Pudotuspelit – kevät 2024

  • 155 007
  • 1 338

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Liigaa muuten vitutta aivan järjettömästi, kun Pelicans kaataa finaalissa Jukurit suoraan neljässä pelissä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Liigaa muuten vitutta aivan järjettömästi, kun Pelicans kaataa finaalissa Jukurit suoraan neljässä pelissä.
Tästä eteenpäin koko järjestelmä lyö hirvittävää poikittaista ja jokaisessa Pelicansin pudotuspeliottelussa on tuomareina Mikko Kaukokari ja Aleksi Rantala.
 

Jahva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei näytä montaa paikkaa olevan vapaana lauantain peliin. Ei lähelläkään kipurajaa
Mutta kelle nämä liput menevät? Painetta tilillä omaaville kevään gloryhuntereille vai niille, jotka ovat koko kauden olleet mukana ja olettaen äännekkäämpää osaa katsojakunnasta?

Onko riskinä, että kotikentällä ei olekaan niin euforinen tuki katsomosta kun kaikilla katsojilla ei ole mahdollista otteluihin osallistua?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Liigaa muuten vitutta aivan järjettömästi, kun Pelicans kaataa finaalissa Jukurit suoraan neljässä pelissä.
No jep. Muistan kun viime keväänä valtakunnan lehdistössä päiviteltiin kuinka nyt jää paljon rahaa ja näkyvyyttä saamatta kun joka toinen finaaliottelu pelataan piskuisessa Lahen hallissa sen sijaan että finaalisarja pelattaisiin koko Suomen tapahtumakeskipisteessä Tampereella loppuunmyydyllä Nokia-Areenalla.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mutta kelle nämä liput menevät? Painetta tilillä omaaville kevään gloryhuntereille vai niille, jotka ovat koko kauden olleet mukana ja olettaen äännekkäämpää osaa katsojakunnasta?

Onko riskinä, että kotikentällä ei olekaan niin euforinen tuki katsomosta kun kaikilla katsojilla ei ole mahdollista otteluihin osallistua?
Ollaan tätä menoa Liigan oma Toronto Maple Leafs jonka yleisö on täynnä vain hiljaisia liikemiehiä.
 

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Vaikka se tietysti yksittäistä kannattajaa saattaa harmittaa, niin sehän nyt vaan olisi tyhmää rahastaa liian vähän. Jos halli myydään näillä hinnoilla loppuun, niin se on oikein hinnoiteltu.

Näen myös niin, että osaltaan tämä on panostuksen tuotto: satsattiin joukkueeseen -> mennään playoffseihin -> saadaan hyvät massit.

Pelicansia ei pääse syyttämään siitäkään, etteikö se olisi satsannut tienaamiaan rahoja. Saattaapa vielä monen kohdalla laittaa harkitsemaan kausarin ostoa, jolloin dynaamisesta hinnoittelusta pääsee ja pleijaritkin näkee edullisemmin.
 

Radiomäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans...ja aiemmat Kiekkoreippaan jälkeläiset
Hyvän hintaiset on liput seisomaankin... Voisiko nyt näillä hinnoilla sopia, että ne kannatusliput pyörii jokaisella pelitauolla, mutta ei ainakaan silloin kun peli pyörii seisomakatsomon päädyssä. Viidelläkympillä odottaisin näkeväni livenä ihan otteluakin? Kannattaa voinee huutamalla ja laulamalla pelin ollessa käynnissä. Ne isot liput kun blokkaavat tehokkaasti näkyvyyden kentälle kymmeniltä katsojilta...
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvän hintaiset on liput seisomaankin... Voisiko nyt näillä hinnoilla sopia, että ne kannatusliput pyörii jokaisella pelitauolla, mutta ei ainakaan silloin kun peli pyörii seisomakatsomon päädyssä. Viidelläkympillä odottaisin näkeväni livenä ihan otteluakin? Kannattaa voinee huutamalla ja laulamalla pelin ollessa käynnissä. Ne isot liput kun blokkaavat tehokkaasti näkyvyyden kentälle kymmeniltä katsojilta...

En pidättelisi hengitystä
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Hyvän hintaiset on liput seisomaankin... Voisiko nyt näillä hinnoilla sopia, että ne kannatusliput pyörii jokaisella pelitauolla, mutta ei ainakaan silloin kun peli pyörii seisomakatsomon päädyssä. Viidelläkympillä odottaisin näkeväni livenä ihan otteluakin? Kannattaa voinee huutamalla ja laulamalla pelin ollessa käynnissä. Ne isot liput kun blokkaavat tehokkaasti näkyvyyden kentälle kymmeniltä katsojilta...
Älä nyt, saat fanaattisimmat fanit kimppuusi tällä (väärällä) mielipiteelläsi. /s. Siellä joku gorilla rupee huutelee sulle "Ne liput pysyy ylhäällä" ja haukkumaan pelleksi kun joku kritisoi tuota :D
 

Radiomäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans...ja aiemmat Kiekkoreippaan jälkeläiset
Älä nyt, saat fanaattisimmat fanit kimppuusi tällä (väärällä) mielipiteelläsi. /s. Siellä joku gorilla rupee huutelee sulle "Ne liput pysyy ylhäällä" ja haukkumaan pelleksi kun joku kritisoi tuota :D
No tämä vaarahan tässä on... Ehkä sen kestän.
Sinänsä minulla ei ole mitään niitten lippujen heiluttamista vastaan. Antaa pyöriä vaan fanikatsomossa!!!, komealtahan se näyttää. Ongelma tulee siitä, että Iskulla ei ole varsinaisesti omaa fanikatsomoa, vaan koko seisomakatsomo on yhdessä kulmassa. Tällöin ei oikein voi valita haluaako olla katsomassa vai kannattamassa, kaikki ovat samassa kulmauksessa ja liput peittävät myös yläkatsomon näkyvyyttä.
Toinen ongelma on se, että lippuja pyörittävät n. 10-v. pikkupojat, joilla ei välttämättä ole tilannesilmää milloin liput eivät muita häiritse (ja itse pyörittäjähän näkee matsin lippunsa alta). Toinen asia (joka onneksi on parantunut) on ne pienet liput sähköputkiin kiinnitettynä. Nekin ovat tosi nuorten ja innokkaitten fanien käsissä ja viuhtominen sitä luokkaa, että itse olen kädellä pariin otteeseen blokannut keppiä pois kasvoistani. Yhden kerran ollut todistamassa kun keppi osui takana seisonutta silmään ja iloinen verenpurkaumahan siitä aiheutui silmään.
Faniryhmälle siis toivetta metelin ja kannatuskulttuurin hyvästä jatkamisesta, mutta samaten myös pientä briiffinkiä lippupartiolle kanssakatsojien huomioimisesta
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
No tämä vaarahan tässä on... Ehkä sen kestän.
Sinänsä minulla ei ole mitään niitten lippujen heiluttamista vastaan. Antaa pyöriä vaan fanikatsomossa!!!, komealtahan se näyttää. Ongelma tulee siitä, että Iskulla ei ole varsinaisesti omaa fanikatsomoa, vaan koko seisomakatsomo on yhdessä kulmassa. Tällöin ei oikein voi valita haluaako olla katsomassa vai kannattamassa, kaikki ovat samassa kulmauksessa ja liput peittävät myös yläkatsomon näkyvyyttä.
Toinen ongelma on se, että lippuja pyörittävät n. 10-v. pikkupojat, joilla ei välttämättä ole tilannesilmää milloin liput eivät muita häiritse (ja itse pyörittäjähän näkee matsin lippunsa alta). Toinen asia (joka onneksi on parantunut) on ne pienet liput sähköputkiin kiinnitettynä. Nekin ovat tosi nuorten ja innokkaitten fanien käsissä ja viuhtominen sitä luokkaa, että itse olen kädellä pariin otteeseen blokannut keppiä pois kasvoistani. Yhden kerran ollut todistamassa kun keppi osui takana seisonutta silmään ja iloinen verenpurkaumahan siitä aiheutui silmään.
Faniryhmälle siis toivetta metelin ja kannatuskulttuurin hyvästä jatkamisesta, mutta samaten myös pientä briiffinkiä lippupartiolle kanssakatsojien huomioimisesta
Joo, oon samaa mieltä. Tätä keskustelua on vaan hieman vaikea käydä, sillä siihen ei tunnu löytyvän ratkaisua, joka tyydyttää sekä kasuaaleja, ja tosifaneja samaan aikaan. Itse olen sitä mieltä, että niitä isoimpia lippuja ei tarvitsisi heiluttaa pelin ollessa käynnissä. Ne blokkaa just siihen maalin eteen. Tällä kaudella pari maalia mennyt ohi just tämän takia. Ja tähän on yleensä jotkut tosifanit vastannut vaan että "mee istumaan" tai "mene sinne ylemmäs". No, sieltä ihan ylhäältäkin maalin eteen nuo blokkaavat.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Jukureiden liput 17-38 euroa. Mitenköhän Liiga nämä hinnat määrittelee, jos siis pitää paikkansa, että Liiga nämä määrittelee.
Jos siel ois meidän kaltaiset hinnat ei siellä ees kävisi ketään, muutenkin vaikeuksia saada ihmisiä hallille Mikkelissä.
 

JaromirLager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jossain muistan Pöyhösen joskus kehuneen Pelicansin olevan niin ketterä ja muuntautumiskykyinen organisaatio, että tarvittaessa lähdettäsiin noita yläkatsomoiden penkkejä ruuvailemaan vaikka yöllä irti ja palauttamaan seisomakatsomoiksi jos alkaa näyttämään siltä, että kysyntää olisi halliin yli kapasiteetin. Itse ilmoittautuisin noihin talkoisiin vaikka samantien mukaan. Toki ymmärrän että oli varmaankin aika lailla kieli poskessa ja pilke silmäkulmassa heitetty kommentti. Käytännössä olisi myös varmaan melko lailla mahdotonta toteuttaa tuo, kun ihmsillä kausareita noille paikoille jne.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Jukureiden liput 17-38 euroa. Mitenköhän Liiga nämä hinnat määrittelee, jos siis pitää paikkansa, että Liiga nämä määrittelee.
En tiedä mistä tuo tornihuhu hinnoittelusta on lähtenyt, mutta kyllä minä väitän ekalla kiekalla joukkueiden ihan itse hinnoittelevan liput, kun tulotkin menee joukkueille suoraan. Toisella kiekalla liiga määrittää hinnat ja nämä menevätkin sitten yhteiseen pottiin, tässä uskossa ainakin itse olen.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Oudolta sekin kuullostas jos liiga määrittelisi pääsylippujen hintoja järjestävän organisaation puolesta vaikka yhteiseen pottiin lipputulot meniskin.
Kai nyt kaikki saa tuotteensa itse hinnoitella ja maksava yleisö sitten itse päättää ostaako "elämys" tuotteen.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Käsittääkseni vielä puolivälierissä seura saa päättää itse hinnat ja kaikki tuotot tulee omaan kassaan.
Näin se on ollut jo melko kauan. Tämän lisäksi puolivälierissä pelimatkat ynnä muut kulut jokainen seura maksaa omasta kassastaan.
(välieristä alkaen Liiga maksaa seurojen matkakulut).
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näin se on ollut jo melko kauan. Tämän lisäksi puolivälierissä pelimatkat ynnä muut kulut jokainen seura maksaa omasta kassastaan.
(välieristä alkaen Liiga maksaa seurojen matkakulut).
Kärppiä vastaan jos olisi päädytty lentämään puolivälierävaiheessa, niin aika muhkeä kulusiivu olisi tullut jos olisi game seveniin menty. Tuskin myöskään olisi Kärpätkään myynyt näillä hinnoilla ainakaan arkipelejä täyteen. Eli taloudellisesti IFK on kyllä optimivastus. Toki jotain Jukureita vastaan olisi paljon helpompi mennä jatkoon.
 

SSAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos jollain on tarvetta kohtuu hintaiselle lippuparille (2 kpl) Nordikselle 22.3. Katsomoon E3 niin laittakaapa yv:tä tulemaan.

Jäi ylimääräiseksi kun tulikin alakatsomoon töiden kautta toiset tiketit. Mikäli tämä on kielletty viesti täällä niin olen pahoillani ja modet poistakoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös