Mainos

Puhelimien kytkykaupat... kusetusta?

  • 14 140
  • 57

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Itselläni on tuollainen kytkysopimus nyt toista kertaa peräkkäin ja ei tosiaan ole mitään valittamista ollut, edes kustannusten suhteen. Nyt kun nykyinen sopimus loppuu parin kuukauden päästä, en varmaan kuitenkaan enää ota kytkyä, koska tulee loppujen lopuksi käytettyä omaa puhelinta niin vähän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutama kuukausi sitten loppui ensimmäisen kytky-kauppani kaksivuotinen jakso, eli nyt ei enää luurista maksella. Täytyy sanoa, että valittamista ei ole. Ainoa vika tässä on se, että jos on tapana vaihdella puhelinta tiheään, niin pitää sitten maksaa jäljellä oleva hinta edellisestä kytkystä, ennen kuin voi hommata uuden tilalle. Minulla ei ole tätä ongelmaa, koska tällöin vain valitsen sellaisen puhelimen, jolla uskon kaksi vuotta pärjääväni. Takuu on myöskin voimassa tuon kaksi vuotta, joten siinäkin mielessä voi olla rauhassa.

Huono homma tässä on se, että edellisessä kytky kaupassa ottamani E70 on ollut niin pirun hyvä, etten vieläkään haluaisi vaihtaa. Harmi vain, että pientä vikaa on alkanut ilmenemään ja vaihto näyttäisi olevan paikallaan. Kyseisen puhelimen qwerty-näppäimistö on ollut niin loistava, että pitänee hommata "qwertyllinen" luuri nytkin jostain. Ei vaan ole osunut tielle yhtäkään, mistä löytyisi näin hyvä näppäimistö.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muutama kuukausi sitten loppui ensimmäisen kytky-kauppani kaksivuotinen jakso, eli nyt ei enää luurista maksella. Täytyy sanoa, että valittamista ei ole. Ainoa vika tässä on se, että jos on tapana vaihdella puhelinta tiheään, niin pitää sitten maksaa jäljellä oleva hinta edellisestä kytkystä, ennen kuin voi hommata uuden tilalle. Minulla ei ole tätä ongelmaa, koska tällöin vain valitsen sellaisen puhelimen, jolla uskon kaksi vuotta pärjääväni. Takuu on myöskin voimassa tuon kaksi vuotta, joten siinäkin mielessä voi olla rauhassa.

Huono homma tässä on se, että edellisessä kytky kaupassa ottamani E70 on ollut niin pirun hyvä, etten vieläkään haluaisi vaihtaa. Harmi vain, että pientä vikaa on alkanut ilmenemään ja vaihto näyttäisi olevan paikallaan. Kyseisen puhelimen qwerty-näppäimistö on ollut niin loistava, että pitänee hommata "qwertyllinen" luuri nytkin jostain. Ei vaan ole osunut tielle yhtäkään, mistä löytyisi näin hyvä näppäimistö.

[Rankka OT]
Osta E75, mikäli nykytrendin mukainen kosketusnäyttö ei ole tarpeellinen. Käsittääkseni tuon qwerty-näppistä on kehuttu parhaaksi, joka on koskaan Nokian tehtaassa valmistettu.
Omat kokemukset kyseisestä mallista tosin vain kokeiluasteella.
[Rankka OT]
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
[Rankka OT]
Osta E75, mikäli nykytrendin mukainen kosketusnäyttö ei ole tarpeellinen. Käsittääkseni tuon qwerty-näppistä on kehuttu parhaaksi, joka on koskaan Nokian tehtaassa valmistettu.
Omat kokemukset kyseisestä mallista tosin vain kokeiluasteella.
[Rankka OT]

..Jatketaan hetki aiheesta.
Tästä täysin samaa mieltä. Omistan kyseisen puhelimen ja näppäimistöä tulee käytettyä heti jos kirjoitettava teksti on pidempi kuin yksi lause.
Ei tuolla nyt gradua viitsisi alkaa kirjoittamaan, mutta perus email- vastaaminen on todella näppärää. Näppis on jämäkkä, tosin napit tuntuivat aluksi aika pieniltä kun itse omaan aika ison käden.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oliskos jollain tietoa koska N900 tulee Elisallakin kytkymyyntiin? Ainakaan nettisivuilla ei näy vielä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Noniin, edelliseen viestiin sain aikanaan vastauksen ihan omatoimisesti - ikävä kyllä.

Miten mahtaa kaupan purku onnistua kytkyluurissa? Kysessä siis nyt N900, joka ollut 3 kertaa huollettavana viimeisen kolmen kuukauden aikana, ja nyt hajosi jälleen. Kyseinen laite ei vastaa käsitystäni laadukkaasta 500€ tuotteesta ja korjaushistoria alkaa olla surkea, siitäkin huolimatta, että laite on jo kertaalleen vaihdettu täysin uuteen. Joka kerta vika mennyt takuuseen ja nykyinenkin hajoaminen todennäköisesti sinne menee, eli syynä ei ole kovakourainen käsittely tms.

Haluaisin siis päästä eroon N900-mallista ja ottaa toisen mallisen puhelimen tilalle. Liittymääni olen tyytyväinen, se on nopea ja toimii kuten pitääkin, ainoastaan puhelimen fyysinen laatu on huono. Täytyykö edellinen kauppa purkaa ja aloittaa uusi sopimus, vai onnistuuko puhelintyypin vaihto kesken sopimukauden? Kuinkakohan vaativa tämä prosessi tulee olemaan, tuskin menee ihan kertakäynnillä Elisan liikkeeseen?

edit: Elisa-kaupassa sanottiin että tää on ihan mahdollista mutta menee tapauskohtaisesti. Myymäläpäällikkö ottaa muhun yhteyttä ja sitten katsotaan että kuinka asia etenee.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noniin, edelliseen viestiin sain aikanaan vastauksen ihan omatoimisesti - ikävä kyllä.

Miten mahtaa kaupan purku onnistua kytkyluurissa? Kysessä siis nyt N900, joka ollut 3 kertaa huollettavana viimeisen kolmen kuukauden aikana, ja nyt hajosi jälleen. Kyseinen laite ei vastaa käsitystäni laadukkaasta 500€ tuotteesta ja korjaushistoria alkaa olla surkea, siitäkin huolimatta, että laite on jo kertaalleen vaihdettu täysin uuteen. Joka kerta vika mennyt takuuseen ja nykyinenkin hajoaminen todennäköisesti sinne menee, eli syynä ei ole kovakourainen käsittely tms.

Haluaisin siis päästä eroon N900-mallista ja ottaa toisen mallisen puhelimen tilalle. Liittymääni olen tyytyväinen, se on nopea ja toimii kuten pitääkin, ainoastaan puhelimen fyysinen laatu on huono. Täytyykö edellinen kauppa purkaa ja aloittaa uusi sopimus, vai onnistuuko puhelintyypin vaihto kesken sopimukauden? Kuinkakohan vaativa tämä prosessi tulee olemaan, tuskin menee ihan kertakäynnillä Elisan liikkeeseen?

Eipä taida kovin helpolla onnistua kaupan purku enään, mutta ainahan sitä kannattaa yrittää. Melko hyvät perustelut pitää kyllä löytyä. Se, että luuri ei sinun mielestäsi ole 500€ arvoinen, ei valitettavasti taida riittää.
Kannattaa lukea/kysellä matkapuhelinfoorumilta. Esimerkiksi N97 mallin kaupanpurusita sieltä löytyy kirjoituksia, mutta niissä oli muistaakseni kyse vioista, joihin Nokia ei voinut luvata korjausta.

Ja loppuun ihan vinkkinä(tietämättä sen enempää puhelinhistoriastasi): on niitä muitakin merkkejä kuin Nokia. ;)
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eipä taida kovin helpolla onnistua kaupan purku enään, mutta ainahan sitä kannattaa yrittää. Melko hyvät perustelut pitää kyllä löytyä. Se, että luuri ei sinun mielestäsi ole 500€ arvoinen, ei valitettavasti taida riittää.
Kyllä tuo itseasiassa onnistuu, tapauskohtaisesti aina näitä kuitenkin harkitaan. Eikä se ole kyllä enää mikään subjektiivinen mielipide puhelimen laadusta, kun laitevikojen takia sitä korjataan kerran kuussa, varmasti kuluttaja-asiamies on samaa mieltä kanssani tästä. Operaattorille tärkeämpää on saada se asiakas sitoutettua liittymään, eikä mulla ole mitään ongelmaa liittymän tai kytkysopimuksen kanssa muuten ollut. Ihan samalla tavalla purkaisin kaupan tästä puhelimesta jos olisin ostanut sen kerralla.

Ja loppuun ihan vinkkinä(tietämättä sen enempää puhelinhistoriastasi): on niitä muitakin merkkejä kuin Nokia. ;)
Joo nyt lähtee HTC Desire tilaukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös