Positiivisuusketju

  • 2 802 271
  • 11 187

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En minäkään tuosta pidä, että omaa pääsarjaa tai ylipäänsä koko lajia täysin vähätellään potkupalloksi, mutta vaikeaa sitä on saada valtaväestön asenteesta pois.

Tuskin peruskatsojaa SM-liigassa hirveästi kiinnostaa onko SM-liiga Euroopan toiseksi vai neljänneksi paras sarja, kun kiekkokulttuuri on sen verran vahva. Silmätuntumalla edes änärikään ei anna perustaunolle niin pahaa kontrastia tasoerosta kuin se, että on katsonut championsliigaa ja seuraavaksi parin tuhannen katsojan edessä pelatun veikkausliigaottelun, jos on ylipäänsä edes katsonut. Veikkausliigan ongelma on juuri se, ettei lajikulttuuri ole pesiytynyt suomalaisiin, se tulee kuitenkin aina ennen joukkuetta. Jalkapallo on mielletty Suomessa aina kesälajiksi, jota katsoessa pitäisi olla vielä mahdollisimman hyvä sää.

Millään tasojutuilla ei itselleni ole mitään merkitystä menenkö futismatsiin, käväisen JFC:n lisäksi usein ykköstä ja kolmostakin katsomassa. Tarkoitus ei todellakaan ole mollata, vaan todeta että Veikkausliiga on täyttä puuhastelua ehkä paria poikkeusta lukuun ottamatta. Myöskin tavoitteissa kannattaa olla maltillinen. Lannistua ei tietenkään pidä.

JFC on nyt olemassa. Täysin fanien omana joukkueena. Tukekaamme sitä. Vuoden päästä toivottavasti porrasta ylempänä. Latvasta ei kannata aloittaa kiipeämään.
 
Viimeksi muokattu:

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Nyt oikeasti valoja päälle. Toi potkupallottelu kertoo lähinnä kirjoittajan omasta asennevammasta. Onhan Sm-liigakin varsinkin näillä nykyisillä nössösäännöillä ihan rupusarja jos änäriin vertaa. Suomi ei ole myöskään jääkiekkokansaa vaan menestyskansaa. Vaikka me täällä kirjoittavat seuraamme kotimaista liigaa aktiivisesti, rajoittuu monen kadunmiehen jääkiekon seuraaminen lähinnä MM-kisoihin.

Muutenkin tämä vammainen vastakkainasettelu kiekon ja futiksen välillä on jotain ihan käsittämättömän typerää. Naapurimaan urheilukulttuurista voisi tässäkin asiassa ottaa mallia. Katsomot ovat täynnä ja tunnelma huikea oli kyseessä sitten mikä laji tahansa. Nämä potkupallottelijat ovat aivan samalla tasolla kuin mainitsemasti ruutulippispäät.

Sori nyt vain, mutta ei ole pienintäkään tarvetta laittaa valoja päälle tämän enempää. Kerroin oman näkemykseni suomalaisen jalkapalloin tilasta niin kuin minä koen sen olevan. Mikäli olen omalla näkemykselläni loukannut jalkapalloihmisten fiilistä omaa lajiaan kohtaan, niin siitä olen pahoillani. Se ei kuitenkaan muuta yhtään mitään, sillä pysyn kannassani ja jalkapallo Suomessa on aivan täyttä puuhastelua eikä sillä ole mitään edellytyksiä nousta ykköslajiksi tässä maassa. Saat aivan vapaasti olla kanssani eri mieltä asiasta. Palataan 5-10 vuoden päästä asiaan!
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Sori menee kyllä aiheen ohi, mutta pakko vielä kommentoida. Mä en nyt ihan ymmärrä täällä vaahdotaan miten surkea taso veikkausliigassa on, mutta silti samalla todetaan että mene katsomaan jotain 3-4 divari fudista. Kyllä nyt uskallan väittää että veikkaualiigassa on tehty hyvääkin duunia mm. Hjk sekä Turkulaiset jengit inter ja tps. Veikkausliigassa on tulevallakin kaudella myös aika koviakin pelimiehiä mm. Forsell, Tainio, Brown jne jne. Hjk-peleissä olen käynyt viimeiset 5-6-vuotta, niin siellä on kyllä joukossa myös ihan tasokkaita matseja. Hjk kyllä parhaana päivänä pystyy kiusaa jopa isoja ulkomaalaisia jengejä mm. Schalke kaatui Soneralla 2-0 se oli oikeasti hyvää futista Hjk:lta. Jengissä pelasi semmoisia "turhakkeita" kuin Pukki, Bah, Ring, Riihilahti jne jne. Kyllä mun mielestä stadiin kuuluisi myös 2 veikkausliiga jengiä, niin kuin kolmekertaa pienemmässä kaupungissa Turussakin on 2 hyvää futisjengiä. Tps:lle olen hieman kateellinen se on se malli minkä haluisin Jokereihin myös. En nyt jaksa sitten alkaa vääntämään tps:n menestyksestä, koska se ei kiinnosta mua yhtään. Joku kumminkin haluaa käyttää tämänkin kortin, että eihän tps ole voittanut mitään vähään aikaan. Se on totta mutta ei ole Jokeritkaan mitään voittanut.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en nyt ihan ymmärrä täällä vaahdotaan miten surkea taso veikkausliigassa on, mutta silti samalla todetaan että mene katsomaan jotain 3-4 divari fudista.

Enhän minä sitä sano, vaan sen, että jos haluat Jokerit jalkapallossa nähdä, niin kesällä vaan Seiskan pelejä katsomaan. Kuka tässä nyt erottelee mikä on jalkapalloa ja mikä potkupalloa? Erikoiselta tuntuu edes keskustella tällä hetkellä Jokerien osiossa nimenomaan Veikkausliigasta, kun ne haaveet että FC Jokerit tekisi paluun uudestaan suoraan pääsarjatasolle voi unohtaa.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Enhän minä sitä sano, vaan sen, että jos haluat Jokerit jalkapallossa nähdä, niin kesällä vaan Seiskan pelejä katsomaan. Kuka tässä nyt erottelee mikä on jalkapalloa ja mikä potkupalloa? Erikoiselta tuntuu edes keskustella tällä hetkellä Jokerien osiossa nimenomaan Veikkausliigasta, kun ne haaveet että FC Jokerit tekisi paluun uudestaan suoraan pääsarjatasolle voi unohtaa.

Juurikin näin. Eipä allekirjoittanutta tuo pääsarja muutenkaan kiinnosta, kun ei ole joukkuetta, jota kannattaa. Vähän ihmetyttää miten niin moni jokerifani pyörii jullien kannssa rankkarikisoja vetelevän ja ties mitä kausarinvaihtoa harjoittavan klubin matseissa. Jokainen siis ehdottomasti kesällä JFC:n matseihin aina, kun aikataulut antavat myöten. Taso ei toki ole huikea mutta tuskin kukaan seiskan peliltä sitä odottaakaan. Mukavahan se on juoda bisseä kentän laidalla tuttujen naamojen kanssa myös kesällä ja seurata (toivottavasti) nousua kohti kovempia sarjoja.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Juurikin näin. Eipä allekirjoittanutta tuo pääsarja muutenkaan kiinnosta, kun ei ole joukkuetta, jota kannattaa. Vähän ihmetyttää miten niin moni jokerifani pyörii jullien kannssa rankkarikisoja vetelevän ja ties mitä kausarinvaihtoa harjoittavan klubin matseissa.

Mitä vittua? Tätä olen kyllä ihmetellyt useaan otteeseen. Miten Klubin kannattaminen liittyy Jokereiden kannattamiseen? FC Jokerit oli surkuhupaisa puuhasteluseura jota en missään vaiheessa kokenut omakseni. Klubin matseissa aloin käydä jo pikkunappulana 80-luvulla, enkä silloin edes seurannut jääkiekkoa. Jokerit tuli mukaan kuvioihin vasta 80-luvun lopussa. Ja nyt, 20-25 vuotta myöhemmin nämä räkänokat tulevat sylki poskella vittuilemaan että mitä sä jotain Klubihuoria kannatat. Yli satavuotista Stadin omaa futisseuraa. Nii-in.

Kyllä tämä oikeinkannattaminen on sitten vaikeaa.

Positiivisuusketjussa kun ollaan niin Hahlin, SBA:n ja Hännikäisen sopparit lämmittävät mieltä. Nyt tosiaan puuttuu enää ne ykköskorin paikkaajat.
 
Viimeksi muokattu:

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Mitä vittua? Tätä olen kyllä ihmetellyt useaan otteeseen. Miten Klubin kannattaminen liittyy Jokereiden kannattamiseen? FC Jokerit oli surkuhupaisa puuhasteluseura jota en missään vaiheessa kokenut omakseni. Klubin matseissa aloin käydä jo pikkunappulana 80-luvulla, enkä silloin edes seurannut jääkiekkoa. Jokerit tuli mukaan kuvioihin vasta 80-luvun lopussa. Ja nyt, 20-25 vuotta myöhemmin nämä räkänokat tulevat sylki poskella vittuilemaan että mitä sä jotain Klubihuoria kannatat. Yli satavuotista Stadin omaa futisseuraa. Nii-in.

Kyllä tämä oikeinkannattaminen on sitten vaikeaa.

Positiivisuusketjussa kun ollaan niin Hahlin, SBA:n ja Hännikäisen sopparit lämmittävät mieltä. Nyt tosiaan puuttuu enää ne ykköskorin paikkaajat.

Tämä! Pakko tulla täältäkin puolelta huutelemaan. Munkin mielestä on käsittämätönsä, että esim osa IFK faneista ottaa lämpöä, jos sattuu kannattamaan Klubia. Ei ilmeisesti ymmärrä, niinkuin si´nunkin tapauksessa, että Klubia on alettu kannattamaan 20 vuotta sitten. Silloin kuin HIFK veti jotain x divaria ja FC Jokereita ei edes ollut.

Nyt sitten on niin vitun muodikasta larppaa fudispeleissa ja leikkiä jotai huligaania. Käyttää Lloydia, Fren Perrya sun muita Bens Shermaneita ja pitää todistella muille jotain skeidaa. "Vittu oot IFK fani ja kannusta klubirunkkareit". Ei jatkoon ei millään.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Mitä vittua? Tätä olen kyllä ihmetellyt useaan otteeseen. Miten Klubin kannattaminen liittyy Jokereiden kannattamiseen? FC Jokerit oli surkuhupaisa puuhasteluseura jota en missään vaiheessa kokenut omakseni. Klubin matseissa aloin käydä jo pikkunappulana 80-luvulla, enkä silloin edes seurannut jääkiekkoa. Jokerit tuli mukaan kuvioihin vasta 80-luvun lopussa. Ja nyt, 20-25 vuotta myöhemmin nämä räkänokat tulevat sylki poskella vittuilemaan että mitä sä jotain Klubihuoria kannatat. Yli satavuotista Stadin omaa futisseuraa. Nii-in.

Kyllä tämä oikeinkannattaminen on sitten vaikeaa.

Positiivisuusketjussa kun ollaan niin Hahlin, SBA:n ja Hännikäisen sopparit lämmittävät mieltä. Nyt tosiaan puuttuu enää ne ykköskorin paikkaajat.

Heitin tuon klubijutun pienellä provolla mutta laukkasihan sieltä heti joku mielensäpahoittaja paikalle. Fc Jokereihin kyllä vahva sama, vaikki moni matseissa kävikin niin aika muovinen virityshän se oli. Sen sijaan JFC, joka pyörii täysin fanien voimin on paljon parempi tapa rakentaa Jokerien jalkapallotoimintaa.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Mitä vittua? Tätä olen kyllä ihmetellyt useaan otteeseen. Miten Klubin kannattaminen liittyy Jokereiden kannattamiseen? FC Jokerit oli surkuhupaisa puuhasteluseura jota en missään vaiheessa kokenut omakseni. Klubin matseissa aloin käydä jo pikkunappulana 80-luvulla, enkä silloin edes seurannut jääkiekkoa. Jokerit tuli mukaan kuvioihin vasta 80-luvun lopussa. Ja nyt, 20-25 vuotta myöhemmin nämä räkänokat tulevat sylki poskella vittuilemaan että mitä sä jotain Klubihuoria kannatat. Yli satavuotista Stadin omaa futisseuraa.

Tämä on harvinainen totta joka sana. En ymmärrä miksi ei saisi paikallista toista jalkapalloseuraa kannattaa vaan, koska se ei ole Jokerit? Hjk:n perinteet kun on hieman eriluokassa. Jääkiekko onkin sitten asia erikseen silloin on vain Jokerit.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jokainen siis ehdottomasti kesällä JFC:n matseihin aina, kun aikataulut antavat myöten. Taso ei toki ole huikea mutta tuskin kukaan seiskan peliltä sitä odottaakaan. Mukavahan se on juoda bisseä kentän laidalla tuttujen naamojen kanssa myös kesällä ja seurata (toivottavasti) nousua kohti kovempia sarjoja.
Toivottavasti mahdollisimman moni käy matseja katsomassa, mutta tiedoksi sen verran, että ainakin viime kaudella Uudenmaan piirin otteluissa oli kiellettyä juoda alkoholia kentän välittömässä läheisyydessä. Mikäli tällaista havaitaan, voidaan kotijoukkuetta rankaista sakoilla.

Uskoisin että samoja sääntöjä noudatetaan myös Helsingin piirin matseissa, mutta tietenkin tällaisten säädösten valvonta vaihtelee ihan tilanteesta riippuen. Mitään kaljaremmejä ei kuitenkaan kannata matseihin perustaa, koska jossain vaiheessa niihin puututaan, ja kärsijänä on tällöin aina järjestävä seura.

Eli juotavat visusti piilossa tai tarpeeksi kaukana kentältä, niin ei tule mitään ongelmia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ihan näin sivuhuomautuksena mitä suomalainen potkupallo tekee Jokereiden positiivisuusketjussa, suomalaisessa potkupallossa on hyvin vähän positiivisia asioita kun taas Jokereissa niitä on paljonkin, en vain näe että näitä kahta asiaa on pitkään aikaan yhdistänyt mikään.

Itse ketjun aiheeseen sen verran että Lämsän haastattelu oli positiivinen ja siinä mainittu seikka siitä että Kilpeläisen asemaakin pohditaan on hyvä uutinen, toivottavasti pohdinnat johtaa oikeaan johtopäätökseen. En sano tässä mikä se on mutta mielipiteeni siitä taitaa olla varsin hyvin selvillä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Toivottavasti mahdollisimman moni käy matseja katsomassa, mutta tiedoksi sen verran, että ainakin viime kaudella Uudenmaan piirin otteluissa oli kiellettyä juoda alkoholia kentän välittömässä läheisyydessä. Mikäli tällaista havaitaan, voidaan kotijoukkuetta rankaista sakoilla.

Uskoisin että samoja sääntöjä noudatetaan myös Helsingin piirin matseissa, mutta tietenkin tällaisten säädösten valvonta vaihtelee ihan tilanteesta riippuen. Mitään kaljaremmejä ei kuitenkaan kannata matseihin perustaa, koska jossain vaiheessa niihin puututaan, ja kärsijänä on tällöin aina järjestävä seura.

Eli juotavat visusti piilossa tai tarpeeksi kaukana kentältä, niin ei tule mitään ongelmia.

Viime kaudella jokaisessa pelissä, jossa itse olin paikalla vedettiin omia juomia kentän laidalla ja välillä muutama askel kentän puolellakin. :)
 

Pasilan Polle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Happee -01
Oli pakko tulla tänne positiivisuus-ketjuun katsomaan, joko flintstone on ehtinyt kertomaan, kuinka positiivista on Jokereiden kauden loppuminen ja sitä kautta Joonas Raskin lähteminen ison veden taakse jo nyt huhtikuussa.

Itse ketjun aiheeseen en nyt keksi itse mitään, paitsi että on perjantai ja illalla voi ottaa pari Olvia ja se on positiivista.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Itse ketjun aiheeseen en nyt keksi itse mitään, paitsi että on perjantai ja illalla voi ottaa pari Olvia ja se on positiivista.

Kuka ihme pitää Olvin juomista positiivisena?!
Jottei mene ihan ohi aiheen, niin Pulun kauden jatkuminen on positiivista.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerrotko näistä vähän lisää?

Toki voin kertoa. Viime yön vahvoina tunteina osui ensimmäisen kerran silmään tuo uutinen Raskin siirtymisestä loppukaudeksi P-Amerikan ja tästä lähti liikkeelle sellainen pakaslahtimainen ajatusketju, joka päätyi yo. päätelmään. Ei kai se sinne ihan tosissaan kiekkoilemaankaan voi mennä?
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
15.8. - Jokerit - Färjestad BK, Tikkurila Valtti Areena, Vantaa, To 18:30
22.8. - Jokerit - EV Zug, Tikkurila Valtti Areena, Vantaa, To 18:30
24.8. - Jokerit - ZSC Lions, Tikkurila Valtti Areena, Vantaa, La 13:00

Kohta mennään! Valtti-Areena on ihan täydellinen näihin ET-matseihin.
Junalla Tikkurilaan, parit bisset terdellä kesäisessä auringossa, Jokereitten peli, ei tarvitse stressata yhtään lopputuloksesta, kiva nähdä uusia pelaajia, aurinko paistaa vielä pelinkin jälkeen.
Kuvittelisin, että Zyyrihiläiset tulevat kanssa isolle porukalla pitämään meteliä. Akustiikaltaan todella hyvä halli ja tunnelma on katossa pienelläkin porukalla.

"Jullit itkee ja jullit valittaa
Jullit itkee ja jullit valittaa,
Jullit itkee ja valittaa, Jokerit marssii Eurooppaan!"
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Jokereista pääsee näemmä vähän helpommin isoihin peleihin, kun meidän jämäpelaajiakin raahataan NHL:ään oikein urakalla. Fränälle soppari ja Rask suoraan kakkosketjuun yön peliin.

Kohta ne vie meiltä Maneliuksen, kuulemma Karlssonin vierellä olisi tilaa...
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kousan hankinta kuuluu tähän ketjuun näin aluksi ainakin, mutta peliotteet kauden aikana ratkaisevat sitten lopullisen tuomion kuitenkin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kousan hankinta kuuluu tähän ketjuun näin aluksi ainakin, mutta peliotteet kauden aikana ratkaisevat sitten lopullisen tuomion kuitenkin.

Kousa kuuluu tähän ketjuun niin pitkään kun Lepistö ei ole palaamassa SM-liigaan, jos Sami palaa liigaan mutta ei Jokereihin niin tämä Kousan siirto menee samalla hetkellä vitutusketjun kamaksi.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kousa kuuluu tähän ketjuun niin pitkään kun Lepistö ei ole palaamassa SM-liigaan, jos Sami palaa liigaan mutta ei Jokereihin niin tämä Kousan siirto menee samalla hetkellä vitutusketjun kamaksi.

Ööh miksi ihmeessä? Lepistön ura on jo voimakkaassa laskusuhdanteessa, kun taas Kousalla kehityskäyrä osoittaa aivan toiseen suuntaan. Kousa kaiken lisäksi sopii paremmin tuohon meidän palettiin. Aina tällä "oma poika" ajattelulla ei kovin pitkälle pötkitä.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ööh miksi ihmeessä? Lepistön ura on jo voimakkaassa laskusuhdanteessa, kun taas Kousalla kehityskäyrä osoittaa aivan toiseen suuntaan.

Tässä piilee kieltämättä totuuden siemen. Lepistö on viimeksi ollut joukkueensa avainpelaajia kaudella 2008-09, sen jälkeen hänen roolinsa on ollut pienempi. Muutos jälleen kärkiminuutteja pelaavaksi puolustajaksi ei välttämättä tule olemaan kivuton ja nopea, joten siinä mielessä Kousa on paljon turvallisempi valinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös