Punk

  • 1 304
  • 21

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parhaita punbändejä ja biisejä?
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
no niiiin..

Tämähän tietysti edellyttää sitä, että ns. skeittipunk, surfpunk tai uuspunk lasketaan tähän kategoriaan mukaan....

Noista uudemmista:

1) Pennywise
- ns. surfpunkskeneä...
* Nopeaa tyylikkäällä kitaroinnilla ja uskomattoman tarttuvalla lauluäänellä varustettua, yhteiskuntaa kritisoivaa, sekä aivan tavallisistakin asioista kertovaa tyylikästä musiikkia...

- parhaita biisejä mm. My God, Peaceful day, Bro Hymn, Broken
etc.

2) Bad Religion, jonka kaikki varmasti tuntevat...

3) Enemy You
- ns. uuspunkkia
- Tyylikästä, nopeaa uuspunkkia, jossa jälleen nopea tarttuva kitaravalli, sekä hyvä lauluääni. Laulavat lähinnä arkisista asioista, sekä vertauskuvien taakse piilotettuna tärkemmistäkin asioista...

- parhaita biisejä mm. City of lost children, Automaton, Lock Out etc.

4) Social Distortion
- lähinnä uuspunkin ja Alternative Rockin yhteensulautuma..
- ei niin nopeaa, joskin vähän raskaampi kitaravalli, kuin edellämainituissa... laulavat lähinnä arkisista asioista, sekä jonkin verran jostain fiktio-osastoa hipovista asioista, joihin on vertauskuvilla piilotettu monenlaisia tärkeitäkin asioita.

- parhaita biisejä: Don't drag me down, Crown of thorns, Dear Lord.

Ja noista vanhemmista mainitsin jo tuolla Sham69:n avaamassa äänestyksessä...

Eli jos herraa kiinnostaa tuollainen uuspunk, niin nämä ovat niitä bändejä, joita kannattaa ehdottomasti kokeilla...

Nyt saan varmaan joiltain vanhoilta asennepunkkareilta hirvittävän avautumisryöpyn, koska "EI TUO OLE PUNKKIA" :D

Älä vaivaudu, ei kiinnosta, tuo on vain hyvää musiikkia :)
 

fakiiri

Jäsen
Vaikeaa nimetä muutamia, mutta laitetaan tähän muutamia.

Ramones: koko tuotanto
Sex Pistols: koko tuotanto
SHAM 69: Borstal Breakout
Discharge: Never again
Chaotic dishorder: Fuck politics, fuck religion....
J.M.K.E.: Tere perestroika
Kaaos: Kytät on natsisikoja
Sensuuri: Kirjoitan seinään
Eput: Rääväsuita ei haluta Suomeen
Nälkälakko: Oikeusvaltio
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
acidjamin kanssa samoilla linjoilla.
Hyvää 90-luvun "punkkia":

Näillä ei ole sitten mitään tekemistä Blink 182:n, Sum 41:n tai muiden sellaisten kanssa. En tarkoita että ne huonoja olisivat, mutta ne nyt on sellaista 2000-luvun humppaa...

NOFX
Melko tunnettu, pitkään yhdessä soittanut porukka. Tiukan soiton välissä pilkehtii acid-jazz- ja varsinkin ska-vivahteita, nykyisin kyllä vähemmän. Mielestäni omalla tavallaan hyvin koskettavaa kamaa, johtuuko se sitten ainakin hienoista melodioista ja hyvin lauletuista stemmoista, ehkäpä. Hyvänä esimerkkilevynä Punk in drublic, jolla ei ainuttakaan heikompaa biisiä. Timanttibiisejä mm. Linoleum, Stickin in my eye, My heart is yearning, She´s gone, The Quass/Dying degree.

edit 21.11.2002: JA PUMP UP THE VALUUM ON VITTU MAAILMAN PARAS LEVY ja myös So long and thanks for all the shoes sisältää mm. hitit: kaikki biisit

Lagwagon
Taitavia soittajia. Biisien tempo vain nopeutunut vuosi vuodelta. Vanhempi tuotanto oli enemmän metallista, ehkä juuri sen takia Trashed on niin hyvä. Myös Hoss, jonka kannessa itseoikeutetusti Bonanzan Hoss, on aika tujakka. Hyviä biisejä esim. Beer goggles, Island of shame, Coffee and cigarettes, Rifle sekä (aika keskinkertaisen) albumin Double pladinumin perättäinen kolmikko Smile, Twenty-seven ja Choke.

edit 21.11.2002: lätty "Let´s talk about feelings", miksi en maininnut sitä, en tiedä. Siinä sitä on Lagwagonia.

No use for a name
Myös No Use osaa paikoittain tehdä koskettavaa musiikkia (?) ... Laulaja Tony Slyn ääni kehittynyt hienosti sitten hevi-debyytti Incogniton... Mielestäni paras levy ¡Leche con carne! on tiivistettynä raskaammalla otteella soitettua nopeaa punkkia hyvillä melodiolla, tai jotain. [mullon kiire] Loistavia biisejä esim. Justified black eye, Until it´s gone, Straigth from the jacket, Fatal Flu, Exit, Secret ja The answer is still no.

21.11.2002 No use seems to be goin more and more pop. Ja mikä ihme se oli sillä livelevyllä, että piti kaikki biisit soittaa mahdollisimman tarkasti, eikä improilulle ja kikkailulle jätetty mitään sijaa.

.

Joo ja sitten on se yks joka on maailman parhain ja päihittää nuo kaikki. Tai ei se ehkä NOFXia.
 
Viimeksi muokattu:

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Pebe...

Kas... joku on kopioinut musiikkimakuni...
NoFX tosiaan jäi pois tuosta minun listaltani, olisi kuulunut sinne heittämällä.. Myös Lagwagonia ja NUFAN:a kuuntelen paljonkin...

Voisin tässä suositella sinulla jo edellämainitsemieni bändien lisäksi muutamaa, joista varmasti pidät, todennäköisesti niitä olet kuunnellutkin.

Eli kannattaa tutustua bändeihin nimeltä I against I, No fun at all, SNFU, Goldfinger, Descendents (tämähän on hieman vanhempaa, mutta tyyliin sopivaa), Unwritten law, Swinging Utters etc.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jos et ole noihin edellisessä viestissä mainitsemiini bändeihin tutustunut, niin tutustu ihmeessä :D

Kerroppas omat vinkkisi?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok eli laitetaan nyt muutama ja editllä lisää kun mieleen juolahtaa;)

NoFX Kokonaisuudessaan suht hyvää kamaa , joskin kuten aina huonojakin biisejä löytyy.

No Fun at all loistavaa menoa varsinkin kun nuorempana kävin keikoilla muinaisessa lepakossa esim. Livenä kolahtaa ihan loistavasti, ehkäpä noista nuoruuden keikoista jäänyt nostalgiaakin;) ( hassua juurihan tuo soi taustalla)

Millecollin Oikeastaan ei muuta sanottavaa, että hyvää on ja kannattaa kuunnella.

edit: Lisätään Pennywise;)
 
Viimeksi muokattu:

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
kiitoksia, odgers.

Kyllä juuri näin. Kävinpä kuuntelemassa Wasted:ia tuossa heidän kotisivuillaan juuri äsken. En ollut ennen kyseisestä bändistä kuullut, mutta soittavat aivan loistavaa musiikkia.

Eli kiitos, mutta ei kiitos, odgers. Sait minut tuhlaamaan taas rahaa. Tilasin oitis ko. kokoonpanon "Suppress and Restrain" albumin. Ihan kuin minulla varaa mitään olisi taas ostaa :D
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme et noinkii moni vastas tohon mun Punk kysymykseen.. Ajattelin et oon suurinpiirtein ainut kuka kuuntelee enää punkkii..
Mä kuuntelen kaikennäköstä punkkia, mielialasta riippuen..
Suosikkeja on Ramonen, No Use For A name(PARAS); No Fun At all(valitettavasti lopetti), Millencolin, Bad Religion, Peruutettu, Raivopäät, Wasted, Manifesto Jukebox, No Shame ja monet muut!
Kirjoittakaa mitä punk teille merkitsee musiikkina ja aatteena..

PunkRock will never dies!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä nyt muutamia. Eivät välttämättä kaikki ole puhtaita punk-biisejä, mutta punk-artistien tuotantoa kuitenkin:

Eput: Rääväsuita ei haluta Suomeen
Kollaa Kestää: Jäähyväiset aseille, Kirjoituksia kellarista
Problems: Maanantai, Katupoikien laulu
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Ramones on omalla listallani ykkönen.
Kotimaisista Ne Luumäet oli hieno uuden aallon yhtye, samoin Ypö-5, Poko muuten on julkaisemassa Ypöjen kokoelmaa ihan lähipäivinä (luvattiin julkaista 18.1. mutta on kuulemma viivästynyt).
Ruotsinmaalta tulee mieleen semmoinen pumppu kuin Ebba Grön ja sakemanneista Die Toten Hosen on ihan hyvä.

St. Pat
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hyviä punk-bändejä:
NoFX, No Fun At All, Satanic Surfers, Rancid, No Use For a Name, Millencolin( Tiny Toons on loistava albumi) ja sitten vielä Pennywise.
Näitä kuuntelin vähän nuorempana... enää ei oikein kuulu musiikkivalikoimaani, paitsi NoFX. Don't call me white ja Please play this song on the radio ovat molemmat legendaarisia biisejä.

Niin se paras unohtui, eli Bad Religion. Aikoinaan löytyi kaikki albumit, mutta enää ei ole kuin joku hyvin vanha kokoelma, Stranger than Fiction ja tämä New America.
Voisi kyllä harkita näiden vanhojen levyjenkin hankkimista.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, ja sit mä kuuntelen myös legendaarisia vanhoja suomipunk bändejä: sensuuri, ypö-5, pelle, problems?, nollanollanolla, 013, lama yms.. Tietääkö kukaan yhtyettä Puhelinkoppi? aika kova meininki! :D
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re:

Viestin lähetti acidjam

Eli kannattaa tutustua bändeihin nimeltä I against I, No fun at all, SNFU, Goldfinger, Descendents (tämähän on hieman vanhempaa, mutta tyyliin sopivaa), Unwritten law, Swinging Utters etc.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jos et ole noihin edellisessä viestissä mainitsemiini bändeihin tutustunut, niin tutustu ihmeessä :D

Kerroppas omat vinkkisi?

Eipä minulla ole enää juuri mitään lisättävää... tarkemmin olen syventynyt oikeastaan vain ja ainoastaan näihin muutamaan Fat Wreck Chordsin bändiin. Näin äkkiseltään kun miettii, No fun at all, Bad Religion ja Millencolin taitavat olla tämän scenen ainoat ei-fattilaiset, joista olen enemmän diggaillut / jotka olen löytänyt. Täytyy pistää korvan taakse noita mainitsemiasi nimiä... juu Swingin Utters on näköjään Fatilla, mutta enpä ole tutustunut, vielä.

edit: sensuroitu
 
Viimeksi muokattu:

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Maailman paras punkbändi on Leatherface. Mielettömän upeita ja etenkin punkiksi häkellyttävän monimutkaisia ja -tasoisia sävellyksiä. Tarvittaessa löytyy suoraviivaisia anthem-kertosäkeitäkin.

Bad Religionista olen kanssa tykännyt varsinkin nuorempana kovasti. Kaikki levyt Recipe For Hateen asti löytyy, mutta sitten innostus on vähän laantunut. Pitäisi kai kuunnella noita uusiakin, jos vaikka vielä kolahtaisi.

Jello Biafran jutuista tykkään kyllä, vaikka aika paljon tyhjänpäiväisiä (siis musiikillisesti, tekstithän ovat aina rautaisia) levyjäkin mies on julki päästänyt. Jellon parhaita tuotoksia ovat Dead Kennedysin klassikko Fresh Fruit For Rotting Vegetables ja Lardin upea The Last Temptation Of Reid -albumi.

Kovaa on kolahtanut myös kotimainen 90-luvun alussa tehty progepunk tyyliin vanha CMX, vanha YUP, Dun-Delion, HC Andersen, Deep Turtle...

Ja sitten tietysti Kollaa Kestää ja muu vanha Suomi-punk, Buzzcocks, Selkkaus, Wat Tyler...
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bad Religionilta ilmestyi juuri pari päivää sitten uusi albumi: Process of belief. Olen siitä näytteitä kuullut, ja täytyy sanoa, että parannusta New Americaan verrattuna on PALJON! Tänään lähden itse ostamaan kyseisen Relifion albumin..
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
pnuk

Mitä te teinit noista pullalla lihotetuista jenkeistä... ihmetelkääpä vaikka Terveiden Käsien klassikoita 'Pissaa ja paskaa' tahi 'Mullon liian lyhyt sänky'.

No ei... kyllähän Jello Biafra on amerikan Läjä Äijälä...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: no niiiin..

Viestin lähetti acidjam
4) Social Distortion
- lähinnä uuspunkin ja Alternative Rockin yhteensulautuma..
- ei niin nopeaa, joskin vähän raskaampi kitaravalli, kuin edellämainituissa... laulavat lähinnä arkisista asioista, sekä jonkin verran jostain fiktio-osastoa hipovista asioista, joihin on vertauskuvilla piilotettu monenlaisia tärkeitäkin asioita.

- parhaita biisejä: Don't drag me down, Crown of thorns, Dear Lord.

Ei saarnaamista...mutta:
aika kaukanahan Social Distortionin levyt Mommys little monsteria lukuunottamatta punkista on. Jos siis punk käsitteenä ymmärretään kuten tavallisesti.
White light... on kuitenkin yksi hienoimmista rokkilevyistä ikinä, muuten bändin musa on mulle hivenen liian punaniskarokkia. Ja sooloilevaa Mike Nessiä kuunnellessa tulee aina mieleen, että miksei kukaan päästä sitä vessaan?

BTW. Bad Religion heitti ensimmäisen keikkansa SD:n "lämppärinä".
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun täällä nyt näyttää olevan Bad Religion -diggareita, niin huomautettakoon että täältä löytyy kehujani uudesta levystä...

Niin ja Wasted on todellakin parasta mitä Suomesta on tullut pitkään pitkään aikaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, Eli eilen kävin hankkimassa Bad Religionin The Process Of Belief albumin... Ja se on todella mahtavaa kuultavaa.. Aivan kuin vanhoina hyvinä Religion aikoina.. Religionin pari edellistä levyä on ollu mun mielestä aika sontaa, mutta nyt on taas asia meininki, ja vanhat ukot punkkaa kunnolla!! Suosittelen kyllä levya kaikille Bad Religionin ns. vanhan tuotannon ystäville..
 

fakiiri

Jäsen
Kyllä espoolainen Nälkälakko oli parasta punkkia, mitä Suomessa saattoi kuunnella 1990-luvulla. Bändi teki pari demo-tyyppistä äänitettä, jonka jälkeen Nälkälakko siirtyi telakalle.
Bändi soitti varsin rankkaa, perinnetietoista punkkia. Lyriikatkin olivat kohdallaan. Juustopäiden rumpali Jani oli ihan kummissaan, kun kuuli Nälkälakon version Yxnollaykkösen Aamuyö-biisistä.

Bändin jäsenet harrastavat tiettävästi edelleen musatouhuja, sillä huhut kertovat uusista biiseistä. Bändin jäsenet harrastavat nykyään aikapaljon kaatamista ja urheilua. Lisäksi jäseniä on bongattu eri rock-keikoilta.

Arvon punk-väki, yrittäkää jostain löytää Nälkälakon tuotoksia! On bändin tuotanto sen verran mielenkiintoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös