Ai ai ai tätä olen odottanut, että äijä ottaa megafonin haltuun! Vain yksi jengi Stadista - Jokerit!
Kyseessä on tälle fanille se kaikista rakkain huudatus. Idea tähän syntyi noin vuonna 2004 tienoilla. Eteläpääty oli muodostunut ja vakiintunut, huudot ja laulut raikasi matsista toiseen. Megafoni oli löytänyt tiensä capon työvälineeksi. Tuomaksen kanssa istuttiin iltaa Itäkeskuksessa ja suunniteltiin Jokerien katsomoasioita. Ne olivat meillä about päivittäisi hommia. Mulla oli visio, että capo huutaa jonkin lauseen johon koko muu fanimassa vastaa yhteen ääneen. Tuomas rakasti ideaa. Heiteltiin siinä Tuomaksen olkkarissa koko ilta erilaisia ideoita tiskiin ja vähitellen tultiin lopputulokseen, että tossa se on:
Capo yksin ja katse tiukasti katsomon suuntaan:
Vain yksi jengi Stadista
Jokerfanit vastaa ja mökä lähtee kohti pelaajia:
JOOKEERIIT!
Tajuttiin siinä hetkessä, että nyt on isosta huudosta kyse. Miten äänekkääksi se lopulta muodostui, sitä ei uskonut kukaan. Kylmikset menee tätäkin muistellessa.
Tehdään tässä julkinen lupaus vaikka nyt sitten onnistuneen invaasion kunniaksi: jos mulle lyödään megis käteen Espoossa, niin
Vain yksi jengi Stadista kajahtaa ilmoille.
Edit: tänään ostin itselleni ja Tuomakselle Jokerien matsiliput. Viitisen vuotta takaperin sovimme, että jos Jokerit vielä joskus palaa sellaiseen formaattiin, että sitä voi tukea, niin seisomme vierekkäin paluuottelussa. Sanojensa mittaiset miehet.