Pro Jalkanen ja Kalteva (Korhonen back)

  • 3 685
  • 11

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, testailen tässä kollegoideni suhtautumista uutiseen, että Jalkanen on kutsuttu takaisin Jokereihin. Sitähän minä vaan, että Kalteva ja Jalkanen ovat meikäläisiä ! Mä haluan ne takaisin, kelpaavat mulle "vara-miehiksi" enemmän kuin hyvin. Jopa huomattavasti mielummin kuin joku tusina Sandwith.

Korhonen lähti/laitettiin Tampereelle, minä uskon edelleen siihenkin mieheen kuin kiveen ja mielestäni oli virhe päästää mies pois. Kalteva, Jalkanen ja myös Korhonen ensi kaudeksi takaisin. Siinä on kelpo ukkoja kolmos pakkipariin ja 7-8 pakeiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Jalkasen paluuseen olen varsin tyytyväinen, ja nyt kun tarkemmin ajattelee niin eipä siinä Kaltevan pojassakaan mitään suurempia vikoja ole (tai sitten en voittoputken keskellä vain muista niitä). Tämän kauden esityksiä A:ssa en tosin ole seurannut, eli päivän kunnosta ei ole tietoa.

Mieleni ottaa taas kerran vallan minusta ja leikittelee ajatuksella että nhl eräänä kauniina helmikuisena päivänä sitten kuitenkin alkaisi. Jos virmas-matti törttöilee eikä hanki ensi maanataihin mennessä ketään, niin silloin herrat Jalkanen & Kalteva ovat kullanarvoisia jotta puolustus saadaan kuosiin.

Ja kyllähän tämä permis-Toivolan kommentti Jalkasen Ässä-pestistä kertoo aika paljon: "Jokereiden yhdeksäs pakki oli kolmen pelin ajan meidän paras pakki. Mielellämme olisimme Jalkasen pitäneet, mutta asia oli Jokereiden hallussa ja he ilmoittivat haluavansa hänet takaisin"

Jotenka tervetuloa takaasin vain Jalkanen, kauden loppupuolen pakollista loukkaantumissumaa odotellessa...
 

Filosofem

Jäsen
On tainnut kymmenisen kuukautta kulua viimeisestä postauksestani Jatkoaikaan, olisikohan aika jatkaa.

Oikeasti, Samuli Jalkanen. Okei, kaveri oli junnuna pelatessaan A-junioreiden kapteeni. Takana myös kolme vuotta yliopistolätkää Jenkeissä. Taistelee satavarmasti Jokereiden puolesta. Paikkaa tarvittaessa laitahyökkääjää, mikä nähtiin pariin otteeseen viime kaudella. Mutta, pituutta 174 senttiä. Ei vahvuuksia hyökkäys- eikä puolustusalueella. Näyttöjä on parin vuoden aikana annettu, joskin pienessä roolissa, mutta itse peluuttaisin esimerkiksi Kanteeta ja Kaltevaa ennen Jalkasta, oli tilanne mikä tahansa. En ymmärrä, mikä rooli Samulille saataisiin vaikkapa ensi kaudelle? Bozikin Pro-Jalkanen ei sytytä.

Ensi kautta ajatellen Kantee tai Kalteva pitäisi saada vakituisesti pelaavaan kokoonpanoon ja kolmeen ensimmäiseen pakkipariin. Näillä näkymin Kanteella on hyvät mahdollisuudet noille paikoille, mutta Kaltevastakaan ei kannata luopua. Potentiaalia ja kokoa löytyy, pitäisi vaan uskaltaa antaa vastuuta. Mielestäni Kevin on jo viime kauden pudotuspeleissä tarvittavat näyttönsä antanut, joten ansaitsee tulla rankatuksi Mikon edelle. Pahoittelut, että vedin Kanteen tähän topikkiin mukaan, ehkä en vain osaa puhua Kaltevasta, ilman vertauksia Kanteeseen.

Jokunen vuosi sitten vitutti suunnattomasti, kun vuorostaan Tero Määttä päästettiin Bluesiin. Eipä tosin Terosta ole vielä tullut sitä, mitä vuonna '00 hänestä uumoiltiin tulevan, mutta yhdessä Eskelisen, Hulkkosen ja Alangon kanssa olisin Tertsiä ottamassa takaisin himaan. Samulijalkaset pois tieltä.

Edit. Saatana, tarkoititko Bozik viestissäsi vain loppukautta? Vein näköjään ajattelun jo tulevalle kaudelle. Kyllä Jalkanen loppukauden rosterissa menee loukkaantumisia paikaten, mutta omissa silmissäni nykyjoukkueessa yhdeksän pakkia menee kylmästi Samulin edelle.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jalkanen pelasi tänään hemmetin hyvän pelin. Ei ole ainesta samanlaiseksi kulttihahmoksi kuin Aki Heino oli Kerholaisille. Olisin pitänyt Ässissäkin, tosin Glad varmaan korvaa ihan hyvin Samulin...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Filosofem
Edit. Saatana, tarkoititko Bozik viestissäsi vain loppukautta? Vein näköjään ajattelun jo tulevalle kaudelle. Kyllä Jalkanen loppukauden rosterissa menee loukkaantumisia paikaten, mutta omissa silmissäni nykyjoukkueessa yhdeksän pakkia menee kylmästi Samulin edelle.
Tässä onkin mun mielestä juuri se pointti, Jalkanen on aina valmis stunttaamaan jotakin "vakiopakkia". Menee siis sekä tällä että ensi kaudella, näin mun mielestä. Eihän Jalkasen toki eniten pelaava pakki tarvitse olla, mutta reserville on käyttöä yleensä aina. Ja täytyy muistaa sekin, ettei ensi kaudella esim. Kampela ja Ossi todennäköisesti Jokereissa pelaa.

Mitä Kanteeseen tulee, niin sehän on jo meidän. Kaltevan kohtelu mua ketuttaa, mutta otetaan ukko takaisin, jos miestä vielä kiinnostaa.

Edit. Tarkennuksia. Jos nahila alkaa tai tulee loukkaantumisia, näitä jätkiä (Kalteva, Jalkanen) tarvitaan. Senkin voisi joku mulle kertoa, miksi Korhonen piti laittaa/myydä/ajaa Ilveksen a-junnuihin. Suomen zeta perkele, tätä miestä tosin olen jo aikaisemminkin hehkuttanut. Tahtoo sen takaisin, eikös tuo olisi tämän kauden voinut vetää yhtä lailla Jokerien a-junnuissa kuin Ilveksessäkin. Itse otin tuoreimman uutisen eli Jalkasen paluun vastaan positiivisena uutisena.
 
Viimeksi muokattu:

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Mitenkäs tämä Korhonen, kuinkas pitkä soppari on Ilveksen kanssa. Ensi vuonna jo edustus joukkueeseen? Vai pidetäänkö Konttista parempana pelaajana kuin Korhonen?

Onkos mitään videopätkää, missä kyseinen jannu pelailee? En ole nähnyt yhtän peliä ja voisko joku valottaa minkälainen kaveri on kyseessä?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti snailcake
Mitenkäs tämä Korhonen, kuinkas pitkä soppari on Ilveksen kanssa. Ensi vuonna jo edustus joukkueeseen? Vai pidetäänkö Konttista parempana pelaajana kuin Korhonen?

Onkos mitään videopätkää, missä kyseinen jannu pelailee? En ole nähnyt yhtän peliä ja voisko joku valottaa minkälainen kaveri on kyseessä?
Valitettavasti mitään videoklippejä mulla ei ole. Mä olen nähnyt häneltä 30-40 peliä A-junnuissa. Mun mielipide on, että köyhän miehen (vielä) Zidlicky. Pieni jätkä joka on saatanan vahva luistimilla ja pelaa kovaa. Täydellinen vastakohta Kalteva/Kantee ym. Jokerien uusille pakeille. Malmivaarasta lähtien Jokerien junnupakkien stereotyyppi on ollut sama. +/- 190 cm, rajoittunut luistelutaito ja helvetillinen ulottuvuus. Lasse on vastakohta 170 cm (tai jotain), ulottuvuutta ei pätkääkään, pelaa ja taklaa helvetin kovaa, kiekollinen jne.

Mä olen siksi pettynyt tähän, että Ilveshän testasi kaveria ja laittoi takaisin A-junnuihin. Eikös tämä sama olisi voitu tehdä Jokereissa ? Kuka tahansa "asiantuntija" voi mulle sanoa mitä tahansa, mutta tällä kaudella Lasse olisi ollut Jokerien A-junnujen kirkkaasti paras pakki. Oli sitä jo viime kaudella, miksi mies pelaa nyt Ilveksen A-junnuissa, etenkin kun vaikuttaa siltä, ettei tuo Jokerien A-junnuporukka nyt mikään kaikkien aikojen jengi ole ?

Edit. Sopparin pituudesta ei tietoa ole, mutta eiköhän tuo normaali junnusiirto ollut eli oikeudet tästä eteenpäin Ilveksellä ja meillä hyvä mieli.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti bozik
Mä olen siksi pettynyt tähän, että Ilveshän testasi kaveria ja laittoi takaisin A-junnuihin. Eikös tämä sama olisi voitu tehdä Jokereissa ? Kuka tahansa "asiantuntija" voi mulle sanoa mitä tahansa, mutta tällä kaudella Lasse olisi ollut Jokerien A-junnujen kirkkaasti paras pakki. Oli sitä jo viime kaudella, miksi mies pelaa nyt Ilveksen A-junnuissa, etenkin kun vaikuttaa siltä, ettei tuo Jokerien A-junnuporukka nyt mikään kaikkien aikojen jengi ole?
Eipä Korhonen kyllä Ilveksen A:ssa pelaa, vaan Mestistä Kirkkonummen Salamoissa. 31 3+5=8, +23-18=+5, 41, 120, 2,5.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Viestin lähetti bozik
Lasse on vastakohta 170 cm ,ulottuvuutta ei pätkääkään, pelaa ja taklaa helvetin kovaa, kiekollinen jne.


Tuskin tuota mittaa koskaan tulekaan enempää. Mielestäni pakin tärkein ominaisuus on luistelu ja periksiantamattomuus. Ja tässä kaverissa kuulostaa olevan molempia. Vaikka pituutta ei ole paljon, taitoa? sitäkin enemmän. Mitenkäs tämä massa puoli? Kuinkas keijukainen hän on?

Matti meillä olisi sulle töitä, että hommaat oikeudet takasin Korhoseen ja Jokereiden liigarinkiin mukaan, vaikka tuskin ensi kaudella meillä pelaisikaan (ei mahdu pelaavaan kokoonpanoon, jos sieltä on tulossa Eskelinen, Hulkkonen ja Ströbä ja Alanko.), mutta kokeilemaan edes jossain vaiheessa.

Korhonen back.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti snailcake
Matti meillä olisi sulle töitä, että hommaat oikeudet takasin Korhoseen ja Jokereiden liigarinkiin mukaan, vaikka tuskin ensi kaudella meillä pelaisikaan (ei mahdu pelaavaan kokoonpanoon, jos sieltä on tulossa Eskelinen, Hulkkonen ja Ströbä ja Alanko.), mutta kokeilemaan edes jossain vaiheessa.

Korhonen back.
Minä allekirjoitan, siksi ketjun avasin. Mitä massaan tai muuhun tulee, niin eihän Lasse mikään läski ole. Kovuudesta sen verran, että noin 10 vuoden otannalla minä en Jokerien A-junnuissa KOVEMPAA ukkoa ole nähnyt. Ja tämä sillä, että kausittain näen noin 20 A-junnupeliä Jokereilta ja naapurit päälle.

Masa, sä tiedät mitä tehdä. Lasse takaisin.
 

ludvig

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Kovuudesta sen verran, että noin 10 vuoden otannalla minä en Jokerien A-junnuissa KOVEMPAA ukkoa ole nähnyt.

Ei helvetti et kuulostaa hyvältä pelaajatyypiltä. Ihme ettei hyvän viihdearvon omaavia pelaajia osata enää Jokereihin palkata. Ehkäpä Immonen päävalmentajana osaa antaa arvoa vastaaville pelaajille. Sopimus Korhosella loppuu tähän kauteen.

Ihmetyttää vain ristiriitaiset Jatkoajan kommentit pelaajasta:
"Pienen koon vuoksi on usein vaikeuksissa maalin edessä, eikä fyysinen peli muutenkaan suju."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös