Jaa-a
Pahoin pelkään, että kyseessä on jälleen uusi floppi. En väitä, että PES olisi ollut sellainen, mutta ei siihen todellakaan sellaista fiilistä koskaan tullut mitä ISS Pro Evolution2:ssa oli ja on edelleen. ISS2 on kaikkien aikojen paras peli, mitä siis itse olen pelannut. On tietysti monia hyviä pelejä, mutta ISS2 on aivan omaa luokkaansa. Olen sitä mieltä, että sen parempaa peliä ei voi tehdä kuin yhdellä tavalla: parantelemalla sitä versiota ja sen puutteita. Eli se ISS2 on oltava siinä pohjalla ja varsinkin sen pelattavuus.
Grafiikkaa voi parantaa niin paljon kuin mahdollista sotkematta yhtään siihen pelattavuuteen. Lisäksi joukkueita saa tulla lisää, Cupeja ja oikeat nimet kaikille sekä valtava rosteri, jotta peliä pystyisi helposti päivittämään. Lisäksi olisi hyvä saada joku "experttien" vaikka vuosittain tekemä päivityslista johonkin nettiin pelaajien kyvyistä. Esim. Ballack on ISS2:ssa aivan paska, mutta siitä on aina tullut porua, jos itse on menty sähläämään niiden kykyjen kanssa. On puhuttu ns. "Jumalan sormi"-pelaajista :) koska niitä on sormeiltu. Ja miksi ei, sillä syytähän onkin, mutta samojen tyyppien, jotka peliä tehtäessä näitä pelaajia rankkasivat kyvyiltään, olisi syytä antaa nämä "päivitykset" jollekin sivulle aina silloin tällöin, jotta niitä sitten voisi parannella.
ISS2:n jälkeen tulleet ISS-versiot ovat kaikki olleet enemmän tai vähemmän paskoja. PES on poikkeus, mutta mielestäni sekään ei ole yltänyt huikeudessaan samalle tasolle kuin ISS2. Alan vahvasti epäillä, pystyykö mikään taho koskaan tekemään parempaa peliä...mahdollista se varmasti on, sillä ISS2:ssakin on puutteita. Mutta olisiko mahdollinen seuraaja sitten pelkästään päivitysversio viitaten jokavuotisiin NHL-200X peleihin, jotka ovat lähes samanlaisia vuodesta toiseen ja aina myyvät.
En jaksa odottaa mitään tältä uudelta versiolta, mutta toivotaan, että tekijät tajuaisivat, minkä päälle pitää rakentaa.
Tähän mennessä paras peli mitä PS2:lla on ollut, on mielestäni GTA3. Se on kyllä loistava, ja odotankin innolla uutta versiota...onko se Vice City vai mikä sen nimi olikaan..?