En tiedä olenko vuosien turruttamana tullut pehmeämmäksi, mutta tän kauden Jokereissa on mun mielestä jotain erilaista. Jätkät on jotenkin enemmän läsnä ja tosissaan, taistelua on enemmän ja pelataan joukkueelle. Samoin fiilis hallissa on ihan eri sfäärissä. Ja olen siis tähän saakka ollut matseissa autolla (molempiin suuntiin), eli ilman prosenttimehua.
Tää on meidän kausi, äijät (ja tytöt). Gotta love it.
Mulle iski sama tunne niistä ajoista lähtien kun Kekäläinen saapui firmaan ja Westerlund toi taistelevaa ilmettä pariksi kaudeksi ja nyt Lämsä jatkaa samankaltaista kiekkoa. Sitä ennen muutama kausi, poislukien hopeakausi, oli ollut jotenkin väritöntä ja staroja roudattiin Virmasen toimesta aivan liikaa ja hankinnat menikin 80% pieleen hinta&laatu&kaavailtu rooli -suhteessa. Keklu pisti homman onneksi kuntoon ja se näkyy varmasti joukkueessa vapautuneena ja oikeasti hyvänä
joukkueena.
Erik Karlsson, kaikki tarvittava on kai jo sanottu tuolla hänen ketjussaan. The King.
Nyt kannattaa nauttia joka solullaan näistä ajoista. Meillä on maailman paras puolustaja, Filppulan veljekset, tulevat omat junnutähtemme Teräväinen ja Pulkkinen ( kyllä se sieltä lähtee aukeamaan kohta kummallakin ), Steve Moses, omat junnupakit joiden pääura tullee olemaan NHL:ssä ( Eronen, Lindell, Lindbohm ), sekä Lamberg joka on iskemässä aivan puskista vakiokokoonpanoon. Myös huhut Selänteen kotiinpalusta alkavat päivä päivältä käymään todennäköisemmiksi kun eivät näytä saavan mitään aikaiseksi neuvotteluissa NHL-kauden jatkumisen suhteen.
Elämme mukavia aikoja vaikka kauden alku on pisteellisesti ollut vähän odotettua heikompi, mutta kokoajan paranee sitä myöten kun äijää tulee pelaamaan, milloin P-Amerikasta, milloin pelikielloista ja loukkaantumisilta.
Hyvä tunnelma ollut hallissakin! Viime kauden runkosarjassa oli jo pientä kehitystä havaittavissa että muissakin katsomoissa kun Eteläpäädyssä yhdytään mukaan taputuksiin. Viime kevään jullisarjassa ja nyt ekassa kolmessa kotipelissä on menty taas askel eteenpäin ja hallissa on oikeasti hyvä tunnelma, siis koko hallissa!