Mainos

Potaitshuk ja Pitkänen

• 4 123
  • 40

Roy

Jäsen
Pakko puuttua

Ne legendaariset vanhat meriitit..

Tapaukset Davydov, Åslin ja lukemattomat muut.

Kohta kohdalta:

"Syy siihen, että Pitkänen ei ole ollut kokoonpanossa on jonkinasteinen leijuminen. Tämmöistä on tapahtunut joukkueen harjoituksissa. "

- Tämä kuuluu Jonin luonteeseen. Ehkä ei aina 100-lasissa, mutta pelleilyä tarvitaan aina.

"Tämä ei ole ensimmäinen tapaus, kun Jonilla on omat oikkunsa. Mm. tästä syystä Joni on ollut myös aikaisemmin kaudella pienemmässä roolissa, mihin taidot edellyttävät."

- Pienemmässä roolissa? Nyt kyllä on niin paksua, että oksat pois! Ylivoimaa, alivoimaa, tasakentällisin paljon peliaikaa. Voiko enempää vaatia? Puolustuspelissä Jonilla on vielä paljon parannettavaa! Taidot eivät välttämättä edelleytä VIELÄ noinkaan suureen rooliin.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jaahans, täällä näemmä oikeus kokoontuu. Syyte: huhujen levittely tms. Paikalla ovat syyttäjät, syytettykin on pyörähtänyt paikalla; hänellä ei ole todisteina "syyttömyydestään" kuin aihetodisteita. Puuttuu vaan tuomari paikalta: joko syytetty tuo tuomarin itse tullessaan, tai sitten oikeus vapautetaan, ja case jää elämään omaa elämää. Tuomariksi eivät taida kelvata tässä casessa Vakio, Flonaldo eikä edes Theref tai joku muu raitapaita. Minä tiedän, taidamme olla pattitilanteessa...

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Kh
Jaahans, täällä näemmä oikeus kokoontuu. Syyte: huhujen levittely tms. Paikalla ovat syyttäjät, syytettykin on pyörähtänyt paikalla; hänellä ei ole todisteina "syyttömyydestään" kuin aihetodisteita. Puuttuu vaan tuomari paikalta: joko syytetty tuo tuomarin itse tullessaan, tai sitten oikeus vapautetaan, ja case jää elämään omaa elämää. Tuomariksi eivät taida kelvata tässä casessa Vakio, Flonaldo eikä edes Theref tai joku muu raitapaita. Minä tiedän, taidamme olla pattitilanteessa...

Juuh. Iltaa kohden näemmä tuo adrenaliinin eritys kiihtyy omassa kropassakin :D Sorry siitä...

Tarkoitus ei ollut eikä olekaan alkaa tuomariksi, mutta en mahda mitään että kun nämä "nimeltä mainitsemattomat mutta todella aivan äärettömän luotettavat lähteet" alkaa ottamaan jalansijaa keskusteluissa niin se vaan alkaa allekirjoittanutta risomaan tuosta korvien välissä olevasta kohdasta. Eli asioita voi esittää omina mielipiteinä - se on täysin hyväksyttävää. Niin minäkin teen. Toisaalta asioita voi esittää joihinkin lähteisiin perustuvina. Silloin pitäisi myös se lähde ilmoittaa ilman mitään epämääräisyyksiä. Minusta tämä on aika nätti lähtökohta keskusteluille.

Old TJ

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huilu

Viestin lähetti Vakio
.

Sitä paitsi Oiva on pitkänlinjan vanha konkari, jonka moni tietää jo muinaisilta Kiekkopesän konkariajoilta. Oivan suunnalta tuskin tulee tahallista provokaatiota.

.

Joo ...

Muista kärsivällisyys,

Oivan oman uskottavuuden kannalta on aika astua esiin ja puhua asiaa. Puhu nimillä jos niitä on.

Eikä jauhaa kakkaa.

Olkoot pitkänlinjan paskanjauhaja.

Ennen oli kiekkopesä ja tuli oivat. Nyt on jatkoaika ja oivailu jatkuu... Lopettakaa toi oivailu - moderaattorit.

Se on sairasta. >Me halutaan nähdä vain hyvää lätkää ja puhua siittä asiallisesti vittuillen nimillä.

Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Heh... ongelma nyt on siinä, että jos mainittaisiin aina lähteitten nimet ne olisi entisiä lähteitä. Hyvänä esimerkkinä on esim. juuri cobol joka kirjoittaa ns. huhuja, joista kuitenkin suurin osa osuu oikeaan. Hänkään ei paljasta lähteitä, koska sehän olisi ns. itsemurha. Kukaan lähde ei viitsi paljastaa enään hänelle mitään, seurauksena olisi siis se että vähemmän tietoa tännekkin palstalle.

Ei ilmeisesti aivan helppoa ymmärtää näinkään yksinkertaista asiaa. Oletetaan että itse olisitte vaikkapa joukkueen x huoltoportaassa, sitten joku pelaaja y tappelisi harkoissa valmentajan kanssa. Noh kertoisitte siitä kavereiden kesken kaljalla ja seuraavaksi se lukisi Suomen suurimman jääkiekkopalstan verkkovisuilla. "Juuh se y veti turpaan valmentajaa, tämän kertoi joukkueen huoltaja Matti Meikäläinen mulle tänään kaljalla". Noniin, seurauksena todennäköisesti erottaminen joukkueesta, tai vähintään pahaa henkeä. Vielä enemmän skismaa syntyisi, jos olisitte pelaajana kertonut toisten pelaajan tempuista.

Jos ei usko tähän asiaan, niin sitten ei usko, mutta turha yrittää metsästää jokaisella huhulle lähteitä. Jos huhujen lähteet kerrottaisiin nimeltä, niin sitten jokaisen huhun jälkeen yksi lähde olisi vähemmän tätä palstaa "varten".

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelkuruus

Joo ...

Lainaus alkaa
PS. Anteeksi - en tiennyt Oivaa Wanhaksi Pitkän Linjan Konkariksi Kiekkopesästä kun sitä niin harvoin tuli luettua. Mutta ei se kyllä edellämainittua tekstiäni muuksi muuta... Sori että en osaa arvostaa.

***********************'
Lainaus loppu.

Jos olisin tienny Oivan konkariksi, olisin kehunut häntä. Perkele, kun olin tyhmä. Anteeksi Oiva ja mahdollisesti moderaattorit.

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Plääh

Viestin lähetti eagle

Ei ilmeisesti aivan helppoa ymmärtää näinkään yksinkertaista asiaa. Oletetaan että itse olisitte vaikkapa joukkueen x huoltoportaassa, sitten joku pelaaja y tappelisi harkoissa valmentajan kanssa. Noh kertoisitte siitä kavereiden kesken kaljalla ja seuraavaksi se lukisi Suomen suurimman jääkiekkopalstan verkkovisuilla. "Juuh se y veti turpaan valmentajaa, tämän kertoi joukkueen huoltaja Matti Meikäläinen mulle tänään kaljalla". Noniin, seurauksena todennäköisesti erottaminen joukkueesta, tai vähintään pahaa henkeä. Vielä enemmän skismaa syntyisi, jos olisitte pelaajana kertonut toisten pelaajan tempuista.

Joo ...

No miksi vitussa täällä sitten pitää alkaa elvistelemään tiedolla, jolla ei ole merkitystä ja jonka lähdettä mukamas ei voi mainita.

F

Flonaldo

Re: Oivan huhuilu

Viestin lähetti Jantse
§5
Huhujen levittely ilman taustatietoa ei ole sopivaa.
Asioista on puhuttava oikeilla nimillä.

Tahallinen harhatiedon levittäminen on nostettu aiemmin tänä vuonna ylös mm. Ilveksen keskustelupalstalla.

Mielenkiintoinen tilanne, pystyykö Jatkoaika pitämään järjestyksen yllä, vai ajaudutaanko täälläkin jopa syyteharkintaan meneviin tilanteisiin.

Pienemmistäkin asioista ovat kirjoitusoikeudet lähteneet pysyvästi.

Mitä nää ny sekoilet? Huhuilu ja väittäminen huumeiden sekakäyttäjäksi ovat kaksi hieman eri asiaa, eikös vain? Ilkeälle Oivalle syyte valtakunnanoikeuteen ensimmäisen artiklan loukkaamisesta, oululaisten ärsyttämisestä. Jantse on mukavasti perillä näistä pysyvistä kirjoitusoikeuksien poistosta, olepa hyvä ja latele nimiä tiskiin vaan. Tätä Oivan juttua pienemmästä ei ole varmaankaan koskaan annettu edes varoitusta kenellekään, jäähystä tai oikeuksien poistosta puhumattakaan.

Huomasin myös tuon flonaldon avaaman viestiketjun. Voisi sanoa, että kyllä meni pikkasen yli laitojen ja vielä päätoimittajan sanomana!

Jatkoajan päätoimittaja ei ole tainnut kommentoida täällä keskustelupalstalla yhtikäs mitään. Kyllä te sitten sen huomaatte, kun se jotain sanoo, eiköhän siinä lue alla Matti Liljaniemi, päätoimittaja, Jatkoaika.com Sen sijaan joku Flonaldo-nimimerkillä kirjoittava hörhö on sanoillut 800 viestin edestä vaikka mitä.

edit: menehän siekin väiski jo nukkumahan :)

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huhu

Joo ...

Oivan muistoa kunnioittaen:

-Vujtek on kypsynyt KäpyKylään - lopettaa kauden.
-HPK:n jokrujunnut haistattavat paskat loppukaudelle - Hjallis on ostanut ne jo pois - pelaavat loppukauden muodon vuoksi.
-HPK on konkursissa - vain LintuJotain Moneyt pelastavat sen
-Tsekkejä vituttaa muutenkin
**********************'

Tämä oli huhu jonka kuulin eräältä HPK:n pakin tutun kaimalta. Lähdettä en voi paljastaa. Totta se kuitenkin on - kai.

Terveisiä Oivalle.

Joo ...

Väiski lähtee paapimaan lihan viereen.

Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
eagle, ei tässä nyt ole kysymys siitä, ettei ymmärrettäisi sitä, että omia lähteitä pitää suojata. Kysymys on siitä (mistä me Kärppäfanit hernettä nenään vedetään), että kannattaako keskustelussa mainita asia faktana ja "piiloutua" nimettömän lähteen taakse.

Ei sillä, JA:ssa homma on pysynyt kohtuullisen hyvin aisoissa, mutta Kärppäpalstalla pyörii toisinaan sitkeitä huhuja (tämä Pitkänen, sitä ennen mm. "Heikkilä on Junnon siskon mies", Taubert, A-junnujen joukkopako ja Tamin aikana ties mitkä pelaajat (Aho, Haapakoski, jne)), joiden lähteeksi mainitaan epämääräisesti joku pelaaja, valmentaja tai sitten se on kuultu harjoituksessa tai kummin kaimalta. "Fiksuimmat" ovat paljastaneet tietolähteitänsä vain kasvotusten jutellessa ja silloin on "karmeimmat" huhutkin kuullut, mutta palstalle niitä on vain spekuloitu epämääräisesti lähteiden (ja omien kasvojen) suojaamiseksi. Tai jätetty kokonaan kertomatta - turhaa elvistelyähän sellainen on.

eagle: "Vielä enemmän skismaa syntyisi, jos olisitte pelaajana kertonut toisten pelaajan tempuista."

Tuossa osut nyt eagle naulan kantaan ja siksi en koskaan kertoisi jonkun pelaajan suusta kuultuja juttuja faktana, vaan omana spekulaationa. VAIKKEI tämä nyt suoranaisesti asiaan liity, niin edellä mainitun Taubertin pystyi täysikäinen Kärppäfani bongaamaan helpohkosti tietyistä ravitsemusliikkeistä tiettyinä aikoina ja Krissen kanssa pääsi monesti juttuunkin. Krissenkin sanomisia on kuitenkin käytetty vain ja ainoastaan omien tarkoitusperien ajamiseen - mm. Heikkilän ulos savustamiseen.

Ja saatettiin tässä ehkä hiukan ylireagoida, mutta kun tätä on jauhettu Kärppäpalstalla aivan tarpeeksi... Sorry siitä...

Flonaldo: "Ilkeälle Oivalle syyte valtakunnanoikeuteen ensimmäisen artiklan loukkaamisesta, oululaisten ärsyttämisestä."

Kannatetaan! Rangaistuksena Oivan täytyy liittyä Kärppien Fan Clubiin! Tai ostaa Kärppien fanipaita!

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Oma suositukseni on aina epäillä huhuja, mutta jos alkaa huomaamaan, että tietyiltä nimimerkeiltä tulee faktoja jotka toteutuvat, niin sitten kannattaa niistä osa edes uskoa.

Eiköhän jokaisen pelaajan/valmentajan/minkävaanjoukkueenhenkilöstöönkuuluvan totuudet ole omia totuuksia. Kovin subjektiivisia näkemyksiä.

Itse en turhan tosissaan ole ottanut Tapparaa koskevia huhuja, vaikka olen jokaisen vakavan laittanutkin korvan taakse. Sitten kun on huomannut, että joku "lähde" pitää hyvin paikkansa, sitä on alkanut vähän seuraamaankin.

Palstalla toki pyörii monenlaista satuilijaa, tietyt nimimerkit viljelevät näitä "Lindros Jokereihin" huhuja ja muita yhtä vakavasti otettavia. Pitää vaan osata suodattaa se oikeampi huhuilu.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kadun, korjaan, mutta mitä?

Oli liian voimakas ilmaisu käyttää sanaa fakta. Oikeampi olisi ollut sanoa: lähteeni väitti faktaksi. Anteeksi. Mitä tulee siihen, oliko juttuni kenties jonkun subjektiivinen näkemys, niin voin sanoa, että kyllä. Kaikki näkemykset ovat. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Se kuinka subjektiivinen tämä oli: siihen en osaa vastata.

Minun tarkoitukseni ei ole kylvää Kärppä-antipatiaa. Minä kerron niitä asioita, mitä kerron. En halua ketään pakottaa lukemaan tekstiäni. Mielensä pahoittaneet kovettakoon luontonsa.

Minulla ei ole mitään tarvetta elvistellä. Luulin, että tällainen toisen käden tieto olisi kiinnostanut, kun siitä kovasti keskusteltiin.

Jos joku lainaa minun tekstiäni, lainatkoon suoraan. Tuollaiset "...en puhu koskaan potaskaa..."-tyyppiset vääristelyt eivät palvele mitään, eikä ketään. (Joku nokkela varmaan huomauttaa, ettei juttunikaan palvellut. Onnea, oletpa tosi kettu!)

Asia jääköön tähän minun osaltani. Lisäksi voinen todeta, että tämmöinen suhtautuminen aiheuttaa sen, etten enää viitsine juuri kertoa, jos joskus jotain kuulen. Tätähän suuri osa toivoikin. Hellämielisenä koetan toteuttaa toiveenne.

Pääosin suljetun puolelle sulkeutuva,

Oiva

theref

Jäsen
Oiva

Älä nyt Oiva viitsi hernettä nenään vetää parin turhan kriittisen kommentin ansiosta. Jos nyt kuitenkin päätät SO:lle sulkeutua, niin laita ainakin SaiPaa koskevat huhusi ja "toisen käden tietosi" kulkeutumaan (vaikka minulle privana niin ei rikota palstan sääntöjä, heh). Ei tässä jumbotilanteessa mitään hurraamista muutenkaan ole, mutta olisipahan jotain spekuleeraamista edes.

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Kadun, korjaan, mutta mitä?

Viestin lähetti Oiva
Oli liian voimakas ilmaisu käyttää sanaa fakta. Oikeampi olisi ollut sanoa: lähteeni väitti faktaksi. Anteeksi. Mitä tulee siihen, oliko juttuni kenties jonkun subjektiivinen näkemys, niin voin sanoa, että kyllä. Kaikki näkemykset ovat. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Se kuinka subjektiivinen tämä oli: siihen en osaa vastata.

Olipahan erinomaisesti sanottu! Oikeesti! Subjektiivisten näkemysten subjektiivinen tulkinta. Niin onhan se faktaa sekin. Täähän on vähän niin kuin tuollainen etelä-Eurooppalainen näkemys että totuus on ajan ja paikan funktio....

En varmaan itsekään mielipidettäni mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla osannut sanoa, mutta tuo oli se minkä halusin kuulla.

Pääsyy tuohon että itsekin palkokasvin hengityskanaviini tungin oli tosiaan, että (enemmänkin kyllä Kärppäsivuilla, koska siellä enemmän olen oleillut) noita varmojen lähteiden faktoja vaan tuntuu olevan paljon liikkeellä ja monesti varsin heikolla "osumisprosentilla".

Old TJ

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Oiva

Viestin lähetti theref
Älä nyt Oiva viitsi hernettä nenään vetää parin turhan kriittisen kommentin ansiosta. Jos nyt kuitenkin päätät SO:lle sulkeutua, niin laita ainakin SaiPaa koskevat huhusi ja "toisen käden tietosi" kulkeutumaan (vaikka minulle privana niin ei rikota palstan sääntöjä, heh). Ei tässä jumbotilanteessa mitään hurraamista muutenkaan ole, mutta olisipahan jotain spekuleeraamista edes.
Minullekin voi laittaa huhut sun muut kärppäjutut tulemaan, vaikka privaatisti. Minä en kyllä kerro kenellekään. Hus hus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy