Viestin lähetti Mike
Eiköhän tuo Alpo Suhonen ole.
Tuskin koskaan on ollut yhtään sopimuskauttaan misään loppuun asti ja nyt kun sopimus ei kata kuin tämän kauden, niin ei taida olla montaa vaihtoehtoa. Jos ei saa monoa, niin eroaa itse.
Kiitos vaan, Mike. Pinnat himaan.
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että miksi ihmeessä niille valmentajille potkut annetaan. Eihän se joukkue siitä mihinkään muutu. Ennenkuin jo tässä vaiheessa alatte väsäämään vastinetta, saanko laittaa pari perustelua mielipiteelleni?
Jos aletaan pohjalta(?), nykyään tilanne valitettavasti on se, että joukkuetta aletaan koota jo huomattavasti ennen kuin välttämättä tiedetään valmentajakokonaisuutta. Ok, on useita joukkueita joiden valmentajaporukka on tiedossa etukäteen, mutta mitäpä siinä vaiheessa tiedetään joukkueen rahoitustilanteesta? Monasti monivuotisten sponsoreiden sopimukset loppuvat jossain vaiheessa ja kun ovat lopuillaan, nimenomaan valmennusjohdon luotettavuus sekä niiden lupausten luotettavuus jotka koskevat tulevaa joukkuetta, tulevat puntariin. Ja sitten joskus käy niin, että sponsoreilta loppuvat rahat ja kärsivällisyys. Kasaa siinä sitten joukkue. Kuuleeko länsirannikko?
Onhan se tietenkin niinkin, että joukkueen valmentajan vaihto on helpompaa kuin koko joukkueen vaihto. Vaan onko siinä saatu yleensä pysyvää hyötyä? Kuuluisat tilastot saattavat todistaa jotain, mutta kuitenkin yleensä repaleisen kauden jälkeen tehdään monia tärkeämpiä remontteja, jos halutaan menestyä. Esim. vaihdetaan esim. joukkueen sisällä olevia henkilöitä, joilla on sidossuhteita liike-elämään ja sitä kautta sponsoreihin. Aivan yksittäisenä esimerkkinä voidaan kuvitella tapaus JC.
Noh. Jostainhan se joukkueen remontti on aloitettava jos haluttua menestystä ei tule. Mutta miksi aina valmentaja? Eikö joukkuieden sisällä voida asioista keskustella sillä tasolla, että ymmärrettäisiin, mistä ongelmat tosiasiallisesti johtuvat? Saattaahan olla, että joukkueen sisäinen rakenne ei ole oikea? Tai että joukkuessa on jokin rauhanrikkoja, vrt. Asterix?
Ehkä monissa tapauksissa on haluttu tutkia ensin em. asioita, mutta monet sidokset ja jopa ystävyyssuhteet ovat johtaneet liian usein siihen, että asiat on hoidettu suoremmin. Ettei tulisi jälkipuheita. (Älä käsitä väärin, en itse liity näihin henk.koht., kysynpähän vaan)
Saattaahan se olla Alpo, joka saa kenkää kauden aikana; tai saattaa jopa haluta erota. Perään tässä vain uskottavuutta myös seurajohdolta ja sidosryhmiltä.