Pudotuspelit – kevät 2024

  • 154 988
  • 1 338

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Vaikka Roineella ei jalka riittäisi ylöspäin niin se on pelaaja joka voi pelastaa maaliviivalta juuri sen yhden tarvittavan tilanteen tai estää maalin syntymisen vastustajalle hyvin ajoitetulla peitolla.
Onhan se kaikesta huolimatta varmaan myös henkisellä puolella hyvä johtaja, tuskin se muuten monessa paikassa olisi ollut kapteenina.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Tänään olisi elintärkeää välttää jatkoaika. Kahdessa edellisessä jatkoaikapelissä meillä on bensa selkeästi ollut lopussa ja IFK on pystynyt kestämään rasituksen paremmin.

Jos kuitenkin jatkoajalle mennään, tulisi vain yrittää painaa täyttä kaasua eteenpäin ja pyrittävä ratkaisemaan peliä rohkeasti kotiyleisön edessä varovaisuuden ja liiallisen peruuttelun sijaan. Sitten jos omiin helähtää, niin ainakin yritettiin. 3. pelin jatkoajalla huomasi, mitä IFK:lle kävi, kun se ryhtyi ylimitoitetun selkeästi varomaan virheitä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tänään olisi elintärkeää välttää jatkoaika.
Todellakin. Mulla on monta sataa euroa kiinni erilaisissa vedoissa HIFK:n voitolle, eri maalieroilla jne.

Jatkoaika olis pahin, vituttaisi jos oma jengi häviää ja samalla menee myös rahaa hukkaan.
Tosin koska yleensä tulokset menevät juuri toisin kuin mun vedot niin Pelicansila on todellakin tänään mahdollisuus voittaa!
 

Puupaavola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Legendaarinen 7.peli Lahessa, mahtavaa! Nyt turkoosi yleisö meteliä halliin saa..na! Tän pitää olla ilkeä paikka pelata tänään ja aina. Kaikki peliin, rohkeasti. Jos sillä tänään hävitään, niin IFK ansaitsee voittonsa.
 
Suosikkijoukkue
Pelimannet idästä, Pelicans, FC Bayern
Toivon itse viihdyttävää seiskapeliä missä verkko heiluu, eikä vain varmistella. Kunhan saisi löydettyä pelaamisen rentouden jostain, eikä jää epäröimään vaikeissa tilanteissa. Toisaalta tämä Pelicans-joukkue mun mielestä osaa pelatakin vähän jännittyneessä tilassakin.​
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Tosin koska yleensä tulokset menevät juuri toisin kuin mun vedot niin Pelicansila on todellakin tänään mahdollisuus voittaa!
Mä käytin myös samaa antimidaan taktiikkaa!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Naruranne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Odotin ennen sarjaa tunteiden täyteistä ja maalirikasta sarjaa. Aivan pirun tylsä sarja ollut 1. pelin jälkeen. Ifk:n pelikirja tällä hetkellä aivan samaa kaavaa noudattaa. Pitkää päätyyn vaan ja tukotetaan keskusta. Ei kovin viihdyttävää, mutta nähtävästi toimivaa meitä vastaan.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Onnittelut Lahteen! Seitsemän ottelun sarjasta menee aina parempi joukkue jatkoon. Hienosti Pelsu kasasi itsensä ”sulamisen” jälkeen.

Tsemppiä loppukevääseen Lahteen!
 

Yukon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huh huh.. Ei enää edes palstaa jaksanut katsoa 3-2 maalin jälkeen kun olin jo aivan valmistautunut tappioon. Ja niin olin myös ennen ottelun alkua, usko jengiin oli sulamisen jälkeen aivan nollassa. Aika monet haukkumisviestit sai täältä tämän loppusarjan aikana lukea.

Varsinkin viime kaudella jengistä puhuttiin täällä tillilijajenginä, eikä sen termin käyttö oo mun mielestä nytkään kaukaa haettua. Ihan uskomattoman sitkeä ja hieno porukka, Stora-Lassen ja kumppaneiden johdolla.

Kyllähän tää sarjan voitto tuntuu tälleen sata kertaa paremmalta mitä olis sweeppauksen jälkeen tuntunut. Aivan sanoinkuvailematon fiilis tällä hetkellä..

Ei oo ollu Pelicansilla voitetun puolivälieräsarjan jälkeen ollut tapana hävitä välieriä, eikä tuu olemaan tänäkään keväänä. Nyt mennään päätyyn asti, tää on se kausi!
 

Kankolan Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Herranen aika mikä sarja ja mikä päätös sille. Oli ihan pakko pitää jopa pieni tauko palstalta kun ahdisti niin saatanasti ennen ottelua ja oikeastaan ottelun aikanakin. Eliniänodote lyheni varmaan muutaman vuoden, mutta oli se sen arvoista. Ihanaa Pelicans, nyt mennään päätyyn asti !
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kyllä tuon kokeilun jälkeen mä palauttaisin Haatanen - Shnarr - Horky -ketjun entiselleen, mitä se eilen kolmannessa erässäkin oli. Toivoisin myös, että Tyrväinen saataisiin vielä pelikuntoon ja "nelonen" muotoon Aaltonen - Tyrväinen - Enlund, joka olisi todellinen play off -nelonen: samaan aikaan sekä hämmennykseen että maalintekoon pystyvä. Isoimmaksi kysymysmerkiksi jää sitten Vilenin kentällinen. Tällä hetkellä näkisin että pudotuspeleissä on Tukiaisesta enemmän hyötyä kuin Jämsenistä, mutta viisaammat päättää - onneksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuten IFK:kin sen huomasi, kärppämäinen (tai marjalatelainen, kummin vain) pelityyli toimii Pelsua vastaan aivan hemmetin hyvin. Ajetaan pelin flow ja tunne ensin alas ja sitten vain ohjaillaan peliä laidoille ja annetaan kaverin neppailla UJ-tason höntsää selkä hieman suorana ilman todellista maalinteon vaaraa.
Sitten kun on vähän hyvänolon tunnetta puserossa ja selkä noussut sopivasti pystyyn, niin isketään vastaan ja viedään puolustusta aivan 100-0, kun ottava osapuoli tulee puolihöntsällä pelaamaan maalinedustaa.
Tästä juuri ja juuri selvittiin kuivin jaloin. En sanoisi, että kovin hyvin arvosanoin. Paljon riittää parannettavaa. Yllättäen Kärppä pelaa kärppää hieman vielä paremmin, joka kuten sanottua, puree vähän liiankin tehokkaasti Pelsun pelitapaa vastaan tylsyttäen parhaan terän hyökkäyksestä.
Tähänpä sitä täytyisi löytää eväät tulevaan sarjaan. Jos tässä vaiheessa on hermot riekaleina, niin tiedä sitten mitä se on seuraavan sarjan jälkeen, kun tämä sama saaga jatkuu, mutta vielä nextillä levelillä.
Jos jotakin hyvää tästä IFK sarjasta halutaan etsiä, niin sanoisin että lähtökohtaisesti melko hyvin pitäisi valmistaa kärppäsarjaan juurikin siitä syystä, että tällaista pelitapaa vastaan ollaan nyt saatu kohtuu hyvin treeniä. Nyt vain sitten videoita kelaamaan ja keksimään lääkettä tämän sarjan lukkojen avaamiseen!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös