Atte "Atte" Ohtamaa. Ei saatana mikä mies. Alle 7 päivän sisään on saanut Kovalchukin sekoamaan ja tällättyä voittomaalin. Ja tämä siis Atelta, ei esimerkiksi siltä Senatorsin Karlssonilta. Huikeaa sanon minä! Jos mistään muusta ei miestä muista, niin marraskuun kohdalle voi vetää kalenteriin pari raksia. Kovassa paikassa pelimiehet tekevät urotekoja ja Atte on niitä nyt pari tehnyt viikon sisään. Arvostan!
Kolme viimeisintä matsia olen jatkuvasti suhtautunut pessimistisesti mahdollisuuksiin. SKA oli ennakkoon kovin ikinä missään ja turpaan piti tulla. Ja mitä vielä, mehän nöyryytettiin niitä. Iljan koirakin varmaan puri Iljaa tuon matsin jälkeen. Lähtökohdat Zagrebia vastaan eivät olleet ehkä ne kaikista parhaimmat, yleensä huikean voiton jälkeen on seurannut avonaisten rotsien ilta ja tappio. Mutta ei, niin vain Kroatia valloitettiin ja alistettiin. Tänään sitten arkimatsi ja vastassa jengi, jonka kanssa on pieni vaikeuksia ollut aiemmin, kotiyleisöltä hirveä tuki ja ennakkoon helpompi jengi vastassa. Vaarallisuus näkyi ensimmäisessä erässä kun taululla oli 3-1, mutta niin vain tultiin rinnalle ja ohi. Mä rakastan tuota jengiä. Tuossa on taitoa, taistelutahtoa ja tunnetta. SKA ei pelota, pauhaavan vierasyleisön edessä voidaan nousta parin maalin takaa ohi ja mahtavan voiton jälkeen tilanne saadaan nollattua vieraskaukalossakin.
KHL-siirtoon suhtauduin helvetin ristiriitaisin tuntein ennen Venäjän viimeisimpiä sekoiluja. Venäjän sekoilujen jälkeen tilanne on se, että mulla luottamus tähän sarjaan ja sen tulevaisuuteen on jossain nollan, olemattoman ja vähäisen luokassa. Mutta siitä huolimatta tuo jengi on jotain sellaista, että tässä pidemmän linjan kannattajakin herkistyy. Tuo on 2000-luvun jokerikiekkoa parhaimmillaan, jengi on täynnä viihdyttäviä yksilöitä, tulosta tulee ja omat voimavarat on helppo keskittää itse jengiin. Nautitaan tästä nyt kun voidaan ja ei liikaa stressata mahdollisista huonoista uutisista tulevaisuudessa. Jos sarja kaatuu ja paluu Liigaan/Mestikseen/mutasarjaan tapahtuu, niin se tapahtuu. Sille ei voi mitään, mutta tästä jengistä voi nauttia nyt ja tässä.