Kun tässä on Jokereiden positiivisuusketjusta kyse, niin pysyn positiivisissa asioissa. Niitä on tämän hetken Jokerikannattajana helppo löytää, koronasta huolimatta.
Olen seurannut jääkiekkoa eri tasoilla vuosikymmeniä juniorikiekosta Suomisarjan ja SM-liigan kiekkoon. Viimeisten 10 vuoden ajan olen keskittynyt enenevässä määrin KHL- ja NHL-kiekkoon.
Hetkeäkään en ole valintaani katunut. Minulla ei vapaa-aika yksinkertaisesti riitä kuin kahden maailman parhaan jääkiekkosarjan seuraamiseen. Lähisukulaisen muutto USA:han muutama vuosi sitten on lisännyt mahdollisuuksia ja intoa käydä katsomassa NHL:ää paikan päällä. Voi ehkä myös todeta, että henkilökohtainen kiintiöni juniori-, Suomisarjan ja SM-liigakiekkoon on täynnä.
Jokereissa on organisaationa ollut yksi asia, jota en ole kokenut milloinkaan aikaisemmin vuosikymmeniä jääkiekkoa seuratessani.
Olen saanut Jokereilta kuuden vuoden aikana neljä kyselyä, joissa on haluttu tietää, mitä mieltä olen ottelutapahtumasta, Jokereista yleensä ja miten haluan toimintaa kehittää. Yksi kyselyistä liittyi johonkin opinnäytetyöhön eikä tullut muistaakseni Jokereilta, mutta senkin taustalta ja tulosten hyödyntäjänä saattoi löytyä opiskelijan lisäksi Jokerit. Viimeisimmän kyselyn sain ennen tämän kauden alkua.
Arvostan sitä, että Jokerit on osoittanut arvostusta ja kiinnostusta minun ja muiden ihmisten näkemyksiä kohtaan, jotka monista ristipaineista huolimatta käyvät kaudesta toiseen uskollisesti myötäelämässä ja kannustamassa Jokereiden peleissä.
Olen yrittänyt antaa oman panokseni vastaamalla kyselyihin rehellisesti ja antamalla kehittämisideoita, myös tyytyväisyyskyselyjen ulkopuolella. Mahdollisesti kaksi kehittämisideaani olen saanut lävitse. Ainakin kaksi ideaani on toteutunut ottelutapahtumissa, toinen on kuultavissa ja toinen nautittavissa muulla tavoin.