Onko FIFA:ssa vielä samanlaiset ohjaustoiminnot kuin aikaisemmin, ts. onko lyhytsyöttö ja pelaajan vaihtaminen saman nappulan takana? Tuo aiheutti eniten raivokohtauksia itselleni niinä muutamina kertoina kun olen FIFA '07:aa pelannut. Myös pallon fysiikka vaikutti aika mielenkiintoiselta kun vertasi PESsiin. Kyllähän FIFAssa puolensa on, ei siitä pääse mihinkään. PESsin pelimoottori FIFAn ulkoasulla ja lisenssillä alkaisi olla jo aika laadukas paketti.
Ei ole, ainakaan niillä asetuksilla mitä itse pelannut. Syöttö tapahtui muistaakseni A:sta(tarkistan tämän myöhemmin, kun pääsen kotiin) ja pelaajan vaihtaminen LB(vai oliko LT, kuitenkin se pienempi vasemmanpuolinen nappi "takana").
Pallon fysiikka, varsinkin laukauksissa on mennyt paljon eteenpäin. Monet ovat valittaneet että laukominen on liian vaikeaa, mutta itse sanon että laukominen on riittävän vaikeaa. Ts. jos lauot "sinnepäin" ja huonosta tilanteesta niin pallo voi mennä minne sattuu. Taas jos lauot hyvästä paikasta ja oikealla "kosketuksella" niin vetokin lähtee niin. Tässä versiossa on vielä paranneltu sitä mikä mätti pahasti viime versiossa. Eli kun vedettiin ulkosyrjällä niin lähtikin ehkä sisäkierrettä ja toisinpäin. Nyt vetäminen tuntuu hyvin "aidolta".
Ja tosiaan, jos saisi FIFA:sta&PES:stä yhdisteltyä parhaat puolet, niin sitten kyllä iloa riittäisi. Itse tulen hankkimaan FIFA:n ja jos demon perusteella PES koukuttaa sekä sen kentän ulkopuoliset asiat ovat kunnossa, niin hankin senkin. PES on aiemmin ollut nautittava "1-2 pitkää ottelua illassa" peli, kun taas FIFA:lla olen innostunut pelaamaan pidempiä kausia, koska siinä kaudet ovat paremmin toteutettu.