi. Kerran kuussa kun maksaa varsin kovan hinnan kuukausikortista, katson oikeudekseni myös treenata salilla niin kuin itse parhaaksi näen, olkoonkin, että tehokkuus aina silloin tällöin kärsisikin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin siis. Olen käynyt kuntosalilla ainaski 12-vuotiaasta lähtien, jopa säännöllisesti -- mutta nyt (vanahana kääkkänä, heh) on tullut oikein tavoitteiden asettamisen aika. Takareisiä ja käsivarsia tahtoo muokata vahvemmaksi, sekä voimaltaan että näöltään.
Ystävän kanssa käyn usein salilla; meillä on hieman erilaiset tavoitteet; hän tahtoo pudottaa painoaan ja minä muokata lihasta.
Kysynkin nyt nääs, että mikä mahtaa olla teidän muiden punttisalilla kävijöiden mielipide/kokemus näistä palautus- ja rasvanpolttojuomista? Toimiiko ne oikeasti vai onko se herkkäuskoisten linssiin virtsaamista?
Herbalifen proteiinidrinksun teen pari tuntia treenien jälkeen, jotta lihaksilla on, millä 'korjaantua'. Mutta palautumiseen ja rasvanpolttoon tahtoisi ystäväiseni tietoa/neuvoja. Joten mitäpäs tuumaatte?
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Rasvanpolttotabut ja juomat yms. ovat täyttä höpöhöpöä normaali harrastelijalle, jotkut kilpailijat niistä voivat jotain hyötyä repiä irti mättämällä niitä helvetisti naamaan mutta raha/hyöty suhde normaalille pulliaiselle on täysin nolla.

Palautusjuoma on ihan jees ja se ei vaadi mitään poppakonsteja, sopiva hiilari/protsku/kreatiini setti naamaan salin jälkeen jeesaa varmasti. Kreatiinista sellainen varoitus että joillain se saattaa aiheuttaa ruumiinlämmön nousua (lievä lämpö) ja se kerää nestettä kroppaan eli kannattaa olla varovainen.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Daespoo kirjoitti:
Rasvanpolttotabut ja juomat yms. ovat täyttä höpöhöpöä normaali harrastelijalle, jotkut kilpailijat niistä voivat jotain hyötyä repiä irti mättämällä niitä helvetisti naamaan mutta raha/hyöty suhde normaalille pulliaiselle on täysin nolla...
Oletko kokeillut itse, tepsivätkö - ja todennut, etteivät vörki? Me ystävän kera emme ole vielä sellaisiin juomiin ryhtyneet, mutta mietinnässä on kaikki mahdolliset drinksut ollut, JOS niillä vaikka auttaisi saamaan tulosta. Itse huomaan kyllä sen proteiinikorjausdrinksun toimivan.
Jos rasvanpolttotuotteet eivät auta, niin millaisia neuvoja löytyisi rasvanpolttoon? Ettei tule hölmöyksissään kuluttaneeksi juuri niitä lihaksia, joita koettaa salilla hankkia. Elikkäs siis: kuinka saada voimaa ylös ja rasvaprosenttia ales?
Vinkkejä, vinkkejä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös