Ainakin itsellä tuli ensiksi pieni hyvänolontunne, mutta nyt jo alkoi kaikki pään sisällä pyörimään ihan eri tavalla. Tässä oli kuitenkin muutama päivä psyykattu itseä siihen, että IFK tulee vastaan - nyt sitten koko paletti sekosikin ihan täysin. Olisi varmaan ollut Bluesillekin parempi, että vastus olisi ratkennut jo tänään - nyt pitää odottaa tiistaihin asti sitä, kumpi tulee vastaan. Ilves ja Pelicans on kuitenkin aivan täysin erilaisia nippuja - Ilves pelaa ilman selkeää pelisysteemiä hyvin paljon hengen, yksilötaidon ja maalivahdin varassa, kun taas Pelsuilla on selkeä systeemi, jonka toteuttamisen ongelma on materiaalin puute. Sinäänsä kokisin Pelsut helpommaksi Bluesille, koska siellä ei vaan leveys riitä kahden samantasoisen "pelikirjan" taistelussa. Ilveskin pitäisi kaatua helposti, mutta on joko paljon vaikeampi tai helpompi kuin tuntuu - hyvin vaikea joukkue pelata vastaan taktista kautta, mutta materiaalienkin vertailussa Blues on edellä. No, kummankin pitäisi kaatua, mutta ei vielä tiedä, kumpi pitäisi kaataa - olisin tähän kaivannut jo vastauksen.
Olennaista nyt tässä vaiheessa on se, että pystytäänkö tämä "helpotus" käsittelemään oikein. En usko sen olevan ongelma, mutta jotenkin vaan jätkien pitäisi saada ajatus kasattua enemmän siitä "ei kohdatakaan IFK:a" siihen, että "nyt kaadetaan Pelicans/Ilves". Ainakin itse olen jo henkisesti välierissä, toivottavasti vaan jätkät tajuaa sen, että tilanne ei sitä ole. Itse en pysty ainakaan vielä tätä IFK:n tippumista nollaamaan ja keskittymään johonkin muuhun, olin jo psyykannut itseäni IFK-sarjaan. Luotan kuitenkin Petuun ja jätkiin siinä, että ensi perjantaina on taas joukkue latautunut siihen, mitä tulee.
Mutta tosissaan mielenkiintoisia aikoja eletään. Kaikki kääntyi ihan päälaelleen, perjantaina mennään taas.