Positiivisuusketju kaudelle 2021–2022

  • 149 134
  • 977

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Se on just näin. Tästä syystä toivon puolivälierässä vastaan juuri Tapparaa. Se sarja on meidän! No joo, ensin pitää sinne päästä ja aikamoisen paineviidakon läpi.

Tappara olisi Kärpille kaikkien paras heti kärkeen. Ollaan saatu treenata niitä vastaan pudotuspeleissä 2 kertaa ja KAIKKI paineet ovat Tapparalla. Lisäksi jostain syystä Kärpät osaa voittaa Hakametsässä aina pudotuspeleissä.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se on just näin. Tästä syystä toivon puolivälierässä vastaan juuri Tapparaa. Se sarja on meidän! No joo, ensin pitää sinne päästä ja aikamoisen paineviidakon läpi.

Hyi vittu. Tappara on kone jonka ainoa missio on suojella keskustaa. Katsoitko edellistä matsia? Ehkä oksettavin ottelu jonka olen tällä kaudella nähnyt miltään joukkueelta, ja olen katsonut monta. Se on niin vitun kliinistä, niin kaunista, niin helvetin tehokasta että Tapparaa en haluaisi ennen finaalia vastaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tappara olisi Kärpille kaikkien paras heti kärkeen. Ollaan saatu treenata niitä vastaan pudotuspeleissä 2 kertaa ja KAIKKI paineet ovat Tapparalla. Lisäksi jostain syystä Kärpät osaa voittaa Hakametsässä aina pudotuspeleissä.
Muuten hyvä, mutta Hakametsässä ei enää pelata. Saa nähdä, miten Tampereen keskustassa kulkee Kärpilllä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyi vittu. Tappara on kone jonka ainoa missio on suojella keskustaa. Katsoitko edellistä matsia? Ehkä oksettavin ottelu jonka olen tällä kaudella nähnyt miltään joukkueelta, ja olen katsonut monta. Se on niin vitun kliinistä, niin kaunista, niin helvetin tehokasta että Tapparaa en haluaisi ennen finaalia vastaan.
Katsoin eilisen pelin D-katsomosta kausikorttipaikaltani. Hyvin siitä näkee. Samanlaista keskustan tukkimista se on Tapparalla ja Kärpillä, kohtaavat ne sitten puolivälierässä tahi finaalissa. Mieluiten kohtaan heti kärkeen, sillä henkinen asetelma on siinä tapauksessa meille suosiollisempi, kuten nimimerkki @Ujcik#11 hyvin kertoi.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Hyi vittu. Tappara on kone jonka ainoa missio on suojella keskustaa. Katsoitko edellistä matsia? Ehkä oksettavin ottelu jonka olen tällä kaudella nähnyt miltään joukkueelta, ja olen katsonut monta. Se on niin vitun kliinistä, niin kaunista, niin helvetin tehokasta että Tapparaa en haluaisi ennen finaalia vastaan.
Vaikka Tappara konemaisesti keskustaa puolustaakin, niin silti Kärpät eilen pääsi aika monta kertaa puhkomaan sen puolustuksen ja laukomaan hyvältä sektorilta. Kärpät oli jopa eilen ajoittain Tapparaa edellä ja pystyi hallitsemaan peliä. Ei se nyt mikään voittamaton joukkue ole. Eilen hävittiin vaan siihen, kun niistä paikoista joista normaalisti tehdään 9/10 ei tehty nyt ainuttakaan (Kossu ja Aaltonen). Ja oli siellä monta muutakin todella hyvää paikkaa.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katsoin eilisen pelin D-katsomosta kausikorttipaikaltani. Hyvin siitä näkee. Samanlaista keskustan tukkimista se on Tapparalla ja Kärpillä, kohtaavat ne sitten puolivälierässä tahi finaalissa. Mieluiten kohtaan heti kärkeen, sillä henkinen asetelma on siinä tapauksessa meille suosiollisempi, kuten nimimerkki @Ujcik#11 hyvin kertoi.

Itse en henkisiin asetelmiin usko. En tässä kontekstissa. Tappara oli viisikossa mielestäni selkeästi edellä vaikka pelasi puutteellisella kokoonpanolla ja piti Kärpät helvetin hyvin poissa parhailta paikoilta. Rekka Pinne tuossa yllä tuo esiin, että Kärpät ei tehnyt paikoista mitä oli, mutta entä ne Tapparan paikat. Blomma pelasi taas helvetin hyvin, mutta entä jos kiekko tai pari olisi noussut patjan yli? Sanotaanko näin että Kärppien talouden kannalta toivon että Tapparaa vastaan ei pelata kovin ajoissa. Toisaalta, jos Tappara piestään niin eiköhän tuo porukka sit voita mestuuden samalla. Ei paineita Mr. Marjamäki.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Itse en henkisiin asetelmiin usko. En tässä kontekstissa. Tappara oli viisikossa mielestäni selkeästi edellä vaikka pelasi puutteellisella kokoonpanolla ja piti Kärpät helvetin hyvin poissa parhailta paikoilta. Rekka Pinne tuossa yllä tuo esiin, että Kärpät ei tehnyt paikoista mitä oli, mutta entä ne Tapparan paikat. Blomma pelasi taas helvetin hyvin, mutta entä jos kiekko tai pari oli noussut patjan yli? Sanotaanko näin että Kärppien talouden kannalta toivon että Tapparaa vastaan ei pelata kovin ajoissa. Toisaalta, jos Tappara piestään niin eiköhän tuo porukka sit voita mestuuden samalla. Ei paineta Mr. Marjamäki.
Mielestäni Kärpillä oli parempia tekopaikkoja enemmän, kuin Tapparalla. Tappara pelasi loistavaa päätypeliä ja pommitti viivasta maskin kera kovia pommeja, mutta mielestäni Kärpillä oli enemmän paikkoja nimenomaan siitä keskustasta.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni Kärpillä oli parempia tekopaikkoja enemmän, kuin Tapparalla. Tappara pelasi loistavaa päätypeliä ja pommitti viivasta maskin kera kovia pommeja, mutta mielestäni Kärpillä oli enemmän paikkoja nimenomaan siitä keskustasta.

Sillä ei ole väliä onko Kärpillä enemmän paikkoja, vaan siitä tehdäänkö. Kuten itsekin sanoin, Kärpät oli tolpan päässä vähintään tasatuloksesta. Mutta ei tehty. Noin haavoittunutta Tapparaa vastaan ne harvat paikat olisi pitänyt käyttää, koska vastakkain oli kaksi inhorealistista 0-0 valmentajaa. Mutta nuo paikat tuli ns. tuurilla, katso Kossun paikka, ja muuten Tappara pelasi niin vakuuttavaa peliä että kyllä se vain kylmäsi. Eli Tapparaa vastaan luotetaan tuuriin enemmän kuin taitoon. Ja tuota joukkuetta vastaan se käy paras-seitsemästä sarjassa kuolemaksi.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Sillä ei ole väliä onko Kärpillä enemmän paikkoja, vaan siitä tehdäänkö. Kuten itsekin sanoin, Kärpät oli tolpan päässä vähintään tasatuloksesta. Mutta ei tehty. Noin haavoittunutta Tapparaa vastaan ne harvat paikat olisi pitänyt käyttää, koska vastakkain oli kaksi inhorealistista 0-0 valmentajaa. Mutta nuo paikat tuli ns. tuurilla, katso Kossun paikka, ja muuten Tappara pelasi niin vakuuttavaa peliä että kyllä se vain kylmäsi. Eli Tapparaa vastaan luotetaan tuuriin enemmän kuin taitoon. Ja tuota joukkuetta vastaan se käy paras-seitsemästä sarjassa kuolemaksi.
Joo tuli ehkä tuo Kossun paikka tuurilla, mutta siellä oli esimerkiksi Bourkella maalin edessä paikkaa, josta laukoi ohi, Pyörälällä oli hyvä kutipaikka, kuten myös Aaltosella (en tarkoita sitä viime sekunnin paikkaa), Kalaputaalla vai oliko se Koivunen, jolla oli siinä maalin edessä paikkaa. Nämä paikat eivät tulleet mielestäni tuurilla, vaan sillä että Kärpät pelasi sen verran hyvin, että niitä paikkoja tuli. Ja niitä tuli enemmän kuin Tapparalle. Ja siis tietenkään sillä ei ole väliä, että paikkoja on mutta niistä ei tee. Tarkoitan vain itse sitä, että yksinkertaisesti hävittiin tehottomuuten eikä siihen, että Tappara olisi ollut jotenkin ylivertainen pelillisesti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sillä ei ole väliä onko Kärpillä enemmän paikkoja, vaan siitä tehdäänkö.
Nimenomaan tässä astuu paikalle herra henkinen puoli. Kärpillä on ihan varmasti tarpeeksi maalintekotaitoa laittamaan kiekko paikoista sisään, kun järjetön tappion pelko saadaan kukistettua. Puolivälierissä joukkueemme on takuuvarmasti tehokkaampi maalipaikoissa, kun iso kivi on poistunut sydämeltä.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo tuli ehkä tuo Kossun paikka tuurilla, mutta siellä oli esimerkiksi Bourkella maalin edessä paikkaa, josta laukoi ohi, Pyörälällä oli hyvä kutipaikka, kuten myös Aaltosella (en tarkoita sitä viime sekunnin paikkaa), Kalaputaalla vai oliko se Koivunen, jolla oli siinä maalin edessä paikkaa. Nämä paikat eivät tulleet mielestäni tuurilla, vaan sillä että Kärpät pelasi sen verran hyvin, että niitä paikkoja tuli. Ja niitä tuli enemmän kuin Tapparalle. Ja siis tietenkään sillä ei ole väliä, että paikkoja on mutta niistä ei tee. Tarkoitan vain itse sitä, että yksinkertaisesti hävittiin tehottomuuten eikä siihen, että Tappara olisi ollut jotenkin ylivertainen pelillisesti.

Mmm. Ymmärrän pointtisi, mutta olen eri mieltä. Rukoilen kiekkojumalille, että sinä olet oikeassa ja minä väärässä. Jaan nimittäin ajatuksesi siitä että Kärpät oli kokonaisuutena parempi joukkue. Mutta Tappara hoiti viisikkopuolustuksen omassa päässä paremmin, omiin silmiini. Ja se on lopulta tärkein mittari mestarijoukkueelle, näin uskon. Tappara on erittäin kaunis näky tässä suhteessa.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Nimenomaan tässä astuu paikalle herra henkinen puoli. Kärpillä on ihan varmasti tarpeeksi maalintekotaitoa laittamaan kiekko paikoista sisään, kun järjetön tappion pelko saadaan kukistettua. Puolivälierissä joukkueemme on takuuvarmasti tehokkaampi maalipaikoissa, kun iso kivi on poistunut sydämeltä.
Nimenomaan tuo henkinen puoli. Se jotenkin unohtui itse omissa viesteissä sanoa. Kärpät ei tee maaleja, koska henkinen puoli on vielä sen verran huonossa jamassa, että hyvistä paikoista ei saada sisään millään.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Mmm. Ymmärrän pointtisi, mutta olen eri mieltä. Rukoilen kiekkojumalille, että sinä olet oikeassa ja minä väärässä. Jaan nimittäin ajatuksesi siitä että Kärpät oli kokonaisuutena parempi joukkue. Mutta Tappara hoiti viisikkopuolustuksen omassa päässä paremmin, omiin silmiini. Ja se on lopulta tärkein mittari mestarijoukkueelle, näin uskon. Tappara on erittäin kaunis näky tässä suhteessa.
No onneksi voidaan vielä luottaa siihen, että Kärppien viisikkopeli tulee tuosta paranemaan, niin kuin se on tässä jo tämän about kolmen viikon ajan tehnyt. Minun silmiini molemmat joukkueet hoitivat viisikkopuolustuksen oikeastaan yhtä hyvin. Toki en ole varma onko se ihan se totuus. Mutta Tappara todella on erittäin laadukkaasti pelaava ja ennenkaikkea erinomaisesti puolustava joukkue.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No onneksi voidaan vielä luottaa siihen, että Kärppien viisikkopeli tulee tuosta paranemaan, niin kuin se on tässä jo tämän about kolmen viikon ajan tehnyt. Minun silmiini molemmat joukkueet hoitivat viisikkopuolustuksen oikeastaan yhtä hyvin. Toki en ole varma onko se ihan se totuus. Mutta Tappara todella on erittäin laadukkaasti pelaava ja ennenkaikkea erinomaisesti puolustava joukkue.

Huomenna saadaan lisää dataa. Tässä vaiheessa oletetaan että Kärpät selviää tavalla tai toisella pleijareihin, joten huomisen saletti shakkipeli näiden kahden archnemesiksen välillä kertoo taas paljon siitä missä mennään. Onhan tämä Marjamäen aikakausi taas niin helvetisti viihdyttävämpää ihan vain näiden vertauksien takia. :D
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Mmm. Ymmärrän pointtisi, mutta olen eri mieltä. Rukoilen kiekkojumalille, että sinä olet oikeassa ja minä väärässä. Jaan nimittäin ajatuksesi siitä että Kärpät oli kokonaisuutena parempi joukkue. Mutta Tappara hoiti viisikkopuolustuksen omassa päässä paremmin, omiin silmiini. Ja se on lopulta tärkein mittari mestarijoukkueelle, näin uskon. Tappara on erittäin kaunis näky tässä suhteessa.

Olen tästä eriä mieltä.
Mielestäni Kärpillä oli enemmän paikkoja kuin normaalissa Mikkolan runkosarjapelissä. Nimenomaan sellaisia paikkoja josta olisi joku toinen päivä mennyt. Tämä ei ole Tapparan hyvyyttä ettei tyhjistäkään lyöty, vaan nimenomaan sitä henkistä painetta mikä hankaloittaa tässä tätä maalintekoa. Miten vitussa konemainen Tappara joka puolusti paremmin, antaa Kärpille 5-10 todella hyvää maalipaikkaa ? Ottelun viimeisillä hetkillä tasoitukseen oli vielä aivan uskomattoman hyviä paikkoja. Kyllä se pieni pomppu jäästä viimeisillä sekunnilla todisti viimeistään, että sinä päivänä ei mikään onnetar ollut vähääkään puolella.

Tappara oli toki hyvä, mutta en minä lähtisi 0-1 tappion jälkeen kirkossa kuuluttelemaan heidän ylivertaisuudellaan. Olivat onnekkaita ja veivät tällä kertaa pitkälle sen turvin pisteet. Mutta pitkässä juoksussa pomput kääntyvät, kun luot paikkoja tuohon tahtiin.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ottelun viimeisillä hetkillä tasoitukseen oli vielä aivan uskomattoman hyviä paikkoja. Kyllä se pieni pomppu jäästä viimeisillä sekunnilla todisti viimeistään, että sinä päivänä ei mikään onnetar ollut vähääkään puolella.
Sen verran tähän offtopicciin, että vaikka Kärpät sai lopussa pari tosi hyvää paikkaa, kyllähän Tappara pelasi johtoasemassa pitkään aivan todella kliinisesti ja tappoi kellosta sen 10 minuuttia ilman, että Kärpät sai oikein mitään aikaan. Siinä taisi tulla viisi nöyrää pitkää kiekkoa ja todella tehokasta keskustan puolustamista.

Positiivista kuitenkin, että oltiin pelissä mukana pitkään ja eikä pisteiden jako olisi ollut vääryys.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
+ Stanislav Galimov. Kivenkova paluu ja ratkaisu jatkoajalla.
+ Nelosketju. Erityismaininta Slepetsille. Rohkeasti vain isompaankin rooliin.
+ Ohtamaan ja Topin paluun merkitys. Ohtamaa tuttuun tapaan isäntä omassa päässä ja alivoimalla. Topilla muutama hyvä ratkaisu ylöspäin.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieno taistelu tänään Tapparaa ja Heikkistä vastaan. Kurinalainen puolustus ja harvoista paikoista maalit, hyvin marjamäkimäistä jääkiekkoa ja sehän vain kelpaa. Viimeisenä lukkona Stan The Man, aivan maaginen ukko.

Kiitos Kärpät! Voittoisaa illanjatkoa kaikille.
 

Miekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos IFK häviää varsinaisella Jukureille ja Lukolle, kun taas Kärpät voittaa TPS:n ja KooKoon varsinaisella peliajalla, niin Kärpät nousee kuudenneksi. Kerho voisi myös vielä tippua ulos 6 joukosta, mutta tuskin ainakaan Saipaa vastaan menettää pisteitä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tapparan foorumilla on kova vitutus päällä, kiitos "Oulun virkamiesten tasaisen jäljen" ja Galimovin torjuntojen. Kärppiä ei myöskään haluta pleijareihin vastaan, koska "Punaviivakarvaus ja mahdollisesti seitsemän 1-0 peliä ei oikein houkuttele."
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos IFK häviää varsinaisella Jukureille ja Lukolle, kun taas Kärpät voittaa TPS:n ja KooKoon varsinaisella peliajalla, niin Kärpät nousee kuudenneksi. Kerho voisi myös vielä tippua ulos 6 joukosta, mutta tuskin ainakaan Saipaa vastaan menettää pisteitä.
Kärpät ei voi HIFK:ta ohittaa. HIFK pelaa 59 peliä ja pka on pienimmillään 1,627, Kärpillä korkeintaan 1,616
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tapparan foorumilla on kova vitutus päällä, kiitos "Oulun virkamiesten tasaisen jäljen" ja Galimovin torjuntojen. Kärppiä ei myöskään haluta pleijareihin vastaan, koska "Punaviivakarvaus ja mahdollisesti seitsemän 1-0 peliä ei oikein houkuttele."
Täähän alkaa näyttää ihan peruskeväältä, kun päävastustajia alkaa vituttamaan Kärpät!

Let's go!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös