Provoketju

  • 183 184
  • 2 410
Tila
Viestiketju on suljettu.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Playmaker
Eihän Romppanen missään vaiheessa maininnut "tammer Vorssaa" tähän mainittuun kaksiosaisten paikkakuntien kategoriaan.
Lähdenpä tähän lapsilleni tuttuun leikkiin mukaan. Minä en missään vaiheessa maininnut Romppasen maininneen, (etkä sinä maininunut minun maininneen Romppasen maininneen, jne jne).

Tylsemmin ajatellen minä kyllä tulkitsin Romppasen "itse keksimälläsi tyylillä"- viittauksen koskevan tammer Vorssa -> ala Härmä yhteyttä ja ajttelin että onpa höpsö kirjoittaja kun ei huomaa mitä eroa noilla on. Siis tulkitsin, kaikki ei ole aina kirjaimellista. Jos Romppanen ei tuota tarkoittanutkaan niin mistä ihmeestä hän sitten repäisi että BitterX kirjoittelisi kaksiosaisia paikkakunnan nimiä tuollaisella tyylillä, ennusti?

Vanteen kiristämisestä en tiedä, mutta tämä on provoketju. Vight club on pelleilyä.

Ja lukutaitonsa aiemmin osoittanut 58, mikä ihmeen VV?

PS. Silloin kun kävin koulua niin jotkut oikeasti kävivät siellä isin traktorilla. Minä kuljin villarilla. Tota saapasjuttua en tajunnut, onko se joku vetissi-viittaus?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti sopuli
Mee siinä kuuntelemaan sitä pimppiteknoa! Kyllä pissikset tykkää, kun luukutat teini-Corollalla niin, että takalasi meinaa lentää irti.
Arnold astui jyrsiän hännälle (tai liiskasi Toyotalla sen pikkuveljen).


Hauskaa muuten kuinka muista huomaa kuinka ovat vetäneet herneen jonnekin. Omat vastukset provoihin puolestaan ovat analyyttisiä. Ainoa tunnetila joka niihin liittyy on lievä huvittuneisuus siitä kuinka paljon viksumpi onkaan kuin muut.

PS. Tappara kahvaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Twite
Ainoa tunnetila joka niihin liittyy on lievä huvittuneisuus siitä kuinka paljon viksumpi onkaan kuin muut.

Mikäs ero on tunnetilalla ja tunteella? Entäs tahtotilalla ja tahdolla? Kaikenlaisia paskasanoja ihmiset ottavatkin käyttöönsä, kun eivät viitsi omilla aivoillaan ajatella.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Twite

"itse keksimälläsi tyylillä"-

Minulle puolestaan jäi mielenkiintoista keskusteluanne seurattuani epäselväksi, onko kyseessä täytekeksi vai pipari-tyyppinen valmiste?

Viestin lähetti Twite

Vanteen kiristämisestä en tiedä, mutta tämä on provoketju.

Tarkennusta tähänkin, kiitos. Alumiinivanne tai peltivanne?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Senior
Minulle puolestaan jäi mielenkiintoista keskusteluanne seurattuani epäselväksi, onko kyseessä täytekeksi vai pipari-tyyppinen valmiste?



Tarkennusta tähänkin, kiitos. Alumiinivanne tai peltivanne?

Sä oot äijä liian vanha tänne. Parempi, että kannat huolta vaan eturauhasen toiminnasta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Senior
Tule Sinä sitten kommentoimaan, kun pussisi ovat laskeutuneet.

Kyllä se lääkäri jo yläasteella totesi käsikopelon perusteella, että hyvät ovat. Sullako on pussitkin laskeutuneet? Mulla pelkät kivet.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Senior
Täytekeksi vai pipari-tyyppinen valmiste?
Alumiinivanne tai peltivanne?
En osaa vastata sillä noissa molemmissa tapauksissa vain toistelin muiden sanoja ajatellessani toisten aivoilla.

Sen vaan sanon että alumiinivanteisella autolla on helpompi saada piparia.

Ja senkin vielä sanon että onpa tuon jyrsijän tunnetila kiukkuinen. Ei toisaalta ihme jos kerran yläasteella on joutunut kopeloijan kohteeksi. Meitä kopeloitiin ala-asteella.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Poika my arse

Narrien tv-mainos veti taas pohjat. Naftaliinista kaivettu vanha slogan "poikaa ei jätetä" ontuu pahemman kerran. Eikö "pojan" pitäisi ensin olla hallussa ennen kuin sen edes voi jonnekin jättää? Jos en väärin muista niin "poika" on tällä hetkellä napapiirillä. Toisaalta tänä vuonna ei harrastettu paskanjauhantaa tyyliin nuorennusleikkaus, siihen ilmeisesti viime vuonna kuluttajansuojaviranomainen puuttui ja joka poiki varoituksen harhaanjohtavasta mainonnasta.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Twite
Arnold astui jyrsiän hännälle

Jyrsiä on verbi eli teonsana.
Jyrsintää suorittava tekijä kirjoitetaan j:llä - jyrsiJä.

Kiinnitettään siis huomiota näihin hyvin yksinkertaisiin asioihin! Ei nukuta äidinkielen tunneilla!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti Yläpesä
Jyrsiä on verbi eli teonsana.
Jyrsintää suorittava tekijä kirjoitetaan j:llä - jyrsiJä.

Kiinnitettään siis huomiota näihin hyvin yksinkertaisiin asioihin! Ei nukuta äidinkielen tunneilla!

Onko keihäänheittäjäkin siis nykyään keihäänheittäJä?


JääkiekkoiliJa
JalkapalloiliJa
KansanedustaJa







Mika Helkearo on Vorssan kaikkien aikojen legendaarisin jääkiekkoiliJa...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti BitterX
Onko keihäänheittäjäkin siis nykyään keihäänheittäJä?


JääkiekkoiliJa
JalkapalloiliJa
KansanedustaJa


Ei!
JääkiekkoiliJa jyrsii jääkiekkoja
JalkapalloiliJa jyrsii jalkapalloja
KansanedustaJa jyrsii kansanedustajia

Sitä paitsi Alpo Suhonen on Mika Helkearoa kovempi sälli.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Yläpesä
Kiinnitettään siis huomiota näihin hyvin yksinkertaisiin asioihin! Ei nukuta äidinkielen tunneilla!
Pahus. Ja sattuipa vielä tällaiselle perseeseen puraistulle kieliopin ystävälle. Selittelynä tahdon painottaa että tänään aamulla olin kirjoittanut ko sanan oikein, mutta eihän sitä kukaan huomaa koska edeltävässä lauseessa mainitaan 'pipari'.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Twite
Pahus. Ja sattuipa vielä tällaiselle perseeseen puraistulle kieliopin ystävälle. Selittelynä tahdon painottaa että tänään aamulla olin kirjoittanut ko sanan oikein, mutta eihän sitä kukaan huomaa koska edeltävässä lauseessa mainitaan 'pipari'.

Ja-sanalla ei aloiteta lausetta.
Että-sanan eteen tulee pilkku sen aloittaessa sivulauseen.
Ko pitää olla ko. (siis piste perään)
Koska-sanan eteen tulee pilkku sen aloittaessa sivulauseen.

Eipä lueta niitä Jääkiekko-lehtiä siellä äidinkielentunneilla!
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
teoriaa

Kuten tiedätte pelipaidoissa on ommellut kankaanpalat, joissa on pelaajan nimi. Suomenmaassa ei ole kovinkaan montaa yritystä, jotka tekevät näitä lappusia, ainakaan pääkaupunkiseudulla. Fontin koko, väri yms ovat tarkkaan määrätyt joten seuroilla ei juurikaan ole resursseja/ tarvetta palkata työntekijää tähän hommaan.
Siellä liikkuu ihan kivoja nimiä, varmaankin jopa yllätyksiä pakataan lähetettäviksi joukkueille. Yllätyksiä kannattajille ei joukkueille. (huom. monikko)
Olisihan se ihan hirmu jänskää, JOS sattuisi olemaan kaveri duunissa tälläisessä firmassa, ihan vaan teoriassa.
Olisi varmaan ihan kivaa kaljanjuonnin yhteydessä keskustella omien sekä naapurien lätkäjoukkueista ja mahdollisuuksista.

o o
Ü
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: teoriaa

Viestin lähetti Target

Olisi varmaan ihan kivaa kaljanjuonnin yhteydessä keskustella omien sekä naapurien lätkäjoukkueista ja mahdollisuuksista.

NOT! Mieluummin luen nekin jutut Jatkoajasta, koska silloin kokoonpanokeskustelut ovat asiantuntijatasolla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti VH87
Siis ootsäkin Preda hurri???

No eikö IFK:n fanit aina yleistetä jullihurreiksi? Ajattelin tällä kertaa tehdä tuon yleistyksen teidän muiden puolesta, ettei teillä muilla tärvelly siihen kallista työaikaa.

Tosin en minä kylläkään oikein kunnolla osaa ruotsia edes puhua, mutta tuohan taitaa olla hyvin yleinen ilmiö meidän svenska talande rannikko folkin parissa? Vi som tycker kulkea med spåra.

En gång i Savolax på keikka, någon pyysi, att jag ska spela Eikka.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti varjo
Niin tai näin, erityisesti minua ihmetyttää Jatkoajan itkuvirsiosaston miltei täydellinen hiljaisuus satojen lasten kuoleman yhteydessä. Noh ihmishenki on eriarvoista, eritoten jos kyseessä on muu kuin suomalainen ihminen. Hupaisaa jokatapauksessa, joskin täysin odotettavaa,

Mitämitä, eivätkö ihmiset ole antaneet varjolle tämän viikon huomioannosta, kun pitää itse yrittää käynnistää fleimisota, kun se ei käynnistynytkään itsestään, vaikka kaikki merkit olivat ilmassa? Varjo, sinut on huomattu, voit antaa sen ketjun olla rauhassa. Tuskasi on nähty. Minä näin vuoksesi kaiken tämän vaivan ja vastasin jopa ihan toisessa ketjussa, joten verta ja hikeä on vuoksesi vuodatettu. Sitäpaitsi on ihan kamalaa, kun siellä kuoli lapsia. Jos kaikki kuolleet olisivat olleet yli 20v, niin olisin kirjoittanut, että hyvä, päästiin niistäkin ryssistä.

Edit. hieno asia tämä provoketju.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Viestin lähetti Predator
Tosin en minä kylläkään oikein kunnolla osaa ruotsia edes puhua, mutta tuohan taitaa olla hyvin yleinen ilmiö meidän svenska talande rannikko folkin parissa? Vi som tycker kulkea med spåra.

En gång i Savolax på keikka, någon pyysi, att jag ska spela Eikka.

Sama täällä Hra Predator. Olen melkein puhdas suomenruotsalainen ja sukunimeni kuullosta rikkaalta ja elitistiseltä. Silti en ole ikinä sanonut lausetta joka olisi pelkästään ruotsia.

Vittu Jan, var är erkkan? -Det där uppe på ylähyllä, vittu.

Kaiken lisäksi kaikki kaverit haukkuu rantaruottalaiseksi tai hurriksi.

Farssan ge lite massi, jag vil ha mera mässy.

Vittu de vad bra matsi. -Joo och Karalahti ger vitun fina pommi.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Köntsä
Sama täällä Hra Predator. Olen melkein puhdas suomenruotsalainen ja sukunimeni kuullosta rikkaalta ja elitistiseltä. Silti en ole ikinä sanonut lausetta joka olisi pelkästään ruotsia.

Vittu Jan, var är erkkan? -Det där uppe på ylähyllä, vittu.

Kaiken lisäksi kaikki kaverit haukkuu rantaruottalaiseksi tai hurriksi.

Farssan ge lite massi, jag vil ha mera mässy.

Vittu de vad bra matsi. -Joo och Karalahti ger vitun fina pommi.

Äärrettömän huono provo!
Ollakseen suomenkileinen yritit sentään suhteellisen hyvin.
Jatka harjoituksia!
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Viestin lähetti Svante
Äärrettömän huono provo!
Ollakseen suomenkileinen yritit sentään suhteellisen hyvin.
Jatka harjoituksia!

Surullisinta tässä on se että olen oikeasti ruotsinkielinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös