Siirretään vastaus tänne, kun enemmän tämän ketjun asiaa tulee
Vähän kyllä kummastutti katsella kääpiön pyristelyä kun Lauridsen nojaili stagaansa toimettomana vieressä. Hienoa siis että reagoi, mutta kyllä sitä odottaisi näiltä meidän ns. fyysisiltä pelaajilta vähän aloitteellisuutta silloin kun tähtiä kohdellaan kaltoin.
Ja minun mieleeni on juuri se että lähin kaveri tekee asialle jotain, myös ne taitopelaajat, eikä vain luikita sen ketjun isoimman kaverin selän taakse. Kertoo paljon joukkuehengestä.
Tuossahan se on käyty läpi. Itse katsoin, että Lauridsen oli myös lähdössä kouluttamaan, mutta O'Neill kerkesi iholle ensin ja koodistoa kunnioittaen Lauridsen ei mennyt väliin. Kertoo myös O'Neillin tämän hetkisestä pelistä ja omasta asenteesta, että kuumimpana pelaajana on ensimmäisenä puolustamassa omiaan. Kauas on tultu siitä muutama kierros sitten hiihtelevästä hahmosta kenelle itse annoin aikaa näyttää muutaman pelin ennen kenkimistä.
Muutenkin viime peleissä on ollut hienoa seurata kuinka pelaajat reagoivat hieman kyseenalaisiin taklauksiin ja annetaan viesti, että tätä emme vittu salli. Viime ottelussa Gymer oli lähdössä kouluttamaan TsSKAn pelaajaa ja Genowaykin on antanut tälle osastolle panoksensa. Toki voimme aina keskustella onko se oikein, että pitääkö näiden ns ykköstähtien tapella, mutta yksittäinen 5 min väkivaltaisuus voi olla pientä siihen verrattuna mikä fiilis kopissa on tuollaisen ja mitä se tekee joukkuehengelle. Toisen ketjun aihe on taas kuuluuko nämä tappelut ollenkaan jääkiekkoon, mutta oma mielipide varmaan on selvillä, kun näistä reagoinneista avaudun positiivisuusketjuun.
Siitä propsit Jaloselle, että sen verran ymmärtää peliä, jottei ole laittanut joukkueelle tappelukieltoa. Välillä tuntui Erkan aikana, jotta pelaajilla olisi ollut halu käydä antamassa muistutus, mutta valmennus ei antanut. Tappelukielloilla kumminkin on hävitty ennenkin play off sarjoja.