Olen aivan helvetin onnellinen. Miksi? 0-1. Teräväisen rankkari. Pulkkisen yritys. Meidän taistelu. Tää on mun Jokerit. Olen aivan satavarma, että kasvettiin tänään joukkueena ainakin kilometri. Katsoitteko, kun HIFK hyökkäsi ja Jokerit puolusti: ei meillä oikeasti ollut mitään hätää. Katsokaa tuota viisikkopuolustamista. En tiedä mistä AJ Niemikin on saanut uudet taidot, mutta olen ihan helvetin liikuttunut. Jokainen jätkä oli tänään valmis syömään kiekon. Eero Kilpeläinen etunenässä, se ei vaan saatana antanut sitä maalia niile. Uskomaton veskari.
Puhutaan myös Lämsä-Summanen-akselista. Aivan huikeaa. Meidän tulokaskoutsi, Tomi Lämsä dominoi Raimo Summasta aivan 100-0. Jätkä vetää niin kylmästi tossa pressitilaisuudessa, että Räikkönenkin kadehtii. Ja noi Summasen huudot pelin aikana, naurattaa todella paljon! Huomioidaan, että hän on aikuinen mies. Kuulen usein ala-astelaisilta samantyylistä tekstiä. Kielivaraston pääsana "vittu". Summanen on Lämsän hihnassa tällä hetkellä, pressitilaisuuden itkeminen räjäytti pankin - "Kasvetaanhan nyt aikuisiks, oikeesti." Priceless, priceless. Näytti Lämsääkin kovasti naurattavan, Summanen vaikutti itkevältä ämmältä.
Nordlundin niittiin pitää sanoa, että vau! Täysin puhdas taklaus, eikä todellakaan osu ensisijaisesti päähän. Osuu ensin olkapäähän, mutta liukuu siitä ylemmäs. Jokainen tietää säännön tälläiseen tapaukseen liittyen: ei pitäisi tulla jäähyä. Eikä todellakaan jatkotoimenpiteitä. Mastolle peukkua, hyvä kohde kaiken lisäksi. Märkä-Simon reaktio myös aivan omaa luokkaansa: "Tiedän, missä sä asut". Tuntuu oikeasti, että HIFK on nyt vajonnut pikkuveli-asemaan Stadissa.
Positiivisin: mestaruusjuna poksuttaa. Ollaan otettu voittoja erittäin vaikeista paikoista ja tuntuu, ettei mikään voi enää estää. Jokereita on miltei mahdoton voittaa paras seitsemästä -sarjassa. HIFK:sta on tullut medialle itkevä ämmä. Toni Söderholm, Thomas Nykopp, Siim Liivik.. Säälin heitä. Ilari Melartille plussaa, kaveri oikeasti näyttää hyvältä pakilta. Eikä näytä temppuilevankaan enää. Minä tykkään! Tänään on hyvä päivä olla Jokeri.