En tiedä pahasta vielä, mutta tunne, usko ja innostus ainakin. Toivotaan että se pahakin siellä lymyää joukossa.Paha on palannut Raksilaan.
Huikea on ollut Kärppien taival Mäntymaan alaisuudessa, vaikka mukaan on mahtunut monenlaista haastetta, kohua, maajoukkupeleiä, ja loukkaantumisia.Hommat ovat muuten kehittyneet siihen pisteeseen, että jos pudotuspelit alkaisivat ensi viikolla näistä asetelmista, lähtisi Kärpät ennakkosuosikkina, ja kotiedun omaavana tavoittelemaan välieräpaikkaa.
Kuka olisi uskonut joulukuun puolessavälissä?
Huikea on ollut Kärppien taival Mäntymaan alaisuudessa, vaikka mukaan on mahtunut monenlaista haastetta, kohua, maajoukkupeleiä, ja loukkaantumisia.
Mäntymaan johdolla on menty nyt 27 peliä ja tämän illan perusteella voidaan todeta, että Kärpät on ansaitusti 25 ottelun kuntopuntarin ENSIMMÄISELLÄ paikalla.
1. Kärpät: 53 pistettä
2. Pelicans: 52 pistettä
3. Ilves: 48 pistettä
4. Jukurit: 47 pistettä
5. HIFK: 44 pistettä
6. Tappara: 44 pistettä
Jokainen kärkijoukkue on siis tällä ajanjaksolla pelannut varsin hyvin ja voidaankin odottaa, että puolivälieristä tulee kyllä harvinaisen tasaisia sarjoja. Kärppien kannalta hyvää lupaa se, että tänään nähtiin joukkueelta todellinen myrskyvaroitus. Henki on päällä.
Kärppien loppuohjelma on kyllä äärimmäisen haastava, kun sitä vertaa Pelicansin ja HIFK:n lopetukseen, mutta kyllä voittamalla loput pelit on kotietu omissa käsissä. Seuraavat kolme peliä tulevat myös olemaan tietynlainen CHL-karsinta, joten voittoja kaivataan (sekä Pelicansin pistemenetyksiä). Olisi hienoa päästä katsomaan pitkästä aikaa CHL-kiekkoa Oulussa.
Kärppien loppuohjelma on kyllä äärimmäisen haastava, kun sitä vertaa Pelicansin ja HIFK:n lopetukseen, mutta kyllä voittamalla loput pelit on kotietu omissa käsissä. Seuraavat kolme peliä tulevat myös olemaan tietynlainen CHL-karsinta, joten voittoja kaivataan (sekä Pelicansin pistemenetyksiä). Olisi hienoa päästä katsomaan pitkästä aikaa CHL-kiekkoa Oulussa.
Ai että höllii hesalaisten hifkifanien itkunsekainen ulina heidän hiekkalaatikollaan. Ilmeisen koville ottaa kun Kärppien yli ei käveltykään kuten ajatus oli.
Meidän kannalta huonon rekordin aikan kun olen tänne palstalle liittynyt, niin mulla ei ollut hajuakaan kuinka syvällä Kärpät on IFK-palstalaisten tunteissa. Aikaisemmin olen ollut siinä käsityksessä että Kärppien- ja IFK-palstalaisten välillä on ihan kohtuu hyväkin arvostus toisiaan kohtaan, mutta eilen sai kyllä lukea sellaista lapsellista itkua ja naurettavaa "vittu nuo näätälestajuntit on perseestä ja kuka vittu siellä haluaa asua, latokin romahtaa kasaan kohta ja pelipaitamainoksia enemmän kuin laki sallii" uhoa.Se on ollutkin tuo viime vuosien hyvä W/L rekordi mikä on pitänyt IFK-kannattajien Kärppä-vihan aisoissa.
Ikinä ei ole naamatusten ollut mitään ongelmaa IFK-kannattajien kanssa, päin vastoin itsellä pelkästään positiivisia kanssakäymisiä ollut aina, tapahtuipa tämä Raksilassa, Nordiksella tai jossain pubissa.Aikaisemmin olen ollut siinä käsityksessä että Kärppien- ja IFK-palstalaisten välillä on ihan kohtuu hyväkin arvostus toisiaan kohtaan, mutta eilen sai kyllä sellaista lapsellista itkua ja naurettavaa "vittu nuo näätälestajuntit on perseestä ja kuka vittu siellä haluaa asua, latokin romahtaa kasaan kohta ja pelipaitamainoksia enemmän kuin laki sallii" uhoa.
Sama kokemus itelläki livehetkistä, ainoastaan hyviä porinoita hyvässä hengessä ollu halleilla ja muualla. Tää jatkoajan meininki on näköjään monilta samanlaista myötähäpeää tuottavaa paskaa, mitä Facebook tarjoaa nykyään, erona vain se, että siellä huudellaan samaa jargonia omalla nimellä ja naamalla, täällä voi paeta nimimerkin taakse niin helposti. En oo ikinä ymmärtäny tuota järjetöntä haukkumista ja halventamista, millä saa vaan arvostuksen itseä ja omaa esim joukkuetta kohtaan katoamaan kätevästi. Mulla ainakin vituttais, jos meitä Kärppäläisiä pidettäis joka paikassa ihan täysinä kusipäinä, jotka joukkueen kustessa housuun haukkuu ihmiset kannatettavan seuran, asuinpaikan, uskon, tai minkä tahansa vastaavan perusteella.Ikinä ei ole naamatusten ollut mitään ongelmaa IFK-kannattajien kanssa, päin vastoin itsellä pelkästään positiivisia kanssakäymisiä ollut aina, tapahtuipa tämä Raksilassa, Nordiksella tai jossain pubissa.
Ehkä tässä on just sitä efektiä, kuin siinä koiravideossa missä räksytetään aidan läpi ja näytetään hampaita. Sitten aita (Jatkoaika) otetaankin välistä pois, niin molemmat osapuolet heiluttelevat vain häntää iloisesti.
Tälle palstalle on ilmaantunut useampia erittäin heikkotasoisia nimimerkkejä parin viime vuoden aikana kannattamastaan seurasta riippumatta. Taisi pari surkeaa Kärppiä kannattavaa nimimerkkiä lentää ihan vasta isoista ovista ulos ja ansaitusti. Minusta vaikutti siltä, että nämä kaikkein surullisimmat HIFK-leirin huutelijat lauantailta olivat aivan samankaltaisia märkäkorvia. HIFK:n leirissä on useita pitkänlinjan laadukkaita nimimerkkejä, jotka eivät eilisen kaltaisiin oksennuksiin varmasti sorru. Eli sitä minä vain, ettei pesuveden mukana vedetä koko jengiä viemäriin.Aikaisemmin olen ollut siinä käsityksessä että Kärppien- ja IFK-palstalaisten välillä on ihan kohtuu hyväkin arvostus toisiaan kohtaan, mutta eilen sai kyllä lukea sellaista lapsellista itkua ja naurettavaa "vittu nuo näätälestajuntit on perseestä ja kuka vittu siellä haluaa asua, latokin romahtaa kasaan kohta ja pelipaitamainoksia enemmän kuin laki sallii" uhoa.
Juu, ei tietenkään. Mulla ainakin on paljon kunnioitusta ja arvostusta asiallisia HIFK-kannattajia ja kirjoittajia (tietenkin ihan joukkueesta riippumatta) kohtaan. Yllätyin vain siitä, kuinka paljon tuollaista suoraan sanottuna paskaa sieltä sai lauantaina lukea. Että ei välttämättä kahden käden sormet riittänyt laskemaan nimimerkkejä, jotka tuota paskaa kirjoittivat.Eli sitä minä vain, ettei pesuveden mukana vedetä koko jengiä viemäriin.
2022 löydyttiin sijalta 6., kun Marjamäki tuli pelastustalkoisiin.Jaahas. Ollaan vähintään kuuden parhaan sakissa runkkarissa. Viimeksi oltiin 2020, jolloin toki koko kausi pistettiin pakettiin kesken kaiken. On tätä odotettu.
Näitä on monesti vähän turhia spekuloida. Oisko tehnyt Kärpissä 15o 10+8, tai HIFK:ssä 15o 5+12, ei voi tietää. Jos olis tehny nyt Lukossa tuplat tuosta vähintään, spekulointi ois toiseen suuntaan.Tuntuu hyvältä, että Kärpät ei tarttunut siirtorajalla turhuuksiin. Morand Lukossa nyt 15o 4+2=6 (-8).
Spekulointi ei ole turhaa. Voidaan spekuloida, olisko Morandilla ollut Kärppien suorittamiseen jopa negatiivinen vaikutus. Nyt oikeastaan Harjulaa lukuunottamatta kaikki hyökkääjät ovat osa pelaavaa joukkuetta, kun sopivasti kierrätetään. Yhteishenki on timanttia. Kärpät on ollut lennossa ja Morand ei. Kärpät ei ole pärjätäkseen Morandia kaivannut. Minusta voimme olle iloisia, ettei hän Oulussa pelaa. Sopimus muuten vielä ensi kaudeksi Lukkoon. Tuolla oli iso merkitys, jotta siirtyi Lukkoon. Luoti väistetty.Näitä on monesti vähän turhia spekuloida. Oisko tehnyt Kärpissä 15o 10+8, tai HIFK:ssä 15o 5+12, ei voi tietää. Jos olis tehny nyt Lukossa tuplat tuosta vähintään, spekulointi ois toiseen suuntaan.
Vaikkakin olen periaatteessa samaa mieltä, niin emmehän tätä voi oikeasti tietää mikä fiilis siellä kaikilla pelaajilla on kopissa ja pelireissuilla.Yhteishenki on timanttia.
Voimme aistia sen peliotteista. Minusta joukkueen pelaaminen on aidosti sitoutunutta ja se kertoo paljon välittämisestä ja hengestä. Jopa Tiivola vaikutti lauantaina välittävän muustakin kuin itsestään. Jos tuo mies on saatu mukaan henkeen, niin kyllä henki on vahva ja se kantaa.Vaikkakin olen periaatteessa samaa mieltä, niin emmehän tätä voi oikeasti tietää mikä fiilis siellä kaikilla pelaajilla on kopissa ja pelireissuilla.