Puhelin!

  • 4 788
  • 42

Puhelin?

  • Työsuhdekänny

    Ääniä: 70 23,5%
  • Numero julkista tietoa, 0-20 EUR

    Ääniä: 87 29,2%
  • Numero julkista tietoa, 20-50 EUR

    Ääniä: 93 31,2%
  • Numero julkista tietoa, 50-100 EUR

    Ääniä: 15 5,0%
  • Numero julkista tietoa, >100 EUR

    Ääniä: 7 2,3%
  • Salainen numero, 0-20 EUR

    Ääniä: 9 3,0%
  • Salainen numero, 20-50 EUR

    Ääniä: 14 4,7%
  • Salainen numero, 50-100 EUR

    Ääniä: 2 0,7%
  • Salainen numero, >100 EUR

    Ääniä: 1 0,3%

  • Äänestäjiä
    298

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulipas taas äänestyksen arvoinen kysymys mieleeni... tai ehkäpä jopa enemmän gallup-tyyppinen. Puhelin, maksatko itse laskusi, jos et, onko numerosi salainen vai ei. Onko totta että anonyymit numerot ovat enemmän naisten heiniä? Siltä minusta ainakin viimeisten kokemuksien perusteella tuntuu. Jos sinulla on salainen numero niin miksi? Työsuhdepuhelimet ovat ymmärtääkseni aina julkisia? Ja vielä, jos maksat itse, paljonko se tekee per kuukausi?

Sepän puhelinlaskut maksaa työnantaja, paljonkaan en siitä kuitenkaan hyödy sen verran pienet on kulut.
 
Viimeksi muokattu:

katjuska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Useimmiten alle 20e kuussa, joskus saattaa lipsahtaa 25e:n kieppeille, mutta harvemmin sen yli. Lähinnä kai siksi, että alusta asti on pitänyt laskut maksaa itse, ei paljon naurattaisi jos postiluukusta putoaisi joku 50e lasku kuukaudessa.
Liittymän vaihdon yhteydessä minulta kysyttiin haluanko numeroni julkiseksi. Siis ei haluanko sen salaiseksi, vaan nimenomaan julkiseksi. Halusin julkiseksi. Harvemmipa tuo turhaan silti turisee.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Numero on ihan julkista tietoa ja laskut menevät hintahaitariin 0-20€. Viime lasku muistaakseni oli jotain 16,41€, joten ei paha.

Ja kyllä, maksan itse laskuni - kuten kaikki muutkin laskuni.
 

Jardaanos

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Philadelphia Flyers
Jaahas, ei minkäänlaista puhelinta ole ollut reiluun 1,5 vuoteen ja hyvin on pärjännyt ilmankin, kun sitä työnkään puolesta ei tarvitse. Jos niinkin ikävästi kävisi että jollakin olisi oikeasti jotain asiaa, niin sittenhän ne pirulaiset saavat syyn tulla käymään. Ai niin ja kyllähän tuon joutavan jauhamisen voi toimittaa nykyään tietokoneen välitykselläkin.

Ylimääräistä kuluahan sekin oli vain ja se 30€/kk siihen meni aikoinaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Salainen numero (lähinnä lehtimyyjien takia) ja laskut normaalisti alle 20 euron. Useinmiten jopa alle 10 euron.
Minulle kännykkä on siis välttämätön paha.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Sekä että

Itselläni on käytössä sekä kaksi puhelinta että kaksi liittymää. Molemmat ovat julkisia. Toinen on työpaikan kännykkä, jonka laskun maksaa työnantaja. Viimeisin lasku oli rapiat 80eur, joten paljon on työasioita puhuttu.

Toinen on sitten oma, ns. siviilikännykkäni. Tähän soittavat kaverit ja tuttavat, laskua tulee itselle kuukaudessa n 20-25eur. Oman liittymän numeroa en aivan jokaiselle tosiaankaan ilmoita, työkännykän numeron on sitten eri asia, sen voin antaakin helpommin. Saapahan olla rauhassa, kun laittaa työkännykän kiinni.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Salainen numero, 20-50e

Tässä kuussa olen puhunut about 1300min. Onneksi liittymänä on kiinteähintainen (35e/kk) 1000min/kk liittymä. Jos käyttäisin jotain 7c/min liittymää niin tämänkin kuun lasku olisi jotain satasen luokkaa.

Seurusteleminen ja eri paikkakunnalla/maassa asuminen on kallista. Viime kuussa puhelinlaskuihin meni 300e.
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Julkinen ja lasku 20-50€. Salaiseen numeroon en näe tarvetta ja ördäys-
soittojakaan ei tule kun pistän puhelimen äänettömälle pojan nukkumaan
mennessä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Työsuhdepuhelin sekä liittymä, ja kun viimeksi katsoin kuukauden saldon niin totesin, että pirun hyvä, että on.
 
Numeroni on ihan kaikkien sitä haluavien saatavissa ja laskut maksan kuulkaas ihan itse.

Puhelinlaskuni on yleensä noin 25 euron suuruinen, liittymänä toimii Tele Finlandin Pulina-liittymä. Pienempikin lasku voisi olla, sillä tuosta summasta noin 50% syntyy täysin järjettömistä ja typeristä puheluista ja viesteistä. Se nyt vaan on hauskaa soittaa pubin viereisessä pöydässä (joskus jopa samassa) istuvalle kaverille ja häntä pyytää kaljalle.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Julkinen numero, vaikka joskus (lähinnä lehtimyyjien takia) pohdin, että salainen numero voisi olla ihan hyvä jutsku..

Lasku minulle tulee tätä nykyä lähes aina kahden kuukauden välein, viimeisin maksamani parin kuukauden satsi oli suuruudeltaan ~35 euroa. Tekstariliittymä on ollut itselleni hyvä valinta, ennen yhdeltäkin kuukaudelta saattoi tulla 20-30 euron lasku, mutta liittymätyypin vaihdon jälkeen tapahtui selkeä pudotus.

Onko jatkoaikalaisilla muuten minkälaisia kokemuksia Tele Finlandin liittymistä ja palveluista? Kyseinen lafka tarjoaa vastaavaa liittymää kuin minulla nyt on jonkun verran edullisemmin kuin Elisa, mutta en ole ainakaan vielä rohjennut vaihtaa. Elisa tuntuu niin tutulta ja turvalliselta...heh.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Poison kirjoitti:
Onko jatkoaikalaisilla muuten minkälaisia kokemuksia Tele Finlandin liittymistä ja palveluista?
Allekirjoittanut on ainakin hyvinkin tyytyväinen, vaihdoin ja lasku tippui reilusti. Joten tällä hetkellä julkinen numero, laskut noin 30 euroa/kk.

Off-topic; soitteleeko tosiaan jollekin lehtimyyjä niin usein että sen takia pitää olla salainen numero? Kuulostaa oudolta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mulla ihan julkinen numero on, ja laskunkin maksan omasta pussista. Siinä se suuruudeltaan pyörii siinä 5-20 €uron välimaastossa se lasku.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaksi kännyä ja kaksi liittymää - toisessa julkinen nro (pitäisi muuttaa salaiseksi) ja toisessa salainen nro. Laskun suuruus toisessa alle 20 € ja toisessa sen päälle, summan pyöriessä 30-40 € välillä.

vlad.
 

Tuamas

Jäsen
100-250e kuussa, virma maksaa. Julkinen numero.
Tämän lisäksi on omakin liittymä, kun virma ei ulkomailla puheluita maksa.
Seurasi muuan sählyreissun jälkeen tuollainen 150e pelkästään ulkomaanpuheluita, vaikka ei mihinkään siltä reissulta pitänyt soittaa...
 
Työn vuoksi salainen numero. Laskun maksan itse ja se on suuruusluokkaa 20-40 euroa. Tele Finlandin liittymä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Numeroni on julkinen, 555-SODOMALE

Tulee etenkin krapulassa aina lätistyä...kaikkien kanssa pitää vaihtaa tiedot siitä mitä on viikon ja edellisen illan aikana tapahtunut, melkein tapahtunut. jäänyt tapahtumatta ja olisi saanut jäädä tapahtumatta. Odottelin halpaliittymään vaihtoa niin kauan kuin Soneralla oli viime vuonna se euron sunnuntaitarjous...tuli lätistyä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Firman luuli. On se kamalaa jotta maksavat laskut ja joka kuukausi vielä 20€ siitä jotta pidän ilmasta puhelinta, siis puhelinkin firmalta, kauan eläköön vallog :)
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Itse puhelin on oma, mutta liittymä on firman, joka siis maksaa laskun. Hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös