Potkua palstalle - yritettäisiinkö tällaista?

  • 1 097
  • 4

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täällä on kuulunut hiljaista valitusta siitä, kuinka suljetun väki on huumattu hiljaiseksi. Joko ei tule järkeviä aloituksia, tai sitten järkevät aloitukset eivät saa yhtään vastausta. Kun eräänlaisena piiloajatuksena tämän palstan kirjoittajavalinnoissa lienee ollut se, että chättimisen sijasta valitut osaavat tarvittaessa ottaa näppäimistönsä myös hyötykäyttöön, niin ehdotan playoff-kaudelle seuraavaa:

Kootkaamme "näin sen näin"-ketjuja yksittäisistä playoff-otteluista. Eli jokainen playoff-pelin nähnyt saapuu 24 tunnin kuluessa näkemänsä pelin päättymisestä tälle palstalle ja kirjoittaa ko. pelin ketjuun oman täysin subjektiivisen peliraporttinsa. Tärkeää raportin kirjoittamisessa on se, että ennen oman tekstin lukemista ei saa lukea muiden jo samasta pelistä kirjoittamia tekstejä. Idea ei siis ole vastata muiden syytöksiin, korjata muiden virheitä tms., vaan antaa se oma kokonaisnäkemys pelin kulusta. Lopputuloksena pitäisi sitten syntyä ketju, josta voi "suurella mielenkiinnolla" havaita, kuinka erilailla saman kaksituntisen voi nähdä, kokea ja viettää.

Siis:
- kunnon raportteja, ei chatviestejä
- täysin omaa näkemystä, ei muiden kyseenalaistamista tai "korjaamista"
- ensin kirjoitetaan ja vasta sitten saa lukea.
- jokainen halukas kirjoittaa ketjuun vain kerran; siis myös myöhemmät muiden tekstien kommentoinnit ovat pannassa.
(- jos näin syntyvää raporttien ketjua on pakko kommentoida, avattakoon siihen sitten oma ketjunsa.)

Olisiko tällaiseen kiinnostusta? Englannin valioliigan fanisivuilla harrastetaan jonkin verran tällaista "raportointia". Minusta on aina mielenkiintoista havaita, kuinka erilailla saman tapahtuman voi nähdä. Toisaalta kaikkia ei aina huvita kirjoittaa mitään tekstiä, kun muut besservisserit "kuitenkin repivät sen rikki".

Oululaiset ja Raksilaan ängenneet jokerit saavat aloittaa jo tänään. Ja tulettepa muut sitten mukaan tai ette, minä aloitan ainakin perjantain Ilves-HPK-ottelun jälkeen.

Terveisin Jip Pii
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jip Pii Jipp jipp JIPPII!

Hyvä idea, tämä formaatti kiinnostaa varsinkin meitä HIFK:n faneja, joita olen huomannut tällä palstalla muutaman minun lisäkseni olevan. Mehän syöksymme sankoin joukoin lippuluukuille pleikkareitten alkaessa. Taidan ottaa makuupussin mukaani ja parkkeerata ruhoni lipunmyyntipisteen oven eteen koko yöksi, että VARMASTI saan hyvät paikat HIFK:n ensimmäiseen playoffs-peliin. Joudun todennäköisesti olemaan siinä makuupussissa ainakin sitten ensi kevääseen saakka (ehkä pitemmällekin), mutta mitäpä sitä ei TOSI FANI tekisi joukkueensa eteen.
Joten, ei meiltä Hifkiläisiltä taida tähänkään ketjuun liiemmin kirjoitusta tulla... noh, onhan meillä noita muita IFK-aiheisia ketjuja pilvin pimein... saamme sitten niissä itkeä ja marmattaa tätä tilannetta.
PAITSI, jos tätä SM-liigan loppua on nyt pakko seurata, kun on kerran tunnustautunut rakastavansa tätä urheilulajia, niin voisihan sitä ruveta jonkin TIETYN PELAAJAN faniksi (kevään kunniaksi). Hifkiläinenhän ei KOSKAAN vaihda seuraansa, mutta voisin minä näistä pleijarijengeistä ruveta NYT kannattamaan Tampereen Ilveksen Raimoa... siis VAIN RAIMOA, EI ILVESTÄ! Lisäperusteluna tähän voisin sanoa vaikkapa sen, että Raimohan saa kohta minut iässä kiinni, joten on mielenkiintoista nähdä miten tuollainen vanhempi herrasmies pärjää nuorten ja verenhimoisten kollien seassa näin maaliskuun kissojen kiima-aikana.
... joten täältä tähän ja huomenna jonnekin muualle...
 

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Ideahan on kerrassaan loistava, mutta kun liiga ei kiinnosta.

Suljettu, ylimielinen sarja.

Tervetuloa ensi kaudella aladivaripeleihin:).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niinpä, Mestis-karsinnathan ovat tällä hetkellä korkein "panoksellinen" sarja. SM-Liigan pleijareissa ratkaistaan toki mestari, mutta kyseisissä otteluissa pelataan jopa joukkueiden tulevaisuudesta. Urheilullisuus on ainakin minun silmälasieni läpi jääkiekon A ja O.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo kiitos kannanotoista

Hyvä, kun tiettyjen tahojen kanta liigaa kohtaan on saatu julki. Jospa emme jatkaisi asiasta kuitenkaan tällä erää enempää.

Ja mitä tulee varsinaiseen ideaan, niin ilmoitetaan vastavuoroisesti, että olen perjantaina Raksilassa katsomassa peliä Kärpät-Jokerit ja ehdotuksen mukaisesti aion pelistä kommentoida.

Bra ide!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös