Jos playoffit alkaisi tänään, niin parit lännessä:
ska - Spartak
Jokerit - Lokomotiv (ei vittu taas)
Dynamo Msk - Severstal
CSKA - Dynamo Minsk
Mulla on näistä jengeistä tosi suuri kunnioitus Lokomotivia ja TsSKA:ta kohtaan organisaatioina. Lokomotiv kaikkein eniten ”Jokereiden” tyylinen organisaatio lännessä. Sanoisin, että semmonen helposti lähestyttävä organisaatio. Hieno joukkue ja vaikka nyt viime keväänä vetikin kuivana kakkoseen, niin se oli vähän kuten kuulukin. Tappio niille ei vituta, koska olivat parempia kaikilla osa-alueilla.
TsSKA:ssa ei oo paskamaisia/raukkamaisia pelaajia mun makuun. Se pitkä matsi muutaman vuoden takaa oli hyvä esimerkki. Heti seuraavassa pelissä, kun TsSKA iski Jokerit lauluun, niin ei ollut mitään yli kovia tuuletuksia tmv. Kunnioitusta on organisaatioina varmaan molempiin suuntiin, eikä tämä jengi ainakaan mun mielestä kuseta muita organisaatioita pelaajakaupoissa tai käytä mitään KHL:n sisäisiä farmeja, kuten ska Sotshin, Kunlunin ja Vitjazin kanssa.
Dynamo on mulle kanssa semmonen 50-50 -jengi. Pelaavat hyvää lätkää kokonaisvaltaisesti ja siinä organisaatiossa on hieno nähdä, kun kaikki toteuttaa samaa ohjenuoraa. Jengissä on myös pelaajia omasta juniorituotannosta.
Spartak on mulle se Moskovan pienin ja sympaattisin. Yleensä Jokerit voittaa, kun vaan pelaavat normisti eikä kuin pullopersesiat.
Dinamo Minsk ahdisti ekalla kaudella, kun voittivat ekan pelin niin KHL:ssä kuin KHL:n pudotuspeleissä. Nykyään ei juuri herätä vastakkaita tunteita. Joukkue on syytön belarussian johdon tekemisiin.
ska sitten on oma lukunsa. En koe mitään sympatiaa joukkuetta kohtaan. Ylivertaisella materiaalilla 2010-luvun alussa operoinut organisaatio, jolla on lipevät johtajat. Pelaajissa ei tietenkään mitään vikaa. Kuzmenko, Robinson, Vey ja co. on huippuyksilöitä kuten myös junnut, mutta se johto, sekä häikäilemätön kokonaisuus. Vähän kuin Venäjä pienoiskoossa - johto on perseessä, kansalaiset on todella sympaattista porukkaa.
Mutta joo, en mä Lokomotivia pelillisesti ottaisi Jokereita vastaan ekalle kierrokselle koskaan. Tämän kauden Lokomotiv kyllä varmaankin alistuisi lopulta Jokereille, mutta Nikitinin raastinrauta voisi jyrsiä terävimmän Jokereiden kulmista pois ennen R2’sta.