Positiivisuusketju

  • 2 783 025
  • 11 169

Klokoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Finnish Defence Forces, Ukraine
Suuri kiitos EP ja jokerifanit.
Näin telkkarista etäfanina sydäntä lämmitti kun tunnelma välittyi kotikatsomoon asti. Vahvasti tuli flashbackit 2010-luvun alun liigamatseihin ja tunnelmaan. Suomen kaunein seura ja fanit.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kolme livepeliä putkeen ja kolme voittoa. Kyllä nyt jaksaa taas ensi viikolla vääntää ilo mielin bussin rattia Lappeenrannassa. Kiitos Jokerit, Kiitos Eteläpääty.
Suunnaton arvostus sulle lähes jatkuvasta Jokereiden mukana reissaamisesta ja oli aivan helvetin mahtava nähdä kun olit pudottamassa avauskiekkoa Nordiksella. Pidä Lappeenrannassa Jokereiden lippu korkeella!
 

JammeR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä olisi IPK:n back to back tappioiden jälkeen uskonut, että ollaan viiden ottelun voittoputkessa, mutta niin vain tässä ollaan. Kiitos Tero "Vapahtaja" Määttä!
Samaa mietin silloin jokapoika pelin aikana, että jos tämä hävitään, niin tulee pitempi tappioputki. Taisinkin runoilla jotain, että haastellisia pelejä tulossa viitisen kappaletta, mutta nehän voitettiinkin sitten kaikki! Seuraavat kuusi peliä onkin sitten pelkkiä suupaloja ennen turun tovereita. Ainakin paperilla ;) Uskomaton fiilis on kyl tästä nykymenosta ja varsinkin uudesta nopeammasta ja dominoivasta pelityylistä. On vain Jokerit!
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Olipahan meno, tiukka etukeno. Eläimellinen Eteläpääty ja Jokerifanien ylähylly oman seuran takana 65 minuuttia ja rankut päälle. Tiukka matsi jonka Jokerit taisteli himaan ja kirsikkana kakun päälle kauden eka nollapeli.

Jokerifanien huutomyrsky oli valtaisa. Jopa syksyistä Espoon valtausta kovempaa? Vain yksi jengi Stadista lähti sellaisella höökillä, että äänivalli kiersi hallin ympäri ja jäi hetkeksi kaikumaan. Hurjaa tykitystä koko lössiltä pitkin iltaa.

Kalju on snadisti hellänä tänään (oma vika), mutta se lähtee kun käy bastussa, tsimmaamassa ja antamassa äänen pressanvaaleissa.

Mitä just sinä voit nyt tehdä Jokerien kannattajana oman seurasi hyväksi? Heitä frendeillesi viestiä, että esim. Ensi viikonloppuna pelataan kaksi kotipeliä Stadin jäähallissa, että nyt vaan lippuostoksille ja mukaan haistelemaan tota fiilistä mikä seuran ympärillä ja fanien keskuudessa vallitsee.

Nyt muutama päivä happea ja sit mennään taas, sillä Jokerit on takas.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jokerifanien huutomyrsky oli valtaisa. Jopa syksyistä Espoon valtausta kovempaa? Vain yksi jengi Stadista lähti sellaisella höökillä, että äänivalli kiersi hallin ympäri ja jäi hetkeksi kaikumaan. Hurjaa tykitystä koko lössiltä pitkin iltaa.
Oli muuten hienon kuuloista etenkin se ennen matsia huudettu "vain yksi jengi stadista". Siinä oli volaa. Yleisesti kannattajatoiminnan kannalta Jokerien paluu on ollut sikälikin upeaa, että se kirittää muita ja näyttää positiivisella tavalla, että Suomessakin on mahdollista saada jengi mukaan muuhunkin kannattamiseen kuin "joukkueen nimi, tap, tap, tap"-huutoihin. Hienoa duunia siellä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Oli muuten hienon kuuloista etenkin se ennen matsia huudettu "vain yksi jengi stadista". Siinä oli volaa. Yleisesti kannattajatoiminnan kannalta Jokerien paluu on ollut sikälikin upeaa, että se kirittää muita ja näyttää positiivisella tavalla, että Suomessakin on mahdollista saada jengi mukaan muuhunkin kannattamiseen kuin "joukkueen nimi, tap, tap, tap"-huutoihin. Hienoa duunia siellä.

Kiitoksia sinne! Erinomaista, että Jokerifanien meno saa vipinää aikaan myös muissa piireissä. Ja me emme suinkaan ole vielä ns. tapissa omassa tekemisessämme, vaan vielä on varaa paisua ja kasvaa. Jos ja kun Jokerit siirtyvät Areenalle ensi syksynä, niin haluan uskoa, että eilen ja syksyllä siellä Espoossa nähty noin 1500 Jokerikannattajaa tulee varaamaan koko Eteläpäädyn kolme kokonaista katsomoa omakseen, jolloin jo lähtökohtaisesti Jokerien fanitoiminta kotipeleissä on entistä keskitetympää ja meno sen myötä hurjaa.

Ja kun se vihdoin koittaa, että Jokerit palaa liigaan, niin eri paikkakunnilla fanitoiminta todellakin leimahtaa, sillä Jokerit on faneineen tulossa, niin pitäähän "heille näyttää". On tämä oikeasti hienoa kun funtsii mielessään, että mihin ollaankaan menossa. Loppunmyytyjä pelejä ympäri Suomen ja suuria tunteita.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kehutaan nyt minunkin puolesta tänne sen verran, että aika monta peliä tuossa Bluesin hajoamisen jälkeen tuli Liigaa käytyä Nordiksella katsomassa neutraalisti kutsuvieraana, ja yhdessäkään pelissä ei niin koti- kuin vieraskannattajapoppoilta tuollaista volaa lähtenyt kuin eilen teiltä yläparvella. Meteli oli todella kovaa ja vaikka vihollisia ollaankin, niin ajoittain ihan kylmät väreet nousi kuunnellessa!

Sanottakoon myös, että Espoon faneista lähti myös paikanpäällä ääntä ihan kiitettävästi, taisi olla nuo mikit aika päin persettä ihan kokonaisuudessaan paikoitettu. Istuin sellaisella paikalla, johon molempien faniryhmien huudot kuuluivat aika lailla yhtä puolueettomasti. Siihen nähden hyvää meininkiä, että koko äänekäs kannattajaryhmä hajosi atomeiksi konkurssin myötä ja on käytännössä rakennettu nollista uudelleen.

PS. Olisi varmaan kuulunut enemmänkin tuonne Fanitoiminta-ketjuun, mutta olkoon.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Työpisteelle selvitty ja väsymys on kova viime illan NFL-pelin väijymisen takia, mutta kyllähän tässä silti on hymy huulilla edelleen viime viikon matseista. Kaikista niistä kolmesta.

Täydellinen ylikävely Tampereella ja melkein tekisi mieli sanoa, että pelillisesti myös reiluhkot ylikävelyt viikonlopun molemmissa peleissä. Pisteitä jäi kavereillekin jakoon, mutta kyllähän molemmissa peleissä oltiin pirun hyviä.

Hyvä!
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tää oli niin Super nättii. Ihan meni kylmät väreet. Itse en päässyt paikalle. Mutta telkkarista kuultuna tosi hyvä meno.

Kävi vähän sääliksi se Espoon pieni päätykatsomo. Tuntui että Metro Areenalla kuului vaan Jokerikannustus!!
Halli oli hallussa. Täysin. Ja Ihan oikeesti. :)
Espoo vetoaa siihen että mikit oli väärässä paikassa kun meistä kuului kotisohvalle niin kova mökä. Ja Joensuussa oli pakkasta niin katsomot oli tyhjät.. Nää on näitä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Halli oli hallussa. Täysin. Ja Ihan oikeesti. :)
Espoo vetoaa siihen että mikit oli väärässä paikassa kun meistä kuului kotisohvalle niin kova mökä. Ja Joensuussa oli pakkasta niin katsomot oli tyhjät.. Nää on näitä.
Ja kuulemma hallin "akustiikka" sopi just hyvin just tohon yläkatsomoon, johon Jokerifanit oli laitettu.

Ja kuulosti siltä, että espoolaisten oma katsomo olisi ollut mikitetty? Toivottavasti ei sentään.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
6 pelin kuntopuntarin mukaan ollaan ihan aikataulussa.


1.Jokerit624002313142,333
2.Ketterä640112610132,167
3.IPK640112714132,167
4.K-Vantaa640022519122,000
5.K-Espoo631111712122,000
6.Hermes630122220101,667
7.RoKi630122122101,667
8.Hokki63003161891,500
9.TUTO Hockey63003122191,500
10.JoKP61122141671,167
11.KeuPa HT61113162261,000
12.KOOVEE60204162540,667
13.FPS6000682700,000
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kuulemma hallin "akustiikka" sopi just hyvin just tohon yläkatsomoon, johon Jokerifanit oli laitettu.

Ja kuulosti siltä, että espoolaisten oma katsomo olisi ollut mikitetty? Toivottavasti ei sentään.
Vaikka hallin akustiikka sopikin yläkatsomoon, niin kyllähän tuolla oli sellainen mökä, että ihan sama missä ladossa sitä oltaisi pelattu ja minkälaisella akustiikalla tahansa, niin halli olisi ollut ihan yhtä lailla hallussa.
 

NinetyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Syksyn comeback-matsi Metrolla oli ihan omaa luokkaansa erilaisen tunnelatauksen puolesta, mutta lauantaista jäi jotenkin sellainen viba, että nyt oltiin ekaa kertaa hetkittäin lähempänä liiga-aikojen EP:n menoa. En tiedä oliko se "intensiivisempi" ote capoilussa, lauantaifiilis, allekirjoittaneella liikaa bisseä koneessa vai mikä - mutta ai että, en malta odottaa sitä päivää kun päästään taas kajauttamaan "On pääty Areenalla" ilmoille. Ollaan oikeilla raiteilla kohti makeita vuosia.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Syksyn comeback-matsi Metrolla oli ihan omaa luokkaansa erilaisen tunnelatauksen puolesta, mutta lauantaista jäi jotenkin sellainen viba, että nyt oltiin ekaa kertaa hetkittäin lähempänä liiga-aikojen EP:n menoa. En tiedä oliko se "intensiivisempi" ote capoilussa, lauantaifiilis, allekirjoittaneella liikaa bisseä koneessa vai mikä - mutta ai että, en malta odottaa sitä päivää kun päästään taas kajauttamaan "On pääty Areenalla" ilmoille. Ollaan oikeilla raiteilla kohti makeita vuosia.
Se ensimmäinen matsi oli vielä semmosta tunnustelua ja totuttelua, ja fiilis oli monella tapaa hyvin jännittynyt ja jopa varautunut. Monelle ensimmäinen matsi kymmeneen vuoteen. Nyt tammikuussa ollaan jo päästy hyvään vauhtiin, tullut lisää vanhaa jengiä remmiin mukaan ja uudet ja vanhat chantit tulee taas selkäytimestä. Lisäksi, rummun kalvo ei tällä kertaa hajonnut! Oli ehdottomasti paljon kovempi meno nyt kuin syyskuussa, vaikkakin tunnelataus oli isompi tuolloin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eihän sitä malta odottaa perjantaita. Tultu fiilisteltyä lauantaista Espoo-derbyä oman kännyn matskun, kuin muidenkin postaaman kautta ja... ei voi olla kuin olla kiitollinen tästä jengistä, mikä meillä on niin kentällä kuin katsomossa.

Kerrottaneen yksityiselämästäni sen verran, että aika tasan tarkkaan vuosi sitten olin työelämään liittyneiden vastoinkäymisten myötä todella allapäin, mutta nyt Jokereiden ja kaiken siihen liittyvän yhteisöllisyyden paluu on saanut sisällä uinuneen pikku-Annien hereille. Työntäyteinen ja hektinen arki maistuu ihan eri lailla, kun edessä on jotain mitä odottaa.

Jokereiden paluun tuoma sosiaalinen puoli on jotain mittaamattoman arvokasta ainakin allekirjoittaneelle. Olen niitä, joilla on ne muutamat vakiintuneet frendit, perhe ja työyhteisö, mutta näin muuten katse arjessa ihan liikaa siellä kännykän näytöllä. Kuluneen muutaman kuukauden aikana olen kuitenkin kohdannut ja tutustunut yhä useampaan ihmiseen. Diggaan suuresti sitä, että me olemme hyvin moninainen joukko, mutta rakkaus Suomen suurimpaan ja kauneimpaan yhdistää.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän sitä malta odottaa perjantaita. Tultu fiilisteltyä lauantaista Espoo-derbyä oman kännyn matskun, kuin muidenkin postaaman kautta ja... ei voi olla kuin olla kiitollinen tästä jengistä, mikä meillä on niin kentällä kuin katsomossa.

Kerrottaneen yksityiselämästäni sen verran, että aika tasan tarkkaan vuosi sitten olin työelämään liittyneiden vastoinkäymisten myötä todella allapäin, mutta nyt Jokereiden ja kaiken siihen liittyvän yhteisöllisyyden paluu on saanut sisällä uinuneen pikku-Annien hereille. Työntäyteinen ja hektinen arki maistuu ihan eri lailla, kun edessä on jotain mitä odottaa.

Jokereiden paluun tuoma sosiaalinen puoli on jotain mittaamattoman arvokasta ainakin allekirjoittaneelle. Olen niitä, joilla on ne muutamat vakiintuneet frendit, perhe ja työyhteisö, mutta näin muuten katse arjessa ihan liikaa siellä kännykän näytöllä. Kuluneen muutaman kuukauden aikana olen kuitenkin kohdannut ja tutustunut yhä useampaan ihmiseen. Diggaan suuresti sitä, että me olemme hyvin moninainen joukko, mutta rakkaus Suomen suurimpaan ja kauneimpaan yhdistää.
Tämä viesti kyllä herkisti. Samoja ajatuksia. Tämän uuden ajan myötä olen tutustunut uusiin ihmisiin, niin sosiaalisessa mediassa kuin paikan päälle mennessä.
Toki työn tähden ei aina Lappeenrannasta pääse itse paikan päälle Isolle kirkolle, mutta olen nauttinut siitä tunnelmasta myös tv: n tai kännykän kautta tulevista lähetyksistä.
Bussia ajaessa ottelun selostus handsfreen kautta korvaan. Maalin tullessa on saattanut tulla pieni tuuletuksen äänähdys ääneen. Silloin olen sanonut hämästelijöille, että Jokerit teki maalin. Mutta parasta on se kun pääsee paikan päälle nauttimaan Jokereiden pelistä. Onneksi on vielä runkosarjassa livenä ainakin yksi Keravan matsi, Vantaan matsi. Jokereiden vierailu tänne koti kaupunkiin Lapeenrantaan ja Savonlinnassa pelattava peli. Keuruunkin vierasmatsi riippuu siitä tuleeko fanibussiin väkeä ja toteutuuko matka?
Itse olen todella kiitollinen siitä, että saan olla osa Suomen parhainta, kenties suurinta kannattaja kuntaa.
 
Viimeksi muokattu:

Swindon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarinan aika:

Aikoinaan lähdin Helsingistä aika ovet paukkuen ja päätin etten enää ikinä sinne palaa, levotonta seutua ja haaveilin aina maaseudun rauhaa. Ensin opiskelut Jyväskylässä ja vähän töitäkin siellä. Jokerit pelasi silloin jo KoHeLoo eikä se nyt liiemmin enää kiinnostanut joten ajattelin että ehkä on aika aikuistua ja lopettaa "lapsellinen" jääkiekon seuraaminen. Muutin parisuhteen myötä Keski-Pohjanmaalle, kumppanin oli myös pääkaupunkiseudulta mutta seurasi ja kannatti hifkiä todella aktiivisesti, se minua ei juurikaan haitannut, olin niin rakastunut... vähän ehkä ajoittain piikittelin tästä hänen seurastaan ja pyörittelin silmiä mutta ei sen kummempaa. Ei ollut kuitenkaan kauheasti varaa mitään sanoa kun oma seura oli Venäjän Liigassa.

Viime syksyllä pitkä parisuhde tuli päätökseen yllättäen ja minut jätettiin yksin tänne pohjoiseen. Minulla on enää työni ja koira. Hirveästi en ole ihmissuhteita koskaan rakentanut koska ajattelin etten minä tarvitse ketään muuta kuin kumppanini ja tässä nyt ollaan. Tyttöystävä ilmoitti yhtenä päivänä että hän muuttaa Helsinkiin jotta saa HIFKin kausikortin ja minä en ole enää tervetullut mukaan, "ei muistella pahalla mutta mä en rakasta sua" tyylinen ilmoitus. Olen miettinyt olinko liian innoissani koko kesän siitä kuinka Jokerit is back ja rasittavasti tästä jauhoin jatkuvasti joka edesauttoi tätä hänen päätöstä... paitsi jos se on se syy niin ei tämä parisuhde ollut niin kauhean vahvalla pohjalla mitä luulin. Kuitenkaan en saanut tietää todellista syytä tälle erolle koskaan, se jäi vähän ilmoihin roikkumaan ja se vaivaa kyllä edelleenkin. Saan ajoittain raskaita sydämenpistoksia kun kaipuu on suuri menneeseen enkä vielä ole päässyt yli tästä.

Ei tämä vuodatus nyt ketään täällä varmaan kiinnosta eikä tämä alkujaan vaikuta kauhean positiiviselta mutta Jokerit on tuonut itselleni uutta virtaa arkeen. Tää on varmasti vanhaa toistoa mutta ihan uudella tasolla on oma kiinnostus jääkiekkoa kohtaan. Vuosia ei kiinnostanut juuri pätkääkään, tietysti aina toivoi kohelon aikanakin että narrit pärjää mutta ei se kyllä suurempaa tunnelatausta tuonut. Nykyään mietin päivittäin Jokereita ja matsipäivää odotan innolla aina. Vaikka en paikanpäälle pääsekään niin henkisesti olen aina mukana. Kiitos Jokerit ja kiitos teille kaikille. Jos exäni lukee tämän niin kyllä Jokereista saa paljon enemmän onnellisuutta kuin naapurin kissoista kuitenkin.
 

Tertsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekin yritin aikanaan kannattamisen jäätyä lohduttautua jollain lapsellisuus-kulmalla. Kuluvan kauden aikana olen kummastellut moista järjenjuoksua. Jokereiden tilalle tulleet asiat elämässä eivät nimittäin olleet sen kypsempiä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka pelataankin Mestistä, niin nyt pitäisi Jokereilla olla sauma iskeä kunnolla junnupuolella. Selkeä pelaajapolku edariin, vahva tuki niin rahallisessa muodossa kuin pelaajakehityksessä (Viima) ja etenkin täysin sekaisin oleva naapuri. Ifk tekee ihan mystisiä liikkeitä tällä hetkellä; purkavat omien junnujensa sopimuksia, Liigajengin ikärakenne todella vanha ja valmentajana kaveri, jonka päässä ei tunnetusti paljoa liiku.

Toivottavasti tästä otetaan kaikki irti ja haalitaan nyt PK-seudun kermaa meille - ja etenkin pidetään omista parhaista kavereista kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös