Tärkeintä minulle oli, että joukkue voitti ja kaikki pelaajat pelasivat aivan loistavasti. Eivät he muuten olisi nyt maailman kolmanneksi paras U-20 joukkue.
Viestin lähetti Pakkipari
Niin ja näillä HIFK:n kannattajien vuolailla kehuilla ei ole mitään tekemistä sillä että Petrell on juuri HIFK:n pelaaja. Ilman niitä oman joukkueen värisiä laseja tulos olisi varmasti jonkin verran erilainen.
Minä olen sanonut jo aikaisemmin, että niillä värilaseilla on myös tottakai väliä. Tietenkin sitä tulee seurattua HIFK pelaajien tekemisiä eniten. Kuitenkin suurin syy miksi pidän hänen pelityylistään on se, että se miellyttää eniten minun silmääni näistä pelaajista. Hänen pelityylissään on sitä vanhaa kunnon HIFK henkeä, rämäpäisyyttä ja värikkyyttä joka ei jätä ketään kylmäksi. Tuollaisen pelityylin takia olen joskus HIFKiä alkanut kannattamaankin.
Toisaalta ymmärrän, ettei se teidän JYP fanien silmää miellytä niin hirveästi, koska Petrell suurimmaksi osaksi taklailee eikä kahvaa. Teidän silmäänne varmaan miellyttää enemmän nämä kahva-Keijot joita SM-liigassa on nykyään pilvin pimein harmaana massana.
Miten HIFK:n kannattajan silmää Valtteri "Ilarin pikkuveli" Filppulan esitykset näyttivät? Entä Lepistön, Marjamäkeä unohtamatta?
En olisi ikinä uskonut, että Filppula pelaa näin hienot kisat vaikka joitain odotuksia minulla hänen kohdallaan oli, en ihan tämmöistä odottanut. Aivan uskomattoman hienoa peliä ja mahtavia yksilösurituksia, eikä kovakaan peli tuottanut tuskaa.
Lepistölle ihan samat sanat kuin Filppulalle, eli ihan uskomattomat kisat ja puolustajien pistepörssin voitto.
Marjamäen pelityyli on aika paljon samanlainen kuin Petrellillä. Pidän myös yhtälailla Masin pelistä ja toivottavasti hänet nähdään joskus HIFK:ssä. Plussat menee kuitenkin siitä syystä Lennulle, että hän on pelannut koko ikänsä HIFK:ssä ja pelaa tälläkin hetkellä.
Jos kerran Petrell oli joukkueen parhaimpia pelaajia niin varmastihan tällöin mies draftataan ensimmäisten suomalaisten joukossa. Sitä ennen Petrell takoo tehoja oikein olan takaa liigassa? Tulevaisuudessahan jo se selviää. Ensi keskiviikkona tarjoutuu minullekin tilaisuus katsastaa niitä otteita.
Itselleni maajoukkueissa ei ole mitään seura ajatuksia mukana. Niin ja Bergenheim oli myös huono tässä turnauksessa.
Bergenheim pelasi pisteiden valossa alle omien odotusteni, mutta muuten hienot kisat.
Enpä usko, että Petrelliä varataan ensimmäisten joukossa, koska on jo yli-ikäinen. Lennu on kehittynyt vuoden sisällä todella isoin harppauksin ja siksi häntä ei ole koskaan tätä ennenkään varattu. Vaikka Lennua ei varattaisi koskaan, niin ei se minua haittaisi, koska silloin saisimme nähdä häntä liigassa enemmänkin. Toivottavasti varaus ensi kesänä kuitenkin paukahtaa ja näin uskon, koska niin hienosti hän pelasi. Hyvin mahdollista on, että Lennu tulee takomaan paljon pisteitä SM-liigassa.
En tiedä oletko sinä koskaan kuullut sen nimisistä varaamattomista pelaajista kuin Kimmo Kuhta ja Toni Söderholm?
JOS et ole, niin voin kertoa, että tämä Kuhta on SM-liigan pistepörssin 2. ja maalipörssin 1. Söderholm on sen sijaan puolustajien pistepörssissä 4. Nämä molemmat siis pelaavat HIFK:ssä, mutta muitakin hyviä varaamattomia pelaajia SM-liigasta löytyy jotka osaavat myös tehdä pisteitä.
Minulle tulee noista sinun kirjoituksistasi se käsitys, että sinä ajattelet, että minä luulen Lennun olevan heti SM-liigassa mieletön pistetehtailija. Tai sitten sinä luulet niin. Annetaan nyt pojan kuitenkin kasvaa vielä muutama vuosi ja uskon, että tuona aikana hänestä voi myös tulla semmoinen pistetehtailija.
Jos näet Lennun pelaavan keskiviikkona, niin voit varmaan antaa sitten erittäin "puolueettomat" kommenttisi hänen pelistään. Itse en nimittäin valitettavasti pääse ottelua näkemään, mutta eipä nuo JYPin pelit niin hirveästi koskaan ole kiinnostaneetkaan. Toivottavasti Lennu niistää muutamalta kahva-Keijolta nenän tuossa ottelussa.