Positiivisuusketju

  • 2 786 013
  • 11 169
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Höpöhöpö, näköjään KHL on vain ajanut jo NHL:stä ohi, joten ihan oikeaan sarjaan ollaan menossa.

Pitäisikö meidän Jokerifanien tässä kontekstissa siis alkaa puhumaan, ihan vaikka vaan vittuillakseen, että pelataan maailman kovimmassa kiekkoliigassa?
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erkan puolesta olen erityisen iloinen. Hän ei olisi ansainnut sitä paskamyrskyä, mikä tappiosta olisi seurannut. Nyt on taas juhlittu kansansankari. Pienestä kiinni välillä.

Aivan!

Jos olisi eilen tullut tappio, joka taatanan lehti olisi revitellyt, kuinka Erkan KHL-Jokerit hävisivät ja romuttivat koko Suomen kiekkokulttuurin ja maineen ehkä ikuisiksi ajoiksi.

Nythän siis Suomi voitti ; )
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdottomasti positiivisuusketjun asia, Jere Karalahti. Ukkoa ei paljon huimaa olipa vastassa mikä joukkue tahansa. Kaiken lisäksi asenne enemmän kuin kunnossa ja jossakin vaiheessahan tuo sanoi, että parasta Jereä ei vielä ole edes nähty. Iso vahvistus Jokereille edelleen.

Samalla pakko myöntää, että Jeren liittyessä Jokereihin pelkäsin jäähdyttely ilmiötä. Mitä vielä, helvetin hieno kausi ja miehen kunnosta ei taida enää kenelläkään olla epäilystä. Go Jere !
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdottomasti positiivisuusketjun asia, Jere Karalahti. Ukkoa ei paljon huimaa olipa vastassa mikä joukkue tahansa. Kaiken lisäksi asenne enemmän kuin kunnossa ja jossakin vaiheessahan tuo sanoi, että parasta Jereä ei vielä ole edes nähty. Iso vahvistus Jokereille edelleen.

Samalla pakko myöntää, että Jeren liittyessä Jokereihin pelkäsin jäähdyttely ilmiötä. Mitä vielä, helvetin hieno kausi ja miehen kunnosta ei taida enää kenelläkään olla epäilystä. Go Jere !

Tästä kyllä täysin samaa mieltä. Muutamissa alkusarjan peleissä Jere ajoittain vaikutti olevan vähän jäljessä tilanteista ja otti turhia jäähyjä, mut eilen kovinta mahollista vastustajaa vastaan olikin sit Suomen paras pakki, eikä kertaakaan tarvinnu miettiä pysyykö vauhdissa mukana vai ei. Myös Lajunen esittänyt lupaavia otteita eikä Ohtamaakaan nyt huonosti ole pelannut. Pakiston tilanne ensi kautta ajatellen vaikuttaa todella hyvältä!
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tästä kyllä täysin samaa mieltä. Muutamissa alkusarjan peleissä Jere ajoittain vaikutti olevan vähän jäljessä tilanteista ja otti turhia jäähyjä, mut eilen kovinta mahollista vastustajaa vastaan olikin sit Suomen paras pakki, eikä kertaakaan tarvinnu miettiä pysyykö vauhdissa mukana vai ei. Myös Lajunen esittänyt lupaavia otteita eikä Ohtamaakaan nyt huonosti ole pelannut. Pakiston tilanne ensi kautta ajatellen vaikuttaa todella hyvältä!
Muuten samaa mieltä, mutta Ohtamaa on kyllä ollut omassa päässä suurissa vaikeuksissa koko turnauksen ajan. Laukoo kyllä hyvin, ja yleensä maalia kohti, mutta se oman pään pelaaminen...paljon on parannettavaa Atella.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Muuten samaa mieltä, mutta Ohtamaa on kyllä ollut omassa päässä suurissa vaikeuksissa koko turnauksen ajan. Laukoo kyllä hyvin, ja yleensä maalia kohti, mutta se oman pään pelaaminen...paljon on parannettavaa Atella.

Tästä samaa mieltä. Olen seurannut positiivisella mielialalla pelejä, enkä todellakaan kuulu niihin jotka hakkuvat joka virheen jälkeen omat pelaajat maan rakoon. Mutta Atte Ohtamaa on ollut suuri pettymys ja tehnyt valtavasti helppoja virheitä. Todella ison kysymysmerkin laittaisin hänen kohdalleen ensi kauden osalta. Ville Lajusestakaan ei tule olemaan pisteidentekijäksi vaikka sitä hieman toivoin hyvien Blues-muistojen takia.

Jere sen sijaan on kaikin puolin positiivisuusketjun kamaa. Pidän häntä tällä hetkellä kolmanneksi kovimpana pelaajana Jokereiden rosterissa - Omarkin ja Gundersonin jälkeen. Fitnessvaimo tehnyt hyvää, sillä melkoisessa fyysisessä kunnossa mies tällä hetkellä.
 

faro

Jäsen
Mutta Atte Ohtamaa on ollut suuri pettymys ja tehnyt valtavasti helppoja virheitä. Todella ison kysymysmerkin laittaisin hänen kohdalleen ensi kauden osalta.

Jotain Ohtamaa on kuitenkin tehnyt oikein, sillä ei hän muuten olisi pelannut tähän mennessä eniten vaihtoja koko Suomen joukkueesta. Olen kyllä itsekin huomannut ajoittaiset virheet, ja etenkin sen, että kiekolliset avut ovat melko rajalliset. Todella tasapaksu puolustaja, joka ei loista millään osa-alueella. Kuitenkin, mielestäni Ohtamaa on hyytynyt turnauksen loppua kohti mentäessä ja virheet ovat lisääntyneet. Ei hän alkusarjassa ollut virhealtis, vaan pelasi sitä perusvarmaa omaa peliä.

Miettikää tämän kaiken kritisoinnin keskellä, kuinka paljon Atte on pelannut yhteensä tällä kaudella. Kärppien ja maajoukkueen pelit mukaan lukien otteluita on tähän mennessä kertynyt tasan 90. Se on aika helvetin paljon. Siispä ei ole ihme mikäli Aten otteissa alkaa näkyä jo hieman väsymisen merkkejä.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ohtamaalla on kuitenkin virheistä huolimatta hyvä pelirohkeus ja asenne. Sallinen, Huhtala ja Lajunen sen sijaan ovat niin yhdentekeviä täytepelaajia, ettei heitä edes huomaa jäällä. Tähän lisäksi Erkan haukotuttava pelisysteemi, niin voi olla, ettei tähän ketjuun ole paljoa kauden aikana asiaa.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Ohtamaalla on kuitenkin virheistä huolimatta hyvä pelirohkeus ja asenne. Sallinen, Huhtala ja Lajunen sen sijaan ovat niin yhdentekeviä täytepelaajia, ettei heitä edes huomaa jäällä. Tähän lisäksi Erkan haukotuttava pelisysteemi, niin voi olla, ettei tähän ketjuun ole paljoa kauden aikana asiaa.
Asenteesta ei homma olekaan Atella kiinni, vaan siitä virhealttiudesta, joka on ainakin mulla jäänyt eniten mieleen, kun näitä tulevia KHL-jokereita olen seurannut sillä silmällä vähän tarkemmin. Ei se nyt mikään "täyspaska" ole ollut, mutta huolellisuutta kaipaisin lisää. Paineettomassa tilassakin on välillä heittänyt uskomattomia "syöttöjä" tyhjille paikoille.
Maalineduskähinöissä on kyllä hanakasti nenä nenää vasten vihollisen kanssa, siitä tykkään.

Sallinen, Huhtala ja Lajunen ovat pelanneet täysin odotusten mukaan. Lajusesta sen verran, että se on parempi, mitä täältä saa lukea. Käyttökelpoinen YV-pakki oikealle.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Pakko olla positiivisella mielellä, että se MM-kisoista jengiin tuleva pelaaja ei ole Hietanen...

Onneksi Crosbykään ei tule. Vittu mikä filmaaja.


Hietanen paukutti viime kaudella todella kovat tehot ja on Suomen mittakaavassa Olympia-tason pakki. Näköjään jokaiselle pelaajalle löytyy omat vihaajansa. Ainakin Jokereissa...
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sallinen, Huhtala ja Lajunen sen sijaan ovat niin yhdentekeviä täytepelaajia, ettei heitä edes huomaa jäällä.

Siinä missä Huhtala ja Sallinen eivät ole saanet juuri mitään aikaiseksi, on Lajunen mielestäni pelannut alkuturnausta lukuunottamatta hyvin. Ollut hyvä puolustuspäässä ja hyökkäyspäässä, vaikka välillä se syöttö ja laukaisu on luokkaa luokaton.

Karalahti ollut vakuuttava myös ja Ohtamaa ihan kelvollisesti suorittanut, muutamaa virhettä lukuunottamatta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sinänsä Leijonien menestys Skoda Cupissa on allekirjoittaneelle täysin yhdentekevää, mutta olen ilahtunut siitä, että harvalla on enää kanttia kyseenalaistaa Jokereiden KHL-projektin pelillistä uskottavuutta, kävi finaalissa miten tahansa.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sinänsä Leijonien menestys Skoda Cupissa on allekirjoittaneelle täysin yhdentekevää, mutta olen ilahtunut siitä, että harvalla on enää kanttia kyseenalaistaa Jokereiden KHL-projektin pelillistä uskottavuutta, kävi finaalissa miten tahansa.

Mitä ikinä pelillinen uskottavuus -sanaoksennus tarkoittaakaan, niin wtf. Joukkue meni alkulohkosta muiden avulla jatkoon ja Kanadaa vastaan ihan helisemässä. Tshekkiä vastaan ensimmäinen hyvä ottelu ja sekin oli todella tylsää peliä. Jos joku odottaa Erkan Jokereilta viihdyttävää lätkää, niin jaksamisia! Tosin hehkuttaahan porukka edelleen Summasen totaalikiekkomestaruutta 2002, joten ei kai muulla kuin tuloksella ole väliä.

Kykloopinkin jengi haukkui syvimpään helvettiin viime pestin jälkeen, mutta yhtäkkiä hänestä tuli joku kiekkoprofessori. Mitä ihmettä täällä tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Pakko sanoa että hyvältä näyttää puolustus ensi kautta ajatellen. Karalahti-Ohtamaa ollut paras pakkipari ylivoimaisesti tuolla. Lajunenki ihan ok peliä pelannu eikä niin hasardi mitä luulin. Siihen vielä Ossia ja Gundersonia ja kunnon ykkösmolari niin hyvä tulee.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Karalahti pelaa ihan saatanan kovalla tasolla. Toivottavasti jatkuu ensi kausikin samalla tasolla.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mitä ikinä pelillinen uskottavuus -sanaoksennus tarkoittaakaan, niin wtf.

Ei Suomi ole pelannut MM-kisoissa erityisen hyvää jääkiekkoa enkä tätä tarkoittanutkaan pelillisellä uskottavuudella, mutta finaalipaikka takaa nähdäkseni sen, etteivät kaiken maailman vesarantaset suolla koko kesää paskaa siitä kuinka aika on ajanut Erkasta ohi, Kurri on täysi puuhastelija ja joukkue täynnä KHL-tasolle riittämättömiä puukäsiä.

Kykloopinkin jengi haukkui syvimpään helvettiin viime pestin jälkeen, mutta yhtäkkiä hänestä tuli joku kiekkoprofessori.

Vitut haukkui, vaikkei kovin moni jäänyt suoranaisesti Erkkaa ikävöimäänkään.

Kiekkoprofessorina Westerlundia on pidetty noin suunnilleen Torinon olympialaisista lähtien, joten ei tämä mikään uusi ja Jokerifanien synnyttämä ilmiö ole.

joten ei kai muulla kuin tuloksella ole väliä.

Juuri näin, ei sitä paremmin voi sanoa.
 

roctum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
12 vuotta menty ilman SM-kultaa, mutta huomenna meillä on mahdollisuus voittaa maailmanmestaruus! Mennäänkö sillä iiäfkoon ohi mestaruustilastoissa?
 
Viimeksi muokattu:

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä taustaa vasten ymmärrän näkemykseksi. Olin itsekin joskus teksti tv -fani, vasta myöhemmin alkoi itse peli kiinnostamaan lopputulosta enemmän.

Sinulle tärkeintä taitaakin olla jääkiekon viihdearvo. Itse voisin katsoa kivutta koko kauden Hanlon-kiekkoa, jos se takaisi Jokereille mestaruuden.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Itse voisin katsoa kivutta koko kauden Hanlon-kiekkoa, jos se takaisi Jokereille mestaruuden.

Ehkä jonain internet-seuraajana tämä menisikin, mutta kausikorttilaisena en kyllä itse henkilökohtaisesti pystyisi tällaista koko kauden läpi seuraamaan. Peleihin mennään kuitenkin viihtymään ja Hanlon-kiekko ei kyllä viihdytä yhtään ketään paikallaolijaa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tätä taustaa vasten ymmärrän näkemykseksi. Olin itsekin joskus teksti tv -fani, vasta myöhemmin alkoi itse peli kiinnostamaan lopputulosta enemmän.

Tottakai minua kiinnostaa myös itse peli, mutt kun Jokerit ei minun kannattajaurani aikana ole mestaruutta voittanut, ei tyyliseikoilla ole minulle juuri merkitystä. Lisäksi on hyvä muistaa, etteivät kaikki nauti samanlaisesta pelityylistä. Minulle 2-0 on mieluisampi lopputulos kuin 5-3.

Itse voisin katsoa kivutta koko kauden Hanlon-kiekkoa, jos se takaisi Jokereille mestaruuden.

Tällainen vastakkainasettelu on sikäli absurdi, ettei Hanlon-kiekolla voi mitenkään voittaa sarjamestaruutta, korkeintaan lyhyen turnauksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös